Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

målene hans mot villa er pure class, det nedtaket han har før første scoringa er det råeste jeg har sett av et nedtak, på linje med Bergkamp for Nederland i et mesterskap(husker ikke hvilket)

 

Lurer på om du ikke sikter til VM i Frankrike 98. Mener å huske målet, men ikke hvilken motstander det var mot.

 

Jeg håper og tror Henry blir. Men drar han, så er det ikke verdens undergang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten
målene hans mot villa er pure class, det nedtaket han har før første scoringa er det råeste jeg har sett av et nedtak, på linje med Bergkamp for Nederland i et mesterskap(husker ikke hvilket)

 

Lurer på om du ikke sikter til VM i Frankrike 98. Mener å huske målet, men ikke hvilken motstander det var mot.

 

Jeg håper og tror Henry blir. Men drar han, så er det ikke verdens undergang.

ikke verdens undergang,men det nærmeste vi kommer undergangen, man kan ikke erstatte verdens beste piller

Link to comment
Share on other sites

målene hans mot villa er pure class, det nedtaket han har før første scoringa er det råeste jeg har sett av et nedtak, på linje med Bergkamp for Nederland i et mesterskap(husker ikke hvilket)

 

Lurer på om du ikke sikter til VM i Frankrike 98. Mener å huske målet, men ikke hvilken motstander det var mot.

 

Jeg håper og tror Henry blir. Men drar han, så er det ikke verdens undergang.

ikke verdens undergang,men det nærmeste vi kommer undergangen, man kan ikke erstatte verdens beste piller

 

Det var kvarten i VM 98 mot Argentina. Scorte i det 89. Minutt. Jeg glemmer aldri det målet.

En kar som var rimelig fornøyd med målet: http://bergkamp.ytmnd.com/

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt er blitt mye mer stabilt enn det var for noen år siden, i tillegg til at vi virker mer "rutinert" selv om vi har veldig mange unge i laget. Med rutinert mener jeg at vi ikke gir oss, selv om vi leder 2-3 mot 0, noe vi gjorde tidligere. Tidligere prøvde vi bare å cruise inn til seier, og la oss ned i et lavere gir, noe som gjorde det vanskelig for oss når motstanderlaget reduserte eller utlignet, å komme tilbake i det giret vi hadde i starten av kampen.

I tillegg er fighterviljen der fortsatt, spillerne jobber for hverandre og det virker som om team-spiriten egentlig bare er blitt høyere etter hvert.

Alt dette er grunner for at Henry skal bli.

Som mange ser har vi også vært mye bedre og stabile i CL i år, litt pga Wengers nye formasjon og den fighterviljen som er nevnt.

Hvis Henry blir, skal vi ikke se bort ifra at vi allerede om et par-tre år er dominerende i Europa og spiller VM for klubblag!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den ;)

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den ;)

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

 

Jepp, og vi er på god vei, 2 poeng bak Scums med en kamp mindre spilt. Leder 2-0 i kvartfinalen i CL og har et av de mest spennende lagene i Europa om ikke Verden!

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med Beelzebot her.. Henry er en spiller av et helt annet kaliber enn Anelka & co.. De virkelig gode spillerne flopper ikke sånn som de har gjort.. Bare se på Vieira!

 

Men for å være ærlig,så ser jeg ingen grunn til TH skulle gått fra Arsenal.. Han har kone og barn som trives i London og viktigst av alt; han er kaptein på et av verdens mest spennende lag!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den :P

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

 

Jepp, og vi er på god vei, 2 poeng bak Scums med en kamp mindre spilt. Leder 2-0 i kvartfinalen i CL og har et av de mest spennende lagene i Europa om ikke Verden!

 

det ser lovende ut, men kampen mot man u neste helg tror jeg blir avgjørende. arsenal går videre i champions league, det er jeg nesten helt sikker på, men man u kan nok en gang avslutte en god arsenalperiode. dersom laget får en dårlig opplevelse i manchester, kan det spre usikkerhet i laget. ser heller ikke bort fra at man u vil prøve, som vanlig, å sparke reyes, cesc & co sønder og sammen...

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med Beelzebot her.. Henry er en spiller av et helt annet kaliber enn Anelka & co.. De virkelig gode spillerne flopper ikke sånn som de har gjort.. Bare se på Vieira!

Trur heller ikkje Henry floppar, men at han lett kunne ha blitt mindre dominerande og derav mindre god - ser eg ikkje vekk frå. Vieira er ein skygge av seg sjølv i Italia, og hans suksess der er sterkt begrensa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Veldig enig med Beelzebot her.. Henry er en spiller av et helt annet kaliber enn Anelka & co.. De virkelig gode spillerne flopper ikke sånn som de har gjort.. Bare se på Vieira!

Trur heller ikkje Henry floppar, men at han lett kunne ha blitt mindre dominerande og derav mindre god - ser eg ikkje vekk frå. Vieira er ein skygge av seg sjølv i Italia, og hans suksess der er sterkt begrensa.

 

vieira har spilt veldig bra denne sesongen for juve. langt bedre enn fjorårssesongen for arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikkje alle som er heilt einig med deg i det. Dei eg kjenner som fyl italiensk fotball tett (eg gjer det ikkje, så veit ikkje sjølv), sei at han ikkje har gjort meir enn ein OK jobb og at formkurva er sterkt dalande. Han blir sett på som den svakaste på midtbana til Juve, både av italiensk presse og av desse personane - så vidt eg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den :)

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

 

Jepp, og vi er på god vei, 2 poeng bak Scums med en kamp mindre spilt. Leder 2-0 i kvartfinalen i CL og har et av de mest spennende lagene i Europa om ikke Verden!

 

det ser lovende ut, men kampen mot man u neste helg tror jeg blir avgjørende. arsenal går videre i champions league, det er jeg nesten helt sikker på, men man u kan nok en gang avslutte en god arsenalperiode. dersom laget får en dårlig opplevelse i manchester, kan det spre usikkerhet i laget. ser heller ikke bort fra at man u vil prøve, som vanlig, å sparke reyes, cesc & co sønder og sammen...

 

Jeg synes laget vårt virker enda bedre enn for to år siden, da Manu gjorde slutt på vår ubeseirede rekke.

Nå tror jeg laget er mer stabilt og de har jo slått Juve og Real. Et tap mot Manure tror jeg ikke vil gjøre altfor mye på selvtilliten.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi ikke skjønte hvorfor Vieira ble solgt, så viser det seg nok en gang at "Wenger knows". Med tanke på det Paddy sier ovenfor om at Vieira kun har en dalende kurve og kun har gjort en OK jobb så sitter dermed Juventus med en middels spiller, mens vi har en av verdens største talenter som imponerer mer og mer i Cesc. :D Vieira hadde kanskje vært like god som tidligere hvis han fortsatt hadde vært hos oss, men nok en gang viser Wenger at det er han som veit :)

Link to comment
Share on other sites

Kan ein bli meir stabil enn å spele 49 kampar uten tap? Det er ganske stødig, spør du meg.

 

Ja, man kan alltid blir bedre. Ser du på laget vårt i den perioden, var det noen kamper hvor vi var veldig heldige med at vi fikk uavgjorten. Nå ser det ut til at laget har bedre fotballforståelse, og jeg tror vi kan klare å slå den ubeseiret-perioden allerede neste år, hvis vi fortsetter i samme stil som nå!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Det er vel ikkje alle som er heilt einig med deg i det. Dei eg kjenner som fyl italiensk fotball tett (eg gjer det ikkje, så veit ikkje sjølv), sei at han ikkje har gjort meir enn ein OK jobb og at formkurva er sterkt dalande. Han blir sett på som den svakaste på midtbana til Juve, både av italiensk presse og av desse personane - så vidt eg har forstått det.

 

 

for det første er jeg uenig og for det andre er en 'ok jobb' er likevel langt bedre enn det han presterte forrige sesong...

 

Selv om vi ikke skjønte hvorfor Vieira ble solgt, så viser det seg nok en gang at "Wenger knows".

 

nei, ingen skjønte det.... helt ufattelig; hvorfor solgte wenger en spiller som ikke lenger presterte på banen, begynte å nærme seg 29 år og hadde en massiv ukelønn...? merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den :)

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

Hvis du hadde lest artikkelen, og svaret mitt i ettertid, hadde du fått med deg at det var Amy Lawrence som sammenlignet situasjonen disse var i, med situasjonen rundt Henry pr idag. Anelka, Overmars og Petit var store i Arsenal i sin tid. Jeg sammenlignet de ikke som fotballspillere. Lawrence siktet til at de gikk mens de var på topp, da de trodde de skulle bli enda bedre i enn annen (og større?) klubb. Hun mente Henry burde ta lærdom av hva som skjedde med dem, og deres utvikling. Spørsmålet blir om Henry kan bli bedre i en annen klubb? Jeg tror ikke det. Den eneste plassen han kan bli bedre er ho oss.

 

(Må forresten være irriterende å ha en pc hvor "shift"-tasten ikke virker :D )

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Enig. Mange fornuftige tanker. Har noen epost-adressa til Henry? Han burde lese den :)

 

Bra poeng når hun peker på våre tidligere stjerner som overhodet (nesten) ikke har slått til senere - Overmars, Anelka, Manu...

 

STAY!

 

du sammenligner henry med anelka, overmars og petit...? thierry henry er verdens beste spiller og vil selvfølgelig gå rett inn på alle lag i verden. dette med 'bedre å være stor fisk i lite vann blabla', 'ville henry fått samme tillitt i barca', etc etc er bare tåpelige rasjonalisering fra goonere. henry hadde gått rett inn i barcas lag og løftet katalanerne til nye høyder. wenger må vise at klubben har ambisjoner om å kjempe med europas beste lag og man må kvalifisere seg til neste års cl. da tror jeg henry blir.

Hvis du hadde lest artikkelen, og svaret mitt i ettertid, hadde du fått med deg at det var Amy Lawrence som sammenlignet situasjonen disse var i, med situasjonen rundt Henry pr idag. Anelka, Overmars og Petit var store i Arsenal i sin tid. Jeg sammenlignet de ikke som fotballspillere. Lawrence siktet til at de gikk mens de var på topp, da de trodde de skulle bli enda bedre i enn annen (og større?) klubb. Hun mente Henry burde ta lærdom av hva som skjedde med dem, og deres utvikling. Spørsmålet blir om Henry kan bli bedre i en annen klubb? Jeg tror ikke det. Den eneste plassen han kan bli bedre er ho oss.

 

(Må forresten være irriterende å ha en pc hvor "shift"-tasten ikke virker :D )

 

du skrev det var et bra poeng, ergo må du jo ha vært enig i det lawrence påpekte...

 

til slutt, hvorfor skulle ikke henry kunne 'bli bedre' i en annen klubb? jeg tipper han hadde dominert noe helt vanvittig sammen med f.eks. ronaldinho på topp for barca.

 

henry ville ha dominert stort uansett hvor han spiller.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

....................til slutt, hvorfor skulle ikke henry kunne 'bli bedre' i en annen klubb? jeg tipper han hadde dominert noe helt vanvittig sammen med f.eks. ronaldinho på topp for barca.

 

henry ville ha dominert stort uansett hvor han spiller.

 

Henry gambler hvis han forlater Arsenal.

Det er Wenger som har gjort ham til en superstjerne. Og det er Arsenals spillestil som bidrar sterkt til å frembringe det aller ypperste i Henry.

 

Han dominerer ikke i den grad for Frankrike, og i Barca kan han fort bli en av mange.

 

Kanskje bør Henry se på hvilke suksess Petit, Vieira, Anelka og Overmars fikk da de dro.

Og ang Vieira så sa Wenger nylig at PV4 ville vært bedre i Arsenal enn han er i Juventus.

 

.....så jeg er langt fra sikker på at Henry vil være like god i andre klubber......

sjansen for nedtur er betydelig større enn å holde på seg på "arsenal-nivå".

 

ja, du kan jo gjenta dette om og om igjen til du blir blå...

 

heh, 'en av mange', haha. veldig uenig. henry ville selvfølgelig vært superstjerne også i barca. for frankrike er det først og fremst spillestil og medspillere som svikter. i barca ville han hatt klassespillere rundt seg i alle posisjoner.

 

henry, ronaldinho og messi ville vært en helt fantastisk spissrekke. rett og slett ustoppelig. det er ikke utenkelig at henry hadde tatt enda et steg opp med ronaldinho til å spille han frem. nei, henry blir nok kun dersom arsenal kan matche hans ambisjoner. det betyr at klubben må kvalifisere seg for cl og wenger må forsterke laget foran neste sesong. verre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

....................til slutt, hvorfor skulle ikke henry kunne 'bli bedre' i en annen klubb? jeg tipper han hadde dominert noe helt vanvittig sammen med f.eks. ronaldinho på topp for barca.

 

henry ville ha dominert stort uansett hvor han spiller.

 

Henry gambler hvis han forlater Arsenal.

Det er Wenger som har gjort ham til en superstjerne. Og det er Arsenals spillestil som bidrar sterkt til å frembringe det aller ypperste i Henry.

 

Han dominerer ikke i den grad for Frankrike, og i Barca kan han fort bli en av mange.

 

Kanskje bør Henry se på hvilke suksess Petit, Vieira, Anelka og Overmars fikk da de dro.

Og ang Vieira så sa Wenger nylig at PV4 ville vært bedre i Arsenal enn han er i Juventus.

 

.....så jeg er langt fra sikker på at Henry vil være like god i andre klubber......

sjansen for nedtur er betydelig større enn å holde på seg på "arsenal-nivå".

 

ja, du kan jo gjenta dette om og om igjen til du blir blå...

 

heh, 'en av mange', haha. veldig uenig. henry ville selvfølgelig vært superstjerne også i barca. for frankrike er det først og fremst spillestil og medspillere som svikter. i barca ville han hatt klassespillere rundt seg i alle posisjoner.

 

henry, ronaldinho og messi ville vært en helt fantastisk spissrekke. rett og slett ustoppelig. det er ikke utenkelig at henry hadde tatt enda et steg opp med ronaldinho til å spille han frem. nei, henry blir nok kun dersom arsenal kan matche hans ambisjoner. det betyr at klubben må kvalifisere seg for cl og wenger må forsterke laget foran neste sesong. verre er det ikke.

 

Da blir det fristende å sende ballen tilbake....

Du kan jo gjenta dette til du blir blå, og gjette til du blir grønn. :(

 

Det er ofte at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

I Arsenal er Henry superstjerne! Hva han blir i andre klubber er uvisst!

Dine meninger blir antagelser i så måte.

 

god dag mann økseskaft; dine meninger er også antagelser. jeg viste kun hvor meningsløst ditt poeng egentlig er, da du ikke vet om henry vil være en ubetinget suksess i f.eks. barca eller ikke. du sier henry ikke bør dra fordi han ikke vet om han vil dominere like mye i en annen klubb; hvordan vet du at han ikke vil dominere enda mer?

Link to comment
Share on other sites

Om Henry ikke drar vil det bare bli antagelser om han kunne blitt en større spiller i en annen klubb som feks Barca, eller om karrieren hans ville begynt å dale. Vi vet fortsatt ikke om han blir i klubben, og det blir også antagelser fram til han enten signerer en ny kontrakt, eller forlater Arsenal.

Uansett har han vært en utrolig spiller for oss, og vil være et stort tap for klubben.

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at han kommer til å dra, og som nevnt tidligere, vil jeg ikke tro han drar fra klubben før han evt har signert en kontrakt med en annen klubb. Fram til da er og blir han Arsenalspiller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde egentlig tenkt å gå inn og svare på Beelzebots diskusjon her ifht mitt synspunkt på Lawrence' artikkel - og ja, jeg er selvfølgelig enig i det hun skriver. Om det ikke fram har jeg tydeligvis ikke formulert meg godt nok. Det jeg reagerte på var at du mente jeg sammenlignet Henry som fotballspiller med Overmars, Petit og Anelka. DET gjorde jeg aldri.

 

Ellers har Mee and Bertie kommet med de samme synspunkt som jeg hadde tenkt å framkomme. Takk!

Så en sluttkommentar - hvor ofte ser vi ikke at "verdens beste spillere" skifter klubber, for å så å stagnere eller sågar retardere i utvikling!?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...