Jump to content

Morten Gamst Pedersen


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

står på mange aviser (vg er en av dem)

Att Wenger er villig til og gi 95 mill nok for Gamsten.

vil vi ha han?

jeg vet ikke helt om det er "drømmekjøpet" men vi trenger vinger.

Hva synes dere?

vanskelig å si fordi han presterer veldig ujevnt på landslaget. Jeg ser veldig sjeldent Blackburn kamper, men der har jeg hørt at han er ganske god. Så jeg vet egentlig ikke om vi burde ha han. Men det må jo være en grunn til at Arsene Wenger vil ha han :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke gjort meg noe om han kom til klubben! Trenger en wing som kan lage gode innlegg.

Kan være enig i at innleggene og frisparkene hans holder nokså høyt nivå, men mannen eier ikke teknikk! Og da tenker jeg på i sammenheng med det man kan forvente av en Arsenalspiller.

 

Synes ikke dette er god nok grunn til å hente Gamsten.

Link to comment
Share on other sites

står på mange aviser (vg er en av dem)

Att Wenger er villig til og gi 95 mill nok for Gamsten.

vil vi ha han?

jeg vet ikke helt om det er "drømmekjøpet" men vi trenger vinger.

Hva synes dere?

 

Har vi ikke gode nok vinger?vi har jo Rosicky og Hleb,Sagna kan vel ogsy komme opp på venstre vingen hvis vi trenger det.Men jeg tror ikke vi trenger Gamst.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke ha Gamst til klubben jeg!

han kan spille bra faktisk ganske bra i blacburn til tider men det blir anerledes å spille for Arsenal som er en

mye større klubb jeg ville ihvertfall ikke byttet bort Flamini som i mine øyne er en langt bedre spiller.

 

Men joda vi trenger en ving etter at vi kvittet oss med både freddie å reyes,

så da kan jeg godt tenke meg å se enten Quaresma eller Van Der Faart i en Arsenal trøye :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke gjort meg noe om han kom til klubben! Trenger en wing som kan lage gode innlegg.

 

Kvifor treng vi ein ving som kan legge gode innlegg? Arsenal er jo ikkje akkurat kjent for å fylle opp boksen.. Det såg vi kvar gong Clichy kom gjennom på kanten mot Fulham..

 

Gamst er ein middelmådig spelar, Arsenal skal vere eit av verdas beste lag.. do the math...

Link to comment
Share on other sites

står på mange aviser (vg er en av dem)

Att Wenger er villig til og gi 95 mill nok for Gamsten.

vil vi ha han?

jeg vet ikke helt om det er "drømmekjøpet" men vi trenger vinger.

Hva synes dere?

 

Har vi ikke gode nok vinger?vi har jo Rosicky og Hleb,Sagna kan vel ogsy komme opp på venstre vingen hvis vi trenger det.Men jeg tror ikke vi trenger Gamst.

Vil ikke akkurat si at vi har nok spillere på ving-plassen. Er vel faktisk der vi står svakest. Vi har grei oppdekning på de fleste andre plasser, men på venstre ving har vi bare Rosicky. Vet ikke hvilken stor suksess det ville blitt med Sagna (som spiller høyre-back) i den possisjonen... Så med en skadet Rosicky, blir det vanskelig å fylle den plassen.

 

Men sier absolutt ikke at jeg vil ha Gamsten til å "forsterke" stallen der! :)

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt kva eg synest om dette rykte ;) Kan ikkje akkurat sei at eg er i frå meg av begeistring, men dersom han blir kjøpt trur eg nok at Wenger har ein god plan med det B)

 

Gamsten kan jo absolutt bli ein god ving, trur kanskje han kan bli temmeleg målfarlig også. Og ein målfarlig ving er vel ikkje akkurat å forakta.

 

Men dersom Gamsten spelar i UEFA-cup kvalifiseringa på torsdag, blir han då uaktuell for Europacup i ein ann klubb? For eg skal Arsenal kjøpa ein ny spelar bør han kunne bidra i CL også...

Link to comment
Share on other sites

hvor skal liksom gamsten spille då?? i stedet for rosicky?? nei... 2 valg bak han?? ikke det heller, for då hadde jeg foretrukket at walcott fikk spilletid..

med andre ord, tviler sterkt på vi trenger han.

 

synes også det er greit og ha flamini i stallen, han trengs i denne troppen, og går han må han erstattes..

 

kan også hende det er der diarra kommer inn i bilde, men tror alt er bare oppspinn fra ende til annen

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja.

Hvorfor? Syntes han har en god mentalitet og er viktig for Blackburn. Han har bedre innlegg enn de fleste. Hvorfor skal ikke vi også slå noen innlegg i en kamp. Det er også noe som heter cornere. Og han er norsk. Og virker som en grei kar.

Vi må slutte å si at vi ikke trenger denne eller denne spilleren fordi vi har den og den. I dette tilfellet for eksempel Rosicky. Skal vi være med i toppen over tid tror jeg ikke det skader med noe bredere tropp. Tenk på skader mot slutten av sesongen. Vi har en kjempegjeng av spillere, men troppen er for smal. Så jeg sier ja.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med lakris, akkurat som om jeg skulle sagt det selv.

Flankene er de eneste posisjonene vi har problemer ved skader.

Vi har større problemer foran mål!

 

Jeg vil ikke si det, foran mål har vi RvP, Adebayor, Dudu, Bendtner og Walcott, i tillegg kan vi spille 4-5-1 og vi har også Rhys Murphy, Jay Simpson og Nacer Barazite som kan dekke til en eventuell gigantisk skadesituasjon, så jeg føler at vi har godt nok cover der.

Link to comment
Share on other sites

Gamsten: JA TAKK

 

Morten Gamst Pedersen kan bli ein hit i Arsenal. God frisparkfot og mange assist i Blackburn.

Gje dei Flamini + 40 mill.

nå MÅ dere huske at det er innlegg fra kant, HVEM andre enn ade kan skåre på det??hvor mange arsenal spillere pleier å være i boksen?? greit han er norsk, men så sterk nasjonalfølse har jeg ikke at jeg tror Gamst hadde vært god nok i klubben i mitt hjerte!!

Venstre frisparkfot har vi i RvP!!

Kan ikke se han hever oss pån noen som helst måte annet enn venstre BENKEVARMER!!

Dessuten er dette bare et tomt rykte, takk "en eller annen" for det :huh:

 

Veldig enig med lakris, akkurat som om jeg skulle sagt det selv.

Flankene er de eneste posisjonene vi har problemer ved skader.

Vi har større problemer foran mål!

 

Jeg vil ikke si det, foran mål har vi RvP, Adebayor, Dudu, Bendtner og Walcott, i tillegg kan vi spille 4-5-1 og vi har også Rhys Murphy, Jay Simpson og Nacer Barazite som kan dekke til en eventuell gigantisk skadesituasjon, så jeg føler at vi har godt nok cover der.

wenger kommer til å bruke diaby,walcott og denilson på venstrekantene, om tomas er skada!! å eboue, hleb, denilson og walcott på høyre!! vent å se :P

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer jeg nok til å overraske de fleste, men jeg må faktisk si at jeg ville vært positivt til et Morten Gamst Pedersen-kjøp, og tror han kunne blitt en suksess i Arsenaltrøya.

 

Vi har skreket på en ekte ving i hele sommer, og spillere som f.eks Quaresma eller Ribery må/måtte vi se langt etter.

 

Gamst Pedersen er akkurat den spilleren vi trenger:

  • Venstreving. For å avlaste Rosicky. På den andre har vi nok.
  • En 'ekte' ving. Liker seg ved krittet, og legger gode innlegg.
  • Målscorende ving. Det har vi ikke hatt siden Pires.
  • Tåler sannsynligvis benken. Tror han ville funnet seg i å være backup bak Tomas.
  • Takler PL. Han har allerede vist at han takler PL-nivået.
  • God dødballegger. Scorer et x-antall mål pr. sesong på frispark og legger dem fint.
  • Ville passet inn i AFC. Ville nok klart å tilpasse seg vår spillestil.
  • Norsk media rundt Arsenal. En bagatell, men det hadde vært bra med mer mediakjør rundt AFC i Norge.

Tror dette kunne vært bra jeg! Go for it, Wenger. Gamble på MGP!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Tja, hvis dette ryktet er sant i det hele tatt så vil jeg si ja takk. Men hadde valget stått mellom han, Martins eller andre evt profil "spillere" så ville selvfølgelig valget falt på Martins f.eks. Men som jeg har sagt så mange ganger før, vi har en alt for tynn stall! I morgen sparkes andre kamp for sesongen og allerede er 5 spillere utilgjengelig og hvis man så på benken vår mot Fulham så skriker den etter flere spillere. Vi har mange gode spillere men vi er ofte plaget av små/store skader og ser gjerne at vi signerer flere da en sesong er meget lang. At Gamsten kommer inn burde være en bra ting! Hvorfor? Mer bredde i stallen, en annen type spiller, PL erfaring, morsomt med en norsk spiller som antagelig ville spillt en del for A-laget. Imponerer lite for Norge, men hvem imponerer egentlig i det hele tatt der? Han gjør isåfall jobben sin i blackburn. Og skal han ha en fast plass på laget så må han uansett spille godt nok, det er isåfall bedre å ha en Gamst i laget enn å ikke ha han der er min mening. Jeg er enig i at drømmen hadde vært å skaffet en som Martins, Quaresma eller van der Vaart for å nevne noen. Men tviler på at noen som disse kommer til å dukke opp og tiden før vinduet stenger er knapp så hvis kjøpet blir Gamsten så blir jeg glad og ønsker han velkommen og lykke til i arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Gamsten er en helt OK spiller med en fantastisk fot som sitt fortrinn, har sett mange vakre scoringer og gode harde innlegg. Problemmet er vel det, at "dette" er det eneste han kan. Alt annet er han middelmådig/OK på, men ikke noe mer. han er heller ikke spesielt rask eller dribblesterk...nei! tror ikke vi trenger han. "silkefoten" holder ikke på et lag som skal bli verdens beste..sorry gamsten..(Nå kjøper vel wenger han, og gjør kjempesuksse :huh: :P).....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor vi i tilfelle bytter Flamini PLUSS penger.

I mine øyne er Mathieu verdt en del mer enn Gamsten, så om så er tilfelle, er det vel vi som skal motta penger i denne handelen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...