Jump to content

Spillerne som glapp


Mr.Arsenal

Recommended Posts

Har vært en sommer med både frustrasjon og glede for oss Arsenal-fans, glede over noen spennende signeringer, (hvorav en norsk), at en av verdens beste midtbanespillere bestemte seg for å bli, (tenker selvfølgelig på Fabregas), og at flere av spillerne nå sier de tror Wenger blir lenger enn den nåværende kontrakten. Frustrasjonen har vel for mange dreid seg rundt Henry's overgang til Barca, manglende signeringer av store navn samt enkelte spilleres (Gallas) manglende respekt overfor klubben..

 

Selv om jeg er en av dem som ser lyst på den kommende sesongen og er svært positiv til kjøpene av Sagna og Da Silva må jeg innrømme at det er enkelte overganger i år hvor jeg synes det er rart ikke Wenger har vært på pletten..

 

- Det var tidlig klart at vi var interesserte i Yaya Toure og trodde det var en bankers signerng pga. Kolo, men når han nå gikk til Barca for rundt 80 millioner lurer jeg på hvor vi ble av?

 

- Franck Ribery var også tidlig i vårt søkelys. Ble mildt sagt overrasket da han ble klar for Bayern, men her er det godt mulig det var prislappen på rundt 200 millioner som skremte oss, uansett kjedelig da han hadde vært en glitrende signering i mine øyne.

 

- Det var også spekulasjoner rundt Miroslav Klose, men også denne splleren rev Bayern til seg. Klose er en dødelig avslutter som jeg gjerne skulle sett i Arsenaldrakta, samme gjelder hans nye spissmakker Luca Toni som gikk for spottpris, der skulle vi vært!

 

- Kan også nevne andre spillere det har vært spekulasjoner og rykter om; Abidal, Malouda, Benayon, Bent, Torres, Tevez, Babel, alle spillere som hadde vært gode å ha!

 

Greit at silly season gjør seg gjeldende nå og at noen av disse spillerne sikkert aldri har vært i klubbens søkelys, men sitter likevel igjen med en følelse av at vi ikke strekker til i transfermarkedet om dagen.. Lurer på om dette skyldes klubbens finansielle situasjon eller rett og slett Wengers besettelse på å kjøpe "unge up and coming" spillere fremfor etablerte navn..

 

Hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

Har vært en sommer med både frustrasjon og glede for oss Arsenal-fans, glede over noen spennende signeringer, (hvorav en norsk), at en av verdens beste midtbanespillere bestemte seg for å bli, (tenker selvfølgelig på Fabregas), og at flere av spillerne nå sier de tror Wenger blir lenger enn den nåværende kontrakten. Frustrasjonen har vel for mange dreid seg rundt Henry's overgang til Barca, manglende signeringer av store navn samt enkelte spilleres (Gallas) manglende respekt overfor klubben..

 

Selv om jeg er en av dem som ser lyst på den kommende sesongen og er svært positiv til kjøpene av Sagna og Da Silva må jeg innrømme at det er enkelte overganger i år hvor jeg synes det er rart ikke Wenger har vært på pletten..

 

- Det var tidlig klart at vi var interesserte i Yaya Toure og trodde det var en bankers signerng pga. Kolo, men når han nå gikk til Barca for rundt 80 millioner lurer jeg på hvor vi ble av?

 

- Franck Ribery var også tidlig i vårt søkelys. Ble mildt sagt overrasket da han ble klar for Bayern, men her er det godt mulig det var prislappen på rundt 200 millioner som skremte oss, uansett kjedelig da han hadde vært en glitrende signering i mine øyne.

 

- Det var også spekulasjoner rundt Miroslav Klose, men også denne splleren rev Bayern til seg. Klose er en dødelig avslutter som jeg gjerne skulle sett i Arsenaldrakta, samme gjelder hans nye spissmakker Luca Toni som gikk for spottpris, der skulle vi vært!

 

- Kan også nevne andre spillere det har vært spekulasjoner og rykter om; Abidal, Malouda, Benayon, Bent, Torres, Tevez, Babel, alle spillere som hadde vært gode å ha!

 

Greit at silly season gjør seg gjeldende nå og at noen av disse spillerne sikkert aldri har vært i klubbens søkelys, men sitter likevel igjen med en følelse av at vi ikke strekker til i transfermarkedet om dagen.. Lurer på om dette skyldes klubbens finansielle situasjon eller rett og slett Wengers besettelse på å kjøpe "unge up and coming" spillere fremfor etablerte navn..

 

Hva tenker dere?

Toni er 31 år, altså ingenting å satse på.

Benayoun er ingen stor spiller

Babel har vel ikke vist rare greiene på litt høyt nivå

Torres sin karriere har hatt dalende kurve det siste året

Abidal og Malouda er spillere uten ekstreme kvaliteter

Bent vil slite i år i en større klubb enn Charlton, og siste halvår av foregående sesong var svak

 

Jeg er derimot enig i at Yaya og Tevez kanskje kunne vært noe, men de spiller på de posisjonene vi er best forspent, så... ...Wenger vet nok (forhåpentligvis) hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Toni er 31 år, altså ingenting å satse på.

Benayoun er ingen stor spiller

Babel har vel ikke vist rare greiene på litt høyt nivå

Torres sin karriere har hatt dalende kurve det siste året

Abidal og Malouda er spillere uten ekstreme kvaliteter

Bent vil slite i år i en større klubb enn Charlton, og siste halvår av foregående sesong var svak

 

Jeg er derimot enig i at Yaya og Tevez kanskje kunne vært noe, men de spiller på de posisjonene vi er best forspent, så... ...Wenger vet nok (forhåpentligvis) hva han gjør.

 

Kan være enig med deg på enkelte punkter som at Benayoun kanskje ikke er en storspiller og at Toni er litt gammel, allikevel synes jeg det hadde vært greit å bruke han et par år..

 

Bent synes jeg er en glitrende spiller, greit nok at siste halvår kanskje var svak, men 14 mål for nedrykks-Charlton samt 4 mål på de 8 siste kampene i et ellers svakt lag viser hans styrke..

 

Babel har ikke vist så mye på litt høyt nivå enda nei, men talentet er vel udiskutabelt, synes selv det lille keg har sett av han har vært imponerende..

 

Torres er i mine øyne en kjempespiller, her var overganssummen uansett for høy, men tror han blir en hit i Liverpool.

 

Abidal og Malouda hadde vært nyttige spillere, Abidal trenger vi strengt tatt ikke pga. Clichy, men Malouda skulle gjerne kommet..

 

Ellers er jeg enig i at Wenger vet hva han driver med, men skulle ønske han kunne hentet noen store navn, tror dette hadde vært bra for moralen i laget også..

Link to comment
Share on other sites

Malouda ble vel årest spiller i Frankrike de som ikke har sett han spille bra for Lyon må få opp øya en spiller av klasse spør du meg. Han gjore som han ville på mittbanen i de serie kampsen jeg så ofte med Lyon, har alltid likt den spillere. Synd fuckings Chelsea snappa han :)

Link to comment
Share on other sites

Malouda ble vel årest spiller i Frankrike de som ikke har sett han spille bra for Lyon må få opp øya en spiller av klasse spør du meg. Han gjore som han ville på mittbanen i de serie kampsen jeg så ofte med Lyon, har alltid likt den spillere. Synd fuckings Chelsea snappa han :)

Men i de internasjonale kamoene jeg har sett han har han ikke vært mye å skryte av (f.eks VM i fjor).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også litt problemer med å skjønne hvorfor ikke Wenger har prøvd å kjøpe noen av disse, men vi skal også huske at det oftest er media som linker spillere til diverse klubber inkl. Arsenal.

 

Wenger holder jo alltid kortene tett til brystet og har vel egentlig aldri sagt at han vil kjøpe f.eks. Bent, Torres, Malouda, Babel?

Nå vet jo ikke vi hva han har prøvd på og ikke, men det virker jo ganske passivt på transferfronten.

 

Han har oftest sagt han er fornøyd med stallen og at det er nok kvalitet i laget. Alt som før med andre ord.

 

Det er vel vi supportere som ønsker store kjøp og flere nye spillere i laget mest.

 

Sjekk linken her: http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...uardo+and+Sagna

Wenger forklarer vel ganske klart her hvorfor han har kjøpt Eduardo og Sagna, og ikke den super toppspilleren han skulle i utgangspunktet tenkte å kjøpe.

Om jeg helt skjønner forklaringen er en annen sak.

 

Han sier han måtte forandre på planene etter Henry dro og dermed kjøpe en spiss.

Men var ikke en ny spiss høyaktuelt uansett Henry-salg eller ikke? Ali og Baptista var jo på vei ut døra og Reyes til salgs.

Slik jeg tolker det han sier, så var det i en annen posisjon enn i angrep han hadde tenkt å kjøpe en toppspiller.

Men å kjøpe en toppspiss burde vel være mer aktuelt enn noen gang?

Jeg stiller bare spørsmålet.....litt rart er det jo og selv om det blir spennende med Eduardo og Sagna har de ikke vist så mye på toppnivå enda og i CL f.eks.

Men håper selvsagt de slår til og blir viktige spillere for oss.

Jeg er ganske positiv til sesongen, men føler vi trenger èn spiller/ener på Eto'o/Torres/Henry-nivå som kan løfte laget akkurat det lille ekstra, Ikke nødvendigvis spiss, men helst det. Da tror jeg vi kan hevde oss både i gullkampen og komme langt i CL.

Hvem det skal bli nå vet jeg ikke. De fleste som er har vært aktuell har jo funnet seg nye klubber.

 

Jeg tror forøvrig spillere som Torres, Babel, Bent og Malouda kommer til gjøre det bra neste sesong.

Ligger mye kvalitet i de spillerne, selv om kanskje et par av de har til gode å bevise noe enda.

Link to comment
Share on other sites

Leste at Martins hadde takket nei til en arsenal avtale. Vett ikke om det er mye hold i dette, håper ikke det. For det er en spille med enorme kvaliteter som ville passet perfekt i arsenal laget, ganske sikker på at han holder Henry på farten og skuddet er mer enn brukbart.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas, Toure, Ljungberg, van Persie, Gilberto Silva, Clichy, Adebayor.... Var de store spillere da geniale Wenger hentet de? Nei. Hva er galt med at han handler kvalitetsspillere til en lav pris, istedetfor å kjøpe spillere (som ikke alltid er bedre) for en haug med penger? Det er evnen til å finne billige og gode spillere, som gjør Arsene Wenger til en av verdens beste managere!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas, Toure, Ljungberg, van Persie, Gilberto Silva, Clichy, Adebayor.... Var de store spillere da geniale Wenger hentet de? Nei. Hva er galt med at han handler kvalitetsspillere til en lav pris, istedetfor å kjøpe spillere (som ikke alltid er bedre) for en haug med penger? Det er evnen til å finne billige og gode spillere, som gjør Arsene Wenger til en av verdens beste managere!

 

 

Gilberto Silva var jo ganske stor før Wenger hentet han, var vel den spilleren som spilte mest når brasil vant VM.

 

Men ellers er jeg enig med deg, men vi må huske at mesteparten av disse spillerene du her nemner ikke har hatt en fantastisk første sesong, men har jobbet i mange år i Arsenal for å bli det de er idag. Og nå føler eg at vi trenger en eller flere spillere som kan forsterke laget med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas, Toure, Ljungberg, van Persie, Gilberto Silva, Clichy, Adebayor.... Var de store spillere da geniale Wenger hentet de? Nei. Hva er galt med at han handler kvalitetsspillere til en lav pris, istedetfor å kjøpe spillere (som ikke alltid er bedre) for en haug med penger? Det er evnen til å finne billige og gode spillere, som gjør Arsene Wenger til en av verdens beste managere!

 

 

Gilberto Silva var jo ganske stor før Wenger hentet han, var vel den spilleren som spilte mest når brasil vant VM.

 

Men ellers er jeg enig med deg, men vi må huske at mesteparten av disse spillerene du her nemner ikke har hatt en fantastisk første sesong, men har jobbet i mange år i Arsenal for å bli det de er idag. Og nå føler eg at vi trenger en eller flere spillere som kan forsterke laget med en gang.

Med uttrykket "stor spiller" menes vel at navnet klinger i ørene på de som hører det (at spilleren er kjent). Gilberto var ikke en slik spiller i 2002 da han ble hentet. Han skulle egentlig ikke spilt, men da Emerson ødela armen da han lekte keeper på trening, fikk Gilberto sjansen og spilte samtlige 7 kamper. Likevel var det få som visste så mye om han - han var den mest anonyme på Brasil og en såkalt unsung hero.

Link to comment
Share on other sites

Leste at Martins hadde takket nei til en arsenal avtale. Vett ikke om det er mye hold i dette, håper ikke det. For det er en spille med enorme kvaliteter som ville passet perfekt i arsenal laget, ganske sikker på at han holder Henry på farten og skuddet er mer enn brukbart.

 

Eg og leste at Martins takka nei :) men eg og håpa at ikkje det er mykje sant i det ryktet.

Derfor so lure eg på: er det noken som veit om Daily Express er ei seriøs avis/side ?

Martins er ein fantastisk spelar som eg har sansen for :D

 

Til topic :At slike spelarar som vi har vert linka til har havna i klubbar som Liverpool, Chelsea , Tottenham og Manchester United som er store rivalar er ikkje greit. :) ¨

Håpar fortsatt på en klassespelar i 25-28 åra.

Link to comment
Share on other sites

Malouda ble vel årest spiller i Frankrike de som ikke har sett han spille bra for Lyon må få opp øya en spiller av klasse spør du meg. Han gjore som han ville på mittbanen i de serie kampsen jeg så ofte med Lyon, har alltid likt den spillere. Synd fuckings Chelsea snappa han :)

Men i de internasjonale kamoene jeg har sett han har han ikke vært mye å skryte av (f.eks VM i fjor).

 

Han var ikke så dårlig i VM da spilte faktsik fast på et lang som kom helt til finalen og tapte på uflaks.

 

Han har vært go i flere år i CL kamper som jeg har sett på Lyon, for å ta det på spissen har aldri Henry heller vært den beste i et VM. Så jo Ronaldinho var jo en av de dårlist spilleren i VM, for å si det slik så er det mye vanskligere å prestere på et lanslag lag en et klubb lag tydeligvis. Tenker på Solskjær også en konge spiller inne for boksen for Man Utd, på Norge er ting tvdeligvis mye vanskeligere :D

 

Malouda ble vel årest spiller i Frankrike de som ikke har sett han spille bra for Lyon må få opp øya en spiller av klasse spør du meg. Han gjore som han ville på mittbanen i de serie kampsen jeg så ofte med Lyon, har alltid likt den spillere. Synd fuckings Chelsea snappa han :)

Men i de internasjonale kamoene jeg har sett han har han ikke vært mye å skryte av (f.eks VM i fjor).

 

Han var ikke så dårlig i VM da spilte faktisk fast på et lang som kom helt til finalen og tapte på uflaks.

 

Han har vært go i flere år i CL kamper som jeg har sett for Lyon, for å sette det på spissen har aldri Henry heller vært den beste i et VM heller. Så jo Ronaldinho var jo en av de dårlist spilleren i VM, for å si det slik så er det mye vanskligere å prestere på et lanslag lag en et klubb lag tydeligvis. Tenker på Solskjær også en konge spiller inne for boksen for Man Utd, på Norge er ting tvdeligvis mye vanskeligere :D

Link to comment
Share on other sites

Verken Benayoun, Abidal eller Toni kunne vi trengt i dette laget.

Enig i at Tevez, Babel og Yaya Tourè er spillere som kunne tilført dette Arsenal-laget en god del. Torres var alt for dyr for oss, og jeg tror nok ikke han hadde passet i laget. Bent kunne vært en god reserve for dette laget, foretrekker RvP og Ade foran han. Jeg vet ikke med Eduardo fordi jeg ikke har sett han spille.

Det var egentlig synd at vi ikke fikk Martins, hadde stor tro på han.

Link to comment
Share on other sites

Wenger vil aldri hente en spiller som ikke passer inn i hans filosofi. En spiller skal generelt være rask, ha overblikk, tenke laget før seg selv, ha pasningsfot og kunne plassere seg riktig i forhold til pasningsskygge. Han kan dessuten ikke være låst i et mønster slik mange etablerte stjerner er,men kunne formes. Her har Wenger mislykkes litt med Rosicky og Hleb, som er gudbenådede spillere som virker malplassert, rett og slett fordi de har fått roller de i utgangspunktet ikke var komfortable med i Arsenal.

 

Når det gjelder troppen Arsenal råder over mener jeg at den er meget solid. Vi har dobbel dekning og vel så det på alle plasser, og jeg støttet Wenger i at vi ikke trenger nytt blod enda. Treningskampen mot Genclerbirligi viste bredden i troppen, og enda har vi et par solide spillere på lur. Håper bare kanongutta har trent litt på avslutninger i sommer - de spiller seg fremdeles inn til femmeteren før de skyter.

 

Bendtner har jeg for øvrig tro på fremover. Håper han får litt spilletid, ikke bare i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Malouda ble vel årest spiller i Frankrike de som ikke har sett han spille bra for Lyon må få opp øya en spiller av klasse spør du meg. Han gjore som han ville på mittbanen i de serie kampsen jeg så ofte med Lyon, har alltid likt den spillere. Synd fuckings Chelsea snappa han :)

Men i de internasjonale kamoene jeg har sett han har han ikke vært mye å skryte av (f.eks VM i fjor).

 

 

Nå skal man ikke dømme noen etter 1 mesterskap, og det er mange spillere som er gode for sine klubber men gjør det ikke fullt så bra på landslaget. Dette pga annen type rolle, eller andre faktorer som spiller inn(Henry var ikke akurat "vår" Henry når han spilte for Frankrikesom et enkelt eksempel). Men til å være delvis fast på vingen(Malouda) til det franske landslaget som senest tok seg til vm finalen, så noe riktig har han nok gjort. Ser ofte at folk referer til at div spillere ikke imponerte under VM og er derfor ikke værdt å satse på, meget trangsynt og kynisk spør du meg. Nå refererer du til internasjonale kamper så dette gjelder kanskje ikke deg hvis du har sett mange kamper med Frankrike og ikke blitt imponert. Men det er din mening.

Mange spillere som har vært linket har endt opp i andre klubber, og det er ikke første gang og blir heller ikke siste gang. Selv føler jeg at det mangler en signering men regner ikke med at det skjer. Så jeg melder meg selv ut av silly season, og legger trua på laget som er. Emirates cup nærmer seg og da vil kanskje trua/magefølelsen forbedre seg.

Tiden vil vise.

 

Edit: Ser nå at du tok opp det samme Dannialdo.

Link to comment
Share on other sites

Det at spillerne "glapp" tror jeg var kaldt og rolig beregnet fra Wenger sin side. Etter 3 signinger, og 1 ung-gutt så har jeg nå valgt å stole 110% på hva Proffessoren gjør i sommer. Jeg var skeptisk som mange andre, men jeg har lagt merke til mindre forandringer i spillestil i preseason kampene, som jeg liker meget godt. Vi skyter mer fra distansje - vi crosser mer, og tidligere - og noen av våre viktigste spillere virker å komme igang fort ( Les: RvP, Adebayor, Walcott ++ )

 

 

Så jeg tror alle glapp med den grunnen at de ikke har "gluppet" uten mening! ( Gluppet? merkelig ord... men må da bli slik? :) eller glappet.. hm.. nei... hjælp? )

Link to comment
Share on other sites

Om disse spillerne virkelig har glippet...hmm..tviler jeg

egentlig sterkt på. Wenger har tydeligvis en plan han.

Men Babel syns jeg det var dumt ikke ankom...men slår Theo

til...who cares med Babel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En spiller som kun vil koste lønn og evt. sign on fee er en gammel kjenning med navn Patrick Vieira, han er klubbløs og ville nok blit en solid frsterkning for oss. Greit at vi har lovende backup i Diaby og Denilson, men når det tetner til så er det dessverre for pinglette og for lett. Begge kommer sikkert bli veldig gode spillere for oss men er de det nå?

Link to comment
Share on other sites

En spiller som kun vil koste lønn og evt. sign on fee er en gammel kjenning med navn Patrick Vieira, han er klubbløs og ville nok blit en solid frsterkning for oss. Greit at vi har lovende backup i Diaby og Denilson, men når det tetner til så er det dessverre for pinglette og for lett. Begge kommer sikkert bli veldig gode spillere for oss men er de det nå?

 

 

Vieira klubbløs?? :P

Link to comment
Share on other sites

En spiller som kun vil koste lønn og evt. sign on fee er en gammel kjenning med navn Patrick Vieira, han er klubbløs og ville nok blit en solid frsterkning for oss. Greit at vi har lovende backup i Diaby og Denilson, men når det tetner til så er det dessverre for pinglette og for lett. Begge kommer sikkert bli veldig gode spillere for oss men er de det nå?

 

 

Vieira klubbløs?? :P

Her lurer eg på ka du skriver, Veginho. Vieira er fortsatt under kontrakt med Inter, og er ei viktig brikke i "første - elvaren"

Link to comment
Share on other sites

En spiller som kun vil koste lønn og evt. sign on fee er en gammel kjenning med navn Patrick Vieira, han er klubbløs og ville nok blit en solid frsterkning for oss. Greit at vi har lovende backup i Diaby og Denilson, men når det tetner til så er det dessverre for pinglette og for lett. Begge kommer sikkert bli veldig gode spillere for oss men er de det nå?

 

For det første stiller jeg meg svært undrende til at Vieira brått er blitt klubbløs, det tror jeg nok en er glipp.. :P

 

For det andre berører du det sentrale spørsmålet når du nevner Diaby og Denilson. Begger to er svært, svært lovende og har etter all sannsynlighet en framtid i klubben. Wenger har opp og i mente forklart hvordan han tenker med talentene sine; henter han inn eldre, erfarne spillere vil disse unggutta måtte stille bak i køen og utviklingen dermed stagneres. Det vil nok være kun i tilfeller hvor det det dukker opp muligheter man rett og slett ikke kan si nei til, at talentene kan "ofres". Og ikke engang Vieira vil fremkalle det hos Wenger..

Man kan like det eller ikke, men at Wenger tenker slik er ganske klart.

Link to comment
Share on other sites

Ja var en liten blackout fra meg :P

Jeg bare leste kjapt gjennom denne artikkelenHer. uten å se at videoen var fra i fjor. Men hvordan kan han ha vært klubbløs i fjor som det sies på videoen, da må han jo ha klausul om at han kan stikke med nedrykk, noe som er veldig rart når du signer for en toppklubb.

 

Må bare si at jeg følger Ljungberg litt på det han sier til VGTV, Wenger har latt de uovervinnelige forsvinne en etter en. Jeg skjønner godt at han vil være i en klubb som virkelig satser nå som han er blitt såpass gammel. Blir spennende å se hva han får utrettet i West Ham denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at jeg følger Ljungberg litt på det han sier til VGTV, Wenger har latt de uovervinnelige forsvinne en etter en. Jeg skjønner godt at han vil være i en klubb som virkelig satser nå som han er blitt såpass gammel. Blir spennende å se hva han får utrettet i West Ham denne sesongen.

En klubb som VIRKELIG SATSER?? Håper virkelig du ikke refererer til West Ham........

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at jeg følger Ljungberg litt på det han sier til VGTV, Wenger har latt de uovervinnelige forsvinne en etter en. Jeg skjønner godt at han vil være i en klubb som virkelig satser nå som han er blitt såpass gammel. Blir spennende å se hva han får utrettet i West Ham denne sesongen.

En klubb som VIRKELIG SATSER?? Håper virkelig du ikke refererer til West Ham........

 

Det er jo det han sier, jeg støtter kanskje ikke den uttalelsen 100% men fra der de er satser de nå knallhardt. Et lag i 5div som får inn en rik investor som vil ha klubben opp i idiv innen 6-7 satser knallhardt. Altså, for de ville jo en 9plass være som et seriemesterskap for oss. Fordi de kommer fra et mye lavere nivå fra før. Han sier at de holder på med å gjøre noe stort og det har han lyst å være en del.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...