Jump to content

Militæret?


Revelur

Recommended Posts

Hei alle sammen! Mekker denne tråden så vi fort kan skille klinten fra hveten når vi skal inn i militæret. Hadde vært artig med noen fellow gooners å kunne se kampene med. Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har innrykk 27 August i luftforsvaret på Ørlandet... hehe :)

 

 

Ørlandet ja...

 

He he, var kanonmann nr 5 på L70 kanon der i 9 mnd.. :)

 

Ikke verdens navle akkurat, mener å huske at det tok ca 1 time med hurtigbåt fra Trondheim til

Brækstad som stedet heter...

 

 

Etter å ha vært der i 9 mnd fikk jeg en helt annen mening om hva som er vindvær og ikke..

er fra Drammen og her blåser det ikke så veldig mye, men på Ørlandet, der blåser det 24 timer i døgnet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

 

I løpet av de neste månedene må du se opp for mygg, snø og kulde! :)

 

Var selv på Setermoen i 92/93, panserbataljonen, storm.

 

Har mange gode minner fra tiden, og selvsagt var fotballinteressen stor blant mange av soldatene.

Link to comment
Share on other sites

Er noen år til jeg skal, men har faktisk lust til å komme inn jeg :):)

Link to comment
Share on other sites

Er fritatt i fredstid. Overkvalifisert! ;)

 

Du kunne jo vervet deg som torpedo i marinen!! ;)

 

Forøvrig ble Aston Villa seriemester den sesongen jeg var i indre troms (sjåfør i brigadestabskompaniet, Brig N - Heggelia). Ex Gunner Alex Cropley var en av de sentrale spillerene på Villa det året.

Link to comment
Share on other sites

.....Snøvle snøvle... 441 06 Hanssen slæpp mæ for f .. inn!

 

En vanlig seanse ved Harald Hårfagre når rekruttene ble sluppet løs i stavanger.

 

Var på madla i 1996, ble deretter overført til K/V Ålesund. sjøsyke, lange dager, lange turer, ble skjøvet til siden når vi fikk landlov i aberdeen, killeybegs, newcastle, bjørnøya, Ålborg mm... He he, hvilket år det var!!

 

Var for øvrig også i SFOR IV og KFOR III/IV. noen andre som var på de misjonene?

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen! Mekker denne tråden så vi fort kan skille klinten fra hveten når vi skal inn i militæret. Hadde vært artig med noen fellow gooners å kunne se kampene med. Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

Jeg er i Artilleribataljonen på Setermoen og skal være her i et halvt år til. Bra det kommer flere arsenal-supportere. Jeg har mange ganger blitt tvunget til å gå alene på den lokale "sportsbaren" for å se på Arsenal-kamper :). Et tips er å nyte den tiden du har med vennene dine mens du enda kan! Det går 5/6 uker mellom hver gang du får en ukes perm. Hvis du har noen spørsmål er det bare å spørre.

Link to comment
Share on other sites

Blir vell til neste år..noen som vet hvordan alt det der fungerer? er det mulig å ha to uker på, og to uker fri? syns jeg hørte om noen som hadde det..

Er vel ikke noe kan "ta", er du heldig får du dette i en ikke uoverkommelig avstand hjemme fra. Du kan jo selvfølgelig søke om det, men millitæret er nå en gang slik at de vet best, og du vet ingenting om deg selv eller hva som passer deg.....

Link to comment
Share on other sites

Blir vell til neste år..noen som vet hvordan alt det der fungerer? er det mulig å ha to uker på, og to uker fri? syns jeg hørte om noen som hadde det..

Da må du være i vakt og sikring / brannmann. Men det er veldig forskjellige turnuser, så det kan fort hende at det heller blir en uke på og en av. Andre steder kan det være slik at det tar lang tid før du først får turnuser.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei alle sammen! Mekker denne tråden så vi fort kan skille klinten fra hveten når vi skal inn i militæret. Hadde vært artig med noen fellow gooners å kunne se kampene med. Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

Jeg er i Artilleribataljonen på Setermoen og skal være her i et halvt år til. Bra det kommer flere arsenal-supportere. Jeg har mange ganger blitt tvunget til å gå alene på den lokale "sportsbaren" for å se på Arsenal-kamper :(. Et tips er å nyte den tiden du har med vennene dine mens du enda kan! Det går 5/6 uker mellom hver gang du får en ukes perm. Hvis du har noen spørsmål er det bare å spørre.

 

Hallo. Glemte litt min egen tråd. Er nå hjemme på min første perm etter en fin fin rekrutt. Er i Stabsbatteriet og endte opp som feltmåler. Skal bli spennende. Hvilket batt. er du i? Artig å komme hjem til 3-1 seier mot spurvene, og deilig å endelig kunne få sett kampene. Synd at selve Setermoen er så lite at sportsbaren må skjenke det som skjenkes kan for å gå rundt, noe som medfører mistet skjenkebevilgning, noe som medfører midlertidig nedleggelse, noe som igjen medfører at jeg ikke får sett kampene. Nå som folk får opp lap-topene sine blir det dog enklere.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen! Mekker denne tråden så vi fort kan skille klinten fra hveten når vi skal inn i militæret. Hadde vært artig med noen fellow gooners å kunne se kampene med. Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

Jeg er i Artilleribataljonen på Setermoen og skal være her i et halvt år til. Bra det kommer flere arsenal-supportere. Jeg har mange ganger blitt tvunget til å gå alene på den lokale "sportsbaren" for å se på Arsenal-kamper :huh:. Et tips er å nyte den tiden du har med vennene dine mens du enda kan! Det går 5/6 uker mellom hver gang du får en ukes perm. Hvis du har noen spørsmål er det bare å spørre.

 

Hallo. Glemte litt min egen tråd. Er nå hjemme på min første perm etter en fin fin rekrutt. Er i Stabsbatteriet og endte opp som feltmåler. Skal bli spennende. Hvilket batt. er du i? Artig å komme hjem til 3-1 seier mot spurvene, og deilig å endelig kunne få sett kampene. Synd at selve Setermoen er så lite at sportsbaren må skjenke det som skjenkes kan for å gå rundt, noe som medfører mistet skjenkebevilgning, noe som medfører midlertidig nedleggelse, noe som igjen medfører at jeg ikke får sett kampene. Nå som folk får opp lap-topene sine blir det dog enklere.

Er i OP-troppen i batteri Olga (kasserne kobbryggen). Feltmåler, er det de som sender opp sånne svære ballonger :( ? Jeg ser på hver eneste arsenal-kamp på laptopen i gangen på kasserna - selv om de ikke er så populært blant wow spillerne siden streamen stjeler nesten hele linja :D

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen! Mekker denne tråden så vi fort kan skille klinten fra hveten når vi skal inn i militæret. Hadde vært artig med noen fellow gooners å kunne se kampene med. Jeg skal inn den 16. August og skal til Artilleribataljonen på Setermoen i indre Troms.

Jeg er i Artilleribataljonen på Setermoen og skal være her i et halvt år til. Bra det kommer flere arsenal-supportere. Jeg har mange ganger blitt tvunget til å gå alene på den lokale "sportsbaren" for å se på Arsenal-kamper :). Et tips er å nyte den tiden du har med vennene dine mens du enda kan! Det går 5/6 uker mellom hver gang du får en ukes perm. Hvis du har noen spørsmål er det bare å spørre.

 

Hallo. Glemte litt min egen tråd. Er nå hjemme på min første perm etter en fin fin rekrutt. Er i Stabsbatteriet og endte opp som feltmåler. Skal bli spennende. Hvilket batt. er du i? Artig å komme hjem til 3-1 seier mot spurvene, og deilig å endelig kunne få sett kampene. Synd at selve Setermoen er så lite at sportsbaren må skjenke det som skjenkes kan for å gå rundt, noe som medfører mistet skjenkebevilgning, noe som medfører midlertidig nedleggelse, noe som igjen medfører at jeg ikke får sett kampene. Nå som folk får opp lap-topene sine blir det dog enklere.

Er i OP-troppen i batteri Olga (kasserne kobbryggen). Feltmåler, er det de som sender opp sånne svære ballonger :P ? Jeg ser på hver eneste arsenal-kamp på laptopen i gangen på kasserna - selv om de ikke er så populært blant wow spillerne siden streamen stjeler nesten hele linja :P

 

Hehe. Wow er forresten noe dritt. Hadde nesten streamet Hottentottene, Bolton eller Blackburn utelukkende for å sabotere for wow-spillerne.

 

Er ikke helt sikker på mine fremtidige arbeidsoppgaver, men tror det er vær-gutta som sender opp ballongene. Tror vi måler opp diverse ting og tang, så dere skal treffe fi og ikke oss. Skal seriøst prøve å finne kartreferansen til Shite Hart Lane...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...