Jump to content

David Bentley


Guest Rufsen

Recommended Posts

synes ikke det gjør noe at han forlater oss,,har ikke trua på at bentley ville blitt en stor spiller.

er for veik,treg og noen stor målgjører virker han heller ikke som.kan sikkert gjøre det brukbart for en klubb midt på tabellen.Vi mener vel alle at arsenal skal være en av di beste klubbene i verden,,da er det kun talenter i fabregas klassen som vil klare å komme gjennom nåløyet,og sånn må det jo bare være..?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply
Guest Magnus
“I feel the fact that I am honest goes against me [in these situations]. I can say ‘you are staying because you are a home-grown player, English and the whole media will be against me if I let another home-grown player go’.

 

kloke ord!

:(

17528[/snapback]

 

'Heilt einig, ein kan ikkje beholde ein spelar berre fordi han er engelsk og fordi media vil det. Det er kvalitetane som avgjer det, og når Wenger seier at Bentley ikkje har kvalitetane, så trur eg på han,sjølv om eg hadde store forhåpninger for Bentley. Stol på Wenger i det aller meste han gjer, fyren veit kva han gjer på.....

Link to comment
Share on other sites

Synd,men that's life.

Begynner litt å lure på om de utenlandske unguttene

har en sterkere psyke er mer motivert eller hva?

Se på Senderos som har vært skada hele tiden før han slo igjennom.

Sterk psyke.

Ser vi på Pennant og Bentley som begge er stortalenter, så

er de gjerne ikke mentalt gode nok for Arsenal?

Ikke vet jeg, men det lukter mer vilje og pågangsmot

av spillere som Senderos,Fabregas og Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ikke bare i Arsenal at engelske unggutter har hatt en tendens til å tro de er "konger på haugen" og verdensmestre før de har bevist noe som helst. Jeg vet ikke om dette har noe med kultur å gjøre, men jeg sitter med det samme inntrykket selv.

 

Nå skal vi ikke se bort i fra at Wenger bevisst henter inn utenlandske unggutter med en spesiell arbeidsmoral og vilje, og at disse således ikke er helt representative for den gjennomsnittlige spanjol eller franskmann, men i Arsenal virker det som om utlendingene er villige til å jobbe hardere for å slå igjennom.

 

De engelske unggutta som feiler (les: Pennant og Bentley) gir opp for fort og spiller med en gang ut "diskrimineringskortet" og hyler og skriker over Wengers policy, når de egentlig bare har seg selv å takke.

 

Wenger har ikke noe i mot engelske unggutter. Tvert i mot. Men er de ikke gode nok, så er de ikke gode nok. Så brutalt, og så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Skal Bentley bli god må han få spille. Samme gjaldt Thomas, Volz, Upson og Sidwell. De har utvikla seg i de nye klubbene. Vi får heller ta sjansen på å kjøpe de tilbake hvis det skulle vise seg at de blir gode nok senere.

17781[/snapback]

 

....., men de har IKKE utviklet seg til et nivå som gjør at de spiller for en virkelig toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Ingen av disse hadde vært i førsteelleveren i

Arsenal. Det er knallharde vilkår for å lykkes idag.

Nå må en slå til når en får sjansen. Det skal bli løye

å se om Hoyte kommer gjennom nåløyet eller

om han og forsvinner til en annen klubb etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Ingen av disse hadde vært i førsteelleveren i

Arsenal. Det er knallharde vilkår for å lykkes idag.

Nå må en slå til når en får sjansen. Det skal bli løye

å se om Hoyte kommer gjennom nåløyet eller

om han og forsvinner til en annen klubb etter hvert.

17881[/snapback]

Etter det Hoyte har vist så langt vil eg tru at han forsvinner. Diverre.

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis kan man ikke beholde engelske talenter BARE fordi de er engelske, og man kan ihvertfall ikke la seg styre av media. Og det er lett for Chelsea å si at de satser på en basis av engelske spillere. De kan jo bare støvsuge hele det engelske markedet for de beste talentene, og betale en hvilken som helst pris. De kan til og med vente til talentene er 'ferdigutviklet' i en mindre klubb, fordi de ikke trenger å tenke på økonomien i dette. Sånn sett har Wenger helt rett når han sier at Chelsea har ødelagt transfermarkedet. Så hvis man ender opp med et tak på hvor mange utlendinger man kan ha på laget, så er det det samme som å gi trofeene til Chelsea på forhånd for flere år fremover.

 

Dessverre er det ytterst få av Arsenals egne talenter som har hatt det som trengs til å nå helt til topps. De har vært gode talenter, definitivt med kapasitet til å hevde seg i PL, men kanskje ikke gode nok til å spille fast på et lag i den ypperste teten, med ambisjoner om gull. De klarer ihvertfall ikke å utvikle talentet sitt i en slik klubb fordi de blir benkeslitere. Å gå til en mindre klubb kan få karrieren på rett kjøl, men hvis de da slår igjennom, vil jo prisen for å kjøpe de (tilbake?) bli så høy at kun Chelsea har råd til å kjøpe dem. Å bruke mindre klubber som farmerlag ved å systematisk låne ut talenter er jo en måte å gjøre det på, men hvor lenge skal en spiller lånes ut..?

 

Wenger er en kløpper til å finne talenter, og med hele Europa (ja for ikke å si verden) som arena er det mye større sjanse for å regelmessig finne det man leter etter. Ja, for hvor ofte dukker det opp et like stort talent som Fabregas for eksempel, og hvor ofte lykkes det nettopp oss å sikre oss et slikt talent? I et slikt perspektiv er det engelske markedet dessverre alt for lite.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det positive med at DB spelar resten av sesongen i Blackburn er at me verkeleg får sjå kva kvalitetar DB har. Skal han bli god nok for Arsenal sin startellevar bør han dominere for Blackburn.

 

Dessuten virkar DB litt utolmodig og då er det godt å få vekk uromomentet frå korridorane.

Link to comment
Share on other sites

Slår ikke Hyte,Aladiere eller Bentley til denne sesongen

er jeg redd alle 3 er historie i Arsenal.

19440[/snapback]

 

Desverre har du et poeng her. Utrolig potensiale i alle tre, men det skal noe spesielt til for å slå skikkelig igjennom hos AFC. Litt trist med de to engelske guttene hvis de skulle forsvinne for godt. Savner flere "local lads", men den tiden er vel historie. HVem kan glemme Romfords Pele!?! Den karen spilte med hjertet utenpå drakta!

Link to comment
Share on other sites

Slår ikke Hyte,Aladiere eller Bentley til denne sesongen

er jeg redd alle 3 er historie i Arsenal.

19440[/snapback]

 

Desverre har du et poeng her. Utrolig potensiale i alle tre, men det skal noe spesielt til for å slå skikkelig igjennom hos AFC. Litt trist med de to engelske guttene hvis de skulle forsvinne for godt. Savner flere "local lads", men den tiden er vel historie. HVem kan glemme Romfords Pele!?! Den karen spilte med hjertet utenpå drakta!

19442[/snapback]

 

Ja er det noen jeg virkeli savner er det Ray Parlour.

Håper virkelig på en local lad skal slå til, men det

ser vanskelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Bentley er jeg først og fremst glad for at det ble ett

lån i første omgang - så han ikke er tapt for Arsenal. Jeg har iaf. ikke

gitt ham opp! La oss håpe han virkelig slår til i Blackburn (og slipper

skader som i Norwich) slik at han kan komme tilbake til Emirates med

oss når Kongen er borte. Worst case kan han iaf være backup for RvP ;)

Link to comment
Share on other sites

Huff,huff! ;)

Det var synd...han kunne ha blitt en kjempe bra fotballspiller i Arsenal...ikke det at han ikke kan bli det i Blackburn da, men Arsenal hadde gjort ham bedre! men uansett så er det jo bare et lån...han kan jo komme tilbake han da! :)

 

Du får vel ha lykke til i Blackburn da David!

Kos deg! ;)

 

Men du må love å komme tilbake så snart som mulig....! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Slår ikke Hyte,Aladiere eller Bentley til denne sesongen

er jeg redd alle 3 er historie i Arsenal.

19440[/snapback]

 

Desverre har du et poeng her. Utrolig potensiale i alle tre, men det skal noe spesielt til for å slå skikkelig igjennom hos AFC. Litt trist med de to engelske guttene hvis de skulle forsvinne for godt. Savner flere "local lads", men den tiden er vel historie. HVem kan glemme Romfords Pele!?! Den karen spilte med hjertet utenpå drakta!

19442[/snapback]

 

Ja er det noen jeg virkeli savner er det Ray Parlour.

Håper virkelig på en local lad skal slå til, men det

ser vanskelig ut.

19445[/snapback]

Bentley er vel ikkje akkurat local. Frå Peterborough om eg ikkje huskar feil. Han var sågar Manchester United fan i oppveksten.

Link to comment
Share on other sites

Mark Hughes er svært nøgd med nyervervelsen:

Mark Hughes insisterer på at Rovers har gjort et kjempe kupp ved å signere Arsenals midtbanetalent David Bentley på lån ut sesongen.

 

”David er et kjent navn i engelsk fotball og en veldig ung og talentfull spiller. En spiller med ekstreme ferdigheter og et enormt potensial, og jeg takker høyere makter for at han endte opp hos oss”, sier Sparky til Rovers.Co.Uk.

 

”Han vil gi oss noe annerledes, noe nytt som ikke Rovers’ fansen har sett før på Ewood Park. Han er en meget kreativ spiller, spesielt innenfor siste tredjedel av banen. En konstant trussel for motstanderen og han har ferdighetene til å avgjøre kamper på egen hånd”, fortsetter en begeistret Rovers’ manager

 

Les alt her: Manageren snakker ut om...

Link to comment
Share on other sites

Artikkelen i The Sun Online idag med tittelen Dishonest and disloyal gir nok en aldri så liten ledepinne på at David Bentley neppe kommer tilbake til Arsenal neste sesong. Dersom siteringene fra Bentley er korrekt, virker dette som en svært oppgitt Bentley som skylder på klubben for å ha overpriset han - slik at det kun endte med utlån og ikke salg.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest artiklen om Bentley i TGP så fatter jeg ikke hvorfor Wenger lånte han bort...!

Han virker jo til å ha vært (nærmest) beste Arsenal-spiller i Austrian Tour...

 

Han uttaler seg også om at han tror og håper å få mer spilletid denne sesongen, noe som også Wenger har gjort..jeg forstår ikke veldig mye her, siden Wenger gir ham ut på lån...

Forresten: Hvor langt er lånet på??

 

 

KOM TILBAKE DAVID!!!

Link to comment
Share on other sites

Lånet er ut sesongen.

 

Wenger har tro på Bentley og ønsker at han skal få spilletid for å utvikle seg videre. Problemet er bare at han har problemer med å gi Bentley den spilletiden i Arsenal, rett og slett fordi Bentley ennå ikke er så god at laget kan ta den "belastningen" samtidig som unge spillere som Fabregas, Senderos, van Persie etc. kjøres inn i laget. Det går en grense for hvor mange unge du kan ha før prislappen i tapte poeng blir for stor. Etter Wengers vurdering er Bentley ennå for langt unna til å ta steget helt opp nå.

 

Når det gjelder Bentley føyer dette seg fint inn i rekken av signaler han har gitt det siste året. Det virker på meg som om han mangler det lille mentale extra som skiller de gode fra de beste. Balltalent er det mange som har, evnen til å realisere sitt fulle potensial er det færre som har.

 

Jeg tror Bentley tar samme veien som Pennant og Upson, til en middels premier klubb. På det nivået blir de værende. Ikke fordi de ikke har talentet og de fysiske forutsetningene, men fordi de ikke har "det lille extra" som ikke har noe med svettefaktor å gjøre. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest artiklen om Bentley i TGP så fatter jeg ikke hvorfor Wenger lånte han bort...!

19640[/snapback]

Enig med du.

 

Var selv ikke så veldig begeistret for Bentley, men etter å ha lest TGP forandret alt seg.

Wenger burde også lest artikkelen. Kanskje han da hadde fortstått hvor god Bentley er?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...