Jump to content

David Bentley


Guest Rufsen

Recommended Posts

David Bentley og Jermaine Pennant har lenge vært mine håpefulle. Derfor setter jeg i gang to tråder på disse spillerne, slik at vi kan følge utviklingen deres her på nettet.

 

David Bentley har spilt 18 kamper for Norwich (utlån hele sesongen), skoret 1 og hatt 2 målgivende. Han har fire 8`ere på VG-børsen.

 

I motsetning til Pennant klarer ikke Bentley å prege kampene for laget sitt. Han er ikke noen spesiell forsterkning for Norwich, og jeg tviler vel kanskje på at han blir det for Arsenal heller. Når det er sagt, så er Bentley noe yngre enn Pennant, og Pennant har spilt mer kamper på høyt nivå enn Bentley. Bentley har med andre ord kanskje noe bedre tid til å utvikle seg på.

 

Han har fremdeles flere år igjen på kontrakten sin, og har mulighet til å spille seg opp noen år før han eventuellt blir vraket.

 

Det store spørsmålet er om Bentley noen gang blir så teknisk, rask, tilretteleggende og målskorende som Bergkamp. Jeg tror også han må utvikle seg veldig om han i det hele tatt skal kunne ta opp kampen om en spissplass. Reyes og Van Persie vil vel også ligge foran i køen den dagen Bergkamp gir seg?

 

Jeg drømmer om en gedigen overraskelse. Da Bentley er engelsk og har vært og er et stort talent, vil jeg ha Bentley og Henry på topp i 2006 (he-he)!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Viss Bergkamp legger opp etter denne sesongen kommer Wenger garantert til å kjøpe inn ein ny spiss. Blir spennande å sjå kva som skjer med Bentley, han var jo litt usikker sjølv og, som han sa i intervjuet i pausen i går.

Link to comment
Share on other sites

David Bentley er vel den spilleren som er fostret opp i Arsenal som jeg har størst tro på.

Håper inderlig at denne spilleren slår til hos oss.

Allikevel ser jeg ikke på Bentley som DB's arvtager. Den spilleren finnes ikke i klubben pr. dags dato etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Håper fremdeles på Bentley - må jeg si...

Men jeg tror mer på Van Persie. Han ligner mest for øyeblikket iaf.

Det er iofs en mulighet at det blir kjøpt inn en ny spiss, men gode,

etablerte spisser koster avsindig mye penger - og det er ikke Arsenals

stil. Kanskje om vi "må" selge Reyes?! Forøvrig er vel det sentrale her

at vi nok dessverre må oppleve et Arsenal uten Dennis. Det er nesten

utenkelig... Irreplaceable.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde før oppholdet i Norwich stor tro på at Bentley skulle bli den "nye Bergkamp", men etter å ha sett utviklingen til gutten siden så tviler jeg sterkt på dette.

Jeg ble personlig litt manipulert av hans fantastiske scoring mot Middlesborough i cupen, den hadde SKIKKELIG Bergkamp stil over seg, og etter all praten før den kampen om at Bentley visstnok lignet på min favorittspiller, ble det slik at jeg ble helt lamslått over tanken på hvor fantastisk denne spilleren kom til å bli.

Jeg har ikke gitt opp håpet om at det kommer flere scoringer fra David i den kategorien for Arsenal men jeg er mye mere skeptisk etter å ha sett han i aksjon for Norwich, er derfor redd for at hans storspill som jeg håpte på kan utebli på det høyeste nivået.

 

Bare for å poengtere noe: Det går ikke ann å "erstatte" Bergkamp.

Som Didrik skrev: inreplaceable

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

http://sport.independent.co.uk/football/ar...sp?story=612451

 

"Not only do I spend £4m a year on the academy," he said, "but I am still accused of not producing anyone. You cannot say that. We have produced Julian Gray, Jermaine Pennant, Jay Bothroyd and David Bentley. They all play in the Premier League but are just a fraction behind the players we have here.

 

Å bli plassert i gruppe med Gray, Pennant og Bothroyd betyr vel farvel til Bentley.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg mener vi bør la han prøve seg noen enkle hjemme kamper, så ser vi hva han duger til. Han blir nok aldri noen veldig stor spiller, men hvem vet, dere så pires, han var bra gammel da han ble funnet, og han er en stor internasjonal spiller.

Link to comment
Share on other sites

jeg har stor tro på at Bentley kan lykkes etter å ha sett han prestere bra i Premier League visstnok for Norwich men der har han spilt kamper mot de tøffeste lagene også. Jeg tror nok han vil bli noe stort bare han får sjansen fra Wenger så vil nok Bentley prestere mer enn forventet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Det er ingen spillere i PL som etter min oppfatning kan tilsvare Bentleys fantastiske teknikk. Han mangler dog per dags dato de fysiske forutsetningene som trengs for å ta det siste nødvendige steget opp til de store gutta, men Bentley er heldigvis treningsvillig. Han har grunnlaget - med den rette utviklingen de neste par årene så ser jeg en kommende Dennis Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg en stor svakhet for spillere med fart. Og det er også ankepunktet mitt mot David Bentley. Han er ikke en spesielt hurtig spiller. Greit, han er kanskje ikke ektremt stor og sterk fysisk heller, men det er heller ikke Ljungberg, Reyes, Pires etc. Pires er høyere, men har på langt nær fysikken som sin største force.

 

Med mindre det hentes inn en ny høyreving foran neste sesong, så ser jeg for meg at David Bentley tar "Pennant-rollen". Han blir en slags backup på høyrekanten. Tross alt så spilte han store deler av fjorårssesongen der på reservelaget. Som det sies har han glimerende teknikk, og han er ikke minst både glad i og god til å skyte utenfra, noe Arsenal har manglet i en angrepsspill hvor alt dreier seg om å spille seg inn på fem meter før man avslutter.

 

Som spiss tror jeg derimot han ikke får mange sjansene. Det er rett og slett for mange om benet. Jeg tror ikke Bentley stiller sterkt nok der, selv om jeg gjerne skulle sett ham foran Robin van Persie i køen, en spiller jeg verken har spesielt sansen for eller har blitt overbevist av fremtil nå.

 

Jeg håper i allefall Arsène Wenger mener det han sier om Bentley, og at dette ikke bare er tomt prat. Let's face it, Bentley er ikke akkurat den første unggutten Wenger roser. Han har stort sett godord å komme med om alle, uten at det nødvendigvis betyr førstelagsspill.

Link to comment
Share on other sites

Bentley: I won't sit around again at Highbury

 

Fair enough at du ikke vil spille reservelagsfotball igjen, David Bentley, og kanskje er du bare realistisk når du sier dette, men jeg hadde kanskje forventet og håpet på en noe mer offensiv holdning enn som så.. (Jeg skal lykkes på Highbury.)

 

Uansett synes jeg ikke Bentley er i noen som helst posisjon til å kreve særlig mye førstelagsspill i Arsenal. Han har tross alt ikke imponert særlig mye under tiden i Norwich.

 

Han sier i tillegg at et nytt utlån ikke er aktuelt, og jeg tror derfor nok fort det ender med at Bentley blir solgt i løpet av neste sesong dersom han ikke finner seg i en rolle i bakgrunnen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rufsen

Jeg har lenge hatt et håp om at Bentley skal bli noe stort i Arsenal. Jeg har drømt meg bort og sett på Bentley som landslagsspiller og offensiv stjerne på Arsenal.

 

Men, jeg har vel egentlig mistet troen på det nå. Han har ikke klart å dominere eller prege Norwich slik jeg hadde håpet. Han har fått sjansen, men jeg synes ikke han har klart å vise seg frem. Sannsynligvis mangler gutten en del på fysikken. Og, når han ikke har den på plass i en alder av 20, så tror jeg han skal slite med å få plass i Arsenal..

 

... og det er dumt! For jeg skulle så gjerne hatt ham i startelleveren når vi åpner den nye stadionen!

Link to comment
Share on other sites

Håper vertfall Bentley får sjansen. Sjølv om eg ikkje har klokketro på at han kan få sitt gjennombrudd i Arsenal. Forstår veldig godt at han har lyst på ein ny sesong i Premier League, der han får spele regemessig, etter å ha fått nettopp det med Norwich denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det han sier er jo bare at han ikke vil spille reservelagsfotball, noe som er forståelig. Det eneste han krever er en sjanse til å spille seg inn på førstelaget, noe jeg mener han bør få, og som han sikkert gjør. Jeg forresten han kommer til å lykkes. Dette blir bra. Han blir nok ikke stjerne over natten, men kanskje noe ala Van Persie denne sesongen. 5-10 mål eller noe.

Link to comment
Share on other sites

5-10 mål eller noe.

5417[/snapback]

 

Det hadde i tilfelle blitt ein høgst akseptabel sesong for Bentley.

5421[/snapback]

Kom på nå at han sannsynligvis vil spille mest midtbane, og ikke spiss, så da kan vi nok senke det tallet litt. :) Men har som sagt tro på han.

Link to comment
Share on other sites

Bentley er en ærlig kar og jeg er overbevist om at han kan bli en meget god spiller. Spøsrmplet er om han blir det i Arsenal eller om han må til en annen klubb å få vise det der. Ellers vil jeg si at det er lettere for en kar som Bentley å spille godt i Arsenal enn Norwich......

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
leste akkurat på bbc at Wenger mener Bentley kan ha en framtid i klubben.

hva mener dere om unggutten som begynner å bli for gammel til at han kan spille på reservelaget.

4544[/snapback]

 

Bentley får sannsynligvis neste sesong på å overbevise Wenger om at han er førstelagsmateriale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...