Jump to content

Hjelp til fotballsko


kizzan

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg nye fotball sko nå..

Skal gå for Nike Air legend 2 som er den skoen Fabregas, Tevez og Aguero bruker.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe TG eller SG

Jeg spiller forøvrig midtbane/ spiss uten at det kanskje gjør en forskjell?

kommer til å bli spilt lite på kunstgress men fotballklubben skal legge kunstgress i høst!

 

hvilke knotter skal jeg ha?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Jeg skal kjøpe meg nye fotball sko nå..

Skal gå for Nike Air legend 2 som er den skoen Fabregas, Tevez og Aguero bruker.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe TG eller SG

Jeg spiller forøvrig midtbane/ spiss uten at det kanskje gjør en forskjell?

kommer til å bli spilt lite på kunstgress men fotballklubben skal legge kunstgress i høst!

 

hvilke knotter skal jeg ha?

 

Der får du de knottene du burde ha hvis du skal spille mye på kunstgress - runde.

Runde knotter er bedre enn avlange på kunstgress pga at knottene roterer bedre i grasset og man får

ikke like lett vridnings-skader.

Link to comment
Share on other sites

Skruknotter er galskap på kunstgress, så ja, gå for hard ground. Jeg for min del spiller med firm ground på kunstgress, for de kan fint kombineres med kunstgress og tørre gressbaner.

Hvorfor er skruknotter galskap på kunstgress?

Link to comment
Share on other sites

Skruknotter er galskap på kunstgress, så ja, gå for hard ground. Jeg for min del spiller med firm ground på kunstgress, for de kan fint kombineres med kunstgress og tørre gressbaner.

Hvorfor er skruknotter galskap på kunstgress?

Jeg kan si en ting: Jeg brakk beinet når jeg brukte skruknotter på kunstgress. Det som skjedde var at knottene satt fast i gresset og samtidig fikk jeg en dytt i ryggen og da sa det knekk :P

(PS: Jeg er ingen kjeks :P )

 

Kjenner også flere som fikk alvorlige kneskader av samme grunn.

 

Pdd bruker jeg kun kunstgress sko.

Link to comment
Share on other sites

Amsen svarte godt for seg. Når knottene sitter i gresset står de helt fast, og rakse vendinger ender ofte i vridninger i kneet eller belestningskader. Sier det seg ikke selv at det er galskap?

 

Skruknotter på søkke vått kunstgress? Skeptisk til den også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker skruknotter på kunstgress, men det har ikke skjedd noe med meg.

Knottene som fulger med er jo tilpasset for å bruker på forskjellige underlag.

Kommer jo ann på hvilke skruknotter du har, eller hvilken sko.

Har du Adidas F50, så er det jo helt greit, men har du fks sko der det ikke følger med knotter til kunstgress, så burde du ligge inna med å bruke de!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg skal kjøpe meg Nike Total 90 Laser II SG, i størrelsen 43. Men når jeg skal velge størrelse står det UK Size 8 1/2 , EU Size 43, men så sjekker jeg Size Chart og der står det UK Size 9 , EU Size 43.

Hva skal jeg velge: UK Size 8 1/2 , EU Size 43 eller UK Size 9 , EU Size 44?

 

http://www.kitbag.com/stores/kitbag_4_5/sa...45207&cid=10695

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppdaget i dag at når jeg skulle bytte knotter, satt den ene bom fast!

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få den av.

Trenger raskt svar.

Har nettop kjøpt meg Adidas F50i, og jeg har ikke opplevd slike problemer. Men du må vell bare prøve å bruke alle krefter på å skru den tilbake, du kan ogs se om det er noe små stein eller gress eller noe lignende mellom knotten og skoe... Men hvis du har skrud dem for hardt på er det din egen feil, det står klart under skoen at knottene ikke skal skrues for hardt på!

 

Edit: Hvilken model av F50 har du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppdaget i dag at når jeg skulle bytte knotter, satt den ene bom fast!

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få den av.

Trenger raskt svar.

Har nettop kjøpt meg Adidas F50i, og jeg har ikke opplevd slike problemer. Men du må vell bare prøve å bruke alle krefter på å skru den tilbake, du kan ogs se om det er noe små stein eller gress eller noe lignende mellom knotten og skoe... Men hvis du har skrud dem for hardt på er det din egen feil, det står klart under skoen at knottene ikke skal skrues for hardt på!

 

Edit: Hvilken model av F50 har du?

Å bruke alle krefter på å skru den tilbake er nok ikke noe sjakktrekk. Snakker av erfaring her! Den nøkkelen tåler ikke allverden og går lett i stykker. Og uten nøkkel kan jeg love at det blir ti reiser verre å få av knotten! ;)

Link to comment
Share on other sites

jo, tenkte jo ikke på at den er laget av plastikk xD

 

MEN, hvis du ikke får den av på noe vis uten å ødelegge knotten, er det jo mulig å kjøpe nye knotter for rundt 150 kroner, så du kan jo prøve å bruke en kniv eller noe i den dur og få vippet den ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har begynt på fotball igjen og da trenger jeg nye fotballsko, noen som kan anbefale meg noen?

Nike, Adidas?

Ser at nike har sko for fart, presisjon også videre. Er det stor forskjeld på dem?

 

Det er smak og behag, dra til den nærmeste sportsbutikk og prøv ut forskjellige modeller!

Personlig liker jeg klart adidas best, både komfort og utseendemessig. Er ikke store forskjeller på fart, presisjon og sånn tull! Eneste er vekten som kan variere ganske mye, som gjør at det er litt lettere å løpe, men du merker ikke noe nevneverdig forskjell i kampsituasjon...

 

Adidas F50 og Copa Mundial/Munial Team er sko som kan lett anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt på fotball igjen og da trenger jeg nye fotballsko, noen som kan anbefale meg noen?

Nike, Adidas?

Ser at nike har sko for fart, presisjon også videre. Er det stor forskjeld på dem?

Tyngden på skoen har mye og si hvis du er kjapp til bens. Jeg er relativt stor og tung, og ikke så kjapp. Nikes vapor modell passet meg dårlig da jeg også sliter med brede føtter. Følte meg i konstant ubalanse med de skoene. Total 90 modellen derimot passet meg godt da de er slitesterke, og tilpasset seg foten min. Nå har jeg Adidas predator som jeg føler faller innenfor samme kategori som Total 90. Det går mye på smak og behag. Men som Nike sier det: chose your weapon wisely!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...