Jump to content

Hjelp til fotballsko


kizzan

Recommended Posts

Har tenkt og kjøpe meg fotballsko, men har lite peiling på det. Spiller på kunstgrass(lite) og vanlig grass. Spiller ikke på noe lag, altså free transfer :D

 

Har tenkt på disse, men vet ikke hvordan de er? og er det noen andre billige sko som er bra?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Har tenkt og kjøpe meg fotballsko, men har lite peiling på det. Spiller på kunstgrass(lite) og vanlig grass. Spiller ikke på noe lag, altså free transfer :D

 

Har tenkt på disse, men vet ikke hvordan de er? og er det noen andre billige sko som er bra?

 

 

Her er noen

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=1410&id=8178

 

Har bestilt fra unisport før men husker ikke hva det ble i porto. det er jo fra Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Mine anbefalinger:

 

Nike Mercurial Vapor III

Bruker disse skoene selv [selv om jeg er i overgangen til noen nye] og de har vært svært gode! Har brukt dem både på naturgress og kunstgress, funker likt på begge. De er utrolig lette, og det sies at de er verdens letteste, men det er egentlig ingen big deal. Men de sitter ganske så godt på foten, og de har en helt spesiell egenskap i forhold til ballen. Jeg vet ikke hva det er, men ballen sitter så utrolig godt klistret til foten når man spiller. En annen ting de er gode på har med vekten å gjøre.. man løper en god del fortere med dem og blir en del lettere på foten.

Disse skoene er altså de beste skoene jeg har hatt, men de passer best til en offensiv spiller. Du får se selv om de da passer til deg.

 

Puma Velocity 1

Disse er mine nye sko. Holder på med overgangen fra Vapor nå, men velger å ta det gradvis ettersom de er ganske forskjellige. Men intrykket mitt av skoene så langt er svært bra. De er også veldig lette, noe som heldigvis gjør at overgangen ikke blir drastisk! [altså må du nok regne med å måtte betale mye penger gang på gang for fotballsko fremover hvis du velger et par med lette fotballsko nå, ettersom jeg vil tro det er vanskelig å venne seg av med noen lette hvis du først har begynt.] Men spiller du i forsvar vil jeg nok ikke anbefale disse skoene, siden du ganske sikkert ofte må gå i duell og vil risikere å bli tråkka på.. for overflaten på disse skoene er utrolig tynn, og er nesten ikke tykkere enn to-tre lag med stoff oppå hverandre. Men det gjør at skoen sitter enda bedre på foten også, så det er noe positivt med det også altså. Og så gjør det selvsagt skoen lettere. Men så langt har jeg hatt litt problemer med å løfte ballen med dem, altså ved en lang pasning osv, men det vil jeg tro at jeg venner meg til etter hvert. Det kan også ha litt å gjøre med at jeg bomma litt på størrelsen, så de er litt for store og løse.

 

Noen tips:

-Ikke gå etter pris når du skal kjøpe deg sko. Gå etter kvalitet.

-Pass på så ikke kjøper Mercurial Talaria hvis du skal kjøpe Mercurial Vapor. Talaria er en "dårligere" versjon av skoene. Dog billigere.

-Pass på å finn sko som passer til din spillestil og posisjon på banen. For å ta et eksempel så bør kanskje en defensiv spiller velge noe slikt som disse. Mens en offensiv spiller kanskje heller bør velge noe lignende disse.

Link to comment
Share on other sites

-Pass på å finn sko som passer til din spillestil og posisjon på banen. For å ta et eksempel så bør kanskje en defensiv spiller velge noe slikt som disse. Mens en offensiv spiller kanskje heller bør velge noe lignende disse.

Han sa han ikke spilte på lag da, så tror engentlig du ikke trenger å gå etter kvalitet (hvis du ikke skal starte på lag da). Gå heller etter pris hvis du skal spille fritids-fotball 1 gang u uka..

Link to comment
Share on other sites

Spørs om det er til gras eller kunstgras men http://unisport.dk/?page=Produkt&kategori=1416&id=22874 er utrolig gode på gras ! og http://unisport.dk/?page=Produkt&kategori=1415&id=25983 er utrolig gode på kunstgras, har begge disse skoene UTROLIG deilig å ha på foten :D

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Tror nok jeg ville godt for pumaen der ja! Puma er veldig solide når det gjelder fotballsko, og en på laget har noen som er nesten like som de rød der.. Sier de sitter veldig bra på foten!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nike er mer slitesterke, og puma er bedre og spille i. Iallefall på de som jeg vurderer. For min del er det helt umulig, men et hint som kanskje kan hjelpe dere for å finne skoen som passer til meg. Er glad i å skyte, greier ikke veldig harft men prøver veldig ofte og plassere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nike er mer slitesterke, og puma er bedre og spille i. Iallefall på de som jeg vurderer. For min del er det helt umulig, men et hint som kanskje kan hjelpe dere for å finne skoen som passer til meg. Er glad i å skyte, greier ikke veldig harft men prøver veldig ofte og plassere.

 

God kvalitet

 

God pris

 

Tror begge to er slitesterke som du nevner. En på laget har hatt de øverste og var ganske så fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tenkt og bestille fra Danmark, da kommer det i tollen(tull på svensk) og det blir dyrt...

 

små bilder av det jeg vurderer:

 

Nike Air Zoom 90-3 fg

Air-Zoom-90-3-_s308931-102.gif

Puma v5.06 GCr HG

http://www.torshovklubb.no/p/Puma/v5.06-Gcr-HG_M.gif

 

går bare med et bilde ;)

 

Har kjøpt masse ting fra unisport, toll+frakten blir på rundt 350 kr, men det spørs. Men Unisport er den billigste nett siden som selger fotball sko så de 350kr i toll+frakt er ingenting en når du skal i butikken å kjøpe skoene. Unisport har ofte tilbud, GODE tilbud ;):D

 

 

PS: Anbefaler å kjøpe Adidas Predator ! UTROLIG gode sko ! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slike puma sko. Er ikke fornøyd. PGA, de er såå tynne, ikke spesielt gode å skyte med, nesten som å skyte barbeint. Men de er RÅE som driblesko, der tar skoen veldig innpå. Er du en driblefant, løp å kjøp!. Er du ikke, kjøp noe annet!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...