Jump to content

Hjelp til fotballsko


kizzan

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Har hatt mange forskjellige fotballsko gjennom tidene, nike, puma umbro osv. Men har aldri vært så fornøyd som jeg er nå. Spiller med Adidas Copa Mundial, sko som har vært produsert helt siden 1978! Funker både på vanlig gress og kunstgress, er ikke særlig dyre, og er minst like gode som alle andre sko jeg har hatt. Er ikke tilfeldig at så å si alle på fotball linja mi bruker dem :blink: Er ikke noe Bendtner/"femi" sko til dem som er på jakt etter det. 1000 kr ca.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt mange forskjellige fotballsko gjennom tidene, nike, puma umbro osv. Men har aldri vært så fornøyd som jeg er nå. Spiller med Adidas Copa Mundial, sko som har vært produsert helt siden 1978! Funker både på vanlig gress og kunstgress, er ikke særlig dyre, og er minst like gode som alle andre sko jeg har hatt. Er ikke tilfeldig at så å si alle på fotball linja mi bruker dem :blink: Er ikke noe Bendtner/"femi" sko til dem som er på jakt etter det. 1000 kr ca.

 

Jeg har også disse skoene, pluss grusskoene Adidas Mundial Team (?), og jeg er helt enig med deg. Disse er bare konge, ser ut som fotballsko og er veldig behagelige og springe med de.

 

Så jeg anbefaler disse på det sterkeste!! =)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arsenal FC Fan, du later til å ha ganske god greie på fotballsko og jeg har et spørsmål til deg angående skoene til Nasri. Skjønner ikke hva slags sko han bruker. Ser egentlig veldig ut som et par Tunit F50, men det ser ut som om han har fjernet den flippen som beskytter lissa. Vet du noe om det?

Bildet: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/..._1218894224.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du ser på meg som en like stor spesialist, men jeg kan med god trygghet si at det der er F50 Tunit med avklippet "tunge". Jeg har sett at flere toppspillere gjør, og attpåtil en på laget mitt..

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips til de som skal kjøpe fotballsko er den nyeste adidas predator modellen. Jeg har alltid brukt nike total 90 for de har passet føttene mine best, men prøvde adidas nå og jeg er overbegeistret. De er utrolig fleksible og tilpasser seg foten umiddelbart. Det er hvertfall min erfaring. Jeg har da brukt den billigste modellen til 650 kr kombinert gress og kunstgress kontter.

 

http://www.soccerpro.com/images/098642_adi...ite_navy_zm.jpg

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC Fan, du later til å ha ganske god greie på fotballsko og jeg har et spørsmål til deg angående skoene til Nasri. Skjønner ikke hva slags sko han bruker. Ser egentlig veldig ut som et par Tunit F50, men det ser ut som om han har fjernet den flippen som beskytter lissa. Vet du noe om det?

Bildet: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/..._1218894224.jpg

Det er den forrige modellen med avklippet tunge ja, slett ikke noe uvanlig fenomen blant spillere.

 

Forresten noen som har prøvd den siste utgaven av F50 tunit? De Nasri og Ade bla bruker nå? Ser de er på tilbud på prodirect så vurderer å gå til innkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC Fan, du later til å ha ganske god greie på fotballsko og jeg har et spørsmål til deg angående skoene til Nasri. Skjønner ikke hva slags sko han bruker. Ser egentlig veldig ut som et par Tunit F50, men det ser ut som om han har fjernet den flippen som beskytter lissa. Vet du noe om det?

Bildet: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/..._1218894224.jpg

Det er som de sier, den gamle F50.8 Modellen med avklippet lacecover, det er endel spillere som gjør dette.

Link to comment
Share on other sites

Takker infoen alle sammen! ;)

 

Men nå har jeg et nytt spørsmål, denne gangen angående nye fotballsko som jeg vurderer å kjøpe. :o Letet en stund etter grussko og kom etter hvert frem til disse som ser veldig fine ut: http://inside.nike.com/blogs/nikefootball-...s/nike5_zoom_t7 Nike 5 Zoom T7. Men det er veldig få butikker som selger disse skoene, og de to mest aktuelle jeg har funnet er Pro Direct Soccer og Kitbag. Problemet er: Hvis du ser på sålen hos Nike, er den grønn på diverse steder. Det er den også hos Kitbag. Men hos PDS er den helt svart. Er dette da en annen sko? Navnet er jo helt likt så det er litt merkelig. Kan hende at det bare er et "veilendende" bildet, og at den ordentlige er sånn den skal være. Men jeg blir litt skeptisk. Grunnen til at jeg lurer på dette er at noen av vennen mine også vurderer å bestille fra PDS og at vi kunne ha delt frakten.

 

Og en siste ting: :D

 

Hvis noen vet om en norsk butikk som selger disse skoene hadde det vært fantastisk, da jeg meget gjerne skulle ha prøvd dem først.

 

Takker for hjelp! :lol:

 

EDIT: Når du går inn på linken til Nike, må du trykke på den "ARTIFICIAL TURF"-knappen for å komme til den rette skoen.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste med en fotballsko er at den sitter skikkelig itght rundt foten din. Gjør den ikke det, er det samme hvor mye du betaler for skoen - det vil utgjøre liten forskjell. Prøv å gå ned i så liten størrelse som mulig når du har på deg fotballsokker. Noe jeg også vil anbefalle er du har skikkelig knotter under skoene som gir deg godt grep når du skifter tyngdepunkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hei, er det noen som har noen tips til hvilke sko jeg trenger? Jeg spiller sentral midtbane og spiller med vapor IV, sliter med gnagsår på hælen, og jeg syntest skoene blir litt for fort ødelagt, men ellers er de gode. Spiller nesten alltid på kunstgress, men spiller også noen kamper på gress, så jeg tror jeg må ha FG knotter. Takker for alle svar ;)

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enkelt, gå for Adidas Copa Mundial. Har selv kunstgress-versjonen, og er storfornøyd. Jeg sliter også ofte med gnagsår på hælene! Også er de svarte og hvite, slik fotballsko skal være ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei, er det noen som har noen tips til hvilke sko jeg trenger? Jeg spiller sentral midtbane og spiller med vapor IV, sliter med gnagsår på hælen, og jeg syntest skoene blir litt for fort ødelagt, men ellers er de gode. Spiller nesten alltid på kunstgress, men spiller også noen kamper på gress, så jeg tror jeg må ha FG knotter. Takker for alle svar ;)

De fleste klager på Vapor IV med gnagsår i hælen, jeg fikk også det. Bare dynk dem i glovarmt vann før trening ett par ganger så funker de fett ;)

 

For å si hvilken sko du må ha bør du helst si styrkene\svakhetene dine :P

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om de rosa skoene som Bendtner hadde i 1-2 kamper fortsatt er i salg?

Det er de desverre ikke:( har også lett etter dem.

Du mener vell de som var for salg? for de han brukte har aldig vert på salg, han brukte nemlig Vapor SL, har leita meg rosa etter dem, men finner dem ingen plass ;)

 

EDIT: De som var for salg finnes på ebay.co.uk.

EDIT2: Etter litt research så, vòila! Det viser i det minste at de selger dem: http://www.fotballsko.no/detail.asp?id=224...pt=203&farge=-1

Link to comment
Share on other sites

Hei, er det noen som har noen tips til hvilke sko jeg trenger? Jeg spiller sentral midtbane og spiller med vapor IV, sliter med gnagsår på hælen, og jeg syntest skoene blir litt for fort ødelagt, men ellers er de gode. Spiller nesten alltid på kunstgress, men spiller også noen kamper på gress, så jeg tror jeg må ha FG knotter. Takker for alle svar :P

De fleste klager på Vapor IV med gnagsår i hælen, jeg fikk også det. Bare dynk dem i glovarmt vann før trening ett par ganger så funker de fett ;)

 

For å si hvilken sko du må ha bør du helst si styrkene\svakhetene dine :P

hmmm... jeg liker å tre gjennom spissene og dra av noen spillere, utfordre og dribble, jeg løper ikke fort men løper mye. Men takk for tipset med varmt vann, det funka ganske bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei, er det noen som har noen tips til hvilke sko jeg trenger? Jeg spiller sentral midtbane og spiller med vapor IV, sliter med gnagsår på hælen, og jeg syntest skoene blir litt for fort ødelagt, men ellers er de gode. Spiller nesten alltid på kunstgress, men spiller også noen kamper på gress, så jeg tror jeg må ha FG knotter. Takker for alle svar :unsure:

De fleste klager på Vapor IV med gnagsår i hælen, jeg fikk også det. Bare dynk dem i glovarmt vann før trening ett par ganger så funker de fett B)

 

For å si hvilken sko du må ha bør du helst si styrkene\svakhetene dine ;)

hmmm... jeg liker å tre gjennom spissene og dra av noen spillere, utfordre og dribble, jeg løper ikke fort men løper mye. Men takk for tipset med varmt vann, det funka ganske bra ;)

Høres ut som om du kunne passet Adidas adiPure I\II, en lett sko som er laget av mykt skinn og har god ballføling. Ellers kunne du kanskje prøvd Nike Tiempo Air Legend, en sko som er ganske lik adiPure, for min del liker jeg adiPure best, men det er en smaksak ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...