Jump to content

Tidenes Arsenal spiller?


Guest civil

Recommended Posts

Hvem synes dere er tidenes Arsenalspiller?

 

Personlig har alltid Ian Wright vært min STORE, STORE helt.

Tror kanskje mye av grunnen til at jeg ble en Gooner var nettopp pga Ian Wright.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Enig.

 

For meg, er og blir Dennis Bergkamp den største. Selv om valget er vanskelig og alternativene altfor mange (Adams, Ljungberg, McLintock, Wright, Bould, Parlour, etc...).

 

Hvem kan vel glemme DB10s scoring mot Newcastle, der han på førstetouch på pasningen fra Pires sender ballen på den ene siden av Newcastle-stopperen, mens han runder ham på den andre siden, og bredsider ballen forbi Shay Given?

 

(Hvis du trenger å få oppfrisket hukommelsen, er det bare å se på avataren min.)

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Fra min tid som supporter er det for meg 2 spillere som står i en særklasse når det gjelder ferdigheter. Det er Liam Brady og Dennis Bergkamp. En tredje som står i en særklasse som "Mr. Arsenal" er jo Tony Adams. Ian Wright får ha meg unnskyldt, men han kommer ikke inn på topp tre lista. Jeg gir bronsen til Liam Brady. Sånn går det når en stikker til Italia. Sølvet får Tony Adams, men på toppen troner Dennis Berkamp. Valget var egentlig ikke vanskelig en gang. Han er en lang tro tjener og i tillegg til det den beste spiller Arsenal har hatt.

 

TIDENES ARSENALSPILLER ER DENNIS BERGKAMP.

Link to comment
Share on other sites

Hvem synes dere er tidenes Arsenalspiller?

 

Personlig har alltid Ian Wright vært min STORE, STORE helt.

Tror kanskje mye av grunnen til at jeg ble en Gooner var nettopp pga Ian Wright.

108[/snapback]

 

Snakker vi om i egen "levetid" så står det egentlig mellom tre spillere; "Chippy" Brady, Tony Adams og Dennis Bergkamp. Og jeg må ha betenkningstid hvem jeg velger. :)

 

Men snakker vi om Arsenal i hele klubbens levetid, fra 1886 til i dag, så må svaret være Alex James. Flamboyant, brilliant, enfant terribble; Wee Alec hadde ALT! ;)

 

Forøvrig; fy f*** det er herlig å være sammen med godgjengen på gunners.no igjen! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Min kandidat for betegnelsen "Tidenes Arsenal-spiller" må helt klart være en av disse:

Tony Adams, Ian Wright. Dennis Bergkamp eller Thierry Henry.

 

For øyeblikket er jeg ikke i stand til å bestemme meg for hvem av disse som fortjener betegnelsen, men Henry vil forhåpentligvis i løpet av en sesong være selvskreven.

Link to comment
Share on other sites

Eg var bare ein liten tass når eg byrja å halde med Arsenal. Eg hugser i '92 då eg var 10 år gamal, når Ian Wright blei kjøpt frå CP for ca 2 mill pund. Da starta en forgudning av en spelar, som eg aldri før har opplevd. Eg identifiserte meg meir med Wright pga mi eiga spissrolle på aldersbestemte nivå på det høgt respekterte halvproffe IL Høyang, og etter nokre år var Ian Wright den største spelar i Arsenaldrakt, sjølv om eg visste at Tony Adams var "fasitsvaret".

Ian Wright er den største for meg, hugser min beundring og forguding av han som en enda mindre pjokk enn eg er no! Sorry, hverken Tony eller Dennis har klart å overgå den. Ei heller Henry... enda!

Link to comment
Share on other sites

Fra min tid(midten av 70 tallet og til nå) er det 5 spillere jeg har hatt som spesielle. Liam Brady var en fantastisk midtbanespiller med et venstrebein som var unikt.

Tony Adams er Mr. Arsenal. Dennis Bergkamp kommer en ikke utenom. Er vel den største spilleren som er blitt kjøpt inn til Highbury i min tid og et overblikk og pasningsfot ingen er i nærheten av.

Så har jeg også 2 spillere som jeg vil nevne som jeg hadde sansen for, nemlig Graham Rix og Paul Davis.

 

Men tidenes Arsenal spiller for meg er Dennis Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Det er nesten umulig å velge 1 spiller her. Det er så mange som har gjort store inntrykk på meg.

 

Min aller første favoritt var David "Rocky" Rocastle (may he rest in peace). Han hadde alt, men ble desverre offer for Graham's taktikk. Adams har bestandig hatt en høy stjerne hos meg, Bergkamp og Ian Wright likeså. Og man kan heller ikke komme utenom Henry. Og så har man alle de som spillte før min tid som supporter, men jeg må nesten konsentrere meg om min tid.

 

Etter å ha tenkt litt, så kommer jeg frem til at Adams er tidenes Arsenal spiller. Han ga alltid 100%, han var lojal, og han var rett og slett Mr. Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvem synes dere er tidenes Arsenalspiller?

 

Naturligvis svært vanskelig å plukke ut EN enkelt spiller. Det er jo så mange gode kandidater. Men som flere er inne på er jo trioen Adams, Brady og Bergkamp umulig å komme utenom. Og Henry er jo på god vei, men er jo fortsatt 'ung' som gooner. Selv om Adams er Mr.Arsenal, og han var sjelen i laget i 20 år, så spørs det om ikke Bergkamp er den største. Han har på sett og vis vært arktitekten (sammen med Wenger) bak hele transformasjonen fra boring Arsenal til scoring Arsenal. Han fremfor noen er klassespilleren med stor K! Og han har vært her i 10 år, og vist seg som en ekte gooner! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er avgjort et av de vanskeligste spørsmålene en kan stille en supporter. Her er det altfor mange gode navn, vi har for mye følelser til enkeltspillere og i tillegg er husken vår så alt for dårlig.

Min liste vil helt klart inkludere spillere som Adams, Bergkamp, Wright, Henry, Brady, Rocky, McLintock, Sansom osv. Jeg vil likevel sette en viktig forutsetning ved at spillerens karriere er over ettersom spilleren kan gjøre noe dumt på slutten av sin karriere og på denne måten vise at han ikke er noen skikkelig gooner. Ut fra dette vil jeg si at Big Tone er den største. Mannen var Arsenal tvers gjennom og spilte med en insats og intiativ som klubben ikke har sett maken til selv om hans personlige problemer var store. Hans fotballegenskaper var for øvrig heller ikke verst.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Liam Brady, Tony Adams, Dennis Bergkamp og Ian Wright.....

Jeg får vann i munnen og i øyekroken når jeg tenker på alle de gode stundene med disse heltene, men dere får ha meg unnskyldt.

Den absolutt beste spilleren som noen gang har spilt i Arsenal heter Thierry Henry.

Det betyr ingenting for meg om han er engelsk eller ikke, han er best.

Vanvittig, uvirkelig og kåret til verdens nest beste to år på rad samtidig med at han uttrykker ønske om å spille for Arsenal resten av karrieren.

Who`s the daddy????

Link to comment
Share on other sites

Ian Wright (Kansje ein av grunnene til at eg vil ha Shaun W-P til arsenal, sjølv om dei ikkje e i blod slekt:P)

Fredrik Ljungberg (Viser at du ikkje trenger å ha samme stil som alle andre spelara i klubben for å få det til)

Ashley Cole (E ein av dei beste forsvararane i verden! og for å seie det slik, ein gong spiss alltid spiss, det ser du på dei offansive løpa:P)

Dennis Bergkamp (Har alltid vert god, og e ikkje noke dårligare no, i høg alder viser han at han kunne spillt i alle klubbane i PL)

Link to comment
Share on other sites

Veldig vanskelig spørsmål og jeg kan ikke så så veldig mye om tidligere arsenal spiller. Min karriere som arsenal fan er jo bare på 15 år, men for meg er det bare en spiller som er den største. Mr. Arsenal TONY ADAMS. Skal ikke si at ingen kan komme opp på hans nivå. Ser for meg at hvis Henry bli i Arsenal resten av karrieren kan han bli en het kandidat, men førløpig er Adams den største for meg:)

Link to comment
Share on other sites

For meg står det mellom Brady, Bergkamp, Rocky el Adams! Den som har betydd mest for utviklingen av klubben som spiller er vel Dennis. Men Adams, Brady og ikke minst Rocky er like verdige tittelen Tidenes Arsenal-spiller som noen annen....!

 

Nå Chaz, har du bestemt deg...?  :D

600[/snapback]

 

Nei, ikke ennå! ;)

 

Men jeg har redusert det til to. Det står mellom Big Tone og The Iceman!

Link to comment
Share on other sites

Eg vil gjerne føye inn ein ting til om Ian Wright. Det å bli klubbens mestscorande gjennom alle tider i en periode vi på det meste scoret to mål er intet annet enn imponerende. Kan bare forestille meg kor mykje det ville vært på dagens lag. Eit bevis på at han var ein betre avslutter enn Thierry Henry, men så er den godaste Terje Henrik betre på alle andre måter ;)

Mr. Wright var utruleg viktig for oss. Forsvaret stengde målet, men man må score for å vinne og det hadde vi ikkje gjort utan Wright. For ein spelar!

For å gjenta; min favoritt foran Tony Adams og Dennis Bergkamp og Thierry Henry.

Link to comment
Share on other sites

Eg vil gjerne føye inn ein ting til om Ian Wright. Det å bli klubbens mestscorande gjennom alle tider i en periode vi på det meste scoret to mål er intet annet enn imponerende. Kan bare forestille meg kor mykje det ville vært på dagens lag. Eit bevis på at han var ein betre avslutter enn Thierry Henry, men så er den godaste Terje Henrik betre på alle andre måter  ;)

Mr. Wright var utruleg viktig for oss. Forsvaret stengde målet, men man må score for å vinne og det hadde vi ikkje gjort utan Wright. For ein spelar!

For å gjenta; min favoritt foran Tony Adams og Dennis Bergkamp og Thierry Henry.

661[/snapback]

 

Ian Wright bidro jo med så mye annet enn bare mål for Arsenal! Makan til energibunt og humørspreder skal man lete lenge etter :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...