Jump to content

Det beste Gunners laget!


hermz

Recommended Posts

Heihei.

Har alltid lurt på hvordan laget bestånde av bare de beste Arsenal spillerne gjennom alle tider ville ha sett ut,grubler og grubler på det..Hadde hvert morsomt og sett deres lag... ;)

 

Har lenge tenkt på dette og tror dette ikke hadde hvert så dumt:

Seaman/Lehmann

Lauren-Campbell-Adams-Cole

Dixon-Merson-Gilberto-Pires

Bergkamp-Henry

 

Sikkert mange fler gode jeg har glemt,men sånn ser laget mitt ut ;)

PS:Slett denne tråden vis noe lingnene eksisterer fra før av.

Link to comment
Share on other sites

Heihei.

Har alltid lurt på hvordan laget bestånde av bare de beste Arsenal spillerne gjennom alle tider ville ha sett ut,grubler og grubler på det..Hadde hvert morsomt og sett deres lag... ;)

 

Har lenge tenkt på dette og tror dette ikke hadde hvert så dumt:

Seaman/Lehmann

Lauren-Campbell-Adams-Cole

Dixon-Merson-Gilberto-Pires

Bergkamp-Henry

 

Sikkert mange fler gode jeg har glemt,men sånn ser laget mitt ut ;)

PS:Slett denne tråden vis noe lingnene eksisterer fra før av.

Ser ut som et bra lag det, men jeg ville ikke hatt med cole, i og med at det utenomsportslige også teller i stor grad ;)

Link to comment
Share on other sites

Dixon på høyrekant var jo også litt av en variant ;)

 

Jojo,men hadde ikke så veldig mye annet valg ;)

Syns han måtte bli med,og ville ikke kaste ut noen andre på laget...

Men hva er ditt lag da Northbank1886? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir riktignok bare fra min tid (fra 1996 ca.), antar at det er en del som savner Brady, Rocastle etc. her:

 

David Seaman

Lee Dixon - Tony Adams - Sol Campbell - Nigel Winterburn (C*le er FY!)

Robert Pires - Patrick Vieira - Cesc Fabregas - Marc Overmars

Dennis Bergkamp - Thierry Henry

 

Benk:

Jens Lehmann, Ian Wright, Kolo Toure, Fredrik Ljungberg, Ray Parlour, Emmanuel Petit

 

To venstrevinger, men skitt au ;) Hadde jeg fått sett dette laget spille sammen, da kunne jeg dødd lykkelig!

Link to comment
Share on other sites

The Invincibles med:

Seaman

Dixon-Buld/Kewon-Adams-Winterburn

Vieira-Petit-Overmars-Parlour

Bergkamp-Wright/Anelka

Nydelig lag!

 

 

 

Mitt lag:

Seaman

Dixon-Toure-Adams-Cole (Ikke nå, men før)

Bergkamp-Fabregas-Vieira-Pires

Wright-Henry

 

Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere Bergkamp, ville ha han med så det ble høyrekant.

 

Edit: Chaz, Eddie Hapgood, Ted Drake, Cliff Bastin, Joe Baker, Frank mcLintock, Liam Brady, Wilf Copping og ikke minst Alex James! Ja hadde jeg oppvokst da de spilte, så kanskje!

Link to comment
Share on other sites

Ikke meningen å leke mod, men det er en tråd om dette fra før.

 

http://www.gunners.no/forum/index.php?showtopic=617

 

 

Kan uansett legge inn mitt lag her;

 

Kee: Pat Jennings

 

FH: Pat Rice

FV: Viv Anderson

FS: Kolo Toure

FS: Tony Adams

 

MH: Robert Pires

MV: Liam Brady

MS: Charlie George

MS: Patrick Vieira

 

AS: Dennis Bergkamp

AS: Thierry Henry

 

Benk: David Seaman, Sol Campbell, Cesc Fabregas, Marc Overmars, Ian Wright

Link to comment
Share on other sites

Hadde nok kjørt på med en 4-3-3 jeg..

 

Seaman

 

Dixon-Adams-Campbell-Cole

 

Fabregas-Vieira-Pires

 

Bergkamp-Wright-Henry

 

Jeg tror ikke Fabregas er en av tidenes beste midtbane for Arsenal ;)

 

Godt mulig han ikke er det nå. Men han er forsatt bare 19 år og en av de beste. så vis utviklingen fortsetter så tror jeg han blir en av de beste gjennom tidene i verden.

 

jeg har ikke levd så lenge at jan kan sette opp et "tidenes lag" enda. hadde nok bare blitt omtrent slik som det ser ut i dag. + en yngere bergkamp og patrick vieira.

Link to comment
Share on other sites

The Invincibles med:

Seaman

Dixon-Buld/Kewon-Adams-Winterburn

Vieira-Petit-Overmars-Parlour

Bergkamp-Wright/Anelka

Nydelig lag!

 

 

 

Mitt lag:

Seaman

Dixon-Toure-Adams-Cole (Ikke nå, men før)

Bergkamp-Fabregas-Vieira-Pires

Wright-Henry

 

Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere Bergkamp, ville ha han med så det ble høyrekant.

 

Edit: Chaz, Eddie Hapgood, Ted Drake, Cliff Bastin, Joe Baker, Frank mcLintock, Liam Brady, Wilf Copping og ikke minst Alex James! Ja hadde jeg oppvokst da de spilte, så kanskje!

Jeg har et råd til deg:

Flytt Pires ned på høyre og Henry på venstrekant, så blir Bergkamp og Wright, reine spisser.

 

Veldig enig i "mitt lag", bare den endringen.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette laget kunne vært meget bra hvis de hadde fått litt tid til å samspilles:

 

 

Richard Wright

 

Cygan - Stepanovs - Linighan - Morrow

 

Faxe - Keown - McGoldrick

 

Helder - Jeffers - Diawara

 

 

Her er det masse fart og teknikk som selv dagens lag kunne ha dratt nytte av. Disse ville nok spilt skjorta av Merson, Bergkamp, Henry, Pires, Vieria, Wright og andre statiske spillere.

 

Synd for fotballens utvikling at Keown ble flytta ned igjen som stopper etter en fantastisk periode som playmaker. At han ikke fikk drakt nr 10 etter sitt spill på midten er fortsatt en gåte. Faxe ville nok med sin målteft og teknikk kommet enda bedre til sin rett ute på kanten. Og med Morrow og Cygan i ekstreme løp opp og ned langs linja, med sine presise innlegg, ville de vært en trussel for ethvert forsvar. Stepanovs og Linighan ville med sin hurtighet og styrke langs bakken feid unna det meste av gjennomspill. Og med Jeffers på topp hadde vi hatt en garantist for mål.

 

Dersom Bruce Rioch hadde styrt skuta hadde vi også fått den kontinuiteten vi så sårt trenger!

Link to comment
Share on other sites

Tar ut ein drømmetropp:

 

Keep: Seaman og Pat

 

Forsvar: Dixon: Winterburn, O`Leary, Adamas, Bould, Keown, Toure, Rice

 

Midtbane: Vieira, Petit, Overmars, Pires, Freddie, Parolur, Merson, Rocastle, Fabregas, Drake

 

Angrep: Henry, Wright, Bergkamp, George, Thomas, Bastin

 

- Dreaming....

Link to comment
Share on other sites

Tror dette laget kunne vært meget bra hvis de hadde fått litt tid til å samspilles:

 

 

Richard Wright

 

Cygan - Stepanovs - Linighan - Morrow

 

Faxe - Keown - McGoldrick

 

Helder - Jeffers - Diawara

 

 

Her er det masse fart og teknikk som selv dagens lag kunne ha dratt nytte av. Disse ville nok spilt skjorta av Merson, Bergkamp, Henry, Pires, Vieria, Wright og andre statiske spillere.

 

Synd for fotballens utvikling at Keown ble flytta ned igjen som stopper etter en fantastisk periode som playmaker. At han ikke fikk drakt nr 10 etter sitt spill på midten er fortsatt en gåte. Faxe ville nok med sin målteft og teknikk kommet enda bedre til sin rett ute på kanten. Og med Morrow og Cygan i ekstreme løp opp og ned langs linja, med sine presise innlegg, ville de vært en trussel for ethvert forsvar. Stepanovs og Linighan ville med sin hurtighet og styrke langs bakken feid unna det meste av gjennomspill. Og med Jeffers på topp hadde vi hatt en garantist for mål.

 

Dersom Bruce Rioch hadde styrt skuta hadde vi også fått den kontinuiteten vi så sårt trenger!

 

 

 

Ja det var tider det, la opp noen mål eg av disse her.

 

Keown Golas

Jeffers Goals

Cygan Goals

Linighan Goal

Jensen Goal (det eneste han laget på 132 kamper)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at folk kan komme frem til så mange forskjellige lag. Dette er da såre enkelt :)

 

Bergkamp og Henry er selvskrevne på topp. Med Henry på topp må Pires spille venstreving. Med Bergkamp på topp må Ljungberg spille høyrekant.

 

Vieira velges under tvil foran Brady og Rocastle på midten, og da må Petit spille ved hans side.

 

Og forsvaret kan det ikke være noen tvil om. Dixon, Winterburn, Adams, Bould, Seaman.

 

Dermed står vi igjen med et lag vi vet ville fungert sammen. Unbeatable, untouchable:

 

Seaman

 

Dixon - Adams - Bould - Winterburn

 

Ljungberg - Vieira - Petit - Pires

 

Bergkamp - Henry

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at det beste Gunners-laget er dette:

 

Startoppstilling: (4-3-1-2)

Seaman

Dixon - Adams - Toure - Cole (håper å erstatte Cole med Clichy snart)

Merson - Vieira - Pires

Bergkamp

Wright - Henry

 

Grunnen til at jeg har Toure og Adams er at det nok ikke finnes noen som passer bedre sammen enn de to!!

 

Benk:

Lehmann

Keown

Gilberto

Overmars

Smith

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...