Jump to content

Strømsgodset


Jazze

Recommended Posts

Fant ingen tråd om mitt kjære lag Godset, så eg tenkte derfor å lage en ny tråd så alle Godset fans kan være med å bidra her! (og alle andre)

 

først av alt vil eg eg si: Gratulerer med dagen Strømsgodset IF som i dag 10 Februar fyller 100 år.

 

 

SIF er igjen i det gode selskap og det blir mangen turer til både Brann Stadion og sikkert noen til Viking Stadion og siden eg er vestlending og ikke kan dra så ofte til marienlyst.

 

Godset har i løpet av høsten og vinteren skaffet seg både Espen Johnsen, Alexander Aas og sist men ikke minst Stian Ohr fra Molde, så dette vil bety at Godset kan gjøre noe stort i det kommende året i Tippeligaen.

 

 

Heia Godset og nok en gang grattis med de første 100 :P

Link to comment
Share on other sites

Blir nok nedrykk for Godset!! Hvorfor?

Det er ikke først og fremst fordi at laget består av spillere som er kjøpt som reserver fra andre tippeligalag, eller at laget er nyopprykket. Grunnen er at de har kjøpt Stian Ohr, som vel må ha rekorden i å rykke ned med flest ulike lag fra tippeligaen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

er det noen som har tenkt seg på Brann vs Godset den 16 April i Bergen?? da sitter eg blant bortefansen..

 

 

Ja, kansje <_< Heier ikke på noen lag, men viss det er et er det Brann ;)

Link to comment
Share on other sites

Strømsgodset 2007

 

 

Keeper:

 

1. Espen Johnsen: Soleklart førstevalg mellom stengene og forhåpentligvis fortsetter han å være det ut sesongen. Dette er også noe av problemet, man vet aldri helt hvor man har Johnsen. Norges beste keeper på sitt beste, men ikke engang god nok for fjerdedivisjon på sitt dårligste. Reaksjonsterk keeper som har sine største styrker på strekene. Svakhetene ligger i feltarbeidet og spillet med beina.

12. Adam Larsen: Ny mann fra Vålerenga jeg ikke vet så mye om. 19 år gammel og tiltenkt plassen som tredjekeeper bak Johnsen og Hjulstad.

26. Magnus Hjulstad: Talentfull keeper som fikk noen kamper for førstelaget i cupen og noen seriekamper helt på tampen. Er fortsatt i utvikling og kan bli en god Tippeligakeeper om noen år. En brukbar reserve.

Konklusjon: Vanskelig å si hvor godt besatt Godset er på keeperplassen denne sesongen med tanke på Johnsens ustabilitet. Han startet treningskampene dårlig, men har visstnok blitt bedre og bedre. Er skeptisk til om Hjulstad er god nok for førstelagsspill hvis noe skulle skje med Johnsen. Terningkast 4.

 

Forsvar:

 

2. Glenn Andersen: Den spilleren jeg var mest skeptisk til før fjorårssesongen, men overbeviste med stor innsats og gode taklinger. Holdt Kenneth Karlsen ute av laget, noe som førte til at han trappet ned. Virker som om Andersen har mistet plassen sin på laget til Alexander Aas og er tiltenkt som back-up både på stopper- og backplass. Styrken til Andersen ligger i duellspillet, mens svakheten først og fremst er spillet med ballen.

3. André Bergdølmo: Bringer et hav av rutine inn i Godsetlaget og de fleste vet nok hva Bergdølmo går for. Virker som om han i første rekke skal brukes på høyrebacken, men jeg ville helst sett han på venstre fremfor Fazlagic. Kjenner formasjonen godt og er trygg med ballen i beina. Dessverre er han ofte utsatt for skader og han er med på å gjøre et allerede tregt Godsetforsvar ennå tregere.

4. Ronny Deila: På sitt beste er han i landslagsklasse. Han en stor ro med ballen og er selvskreven i startoppstillingen så lenge han er skadefri, beklageligvis sliter han ofte med et eller annet. Leser spillet glimrende og er dyktig til å bryte foran. Har som sagt en stor ro som til tider grenser til det nonchalante. Har heller ikke spesielt mye fart i kroppen.

5. Samir Fazlagic: Er så utrolig skeptisk til denne mannen. Personlig syns jeg ikke han holdt defensivt i Adecco og da sier det seg selv at han heller ikke gjør det i Tippeligaen. Kan ikke takle eller posisjonere seg, i tillegg er han svak i duellspillet og treg. Han har en god venstrefot, men så mye annet positivt klarer jeg ikke å si om Samir. Dessverre ser det ut som han er førstevalget til Fagermo på venstrebacken.

6. Alexander Aas: Ble kjøpt inn som back, men har spilt seg til fast plass som stopper. Det er kanskje likså greit siden det er det han først og fremst har spilt i Danmark. Synd for Norge som desperat trenger en ny back. En av de få i forsvaret med en viss fart. Sterk i kroppen og god til å takle. De lange innkastene hans blir nok et angrepsvåpen i år.

18. Kristian Sørli: Spilte vel samtlige kamper forrige sesong, men denne sesongen blir det nok lenger mellom hver gang vi ser Sørli i startoppstillingen. Han kommer nok mest til å agere back-up på backene og midtbanen. Er en ærlig arbeider som alltid gjør jobben sin, men finnes ikke spektakulær på noe som helst måte. En fin spiller å ha i troppen.

24. David Driscoll: Ble omtalt som den nye Ashley Cole da han ble hentet fra Vålerenga ifjor. Dessverre slet han mye med skader så han fikk aldri vist seg frem bortsett fra i noen sporadiske innhopp. Da han endelig var på vei tilbake i vinter skadet han kneet og er sannsynligvis uaktuell denne sesongen.

Konklusjon: Godsets dårligste lagdel etter min mening. Det blir ikke bedre av at Samir sannsynligvis får tillit på venstrebacken. Jeg ville heller sett Bergdølmo på venstre og enten Andersen eller Aas på høyre, men nå er det ikke jeg som styrer laget. Har endel alternativer å velge blant, men det kan fort bli tynt med skadeforfulgte spillere som Deila og Bergdølmo i rekkene og det spørs om reservene holder samme kvalitet. Terningkast: 3

 

Midtbane:

 

7. Øyvind Leonhardsen: Mannen har fortsatt en imponerende løpskapasitet, ingen tvil om det, men dessverre har han ikke blitt bedre teknisk sett med tida. Han sliter fortsatt i mottak og pasninger, men legger ned en voldsom jobb. At Fagermo har valgt han som kaptein tyder vel på at han stort sett er fast på laget selv om jeg heller skulle sett George eller Dokken i hans sted.

8. Ousman Nyan: Selvskreven på laget når han er skadefri og i form. Kan fort bli en profil i Tippeligaen. Godsets sorte perle har en fantastisk teknikk, men har heller ingenting imot å jobbe og takle. Han sliter fortsatt litt med pasningene, men også her har han blitt mye bedre. Holder Oussie seg skadefri kan det bli mye moro på Marienlyst denne sesongen.

13. Christer George: Kjemper med Nyan og Leo om en plass i startelleveren og det sies at han har imponert stort i treningskampene, allikevel ser det ut til at han må slite benken i serieåpningen. Har kommet bedre inn i systemet som indreløper. George har et flott driv med ballen og er flink til å gå på løp, men er nødt til å bli langt bedre i sitt defensive arbeid.

17. Keijo Huusko: Kom til Godset fra Lyn som spiss, men har blitt omskolert til defensiv midtbane med stort hell. Kjemper med Kenneth Dokken om en plass sentralt og det er umulig å si hvem som får sjansen da begge har spilt omtrent like mye. Huusko er en god duellspiller, noe som er viktig med tanke på de småvokste indreløperne. Vinner mye dueller langs bakken og i lufta og sies å være den raskeste spilleren i Godset på de første meterne. Har ikke det største pasningsreportuaret, men vet det heldigvis selv og holder seg stort sett til det enkle.

19. Steffen Martinsen: Sies å være blant de største talentene fra NTG når han kom til Godset så alle var svært så fornøyde. Var stort sett skadet hele sesongen og fikk ikke en eneste kamp for førstelaget. Kan spille både sentralt og på kanten. Forhåpentligvis får han noen sjanser denne sesongen siden han snart er 19 år bør han få prøve seg på øverste nivå ganske snart.

25. Kenneth Dokken: Huuskos utfordrer til den sentrale midtbaneplassen. Dokken var uheldig med en skade ifjor og er en annen spiller som er utsatt for skader. Sterk i kroppen og god defensivt. Er også bra med ballen, både teknisk og pasningsmessig. Gjør det innimellom litt for vanskelig for seg selv og mister ballen i farlige situasjoner. Derfor ville jeg heller sett han som indreløper, men det skjer neppe.

27. Lars Fuhre: Talentfull midtbanespiller som fikk noen kamper på slutten av sesongen. Da rant som regel målene inn bakover uten at det nødvendigvis er hans skyld. Kommer neppe til å spille allverden denne sesongen, men er en mann for fremtiden.

Konklusjon: Kanskje litt liten bredde i lagdelen, men den holder ganske bra kvalitet. Nyan - Huusko - Leo kommer sannsynligvis til å starte mot Odd og da har vi George, Dokken og Sørli i bakhånd som alle er rutinerte Tippeligaspillere. Terningkast: 4

 

Angrep:

 

9. Thomas Finstad: Hadde en vanskelig sesong ifjor og det blir nok ikke noe lettere for Finstad denne sesongen. Passer ikke inn som spiss i 4-3-3 og er derfor mest aktuell som kantspiller. Har også blitt forsøkt i indreløperposisjonen. Har god fart og er sterk i kroppen så han kan gjøre noen viktige innhopp hvis det butter imot, men tviler på at han kommer til å bli noen fremtredende spiller denne sesongen.

10. Stian Ohr: Mange sier at å kjøpe Stian Ohr er som å kjøpe seg til nedrykk. Jeg derimot ser Ohr som den vingen vi manglet forrige sesong. En som kan ta seg rundt på kanten og legge inn. Gjør ting enkelt, men effektivt. Er litt veik i kroppen og kan fort blir sutrete hvis ting går han imot.

11. Trygve Åse Lunde: Teknisk god ving som skiller seg fra de andre vingtypene i klubben ved at han er best med ballen i beina. Har vært god i treningskampene, men så lenge Fagermo er sjef er det vanskelig å spille seg inn på laget da han har en mer eller mindre fast oppstilling. Håper allikevel at vi får se mye av Lunde denne sesongen da han virkelig kan bli en hit.

16. Thomas Sørum: Fikk sitt gjennombrudd ifjor da han ble lånt ut til M/S hvor han bøttet inn mål. Så lenge ut til å ha lagt beslag på spissplassen denne sesongen, men ble dessverre skadet. Den på Strømsgodset med suverent best avslutningsevner, men mangler kanskje litt på det tekniske i Tippeligaen. Skal bli spennende å se om han holder nivået.

20. Mattias Andersson: Gjorde sitt livs beste sesong ifjor og det er bare å håpe at det fortsetter denne sesongen. Mange har han som årets nykommer i Tippeligaen, og det kan fort skje, men da må han bli spart for sine bekkenplager fra fjoråret. Har god teknikk, bra fart og et strålende venstrebein. Kan avgøre kamper på egenhånd og blir helt sentral i om Godset får en god eller dårlig sesong.

22. Einar Kalsæg: Har Godsets beste innleggsfot, men dessverre mangler han litt fart og teknikk til å komme seg rundt på kanten. Var svært god i Kongsvinger, men har ennå ikke slått til i Godset. Skal få det vanskelig med å få spilletid denne sesongen.

39. Peter Kovacs: Godsets targetman. Nå som Sørum er skadet er han selvskreven i startoppstillingen. Kom til klubben helt utrent fra Viking, men så fort han fikk litt skikkelig trening i kroppen viste han at han er en klassespiller. Har en voldsomt spisskompetanse i sin styrke og høyde og kommer nok til å heade mange scoringer for Godset denne sesongen. Blir til tider litt treg og virker også litt uinteressert hvis det ikke går hans vei.

Konklusjon: Ingen tvil om at Godset har mange alternativer på kantene, men det spørs om mange av dem er gode nok for Tippeligaen. På midtspissplassen er det tilsynelatende tynt, men jeg mener at det er greit å ha en fast spiss på topp som bøtter inn mål, og hvis ikke han har dagen kan reserven komme inn å prøve seg. Terningkast 4.

 

Dag Eilev Fagermo: Vanskelig å si om han holder i Tippeligaen. Har en klar tro på egen spillestil og er veldig tydelig med hva han mener om spillerne og hva de skal gjøre. I fjor virket det litt som om han manglet en plan B når det buttet i mot og han er også litt for glad i enkelte spillere selv om de ikke presterer.

 

Konklusjon: Hvis alt klaffer for Godset og de klarer seg unna de verste skadene kan det fort bli en strålende sesong. Laget er kanskje ikke godt nok for å kjempe helt i toppen, men de skal iallefall klare seg unna den verste bunnstriden. Fagermo har et veldig rutinert mannskap som vet hva som gjelder. Forhåpentligvis er de fortsatt sultne nok til å få det til å skje. Jeg er optimist og tror vi kan håpe på en plass i sjiktet 5-8. Heia Godset!

 

credit to kjegla!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ikke mange Godset supportere her nei.

 

Etter 1-1 med 10 mot 11 i nesten en hel kamp er imponerende mot LSK, nå står VIF for tur, der sannsynligvis Kaptein Grindheim får glipp av kampen etter å ha knekt hånda på trening...

 

er det lov å tippe på Godset seier? svaret er JA!

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær for sikker, Jazze! Skal selv på Ullevål for å se mitt kjære VIF, så satser på at min røst styrker spillernes prestasjoner, noe som vil tilsi en enkel seier mot dere Drammensere.

 

Grindheim har en liten sjanse til å bli klar forresten, hvis dommeren tillater gips e.l.

Link to comment
Share on other sites

Fy f*en for en begredelig kamp det var idag! Vi eide dere hele kampen, men klarte fa*n ikke å skape sjanser omtrent heller. Men med de sjansene vi hadde burde det stått 2-0 til Enga.

 

Men det er en ting som er litt rart: Jeg var på kampen idag på Ullevål, og jeg må si det var mye bedre stemning der med de 14.000 tilskuerene enn det var da jeg var i London i oktober for å se Arsenal-Everton. Da var det 60.000 tilskuere. Allikevel klarer 14.000 å banke 60.000 ned i støvlene når det gjelder stemning.

 

Er det noe med England og synging på tribunen som ikke stemmer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva det er med oss Goonere. Men jeg lover deg at North Bank ville sunget klanen i senk. Det er mye bedre stemning i England enn Norge. Se på 'pool fansen: de sang "You'll never walk alone", med full røst, 2 minutter etter den fantastiske scoringen av Michael Thomas i 89. Selvom de da tapte ligagullet på verst tenkelige måte. Samme når vi slo dem i FA- og Ligacupen. Mens Arsenal-PSV, så gikk halve stadion før det var fem minutter igjen. Men jeg får det enna ikke inn at norske lag synger bedre enn Arsenalfansen, det er nok bedre stemning enkelte steder på Ashburton, enn på Club Level, hvis det var der du satt. Det er god stemning på bortebane, der ikke alle er turister. Har aldri vært ved noen norske supportere, annet enn på Startkamp, der jeg satt tvers over fansen. Men jeg er enig at Goonere på Ashburton må blir mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva det er med oss Goonere. Men jeg lover deg at North Bank ville sunget klanen i senk. Det er mye bedre stemning i England enn Norge. Se på 'pool fansen: de sang "You'll never walk alone", med full røst, 2 minutter etter den fantastiske scoringen av Michael Thomas i 89. Selvom de da tapte ligagullet på verst tenkelige måte. Samme når vi slo dem i FA- og Ligacupen. Mens Arsenal-PSV, så gikk halve stadion før det var fem minutter igjen. Men jeg får det enna ikke inn at norske lag synger bedre enn Arsenalfansen, det er nok bedre stemning enkelte steder på Ashburton, enn på Club Level, hvis det var der du satt. Det er god stemning på bortebane, der ikke alle er turister. Har aldri vært ved noen norske supportere, annet enn på Startkamp, der jeg satt tvers over fansen. Men jeg er enig at Goonere på Ashburton må blir mye bedre.

Satt ikke på club level nei. Satt på sørsiden av stadionen. Jeg kunne ikke høre en dritt fra de på andre siden. Ei heller ikke på langsidene eller der jeg satt. Jeg tviler sterkt på at North Bank hadde utsunget Klanen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/14/500654.html

 

Jævlig trist sak dette her :D

Jeg føler voldsomt med Godsetfans som med dette mister en veldig viktig spiller. Tippeligaen `07 mister også en stor attraksjon.

 

Jeg ble så jævla forbanna når tomskallingene av noen trønderbarter buer når han ligger nede, forbanna idioter!!! De kunne i alle fall klappet når han ble båret av banen, men neida ikke f***. Noen som sier unnskyld inne på sport.no men det er litt vel sent synes jeg.

 

Uansett, sinnsykt trist dette her, for Godset tipper jeg det hadde vært bedre med tap i går enn dette. Det ble en veldig veldig dyr seier dessverre ;)

Link to comment
Share on other sites

det er veldig veldig trist ja, og Mattias som av mange er regnet som Godsets beste spiller...et lite plaster på såret da at SIF slo RBK i Trondheim, men nå får vi se hva blant andre Åse Lunde kan gjøre i Godset trøya og etter det eg har hørt da han var i Viking var at han hadde en utrolig slapp holdning, men det er en stund siden.

 

Men det er også mulig at Sørum blir nå brukt etter at han puttet 14-15 mål hos Sparta Sapsborg i fjor da han var på utlån. eller kanskje Finstad?!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...