Jump to content

Furting


ben lakris

Recommended Posts

Jeg er vel en av de som har fulgt Arsenal lengst-fra før the double sesongen i 1971. En ting som er helt klart er at det aldri har vært så moro som de siste ti årene. Dette henger sammen med fantastiske fotballmessige prestasjoner, at vi alltid har et lag for de neste årene og tilgjengelighet på TV og reiser.

 

Men en ting irriterer meg grenseløst med vårt kjære lag.

Furting.

Det furtes hele tiden fra vår øverste sjef sin side når tingene ikke går som man ønsker. Der hvor vi ser andre managere sitte rolig eller aktivt coache sitt lag, ser vi nærbilder av vår manager med hode på skakke trekke oppgitt på skuldrene og kjeftende på fjerdedommer. Ikke at andre managere ikke gjør det, men er det ikke et noe mer mønster hos vår manager kanskje. Og for ikke snakke om de gangene han enten ikke eller så vidt tar andre managere og ledere i hånda.

 

Vi blir i media i dag betegnet som babyer av en utespiller som tok på seg keeperjobben for SU og gjorde det svært bra. SU vant og de vant en kamp som sikkert kunne vippet vår vei. Men det ikke å ta denne keeperen i hånda etter kampen er skuffende og ligger for meg i samme klasse som managerens til tider skuffende furting.

 

Vi har også en rekke episoder med enkeltspillere under kamp. De blir tacklet eller felt. Greit nok; kanskje skulle det vært frispark. Men det furtne oppsynet enkelte av våre spillere, stjernespillere, har gjør vondt i magen å se på. Lite hyggelig er det også å se keepere konstant med et ben strakt ut i retning av utespiller som prøver å utfordre.

 

Så mitt ønske for det nye året handler ikke bare om å få ut vårt utvilsomme potensial i feiende flott fotball, men også om å få slutt på den bortskjemte furtinga. Da vil vi få slutt på babyprat og juksearsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, vi er ikke det verste laget i Premia League, mange andre er mye verren enn oss! Fek.s: C.Ronaldo filmer til seg staffe, griner nesten hvis han ikke får viljen sin. Men: Jeg er helt enig i det du skriver at vi må få vekk furtinga! Det blir nyttårs ønske fra meg også! :P

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det du sier... Og som du nevner at de begynner og sutre hvis de ikke for frispark! Det de skal gjøre, er og bli mer tent ut på banen, og sette respekt i motstanderenes lag!! Ikke og legge seg ned og begynne og syte.. Blir jo C. Ronaldo nivå dette her!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel en av de som har fulgt Arsenal lengst-fra før the double sesongen i 1971. En ting som er helt klart er at det aldri har vært så moro som de siste ti årene. Dette henger sammen med fantastiske fotballmessige prestasjoner, at vi alltid har et lag for de neste årene og tilgjengelighet på TV og reiser.

 

Men en ting irriterer meg grenseløst med vårt kjære lag.

Furting.

Det furtes hele tiden fra vår øverste sjef sin side når tingene ikke går som man ønsker. Der hvor vi ser andre managere sitte rolig eller aktivt coache sitt lag, ser vi nærbilder av vår manager med hode på skakke trekke oppgitt på skuldrene og kjeftende på fjerdedommer. Ikke at andre managere ikke gjør det, men er det ikke et noe mer mønster hos vår manager kanskje. Og for ikke snakke om de gangene han enten ikke eller så vidt tar andre managere og ledere i hånda.

 

Vi blir i media i dag betegnet som babyer av en utespiller som tok på seg keeperjobben for SU og gjorde det svært bra. SU vant og de vant en kamp som sikkert kunne vippet vår vei. Men det ikke å ta denne keeperen i hånda etter kampen er skuffende og ligger for meg i samme klasse som managerens til tider skuffende furting.

 

Vi har også en rekke episoder med enkeltspillere under kamp. De blir tacklet eller felt. Greit nok; kanskje skulle det vært frispark. Men det furtne oppsynet enkelte av våre spillere, stjernespillere, har gjør vondt i magen å se på. Lite hyggelig er det også å se keepere konstant med et ben strakt ut i retning av utespiller som prøver å utfordre.

 

Så mitt ønske for det nye året handler ikke bare om å få ut vårt utvilsomme potensial i feiende flott fotball, men også om å få slutt på den bortskjemte furtinga. Da vil vi få slutt på babyprat og juksearsenal.

Jeg er ganske enig, spesielt det at Lehmann strekker ut det ene beinet med knottene første noen ganger når han skal ut å fange ballen.

Men uansett, som Birger sier over her, vi er ikke det verste laget i PL.

 

Dette er også mitt ønske at vi skal bli bedre på det i det nye året (pluss at Arsenal spiller bra :P )

Link to comment
Share on other sites

Jo når det gjelder furting er vi dessverre et av de verste lagene i PL.

Vi har en gjeng utenlandske spillere som tydeligvis mangler den britiske

ånden.

Når jeg nå få høre at spillerne nekter å takke Sheff Utd for kampen..er

det nok et tegn på at Wenger må få en del av disse spillerne til å bli menn,

ikke en gjeng surmulende drittunger.

Dette er skuffende.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6600535,00.html

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har lagt merke til det at alle fra Elfenbenskysten er en haug med grinebiter,

legg merke til Drogba, Toure og Ebouè surpumper hele gjengen, kanskje litt filming innimellom òg :P

 

Toure en surpump? Han går jo rundt og gliser konstant, og er en av humørsprederne i spillergruppa

 

 

Vet ikke om Toure er noen surpromp da...virker som

en som har humøret i seg han.

Jaja, inni mellom kan han være grinete

Link to comment
Share on other sites

Tja. Er nå alt egentlig slik Jagielka "sier" da. Vet ikke jeg........, men i minuttene etter kampslutt var det jeg såg i TV ruta at Jagielka var fullt opptatt med å motta hyllest fra sine lagkamerater og at Kolo Toure ga trøya si til en eller annen. Wenger hilste pent og uklanderlig på sin motpart og roste dem for "job well done" ettrpå. Hvor kommer furtingen inn i bildet?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det du sier... Og som du nevner at de begynner og sutre hvis de ikke for frispark! Det de skal gjøre, er og bli mer tent ut på banen, og sette respekt i motstanderenes lag!! Ikke og legge seg ned og begynne og syte.. Blir jo C. Ronaldo nivå dette her!!

 

akkurat det du sier der er noe jeg har savnet mest av alt, at spillerne ikke blir mer tent av at det bikker litt imot, sånne spillere mangler vi!!

 

den der sytingen blir det aldri noe bedre av likevel, så skjønner ikke at det ikke går ann og prøve og ha en annen holdning..

første man som må slutte er wenger :(

Link to comment
Share on other sites

irreterende og lese sånn ting som dette:

 

Jags: Gunners are babies

01-01-2007 13:33

Sheffield United defender Phil Jagielka has labelled the Arsenal players "big babies" for the way they accepted defeat on Saturday.

Christian Nade scored the only goal at Bramall Lane to leave the Gunners even further adrift from the Premiership title race.

 

Jagielka, who had to take over in goal after an injury to Paddy Kenny, said: "If they want to be like big babies, let them be big babies.

"We expect that now from Arsenal - we have had it a couple of times. They don't care to shake hands; they get very upset.

 

"That's what happens when you have a lot of foreign players who don't like the nitty gritty of the Premiership.

"I'm sure they are just disappointed to lose, but as far as I am concerned you have still got to be sporting enough to offer a handshake."

Link to comment
Share on other sites

Vel....kan vel si at dette her minner meg litt om RvP av og til: http://atvs.vg.no/player/player.php?id=2407

 

Ellers er jeg helt enig med deg, Ben.. har plaget meg lenge! En klubb som spiller så glitrende fotball som Arsenal, til tider, bør kunne holde seg for gode til å blåse seg opp til at folk kaller oss juksere og gribebitere.

 

Dette er difinitivt noe å skjerpe oss på!

Link to comment
Share on other sites

Vel....kan vel si at dette her minner meg litt om RvP av og til: http://atvs.vg.no/player/player.php?id=2407

Klassiker. Det morsomste er at ballen som han kaster ned i bakken treffer han i huet på veien ned :(

 

Off Topic:

 

Jah, veit! Det som er enda morsommere er at når han snur seg etter at ballen har truffet han i huet, så ser han at det var ballen som gjorde det, men han kan ikke drite seg ut og snu seg tilbake igjen, så han bare skjeller han ut, han bak!:)

 

On Topic:

Får man Persie sur i starten av en kamp, er han det resten av kampen og klarer ikke å spille ordentlig. Et eksempel var det mot Sheffield.

 

Helt korrekt, Magys.

Sheffield-forsvaret gikk ut på banen med en tanke i hodet: "Psyk ut Robin van Persie." For de trenger jo ikke bekymre seg for harmsløse Jeremie. Det gikk jo veldig så enkelt. Først ble RvP slått i bagen da han står 2 meter bak ryggen til dommeren. Rett etter det blir RvP takla men får ikke frispark, og tar igjen på spilleren som takla ham, og fikk frispark imot. Da går spilleren som rett før slo ham i magen bort, og peker på tininngen sin, altså "bruk vettet", og klappa ham på skuldra. Alt han ville var at RvP skulle koke over, og smelle ham, og dermed bli utvist.

RvP klarte å holde seg fra å smelle til ham, men han var sur resten av kampen, og formesterk som han er, ble han merkelig dårlig hele kampen.

 

Så enkelt er det visst..

Link to comment
Share on other sites

Får man Persie sur i starten av en kamp, er han det resten av kampen og klarer ikke å spille ordentlig. Et eksempel var det mot Sheffield.

 

Men som denne topicen handler om, er jeg enig i at Arsenal furter alt for mye!

 

En av de verste er Wenger!

Link to comment
Share on other sites

For å ta det med en gang, jeg er enig i at det blir for mye furting, ikke rart det er blitt en klassiker at Wenger "didn't see ze accident". Men jeg tror ikke Wenger er dummere enn at det aller meste han kommer med av uttalelser og kroppsspråk er helt tilsiktet. Over tid er dette holdninger som ubevisst kan være med på å påvirke dommeravgjørelser.

 

Hm, dette ble ikke så velformulert, men det jeg mener er at stadig klaging og sutring, enten det er i løpet av kampen, eller det er i media i etterkant kan gjøre at dommerne ubevisst vegrer seg det lille ekstra for å blåse mot Arsenal. Man ser det samme hos Chelseaspillerne som er blitt utpekt som verstinger på banen for å klage på dommeravgjørelser.

 

Jeg liker ikke denne tendensen i det hele tatt, men som sagt, jeg tror ikke Wenger bare syter for å syte...

Link to comment
Share on other sites

irreterende og lese sånn ting som dette:

 

Jags: Gunners are babies

01-01-2007 13:33

Sheffield United defender Phil Jagielka has labelled the Arsenal players "big babies" for the way they accepted defeat on Saturday.

Christian Nade scored the only goal at Bramall Lane to leave the Gunners even further adrift from the Premiership title race.

 

Jagielka, who had to take over in goal after an injury to Paddy Kenny, said: "If they want to be like big babies, let them be big babies.

"We expect that now from Arsenal - we have had it a couple of times. They don't care to shake hands; they get very upset.

 

"That's what happens when you have a lot of foreign players who don't like the nitty gritty of the Premiership.

"I'm sure they are just disappointed to lose, but as far as I am concerned you have still got to be sporting enough to offer a handshake."

Fin fyr, han der Jagielka.

Det er slike som han, og lag som Sheffield United som gjer at engelsk fotball (i særskild engelske spelarar) er i bakleksa. Når dei tykkjer fotballen dei spelte mot oss er slik det skal vere i Premier Leauge.

Link to comment
Share on other sites

irreterende og lese sånn ting som dette:

 

Jags: Gunners are babies

01-01-2007 13:33

Sheffield United defender Phil Jagielka has labelled the Arsenal players "big babies" for the way they accepted defeat on Saturday.

Christian Nade scored the only goal at Bramall Lane to leave the Gunners even further adrift from the Premiership title race.

 

Jagielka, who had to take over in goal after an injury to Paddy Kenny, said: "If they want to be like big babies, let them be big babies.

"We expect that now from Arsenal - we have had it a couple of times. They don't care to shake hands; they get very upset.

 

"That's what happens when you have a lot of foreign players who don't like the nitty gritty of the Premiership.

"I'm sure they are just disappointed to lose, but as far as I am concerned you have still got to be sporting enough to offer a handshake."

Fin fyr, han der Jagielka.

Det er slike som han, og lag som Sheffield United som gjer at engelsk fotball (i særskild engelske spelarar) er i bakleksa. Når dei tykkjer fotballen dei spelte mot oss er slik det skal vere i Premier Leauge.

 

Kunne ikke vært mer enig. Tragisk fotball....

Link to comment
Share on other sites

....den spilleren som ikke håndhilste i Sheffield er ennå ikke nevnt med ett ord i tråden....

 

Cesc gikk forbi en eller annen uten å ta han i handa. Forøvrig gikk Arsenalspillerene i garderoben mens Jagielka & Co holdt fest foran eget mål. Big deal!! Tåpelige oppslag basert på en kilde som ikke hadde øye for annet enn egne lagkamerater (pluss dommeren) de første minuttet etter at kampen var blåst av.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...