Jump to content

Get him back!!!


Korslundinho

Recommended Posts

Drømmer om retur!!!

Mulig jeg ikke hadde trengt å lage en hel ny tråd om Pires, men dette ble jeg bare så oppspilt av.

For all del denne mannen begynner å dra på årene, men jeg VET at han kan fortsatt bidra med noe. Denne mannen er vel det nærmeste vi har hatt av en "Fox in the box" de siste årene. Er på nesten alle returer, og selv om vi kanskje husker perlene, som mot Liverpool, P(i)resisjon, var han jo alltid der framme på en retur, sånn helt "i tilfelle" og det tilfellet ble han belønnet med mange ganger. Er ikke mange "drittmål" vi scorer, og han kan putte ett da vi trenger det. I tillegg har han jo stått for mange målgivende opp gjennom årene og har ett godt samarbeid med Henry. Hadde blitt superglad om han hadde kommet til Arsenal igjen, var på gråten da han dro i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Nå var jo en av Pires' største styrker nettopp farten. Nå som han har "mistet" den er han ikke like god til å drible og de smarte løpene hans vil også ofte komme for seint siden han ikke er rask nok lenger. Pires hadde en svak sesong i fjor. Jeg kan ikke se for meg hvordan han skal komme tilbake om to år og vise gamle takter. Pires var en av yndlingsspillerne mine, og jeg vil ikke at en dårlig retur skal ødelegge for det bildet jeg har av Pires. Nå fikk han ikke den beste avslutning på arsenal-karrieren med ubytning etter ca. 20 min i CL finalen. Men jeg er sikker på at han kunne blitt en god trener i alle fall når det kommer til det offensive.

Link to comment
Share on other sites

God trenar? For å vere trenar i Arsenal bør han nok snakke engelsk skikkelig. Vi har trass alt mange nasjonalitetar som ikkje kan fransk...

 

Pires angrar nok fordi han ikkje ville vere med vidare, som han var ønska å vere. Surt for han - han får neppe spele i Arsenal igjen. Sjølv om eg meina han kunne vore like grei å ha som eit par andre vi har i dag.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker dette som at han bare vil ut med at han angrer fra at han dro fra Arsenal.

...og en spøk da!

 

Tror ikke dette er noe Pires tror vil komme til å skje.. Men han tenker nok selv at han var litt kjapp med å forlate Arsenal da han ikke fikk viljen sin.

Link to comment
Share on other sites

tvilel sterk på at han har noe og bidra med no, siste sesongen hans i arsenal synes jeg var skuffene, og nå har han hvert skadet i en evighet og tviler på at han har blitt noe bedre av det..

 

savner han, men tror ikke han er god nok lenger

Link to comment
Share on other sites

Tror nok vi skal fokusere på de spillerene vi har per i dag. Flere unge som trenger spilletid for å nå helt i toppen. Vi må ikke bli Liverpool 2 og hente inn "gamle" storheter bare på navnet.

 

 

Riktig, han er ikke mye mer enn en fallende stjerne. Men minnene fra RP7 er mange og gode. Han gjorde savnet etter Overmars minimalt... Så han får ha takk for det, men jeg ser ingen grunn til å hente han tilbake.

 

Det jeg husker kanskje best målet mot Aston Villa når han lobbet over en forsvar og keeper på to berøringer, vakkert ;)

 

Som nemnt fekk han ikke noe verdig avsluttning på i Arsenal trøya som han elsket.

Link to comment
Share on other sites

Håper for all del at Pires ikke kommer tilbake. han VAR god en gang i tida, men i fjor så var han elendig, rett og slett. i de minuttene han fikk så var d støttepasning på støttepasning hele tida.

i og med at han ikke er den yngste spilleren så tviler jeg på at han blir noe bedre akkuart. ergo: ikke god nok for Arsenal!

 

Kansje dette bare er en etterfølger av årets spiller spøken fra spanske medier?

Link to comment
Share on other sites

At han var elendig i fjor er vel å ta i! Ikkje så god som før, nei, men kan ramse opp mange som var dårligare enn Pires i fjor. I tillegg kjem eg aldri til å gløyme taklinga hans på Vieira mot Juve!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror nok vi skal fokusere på de spillerene vi har per i dag. Flere unge som trenger spilletid for å nå helt i toppen. Vi må ikke bli Liverpool 2 og hente inn "gamle" storheter bare på navnet.

 

 

Riktig, han er ikke mye mer enn en fallende stjerne. Men minnene fra RP7 er mange og gode. Han gjorde savnet etter Overmars minimalt... Så han får ha takk for det, men jeg ser ingen grunn til å hente han tilbake.

 

Det jeg husker kanskje best målet mot Aston Villa når han lobbet over en forsvar og keeper på to berøringer, vakkert :)

 

Som nemnt fekk han ikke noe verdig avsluttning på i Arsenal trøya som han elsket.

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg ingen tro på, men hvis han kommer tilbake ønsker jeg han absolutt velkommen. Utrolig synd han stakk i fjor på grunn av Wengers idiotiske ettårspolitikk med spillere som er fylt tredve år :)

Utrolig uverdig av Wenger å forholde seg slik til en spiller som har gjort så utrolig mye bra for Arsenal, synes nesten Wenger burde signet for en såkalt livstidkontrakt, at han spilte i Arsenal ut karrieren og ga seg når det passet han selv.

Tror Pires absolutt fortsatt kan bidra for Arsenal, kanskje ikke som en enorm forsterkning på banen men en rutinert spiller som nær sagt kan fungere som en mentor for alle de unge usikre spillerne vi har. Et eksempel på dette er Davids store effekt på Tottenham når han kom der i fjor, han var langt ifra Tottenhams beste gjennom sesongen men han dro alikevel med seg laget på an fantastisk måte.

Link to comment
Share on other sites

Tja, eg tykkjer vel heller det er feigt av Pires å ikkje signere ei eittårskontrakt. Det er ikkje slik at Wenger er uvillig til å signere dei vidare, men dei må vise seg verdige år for år. Det gjorde Bergkamp og han signerte x antal ettårskontrakter... Pires var tydelig redd for at han ikkje kunne holde nivået, og ville samtidig ha sikkerheit i så mange år som mogleg...

Link to comment
Share on other sites

Tja, eg tykkjer vel heller det er feigt av Pires å ikkje signere ei eittårskontrakt. Det er ikkje slik at Wenger er uvillig til å signere dei vidare, men dei må vise seg verdige år for år. Det gjorde Bergkamp og han signerte x antal ettårskontrakter... Pires var tydelig redd for at han ikkje kunne holde nivået, og ville samtidig ha sikkerheit i så mange år som mogleg...

 

Hvorfor skal vi oppføre oss på den måten mot en fantastisk spiller som har gjort ekstremt mye bra for klubben. Wenger BURDE tilbudt han en 2-3årskontrakt med en god grunnlønn men krav om at han måtte spille så og så masse for å oppnå den helt store lønnen. Skjønner godt at Pires gikk til Villareal når han møtte denne motvilligheten fra Wenger. Det Arsenal også kunne gjort var å skrive en kontrakt med Oires som sa at han kunne gjøre andre oppgaver i klubben den dagen han ikke ville spille mer fotball lenger. Pires var blitt så gammel at hvis han fikk en alvorlig skade kunne karrieren fort være over, han ville selvfølgelig sikre seg en lenger kontrakt slik at Wenger ikke bare kunne dyttet ut av Arsenalporten ut på gaten når ettårkontrakten var ferdig :) . Et eksempel på at det hadde vært fullt mulig for Pires å komme tilbake til gammelt slag er Ole Gunnar Solskjær. Han spilte dårlig for ManU og fikk en alvorlig skade som holdt han ute for arantert over ett helt år, etter at han kom tilbake i høst har han vært nesten like god som han var i glansdagene han hadde i ManU tidligere i karrieren. Han har og vært med å bære de unge lovende frem i ManU.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier meg enig med Paddy; Pires kunne ha gjort som Bergkamp mang en gang gjorde, nemlig å signere en etårskontrakt med Arsenal. Regler er regler og de gjelder alle spillere.

 

Ellers synes jeg også et Bobby Pires mistet noe av glansen sist sesong, farten forsvant og med det mye av de smarte løpene og den slepne teknikken. For all del, jeg vil huske mye av det han har gjort og være evig takknemlig for det, men jeg ville ikke hatt han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Tja, eg tykkjer vel heller det er feigt av Pires å ikkje signere ei eittårskontrakt. Det er ikkje slik at Wenger er uvillig til å signere dei vidare, men dei må vise seg verdige år for år. Det gjorde Bergkamp og han signerte x antal ettårskontrakter... Pires var tydelig redd for at han ikkje kunne holde nivået, og ville samtidig ha sikkerheit i så mange år som mogleg...

 

enig med deg der

at han ikke gadd og signere en ettårskontrakt, er vel det at han viste at han ikke kom til og være god nok, hvert fall ikke til og få ny året etter den kontrakten, mest sannsynlig ikke i år heller..

Link to comment
Share on other sites

Tja, eg tykkjer vel heller det er feigt av Pires å ikkje signere ei eittårskontrakt. Det er ikkje slik at Wenger er uvillig til å signere dei vidare, men dei må vise seg verdige år for år. Det gjorde Bergkamp og han signerte x antal ettårskontrakter... Pires var tydelig redd for at han ikkje kunne holde nivået, og ville samtidig ha sikkerheit i så mange år som mogleg...

 

Hvorfor skal vi oppføre oss på den måten mot en fantastisk spiller som har gjort ekstremt mye bra for klubben. Wenger BURDE tilbudt han en 2-3årskontrakt med en god grunnlønn men krav om at han måtte spille så og så masse for å oppnå den helt store lønnen. Skjønner godt at Pires gikk til Villareal når han møtte denne motvilligheten fra Wenger. Det Arsenal også kunne gjort var å skrive en kontrakt med Oires som sa at han kunne gjøre andre oppgaver i klubben den dagen han ikke ville spille mer fotball lenger. Pires var blitt så gammel at hvis han fikk en alvorlig skade kunne karrieren fort være over, han ville selvfølgelig sikre seg en lenger kontrakt slik at Wenger ikke bare kunne dyttet ut av Arsenalporten ut på gaten når ettårkontrakten var ferdig :) . Et eksempel på at det hadde vært fullt mulig for Pires å komme tilbake til gammelt slag er Ole Gunnar Solskjær. Han spilte dårlig for ManU og fikk en alvorlig skade som holdt han ute for arantert over ett helt år, etter at han kom tilbake i høst har han vært nesten like god som han var i glansdagene han hadde i ManU tidligere i karrieren. Han har og vært med å bære de unge lovende frem i ManU.

Oppføre oss slik? Vi er ein profesjonell fotballklubb. Klubben kjem foran alt. Skjønner ikkje kvifor vi skal ha spelarar som ikkje er gode nok i stallen, berre fordi dei var gode nok før. Wenger sin eittårspolitikk er ein måte å sikre seg at spelarane er på tå hev heile tida, og at dei er gode nok. At vi ikkje har "free-loaders" på laget, som berre hevar lønna si.

 

Pires var ein fantastisk spelar, og det var trist at han drog, men det var Pires sitt ynskje - ikkje Arsenal sitt.

Link to comment
Share on other sites

Tja, eg tykkjer vel heller det er feigt av Pires å ikkje signere ei eittårskontrakt. Det er ikkje slik at Wenger er uvillig til å signere dei vidare, men dei må vise seg verdige år for år. Det gjorde Bergkamp og han signerte x antal ettårskontrakter... Pires var tydelig redd for at han ikkje kunne holde nivået, og ville samtidig ha sikkerheit i så mange år som mogleg...

 

Hvorfor skal vi oppføre oss på den måten mot en fantastisk spiller som har gjort ekstremt mye bra for klubben. Wenger BURDE tilbudt han en 2-3årskontrakt med en god grunnlønn men krav om at han måtte spille så og så masse for å oppnå den helt store lønnen. Skjønner godt at Pires gikk til Villareal når han møtte denne motvilligheten fra Wenger. Det Arsenal også kunne gjort var å skrive en kontrakt med Oires som sa at han kunne gjøre andre oppgaver i klubben den dagen han ikke ville spille mer fotball lenger. Pires var blitt så gammel at hvis han fikk en alvorlig skade kunne karrieren fort være over, han ville selvfølgelig sikre seg en lenger kontrakt slik at Wenger ikke bare kunne dyttet ut av Arsenalporten ut på gaten når ettårkontrakten var ferdig :ph34r: . Et eksempel på at det hadde vært fullt mulig for Pires å komme tilbake til gammelt slag er Ole Gunnar Solskjær. Han spilte dårlig for ManU og fikk en alvorlig skade som holdt han ute for arantert over ett helt år, etter at han kom tilbake i høst har han vært nesten like god som han var i glansdagene han hadde i ManU tidligere i karrieren. Han har og vært med å bære de unge lovende frem i ManU.

Oppføre oss slik? Vi er ein profesjonell fotballklubb. Klubben kjem foran alt. Skjønner ikkje kvifor vi skal ha spelarar som ikkje er gode nok i stallen, berre fordi dei var gode nok før. Wenger sin eittårspolitikk er ein måte å sikre seg at spelarane er på tå hev heile tida, og at dei er gode nok. At vi ikkje har "free-loaders" på laget, som berre hevar lønna si.

 

Pires var ein fantastisk spelar, og det var trist at han drog, men det var Pires sitt ynskje - ikkje Arsenal sitt.

Ingen tvil om at Arsenal er en profesjonell fotballklubb men Wengers avgjørelse i dette tilfellet er idiotisk og veldig lite gjennomtenkt. Gavner det klubben og tømme ut all den rutinen stallen den gang hadde?Synes du det er flott at vi mast Campbell og? Synes du Song er bedre?Han har vi jo i stallen. Ville det blitt veldig dyrt for klubben å betale Pires en lav respektabel lønn det andre kontraktsåret om han ikke innfridde sportslig det året. Ville det vært idiotisk å beholde en spille som har vært en kontuitetsbærer i Arsenal i flere år som kunne hjelpe de unge usikre talentene med sin store erfaring fra toppfotball?

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Arsenal er en profesjonell fotballklubb men Wengers avgjørelse i dette tilfellet er idiotisk og veldig lite gjennomtenkt. Gavner det klubben og tømme ut all den rutinen stallen den gang hadde?Synes du det er flott at vi mast Campbell og? Synes du Song er bedre?Han har vi jo i stallen. Ville det blitt veldig dyrt for klubben å betale Pires en lav respektabel lønn det andre kontraktsåret om han ikke innfridde sportslig det året. Ville det vært idiotisk å beholde en spille som har vært en kontuitetsbærer i Arsenal i flere år som kunne hjelpe de unge usikre talentene med sin store erfaring fra toppfotball?

Om det gavnar klubben å kvitte seg med rutine er ein annan diskusjon, men prinsipielt vil eg svare nei. Wenger ynskte då også å ha med seg Pires vidare.

 

Tykkjer ikkje det er flott at vi mista(!) Campbell, men også det var etter Campbell sitt ynskje! Han spurte om han fekk lov å forlate klubben - etter sigande for å gå til utlandet. Wenger ynskjer ikkje å ha spelarar som ikkje ynskjer å spele for Arsenal. Å samanlikne med Song er jo nytteslaust, då han spelar midtbane først og fremst. Dessuten har eg ikkje same forventingar til ein 19-åring som ein landslagsstoppar. Djorou har i alle fall ikkje vore dårlegare i år enn Campbell i fjor, om det svarar på spørsmålet ditt.

 

Det ville ikkje vore idiotisk å behalde Pires, utav nettopp dei faktorane du nemner; det var sikkert derfor han var ynskt med vidare. Pires takka nei.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Arsenal er en profesjonell fotballklubb men Wengers avgjørelse i dette tilfellet er idiotisk og veldig lite gjennomtenkt. Gavner det klubben og tømme ut all den rutinen stallen den gang hadde?Synes du det er flott at vi mast Campbell og? Synes du Song er bedre?Han har vi jo i stallen. Ville det blitt veldig dyrt for klubben å betale Pires en lav respektabel lønn det andre kontraktsåret om han ikke innfridde sportslig det året. Ville det vært idiotisk å beholde en spille som har vært en kontuitetsbærer i Arsenal i flere år som kunne hjelpe de unge usikre talentene med sin store erfaring fra toppfotball?

Om det gavnar klubben å kvitte seg med rutine er ein annan diskusjon, men prinsipielt vil eg svare nei. Wenger ynskte då også å ha med seg Pires vidare.

 

Tykkjer ikkje det er flott at vi mista(!) Campbell, men også det var etter Campbell sitt ynskje! Han spurte om han fekk lov å forlate klubben - etter sigande for å gå til utlandet. Wenger ynskjer ikkje å ha spelarar som ikkje ynskjer å spele for Arsenal. Å samanlikne med Song er jo nytteslaust, då han spelar midtbane først og fremst. Dessuten har eg ikkje same forventingar til ein 19-åring som ein landslagsstoppar. Djorou har i alle fall ikkje vore dårlegare i år enn Campbell i fjor, om det svarar på spørsmålet ditt.

 

Det ville ikkje vore idiotisk å behalde Pires, utav nettopp dei faktorane du nemner; det var sikkert derfor han var ynskt med vidare. Pires takka nei.

 

Du sier du vil beholde rutinen i klubben, er et veldig lite beløp penger(I denne sammenheng) som det ville kostet å gi Pires en toårskontrakt ikke verd det?Du sier Wenger ønsket å ha med seg Pires videre, så sa Pires at han ville ha en et år lengre kontrakt. Synes du Wenger gir et voldsomt uttrykk for at han er opptatt av at Pires blir med videre når han ikke godtar dette?

"Franskmannen har i utgangspunktet ønsket å bli værende i Arsenal, men fikk ikke kontrakten han ønsket."sitert fra VGNett. Når jeg leser dette blir jeg nesten litt lei meg. Jeg aner at kun med litt medgjørlighet fra Arsenal sin side hadde Pires vært i Arsenal den dag i dag. Hvem vet, kanskje vi kunne ledet serien i skrivende øyeblikk da?Han var tross alt kjempegod i korte glimt forrige sesong.

Du kritiserer Campbell for hans spill hans siste sesong i Arsenal, noe av grunnen til at det ikke var noen stor sesong var at han ofte måtte spille med Senderos i midtforsvaret på grunn av Afrikamesterskapet og noen skader på Toure. Dette er en veldig dårlig miks og gjorde at de begge framsto veldig svakt. Husk nå at han tross alt goallet i CL-finalen. Et mål som strengt tatt burde vært helt avgjørende for at vi vant kampen med tanke på alle de enorme mulighetene Henry hadde.

Unnskyld hvis jeg uttrykte meg uklart i sted, synes du det var viktigere for Arsenal i fjor sommer at vi beholdt Song enn Pires?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...