Jump to content

2006.12.06 FC Porto B


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Kunne ikke vært bedre. Gruppevinner, ingen skader, ingen kort og ingen kan være slitne..

Noen minus for sløve avleveringer og dårlige avklaringer i eget forsvar, ellers akkurat som jeg hadde håpet på <_<

 

Men, nå må tempo og intensitet heves betraktelig før helgens kamp mot Chelsea. Nytter ikke med et slikt tempo da..

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi gjorde vel det vi skulle, men ikkje betryggande, spør du meg. To stolpeskot fortel historia om at vi var heldige og hadde marginane på vår side i denne kampen, og ikkje berre at vi var dyktige i det defensive arbeidet. Om eit av dei hadde gått inn, så hadde vi vert avhengige av det resultatet i andre kampen. For meg verkar det som vi blir litt paralysert i slike situasjonar, og vi presterar ikkje godt nok.

 

Det viktigaste er likevel at vi er vidare. Fortjent også.

Link to comment
Share on other sites

Gratis med at vi vant pulja da selv om det ikke hadde vært fortjent med 2 plassen <_<

 

Vinneren er ALLTID den som står på toppen. Det er ALLTID fortjent. Og Wenger er en glitrende manager.

 

Wenger er værdens dårligste taper :blink:

 

Du for bare forgude han og like han.....

 

Kan ikke slutte å like et lag jeg har følgt i 17-18 år selv om man ikke alltid liker den som styrer laget :D

 

Men dette holder ikke på søndagen da taper vi med mange mål...

Link to comment
Share on other sites

dette var kjedelige greier, men det laa vel litt i kortene. baade vi og Porto er videre. gambling med den defensive formasjonen spoer du meg. minner meg skrekkelig mye om Norge under Semb.

 

skjoenner ikke hvorfor Wenger bytter ut Ade. hva skal liksom Robin klare som ikke han fikk til innpakka i Porto-forsvarere? hvis Wenger vil forandre noe saa sett inn Batista for Flamini (ikke det at han var saa daarlig) og skyv han opp bak spissen og sett inn Theo for Hleb saa det blir litt leven paa flanken.

 

flaks at ikke stolpeskuddene til Queresma gikk inn. vi faar glede oss over at vi er videre. det var vel ikke saa soleklart i 1.runde i fjor heller, saa mye kan fortsatt skje med laget. krysser fingrene for trekningen. kanskje er det best for oss med noen offensive storkanoner i pulja? <_<

Link to comment
Share on other sites

Ja da ble vi gruppevinnere igjen. Utrolig flaks at ikke Porto får seg mål, og at Hamburg taper kampen. Jeg var skeptisk i 1 omgangen pga. det dårlige passningsspillet. Dette forbedrer seg i 2 omgangen, og det bidrar til at vi får mindre sjanser mot oss. Kampen minner meg om Villareal borte forrige CL sesong. Gutta nektet også der å spille offensivt, og der var vi også svært heldige å ikke slippe inn mål.

 

Glad for videre spill i CL, selv om det ble en litt skuffende underholdning. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

Link to comment
Share on other sites

skjoenner ikke hvorfor Wenger bytter ut Ade. hva skal liksom Robin klare som ikke han fikk til innpakka i Porto-forsvarere? hvis Wenger vil forandre noe saa sett inn Batista for Flamini (ikke det at han var saa daarlig) og skyv han opp bak spissen og sett inn Theo for Hleb saa det blir litt leven paa flanken.

¨Han ville vel ikkje endre på så mykje, men ha ein litt meir utkvilt og aggresiv førsteforsvarar...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer alle Goonere <_< Vi bekrefter vår posisjon som ett av Europas beste fotballag og om vi ikke kruser inn uavgjort i Porto så gjør vi det vi må og vinner ett poeng.

Wenger gamblet med ett defensivt lag og spill. Når det lykkes sånn som i kveld så er det bare finne frem champagnen :blink:

Ser at noen murrer over Wenger og spillestilen... da vil jeg i etterpåklokskapens navn si at dette var en taktisk seier for vår kloke manager :D

Dette er i alle fall ikke dagen å skyte Wenger på ;)

Link to comment
Share on other sites

 

skjoenner ikke hvorfor Wenger bytter ut Ade. hva skal liksom Robin klare som ikke han fikk til innpakka i Porto-forsvarere? hvis Wenger vil forandre noe saa sett inn Batista for Flamini (ikke det at han var saa daarlig) og skyv han opp bak spissen og sett inn Theo for Hleb saa det blir litt leven paa flanken.

 

 

Van Persie har vist i de siste kampene at han har ekstrem skuddfot og kan avgjøre kamper med en enkelt berøring. Tror han kom inn for at vi skulle ha en mulighet til å avgjøre på et frispark eller et godt trekk som kunne sette ham opp for skudd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

 

 

Får håpe det kommer med alderen... jeg vet ingen annen råd <_<

Link to comment
Share on other sites

skjoenner ikke hvorfor Wenger bytter ut Ade. hva skal liksom Robin klare som ikke han fikk til innpakka i Porto-forsvarere? hvis Wenger vil forandre noe saa sett inn Batista for Flamini (ikke det at han var saa daarlig) og skyv han opp bak spissen og sett inn Theo for Hleb saa det blir litt leven paa flanken.

¨Han ville vel ikkje endre på så mykje, men ha ein litt meir utkvilt og aggresiv førsteforsvarar...

synes allikevel at det var andre karer paa banen som kunne trenge en pust i bakken. Ade fikk ikke gjort saa mye der oppe i oedemarken. han er i tillegg stoerre og sterkere enn Robin.

 

men, men det var vel aa safe den inn Wenger ville denne gangen. saa faar han skryte av "det kompromissloese angrepsspillet" en annen gang..

 

Van Persie har vist i de siste kampene at han har ekstrem skuddfot og kan avgjøre kamper med en enkelt berøring. Tror han kom inn for at vi skulle ha en mulighet til å avgjøre på et frispark eller et godt trekk som kunne sette ham opp for skudd.

egentlig et bedre poeng, men aa satse paa frispark...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

 

 

Jeg har vinni NM og Norway cup 2 ganger som fotballspiller og er faen meg stolt av det og har mer peiling en du tror, mens du virker som en bare teit 50 åring. Men jeg har fått nok av Wenger og syns han ikke har kjøpt de spilleren vi trenger, er ikke en som liker å se lage sitt sloss og 3-4-5-6 plassen de siste åra.

Du ser jo selv at Porto hadde fortjent å slå oss i dag og det lage vi stilte med i dag ikke er bra nok når vi skal møte Chelsea borte, er faen meg så enig med Henry og Vieira at Wenger ikke henter de klasse spilleren vi trenger. Så da har vist ikke Henry og Vieira peil på fotball da eller? siden jeg mener det samme som dem? gud bedre meg as her inne skal alle være enig med deg eller så har vi ikke peil på fotball? Greit Wenger har gjort en bra jobb før da vi hadde det beste lage i england, men de siste åra har vi bare blitt dårligere og dårligere og vi har mista flere go spillere. Kan da ikke leve på at vi skal få et super lag om 4-5 år? da er Henry, Gallas og Co for gammle, er så enig med Henry at han vil ha et bra lag nå så lenge han har muligheten til å bidra og vinne CL... men 4-5 er han for gammel og han var bare flax han ikke dro til Barca som han skulle men snudde skrev under for de forsvaret i Barca tok han litt vel hart til tider i finalen.

Men selv om du lever på at vi for et bar lag om 3-4 år så er det i dag og i år som teller. Lever ikke i håpe at Wenger skal stable et bra lag ut fra å hente bare ung...gutter. Så Syns jeg Wenger er så dårlig taper at jeg skammer meg til tider når jeg ser ossen han holder på når Arsenal taper, men jeg er for egne meinger men ha en go natt da.... lykke til videre med drømmene dine..... for det er det du lever på.... du håper vi er et super lag om 3-4 år for da er alle ung...gutta goe nok <_<

Link to comment
Share on other sites

Førsteomgangen minnet meg om bortekampen mot Villarreal, og det var ikke pent. Kunne fort gått veldig galt hvis Porto hadde vært avhengig av seier. Sånn var det heldigvis ikke, og vi er komfortabelt videre. Nå tar vi gjerne Celtic eller Lille i neste runde <_<

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har vinni NM og Norway cup 2 ganger som fotballspiller og er faen meg stolt av det og har mer peiling en du tror, mens du virker som en bare teit 50 åring. Men jeg har fått nok av Wenger og syns han ikke har kjøpt de spilleren vi trenger, er ikke en som liker å se lage sitt sloss og 3-4-5-6 plassen de siste åra.

Du ser jo selv at Porto hadde fortjent å slå oss i dag og det lage vi stilte med i dag ikke er bra nok når vi skal møte Chelsea borte, er faen meg så enig med Henry og Vieira at Wenger ikke henter de klasse spilleren vi trenger. Så da har vist ikke Henry og Vieira peil på fotball da eller? siden jeg mener det samme som dem? gud bedre meg as her inne skal alle være enig med deg eller så har vi ikke peil på fotball? Greit Wenger har gjort en bra jobb før da vi hadde det beste lage i england, men de siste åra har vi bare blitt dårligere og dårligere og vi har mista flere go spillere. Kan da ikke leve på at vi skal få et super lag om 4-5 år? da er Henry, Gallas og Co for gammle, er så enig med Henry at han vil ha et bra lag nå så lenge han har muligheten til å bidra og vinne CL... men 4-5 er han for gammel og han var bare flax han ikke dro til Barca som han skulle men snudde skrev under for de forsvaret i Barca tok han litt vel hart til tider i finalen.

Men selv om du lever på at vi for et bar lag om 3-4 år så er det i dag og i år som teller. Lever ikke i håpe at Wenger skal stable et bra lag ut fra å hente bare ung...gutter. Så Syns jeg Wenger er så dårlig taper at jeg skammer meg til tider når jeg ser ossen han holder på når Arsenal taper, men jeg er for egne meinger men ha en go natt da.... lykke til videre med drømmene dine..... for det er det du lever på.... du håper vi er et super lag om 3-4 år for da er alle ung...gutta goe nok :blink:

 

Jøss!!!! <_< Som sagt; ha en fin aften....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

 

Jeg har vinni NM og Norway cup 2 ganger som fotballspiller og er faen meg stolt av det og har mer peiling en du tror, mens du virker som en bare teit 50 åring. Men jeg har fått nok av Wenger og syns han ikke har kjøpt de spilleren vi trenger, er ikke en som liker å se lage sitt sloss og 3-4-5-6 plassen de siste åra.

Du ser jo selv at Porto hadde fortjent å slå oss i dag og det lage vi stilte med i dag ikke er bra nok når vi skal møte Chelsea borte, er faen meg så enig med Henry og Vieira at Wenger ikke henter de klasse spilleren vi trenger. Så da har vist ikke Henry og Vieira peil på fotball da eller? siden jeg mener det samme som dem? gud bedre meg as her inne skal alle være enig med deg eller så har vi ikke peil på fotball? Greit Wenger har gjort en bra jobb før da vi hadde det beste lage i england, men de siste åra har vi bare blitt dårligere og dårligere og vi har mista flere go spillere. Kan da ikke leve på at vi skal få et super lag om 4-5 år? da er Henry, Gallas og Co for gammle, er så enig med Henry at han vil ha et bra lag nå så lenge han har muligheten til å bidra og vinne CL... men 4-5 er han for gammel og han var bare flax han ikke dro til Barca som han skulle men snudde skrev under for de forsvaret i Barca tok han litt vel hart til tider i finalen.

Men selv om du lever på at vi for et bar lag om 3-4 år så er det i dag og i år som teller. Lever ikke i håpe at Wenger skal stable et bra lag ut fra å hente bare ung...gutter. Så Syns jeg Wenger er så dårlig taper at jeg skammer meg til tider når jeg ser ossen han holder på når Arsenal taper, men jeg er for egne meinger men ha en go natt da.... lykke til videre med drømmene dine..... for det er det du lever på.... du håper vi er et super lag om 3-4 år for da er alle ung...gutta goe nok <_<

baade alder og meritter som fotballspiller er irrelevante naar det kommer til aa mene noe om fotball. Gazza f.eks. har fine meritter, men han er ikke akkurat noe fotballorakel. heller ikke bestemor paa gamlehjemmet.

 

ingen fotballag kan vinne bestandig sammenlignet med mange andre med vaare ressurser saa har Gunners gjort det veldig bra under Wenger og en 3. plass denne sesongen er ikke noe aa kimse avmed en saa ung dog lovende stall. konkuransen er hard. som du sikkert har sett er jeg ofte kritisk mot AW selv, men gi han sparken vil jeg ikke. da maa vi ut av alle europacupene. vi har tross alt vaert i CL-finalen og vunnet trofeer vaer av de siste sesongene.

 

vi burde ikke solgt Vieira. og skjoenner godt at spillere som han og Titi er sultne, men ogsaa de ser at AW's prestasjoner er gode sett under ett.

 

at Gallas og Titi er gamle er jeg ikke enig i. Bergkamp presterte bra til det siste. det samme gjorde Zidane. og det beste forsvaret vi hadde (fab 4), hvis du husker for noen aar siden gikk i gaastol hele bunchen. det blir litt feil og kritisere mangel paa rutine og rutine samtidig. er du ikke enig?

 

en vaer klassisk klubb har en generasjon som er omtrent like gamle og vokser opp sammen. det er det som er saa genialt med dagens lag, eller det laget det kommer til aa bli. kjemien i dette laget kan komme til aa bli legendarisk om 2-3 sesonger, og da ikke bare over en og en kvart sesong, men flere aar paa rad som Chapmans paa 30-tallet og Fergies paa 90-tallet.

 

skjoenner du er frustrert. slik skal det vaere. i dag er ikke den mest frustrende kampen jeg har sett, vi gikk tross alt videre og vant pulja. vi kan ikke alltid vaere flamboyant og uovervinnelig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

 

 

Jeg har vinni NM og Norway cup 2 ganger som fotballspiller og er faen meg stolt av det og har mer peiling en du tror, mens du virker som en bare teit 50 åring. Men jeg har fått nok av Wenger og syns han ikke har kjøpt de spilleren vi trenger, er ikke en som liker å se lage sitt sloss og 3-4-5-6 plassen de siste åra.

Du ser jo selv at Porto hadde fortjent å slå oss i dag og det lage vi stilte med i dag ikke er bra nok når vi skal møte Chelsea borte, er faen meg så enig med Henry og Vieira at Wenger ikke henter de klasse spilleren vi trenger. Så da har vist ikke Henry og Vieira peil på fotball da eller? siden jeg mener det samme som dem? gud bedre meg as her inne skal alle være enig med deg eller så har vi ikke peil på fotball? Greit Wenger har gjort en bra jobb før da vi hadde det beste lage i england, men de siste åra har vi bare blitt dårligere og dårligere og vi har mista flere go spillere. Kan da ikke leve på at vi skal få et super lag om 4-5 år? da er Henry, Gallas og Co for gammle, er så enig med Henry at han vil ha et bra lag nå så lenge han har muligheten til å bidra og vinne CL... men 4-5 er han for gammel og han var bare flax han ikke dro til Barca som han skulle men snudde skrev under for de forsvaret i Barca tok han litt vel hart til tider i finalen.

Men selv om du lever på at vi for et bar lag om 3-4 år så er det i dag og i år som teller. Lever ikke i håpe at Wenger skal stable et bra lag ut fra å hente bare ung...gutter. Så Syns jeg Wenger er så dårlig taper at jeg skammer meg til tider når jeg ser ossen han holder på når Arsenal taper, men jeg er for egne meinger men ha en go natt da.... lykke til videre med drømmene dine..... for det er det du lever på.... du håper vi er et super lag om 3-4 år for da er alle ung...gutta goe nok <_<

 

Sier meg ingenting om dine fotballkunnskaper at du har vunnet Norway Cup 2 ganger, det var vel en lagprestasjon begge gangene og ikke dine fantastiske taktiske formasjoner som førte deg og laget ditt til topps? Tror vi skal være veldig forsiktig med å uttale oss om hva Wenger har gjort feil, for de er det veldig få av i så fall. Kan du være så vennlig å vise meg på hvilken måte Arsenal har blitt dårligere de siste årene? Hvis seriegull, FA-cupen og en Champions League finale ikke er nok for deg foreslår jeg at du finner deg en annen klubb å heie på..Kanskje Chelsea? Vi har et fantastisk lag og så lenge det ikke finnes en magisk drikk som gjør Henry, Gallas og co 10 år yngre så kommer Wenger til å satse på unge talentfulle spillere.

Link to comment
Share on other sites

dette var kjedelig og se på i dag, men det var vel som forventet..

 

og dete er vel ingen som bryr seg egentlig, vi er gruppevinnere og ka e vel bedre en det...

 

det skuffer litt at vi lar porto slippe til så lett når de egentlig ikke er interesert i og angripe en gang..

 

vil ha Quaresma til arsenal <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 50 år og forguder INGEN. Derimot har jeg nok peiling på fotball til å sette umåtelig pris på den fantastiske jobben Arsene Wenger har gjort. Har du peiling på fotball?

 

Og optimismen rår for Chelsea kampen ser jeg. Ha en fin aften.

 

 

Jeg har vinni NM og Norway cup 2 ganger som fotballspiller og er faen meg stolt av det og har mer peiling en du tror(..)

 

Ok, ja det setter jo perspektivet i anna ljos og skyggelegger heilt klart ligagull, FA-cupsiger, UEFA-cupfinale, og sist men ikkje minst CL-finale (faktisk nesten ein tidenes siger der vi scorer i undertal og holdt ut i underkant av ein time og i tillegg la press og skapte større sjanser, med 10 mann, mot europas kanskje beste lag... heilt objektivt sett selvfølgeleg <_< )

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns faktisk kampen i går var jevlig arti! Hvorfor? Fordi kommentatorn satt å kjeda livet av seg og kom med den ene milepælen etter den andre <_< Lo meg i seng!

Men fikk nesten hjertestopp på grunn av de to stolpeskudda!

 

MEN VI ER VIDERE!! YES!!! :blink: Blir spennende å se hvem vi møter. Trekkninga er 15desember klokka 12.00

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns faktisk kampen i går var jevlig arti! Hvorfor? Fordi kommentatorn satt å kjeda livet av seg og kom med den ene milepælen etter den andre :blink: Lo meg i seng!

Men fikk nesten hjertestopp på grunn av de to stolpeskudda!

 

MEN VI ER VIDERE!! YES!!! :D Blir spennende å se hvem vi møter. Trekkninga er 15desember klokka 12.00

Det kan du godt si, jeg så kampen på Tv6 sverige, for der fikk vi inn pling, men skrudde over på tv3 (opptaket) etter kampen og da hører jeg putselig at kommentatoren begynner å snakke om hårfargen til Cesc og manager til Porto, høres veldig klokt ut.... <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...