Jump to content

2006.12.02 Tottenham H


Magnus87

Recommended Posts

Arsenal - Tottenham

Emirates Stadium, Lørdag 2. Desember, klokken 13:45

 

Lagoppstilling:

 

Arsenal:

 

Tottenham:

 

Dommer:

 

TV kanaler:

 

TV / Radio streams:

http://www.myp2p.eu/Saturday.htm

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

http://www.streamingstar.com/download-p2ptv.htm

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

B Lauren (Arsenal)

V Diaby (Arsenal)

W Gallas (Arsenal)

Mido (Tottenham)

 

Før avspark

Årets første møter mellom to av de verste rivalene i England. Tottenham har begynt å komme tilbake til fjorårsformen, mens Arsenal sliter med å avgjøre kampene på The Grove.

 

Siste 5 møter

22.04.2006 Arsenal - Tottenham 1 - 1

29.10.2005 Tottenham - Arsenal 1 - 1

25.04.2005 Arsenal - Tottenham 1 - 0

13.11.2004 Tottenham - Arsenal 4 - 5

25.04.2004 Tottenham - Arsenal 2 - 2

 

Siste 6 kamper hjemmelag

29.11.2006 Fulham - Arsenal x - x

25.11.2006 Bolton - Arsenal 3 - 1

21.11.2006 Arsenal - Hamburger SV 3 - 1

18.11.2006 Arsenal - Newcastle 1 - 1

12.11.2006 Arsenal - Liverpool 3 - 0

08.11.2006 Everton - Arsenal 0 - 1

 

Siste 6 kamper bortelag:

26.11.2006 Tottenham - Wigan 3 - 1

23.11.2006 Bayer Leverkusen - Tottenham 0 - 1

19.11.2006 Blackburn - Tottenham 1 - 1

12.11.2006 Reading - Tottenham 3 - 1

08.11.2006 Tottenham - Port Vale 1 - 1

05.11.2006 Tottenham - Chelsea 2 - 1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Jeg har på følesen at dette blir en av årets matcher! :blink: Grunnen til at jeg har den følesene er nok fordi jeg skal over å overvære dette oppgjøret, men disse oppgjørene er jo også alltid veldig spennende, uten tvil!

 

Stemningen er på topp og spillerene er tente, noe som ofte resulterer i en morsom fotballkamp. Og ettersom dette er min jomfrumatch på Ashburton Grove, håper jeg selvfølgelig på en seier, la oss si 10-0 til Gunners? 5 av Henry, 2 av Fab og 3 av The Beast.

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Når Arsenal og Tottenham møtes er det bestandig veldig jevnt, så dette blir en veldig spenende match. Tottenham har variert veldig i det siste resultatmessig, men det har arsenal også gjort, men arsenal har en god statistikk mot Tottenham, så denne trur jeg blir veldig javn men at vi til slutt vinner. Gilberto skårer:D

Link to comment
Share on other sites

La oss for en gangs skyld håpe at det hviler en forbannelse over november.. Vi må rett og slett snu det, men det blir pokker så vanskelig. Har vel mest troa på et tomålstap nå, men optimismen bygger seg vel opp etter hvert som denne kampen forsvinner ut av hodet. Har en sterk følelse av at siste rest av optimisme blir knust på lørdag...

 

Ser gjerne følgende sentrale midtbane:

Ljungberg - Flamini - Song - Gilberto - Hleb (i like bra form som i dag)

Link to comment
Share on other sites

Overværer denne fra tribuna, lettare skjenkt.

 

Denne kampen må, som Paddy seier, vinnast. Det har vi alle sagt dei siste kampane, men denne er ekstra viktig. Nå må Wenger få spillerane tent slik vi var før. Eg hugsar ikkje heilt men vi hadde 50 raude på eit par tre sesonger berre, denne aggressiviteten og tenninga må vi få oppgigjen nå. Gi litt ekstra kraft i taklingane, og ypp litt til bråk i kjent gamal stil. Det er det som trengs nå, spesielt, og eg understreker spesielt, i denne kampen!!

 

Lykke til fellow Gooners! Dette blir årets kamp, sett bort ifrå CL-finalen sjølvsagt! :blink:

Link to comment
Share on other sites

La oss for en gangs skyld håpe at det hviler en forbannelse over november.. Vi må rett og slett snu det, men det blir pokker så vanskelig. Har vel mest troa på et tomålstap nå, men optimismen bygger seg vel opp etter hvert som denne kampen forsvinner ut av hodet. Har en sterk følelse av at siste rest av optimisme blir knust på lørdag...

 

Ser gjerne følgende sentrale midtbane:

Ljungberg - Flamini - Song - Gilberto - Hleb (i like bra form som i dag)

 

 

Er dette ironi....den midtbanen.

 

Dessuten; Toure fikk sitt 5. gule og Sendreos ble utvist mot Fulham.

Må de sone mot Spurs?

 

Ta det med ro, det var nok ispedd en stor dose bitter ironi :blink:

 

Senderos er ute, mens Toure er ute mot Chelsea dessverre. Uansett godt de ikke er ute begge to i samme kamp.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen SKAL VINNES!! Et tap for Scum nå, så blir det en trist start på Desember!

 

Håper på dette laget!

 

Lehman

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Baptista - Rosicky

 

V.Persie - Henry

 

Eventuelt flytte Baptista opp som spiss mens V. Persie flytter ned som venstre kant og Rosicky inn mot midten.

Link to comment
Share on other sites

HVis vi taper denne kampen blir jeg forbanna..

La oss håpe at vi spiller 442 med persie og henry på topp, da tror jeg vi kan vinne..

 

Men tipper jeg rett scorer spudz et tidelig mål, og mi må kjempe for å få uavgjort..

 

Men men, denne dårlig perioden må ta slutt snart å vi få håpe det er te lørdag..

Link to comment
Share on other sites

Får håpe gutta og Wenger vil satse alt på å vinne denne kampen. Med tap vil det føre til at tottene kommer til å tro de er Nord-Londons beste lag, og det kan vi jo ikke ha noe av. De skal IKKE få lov til å gå rundt og meske seg med en seier på Arsenals hjemmebane. Da kommer vi ikke til å få fred fra dem resten av sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok ein jevnare kamp enn me liker å tenke. Det første målet blir nok svært avgjerande. Både Tottenham og Arsenal sliter i motgang og dermed blir det ekstra viktig å score i dag. Viss me scorer først kan me sentre Tottenham i stykker. Viss Tottenham skulle ta ledelsen tviler eg på at me tar poeng. Me vinn i alle fall ikkje.

 

Håpar, som mange andre, at Wenger går ut i 4-4-2 formasjonen. Spesielt på heimebane er best med to spissar:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Van Persie - Henry

 

Benk: Almunia, Hoyte, Flamini, Walcott og Baptista.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok en hard kamp, men det er alltid åpent når Arsenal og Tottenham barker sammen. Jeg håper at Wenger ser behovet for Baptista i spissrollen, der vi trenger en stor og sterk kjemper. Jeg ser hans potensiale for løsningen på problemene vi har for tiden. Det er den eneste spilleren bortsett fra Toure som virkelig går hardt i duellene og gir alt til enhver tid. Vi har sett det når han har prøvd seg han er god og agresiv.

 

Jeg menet at vi må gå hardt ut fra start, med høy agresivitet og kjappe pasninger. Vi må holde på stilen vår. Og få den til å fungere, da er det ingen som tar os på verken underholdings ranken eller det kolketive. Det er viktig å få Fabregas godt i gang og at pasningen sitter. Med Gilberto er det viktig at det ikke blir for mange feilpasninger og at han er bunnsolid. På kanten må Rosicky og Hleb finne balansen på å gå inn i banen og gå på det viktige løpet på kanten. For dettte er et problem jeg ofte skriker høyt av. De må få ballen ut på kanten samtidig som spissene går på løp inn i boksen. For da blir forsvarspillerene bakpå og det er lettere å sende ballen in. I forhold til å dra ballen in i bitten og stå der å stange uten at det fører til noen ting. Vi har sett det ofte med Walcott han er flink til å gå kanten ned, og da enten å spille inn eller å utfordre inn i banen lengre ned mot linja for så å spille in. Dette mener jeg at er en mye bedre form for fotball. En å drive å stange i midten. Jeg syns at det også er positivt at Senderos går ut, for jeg syns at Djourou er en bedre midtstopper. Han har farten noe som jeg trygt kan si at Senderos ikke har. Djourou er tryggere med ballen i beina. Og en roligere spillertype.

 

jeg håper på dette laget:

 

----------------Lehmann----------------------

--Eboue--Toure-------Djourou-----Clichy---

------------------------------------------------

-Hleb-------Gilberto----Fabregas--Rosicky-

------------------------------------------------

---------------RvP---------Henry-------------

 

Og Wenger gjør med en tjenste, la RvP ta MANGE flere frispark en han gjør i dag. Han er en kjempe god frisparkskytter. Jeg syns til og med han er bedre en Henry. Han har mer kraft. Song er en spiller vi absolutt ikke vil se på banen. Han har ikke fart nok og er for dårlig defensivt. Vi får vente til Diaby kommer tilbake før vi setter opp en utfordrer til Gilberto, for i dag ser jeg ingen som har de samme ferdighetene. Mange vil vel si at Baptista er en spiller, men jeg er klar på at han er altfor offensiv i spillertypen.

Link to comment
Share on other sites

Henry tvilsom

 

Vil Henry noensinne komme tilbake til 100% tipp-topp fysisk form?

Link to comment
Share on other sites

La oss for en gangs skyld håpe at det hviler en forbannelse over november.. Vi må rett og slett snu det, men det blir pokker så vanskelig. Har vel mest troa på et tomålstap nå, men optimismen bygger seg vel opp etter hvert som denne kampen forsvinner ut av hodet. Har en sterk følelse av at siste rest av optimisme blir knust på lørdag...

 

Ser gjerne følgende sentrale midtbane:

Ljungberg - Flamini - Song - Gilberto - Hleb (i like bra form som i dag)

 

 

Er dette ironi....den midtbanen.

 

Dessuten; Toure fikk sitt 5. gule og Sendreos ble utvist mot Fulham.

Må de sone mot Spurs?

 

Tror nok begge soner mot Spurs. Fabregas har 4 gule så han er vel også i faresonen med tanke på Chelsea-kampen.

 

Hos Spurs er Hossam Ghaly supendert, Paul Stalteri, Anthony Gardner og Mido er skadet og spiller ikke mot Arsenal.

 

Hos oss er Gallas, Diaby og Lauren ute med skader. Henry er tvilsom til kampen.

Link to comment
Share on other sites

Må ikkje senderos og kolo sone mot Chelsea?=?

det er i hvert fall det jeg har lest...

Nei tror Senderos soner til helgen og Kolo i neste kamp..Å miste Kolo mot Drogba & co hadde vært en kraftig smell ;)

Tja. Mot Chelsea taper me uansett så det er betre å ha Kolo tilgjengelig i ein kamp me kan vinne.

Link to comment
Share on other sites

Må ikkje senderos og kolo sone mot Chelsea?=?

det er i hvert fall det jeg har lest...

Nei tror Senderos soner til helgen og Kolo i neste kamp..Å miste Kolo mot Drogba & co hadde vært en kraftig smell :P

Tja. Mot Chelsea taper me uansett så det er betre å ha Kolo tilgjengelig i ein kamp me kan vinne.

 

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?matchId=&t...2106&teamId=738

 

Senderos er suspendert og spiller ikke i mårra.

Toure har nok bare 4 gule kort enda, men får han gult mot Spudz så må han sone mot Chelsea.

Om det skulle skje får vi inderlig håpe Gallas er tilbake og spiller stopper sammen med Djorou mot Chelsea. Vil ikke se Senderos bli ydmyket og fraløpt på nytt.. :P

Gallas vil vel få en hjertelig velkomst på Stamford Bridge...hehe....yeah right!

Akkurat som Asshole Cole får en varm velkomst på Ashburton Grove... :D

 

Håper Henry blir med mot Spudz. Spiller alltid bra mot dem, men den nakkeskaden høres ikke helt bra ut syns jeg.

Tror kanskje Baptista får starte, men innbytter er vel mest aktuelt kanskje.

 

Det blir ingen enkel kamp dette, men med litt marginer på vår side og fokus i forsvar så blir dette seier.

1-1 sist på Emirates og det skulle vel bety 3-0 denne gangen?? ;)

 

Tips: Ja, nettopp...3-0 :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...