Jump to content

2006.12.02 Tottenham H


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Fin revansje som jeg gleder meg veldig over, men hvor lenge holder vi denne kvaliteten? Meget bra innsats og guts i dag, men det skal flere slike kamper til før jeg blir beroliget.

Synes Clichy og Ade svarte mange av sine kritikere i dag med fine prestasjoner. Fab viser enorm arbeidsmoral og stopperne virker relativt trygge. At Gilberto setter begge straffene er kjempehyggelig og noe jeg unner en veldig fin spiller!

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en herlig eftermiddag. Gikk glipp av 10-15 minutter i 2. omgang men av det jeg så var det en kjempekamp av gutta. Fabregas var stor, muligens min man of the match. Bildene av Henry som oppmuntrer laget før kampen, og som sitter 100% engasjert ilag med Flamini på tribunen, varmer! Håper han senker Chelski neste søndag.

Herregud så deilig å sette Tottenham på plass!

 

We Love The Arsenal! We Do!

Link to comment
Share on other sites

Når eg på Onsdag ytra mi meining om at Adebayor skulle spelt i staden for Henry, blei eg møtt av kraftig motstand. Men me kan ikkje sei andre ting enn at adebayor viste seg verdig, det høyrar med at henry var skada. Eg syns Henry er for slap og har godt av ein vekkar ved og bli plassert på benkjen + at paret Adebayor - van Persie spelar godt saman

 

 

Ljungberg var også god.

Link to comment
Share on other sites

har vært en av de som ikke har syntes ade er god nok, men idag er han MOM, jobber og tar vekk spillere, heilt utrolig, og gutten er jo tross alt ung enda, jeg er ikke tolmodig, men han er en for the big ties.

 

DEilig seier, og som jeg sa i dag tidlig, hadde good feelinga idag.....

 

dete blir en bra kveld, eneste jeg angrer på er at jeg ikke satte noen lapper på 3-0, begynner å bli en gjenganger...

Link to comment
Share on other sites

Spillerkarakterar:

 

Lehmann: Litt usikker i feltet og gir ein farlig retur. 6

Eboue: Alltid med framover, og, bortsett frå eit par situasjonar, trygg defensivt. 7

Kolo: Har mange strålande brytingar og ellers solid. 8

Djourou: God kamp. 7

Clichy: Beviste tvilerane, inkludert meg sjølv, feil. 7

Ljungberg: Full av innsats og guts. Herlig pasning til vP før straffen. 8

Fabregas: Styrer midtbanen og jobber som ein helt. 7,5

Gilberto: Gjer jobben sin i tillegg til 2 flotte straffespark. 7

Rosicky: Heilt grei kamp. Skaffer oss ein straffe sjølv den var av billige sorten. 6,5

van Persie: Grei kamp fra han også. Dårlige dødballar trekker ned. 6

Adebayor: Jobber og sliter i tillegg til å score det utruleg viktige 1-0 målet. 8,5 MotM

Link to comment
Share on other sites

Vel gjennomført av alle gutta. Ingen overkjøring, men når vi har tatt ledelsen har vi egentlig full kontroll. Til forveksling lik Liverpool-kampen.

 

Stemningen på tribunen må fremheves. Virket å være helt fantastisk og den litt fandenivolske stemningen smittet over på gutta i de avgjørende situasjonene. To perfekte straffespark, en iskald skåring av Ade og solid forsvarsspill stort sett hele veien.

 

Adebayor må fremheves. Jeg har hele tiden hatt troen på ham, og førsteomgangen hans i dag står til terningkast 7. En enorm innsats og vilje, delikate avleveringer og et konstant uromoment. Skårer det første og skaper det andre.

I andre omgang slukner han sakte men sikkert, og er tydelig sliten. Får en særdeles fortjent stående ovasjon fra Emirates når han byttes ut.

 

Van Persie har også en god kamp. Jobber meget godt og skal ha sin del av æren for at Adebayor framstår som så god. Så ut som gutta trivdes i tospann på topp.

 

Ljungberg er en annen som har fått litt pepper i det siste. Den kritikken har jeg forsåvidt vært enig i, da jeg synes det har vært mye hoderisting og lite konstruktiv fotball fra han. Men i dag framstår han som den Ljungberg vi vil se. Full av innsats, godt driv og fokus tydelig rettet mot fotballen og ikke dommeren.

 

Gilberto - han er vel faktisk snart toppskårer?!?! To utagbare straffespark, knapt en feilpasning og styrer skuta meget stødig når vi i andre omgang skal kontrollere kampen. Tottenhams comeback-forsøk blir jo redusert til to skuddforsøk fra Jenas og det er et godt tegn for nevnte Gilberto og forsvarsrekka - som også samlet sett gjør en god kamp.

 

Nei, du verden så godt det er å vinne igjen.

 

 

Dear Jolebukken: All I want for Christmas is to play you every week!

 

God lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Fullt fortjent seier, selv om vi nok hadde litt tur med de to straffene, spesielt den første. Men uansett så er vi mange hakk bedre enn Spudz.

 

God innsats over hele linja. Fint å se at hele lager kjemper gjennom hele kampen. Synes Ljungberg imponerer, sammen med Fabregas og Toure.

 

Når eg på Onsdag ytra mi meining om at Adebayor skulle spelt i staden for Henry, blei eg møtt av kraftig motstand. Men me kan ikkje sei andre ting enn at adebayor viste seg verdig, det høyrar med at henry var skada. Eg syns Henry er for slap og har godt av ein vekkar ved og bli plassert på benkjen + at paret Adebayor - van Persie spelar godt saman

 

Høres fornuftig ut. Selv Henry trenger å se andre spillere som får det til. Det burde helt klart bidra til at han gir mer i neste kamp. Ellers er det herlig å se engasjementet han har på sidelinjen.

Link to comment
Share on other sites

Fy F er er flau over Arsenal i denne kampen pga de jukser til seg TRE MÅL :D

Hadde vært bedre å spilt 0-0 :D

Ironi eller?

 

1-0-målet: Det var ikkje offside. Fordelen skal gå til angripande lag og det var umulig å bedømme.

2-0: Det mest tvilsomme, men juks? Ikkje akkurat. Chimbonda tar jo ballen, men det er så vidt og han tar Rosicky kraftig ettterpå.

3-0: Eg klarte ikkje å bedømme om det var van Persie eller Jenas som handset i denne situasjonen. Likevel burde det vært avblåst for hands, men.

 

Uansett har Arsenal hatt så mykje uflaks i år at det var på tide med litt flaks no.

Link to comment
Share on other sites

Fy F er er flau over Arsenal i denne kampen pga de jukser til seg TRE MÅL :D

Hadde vært bedre å spilt 0-0 :D

 

Har du sett same kampen som vi andre har sett?

 

Har du hørt om ironi?

 

Ellers enig..Adebayor,Clichy og Ljungberg beviste nok en gang hvor viktige de for laget som

viste en enorm innsats idag.

 

Kjekt å se Henry på tribunen som jublet og lo...

 

Terry Neill analyserte og mente begge de 2 første var greie,ingen offside og Rosicky ble tatt etterpå..

Link to comment
Share on other sites

Første målet var ikke offside, Chimbonda opphevet den.

Straffesitusjonen som førte til Arsenals 2. mål kan muligens diskuteres, men det har absolutt blitt dømt straffe på værre ting.

Tredjemålet var definitivt straffe.

Alt i alt vant Arsenal fullstendig fortjent og kunne lett fått flere mål.

 

Edit: Jeg klarte virkelig ikke å se at det var ironi, men jaja =D

Link to comment
Share on other sites

Sjelden hatt en så dårlig følelse før kamp, og sjelden jeg har sett Arsenal cruise inn tre poeng mot Tottenham så greit. Tottenham var fullstendig tannløse, takket være vår iherdige kjemping på midten. Fantastisk å se på :D

 

Hoggestabbene våre vinner kampen for oss i dag: Adebayor, Ljungberg og Gilberto. Ljungberg mangler tydelig fortsatt noe på hurtighet, men du verden, han viser en vinnervilje og fandenivoldskhet som ikke mange andre Arsenal-spillere har. Går inn i hundre i hver duell, og tar og gir mye juling. Adebayor viser en teknikk han stort sett har gjemt godt i de andre kampene han har spilt. Leker med Tottenham-forsvaret! Gilberto er den usynlige veggen vi vil han skal være i dag. Vinner masse baller og styrer laget fenomenalt.

 

I tillegg må Fabregas nevnes. Han er overalt og er vår lille dirigent ikke bare på midten, men over hele banen! Løper og løper, og strør rundt seg med presise pasninger. Nydelig spilt :D

 

van Persie bør skamme seg for handsen sin, blir litt småkvalm av sånne usportsligheter.. Dog bør Tottenham skamme seg minst like mye, da de konsekvent kom for sent inn i duellene uten å trekke seg èn gang. Meiet ned Arsenal-spillerne gang etter gang. Utrolig godt gjort av våre gutter å holde hodet kaldt da.

 

Adebayor banens beste, Poll banens verste. (Takk for to straffer :D )

Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt herlig, slår det verste laget i verden, 3-0!!!

Blir herlig å lese på TV-forumet i kveld, selv om jeg vet de vil klage på Englands dårligste dommer: Graham Poll, det sier litt at Ferger-gum sier at han er Englands beste dommer, er vel litt fordi han aldri dømmer mot woMan, synd at vi vant på dommeravgjørelser, men hva gjør nå det? Vi hadde vunnet 3-0 allikevel. Synd for tottene at de ikke scorte da de hadde sjansen, altså når Manu og Freddie lå nede:P Den venstrebacken burde fått rødt kort, synd han ble byttet ut i pausen, det hadde vært lettere med en mann mer! Hvis jeg skal være veldig optimist, tar vi inn 3 poeng på Che£$ki og United hver månede og ender opp som mester i mai, vi er 13 poeng bak mens det enda er 23 kamper igjen, slår vi United og Chelsea hjemme er det 10 og 7!! Men det skal mye til, men R****borg klarte det.. Gilberto er også god andreskyter på straffer, pluss at Adebayor(MftM) scorer når det gjelder mest. Dette vil bli mange fantastiske dager!!!

F*rbanna tøft for gutta framover, men blir gøy med to kamper i uka.

6 FC Porto (B, CL)

10 Chelsea (B )

13 Wigan Athletic (B )

16 Portsmouth (H)

19 Liverpool (B, ligacupen)

23 Blackburn Rovers (H)

26 Watford (B )

30 Sheffield United (B )

Januar

2 Charlton Athletic (H)

6 3.runde i FA-Cupen

10 evt. Semi-Finale i Carling Cup

13 Blackburn Rovers (B )

Vil si det er her det meste blir avgjort...

Link to comment
Share on other sites

Vi har definitivt marginane på vår side i denne kampen. Det er likevel ikkje noko gale i det, vi har hatt vårt som har gått i mot i det siste, seinast på onsdag og Henry. Det første målet var likevel onside, og uansett er det forståeleg om linjemannen tok feil der. Eg måtte ha mange repetisjonar for å vere sikker. Det andre målet er nok ikkje straffe, og det siste spørs om det ikkje skulle vore annulert for hands på van Persie.

 

Det til side: Vi er best i alt i dag, og vinn særdeles fortjent. Trudde faktisk Tottenham var betre. Dei har nokre få farligheitar i førstninga, men etter 1-0 er det svært lite tannlause Tottenham skapar. Eg tenkjer dog med gru på kva som hadde skjedd om dei hadde fått mål på ei av dei tidlege farligheitene.

 

Vi var dei totalt overlegne, og verkar til å vere prega av innsats, på ein heilt annan måte enn tidlegare. Vi vinn fleire duellar enn vi plar på midten, og Zokora er jo heilt vekke. Vi pressar dei til å gjere feil, og vinn ballen i mange farlige posisjonar. Det er noko ekstra over laget i dag. Godt å sjå!

 

Adebayor er kampens store spelar. Ein såpass god stoppar som Ledley King blir utspelt og latterleggjort. Sterk, teknisk og rask. Verkar til å trivast i kampar som er store for klubben. I dag blei mest alt Adebayor gjorde riktig. Ein meget god kamp. Andre som utmerkar seg er Gilberto, Fabregas, Ljungberg og Djorou!

 

Gilberto er der han skal vere i dag, og sjølv om han er litt overmodig innimellom, så er han stort sett trygg og sikker. Fabregas har fortsatt enkelte feil som bør lukast vekk, men er heile tida oppe i motstandaren og har mange ballvinningar i dag. I tillegg er han som vanlig trygg i avleveringane. Ljungberg var dagens store positive overrasking for meg i dag. Fortsett han som i dag er han god nok. Spring, vinn ballen og sjølv om han også er overmodig i forhold til eigne ferdigheitar i blandt klarer han seg unna med det meste i dag. Djorou beviser at han er den sveitsaren som bør satsast på der bak, spør du meg. Forsvarets beste. Langt sterkare i hovudduellar enn Toure, sjølv om han også gjer ein grei kamp.

 

Lehmann held på å drite seg ut på corner. Er ikkje nøgd med måten han håndterar å bli sett under press på dødballar. Må ta på seg litt av skulda for usikkerheiten på defensiv dødball. Elles greit nok. Eboue gjer også ein grei kamp. Berre korte glimt i dag, og ein del feilposisjonering/markeringssvikt defensivt, men ikkje skjebnesvangert.. i dag. Clichy er mykje det samme, men stigning. Slit med avleveringane, ofte upresist, og når han er oppe i bana er venstresida fryktelig naken, så avleveringane må bli bedre! Rosicky er litt rusten, men viser mykje positivt, likevel.

 

Hleb får vist seg fram i korte glimt, men relativt anonym. Baptista og Walcott er begge for lite involvert til eigentleg å bli evaluert men viser angrepsvilje.

 

Godt å ha marginane på vår side, og også klar stigning spelemessig. Verkar som vi vinn dei "store" og viktige kampane i år. Ein god eigenskap det.

Link to comment
Share on other sites

Herlig laginnsats i dag og det er nettopp den viljen og aggresiviteten vi vil se i hver kamp.

 

Var nok litt heldig med dommeravgjørelsene i dag, men det var jaggu på tide!

Uansett vant vi helt fortjent og jeg syns ikke Spudz hadde døyt å stille opp med. Bare etterslenger og unødvendige taklinger.

 

Som mange andre fremhever jeg Adebayor i denne kampen. Vår MoM vil jeg si etter iherdig innsats og et fint mål. Til dere som tviler på hans prestasjoner. Jeg sier: Gi han sjansen. Han er og blir en viktig spiller for Arsenal selv om han kanskje ikke pumper inn mål. God teknisk, sterk i kroppen og jobber utrettelig. Fortsetter han sånn kommer målene også.

 

Ellers syns jeg Fabregas var strålende og Gilberto hadde en fin match med to flotte straffere. Freddie viste vel årsbeste.

 

Good feeling dette her ja. Blir spennende mot Porto og Chelsea. Satser på at vi får bra resultat nedi Portugal og kan surfe videre i CL.

Ellers mangler vi et par viktige spillere neste helg mot Chelsea, men jeg tror det er mulig å påføre deres første hjemmetap på over 50 kamper ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå får jeg sikkert en haug med kjeft, men Clichy viste vel akkurat det samme idag som tidligere i sesongen. Utrolig kjapp og vinner mye på det, men masse forferdelige og farlige tverssover passninger.

 

Men alt i alt en kjempe kamp, med Ade og gilberto som enere:)

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at dette skrives med godt over 1 i promille, men for en kamp. Som det blir poengtert her, vi har for en gang skyld flaks, og vinner 3-0. Herlig!

En gjennomført bra kamp av samtlige. Gilberto; for noen iskalde straffer!

 

Og til alle Adebayor kritikere; gå og legg dere ;)

Link to comment
Share on other sites

1993 folkens!! ;)

Eg må vell inrømme eg hadde nerver før denne kampen, til og med etter at det sto 2-0 til gutta. Tenk hvor høyt spurvene skulle ha flydd hvis vi hadde gått på et tap i dag?

De to straffene er greie hvis vi ser hva som skjer i forkant. Thomas blir holdt igjen kraftig før han blir taklet, og Robin får en arm i ansiktet som låser hans arm før han blir felt.

 

De har en god del grisespill, og det er rart at de ikke får flere gule, ja til og med et rødt burde være utdelt.

 

Alle skal ha ros for enormt god innsats i dag. Ljungis var rå, og jeg håper vi får se mere av den innsatsen han viste.

Link to comment
Share on other sites

"You can talk about the decisions and they probably did cost us goals, but I would be embarrassed to talk about them too much. We did not lose because of them," said Jol.

 

Vel slått. Prat om situasjoner er akkurat det. Bare prat.

 

Arsenal three. Tottenham Hotspur nil. Beste hilsen James Alexander Gordon. Great stuff, great man, great result.

 

Nå drar jeg og bestiller et eller annet!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Var det noen som la merke til at Robbie Keane SPYTTA rett og slett i spillertunellen?

Usportslig :D

 

Men dette var en deilig seier, fy søren!

Det er ingen jeg vil klage på, men Adebayor var banens beste etter min mening, rene Henry plasseringen, vettu ;)

Og Gilberto imponerte stort på begge straffene, plassert i hvert sitt hjørne.

Men jeg og en kamerat (Henry#14) håpa på at Lehmann skulle tatt den,

kan tro de hvite i Nord-London hadde vært FLAUE ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Herlig resultat ;) Blir skikkelig feiring i kveld gitt. Kan ikke uttrykke hvor glad jeg er for seieren i dag, i hatoppgjør nr.1 i hele sesongen. For mange av våre unge supportere så er det vel Arsenal-Woman, Arsenal-Pool og Arsenal-Chelski oppgjørene som er de viktigste, men INGENTING er bedre enn å banke scums 3-0 hjemme, det blir noe helt annet dette her, er jo selvfølgelig glad for at vi har slått både Pool og Woman tidligere i sesongen, men var mye gladere i dag :D

 

Prøver meg også på en spillerbørs ettersom jeg er ganske uenig med de andre som har lagt ut sine i dag.

 

J. Lehman: 6: helt grei kamp av Mad Jens, men returene han har trekker ned.

E. Eboué: 7: gjør det bra i dag, litt usynlig deffensivt, men stort sett med offensivt.

J. Djourou: 8: Gjør ingen feil i dag og er bunnsolid sammen med Kolo

K. Touré: 8: Strålende spill av Kolo i dag, burde egenlig fått en 10`er, men jeg ser at han ofte setter Djourou i unødvendige situasjoner ved å ikke vise klart hvor offsidelinja vår skal gå.

G. Clichy: 7: er mye med fremover når vi trenger det og jobber også godt deffensivt, men har noen få slurvefeil som trekker ned, er på vei mot formen nå.

F. Ljungberg: 9: Freddie er overalt på banen, høyre, venstre, midt, spissplass, høyreback og venstreback. Jobber utrettelig og er derfor min MoM i dag, viser at han hjelper Eboue veldig mye når han er på høyrekanten og hjelper Clichy når han blir flyttet til venstre.

Gilberto Silva: 8: vår stand-in kaptein gjør en strålende jobb i dag og er sikker på sine 2 straffer, noen feilpasninger trekker ned.

F. Fabregas: 8: Jobber mye i dag og er aktiv på banen, han vet hvor mye som står på spill for Arsenal og spiller veldig godt i dag.

T. Rosicky: 6: Jobber bra og er mye med i spillet, men kommer ikke til noen farlige avslutninger eller gjennombrudspasninger, men han trenger litt tid for å komme seg tilbake fra skade, men absolutt godkjent.

E. Adebayor: 7: Flott scoring av Adebayor, men gjør ikke så mye mer enn det, han jobber bra og etter min mening så jobber han seg opp fra en 6`er til en 7`er.

R. Van Persie: 8: har noen farlige dødballer i dag, skaper en klar straffesituasjon som jeg mener at hånda hans blir dyttet opp av Jermaine Jenas så altså ingen frivillig hands på han. Han og så jobber veldig bra i dag og er overalt på banen.

A. Hleb: 6: Får for lite spilletid, men gjør sakene greit når han kommer inn.

T. Walcott: ?: Får for lite spilletid, men viser god arbeidsvilje når han kommer inn, var med i to angrep og kunne ha avsluttet det ene, men han valgte å sende tilbake ballen til Baptista som ikke var der.

J. Baptista: ?: For lite spilletid her også, men gjør sakene sine bra sammen med Walcott på topp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...