Jump to content

Dette er en mellomsesong


Chaz

Recommended Posts

Jepp, som headingen tilsier, dette er og blir en mellomsesong. Hvorfor? Jo, det er det flere grunner til. For det første så er vi inne i et generasjonsskifte. Vi må bare innse at det tar tid å "kjøre inn" nye spillere.

For det andre så har vi en ny hjemmearena. I det fleste tilfeller, tydeligvis også når det gjelder Arsenal, så tar det tid før man blir vant med nye omgivelser.

Aksepterer vi supportere at sesongen 2006/07 blir en mellomsesong, eller kommer knivene ut, og ønskene om at hoder må rulle blir sterkere og sterkere for hver kamp som spilles? Tåler vi at United og Chelsea ligger himmelvidt foran oss denne sesongen? Er det godt nok at så lenge vi holder naboen bak oss, da bør vi være fornøyde? Eller bør konklusjonen være at nå må Arsene Wenger se seg om etter en ny arbeidsgiver?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, som headingen tilsier, dette er og blir en mellomsesong. Hvorfor? Jo, det er det flere grunner til. For det første så er vi inne i et generasjonsskifte. Vi må bare innse at det tar tid å "kjøre inn" nye spillere.

For det andre så har vi en ny hjemmearena. I det fleste tilfeller, tydeligvis også når det gjelder Arsenal, så tar det tid før man blir vant med nye omgivelser.

Aksepterer vi supportere at sesongen 2006/07 blir en mellomsesong, eller kommer knivene ut, og ønskene om at hoder må rulle blir sterkere og sterkere for hver kamp som spilles? Tåler vi at United og Chelsea ligger himmelvidt foran oss denne sesongen? Er det godt nok at så lenge vi holder naboen bak oss, da bør vi være fornøyde? Eller bør konklusjonen være at nå må Arsene Wenger se seg om etter en ny arbeidsgiver?

 

 

La det først være klart; Jeg har voldsom respekt for det Wenger har gjort for klubben vår. Og jeg vet ikke helt hvor det er han feiler nå, men noe er riv ruskende galt. Mot klubber som Bolton så har vi ingen som helst sjanser. Vi har ingen mot taktikk å svare med, nå vi blir taklet ut på sidenlinjen. Det SKAL spilles teknisk og pent, det skal spilles vanskelig. Hva pokker er galt med å fyre av skudd utenfor 16 metern? Trodde Rosicky skulle løse det problemet, men det ser ut for at han også er kommet inn i systemet med at alt skal pirkes inn eller rundes keepern.

Og vi skårer svært sjelden som gilberto gjorde på dødball. Mange med meg har ropt etter plan B og plan C.

 

Jeg har dsv ikke løsningen klar. men det må da finnes.

 

Og til slutt som Jørn har påpekt. dette er og blir en mellom sesong. tror neppe vi klarer å hente inn dette(men skal aldri si aldr. vi lå 12 poeng bak manu i 97/98 sesongen ved juletider.)

 

Always proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel liten tvil om at dette er en mellomsesong nei. Man snakket om at det var i fjor det var mellomsesong, men hvorfor skulle det være det? Da var det jo bare Vieira som forsvant. Før denne sesongen så forsvant Reyes, Bergkamp, Pires, Campbell (har jeg glemt noen), og vi byttet stadio.

Vet er som tidligere nevnt ikke spillet i seg selv det er noe galt med, og jeg er en av de som mener at vi var veldig uheldig mot Bolton. Vi hadde tre stolpeskudd, Anelkas første mål skulle i forkant vært frispark til Arsenal, og han andre var en klar offside. Men sånt skjer og også med Arsenal. Problemet den siste tiden er som fler og fler får med seg det at når vårt spill ikke fungerer, så har vi ikke noen alternativ. Vi starter ikke en kanonade av skudd, i tillegg går ballen mye på tvers og inn i midten sitedenfor at vingene får utfordret og lagt inn.

Vi får satse på at vi redder CL kvalik plass, tror det er det eneste reelle.

Men det som er mest frustrerende er at vi ikke greier å omsette sjanser i mål. Henry har mistet gløden, vår eminente 19-åring trenger en real pause, og mange personlig feil ødelegger for et hav av målsjanser. Det er slitsomt å se på når ingenting fungerer. Men vi ser jo fortsatt at vi kan, så jeg vet 110% sikkert at ting vil se bedre ut i mai.

Jeg stopper aldri å tro...gooner all through! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Som Larsen sier. Jeg har også en voldsom respekt for Wenger og ikke minst hva han har fått til for klubben vår.

 

Men noe svikter totalt når vi møter lag som baserer seg på fysisk styrke...hvorfor har ikke Wenger en løsning på dette??

 

Mange trodde United ville ha en svak sesong i år..mye pga at de ikke har kjøpt inn mye og pga at de mistet noen spillere.Om det aldri så mye er hardt å svelge så har Fergusmoan alltid hatt løsninger klare til motstanderne sine....hvorfor ikke Wenger?

 

Nå sa vi det ifjorårssesongen og da dette med mellomsesong.

Skal en være en toppklubb eller ikke???Skal vi følge United og Chelsea videre har vi ikke råd til mellomsesonger 2 år på rad.

 

Jeg mener vi har gode nok spillere og manager til

å konkurrere med United og Chelsea i år.

Det som er problemet vårt nå er at vi virker usedvanlig

sårbare når andre lag kliner til med muskler.

Jeg begynner å bli usikker på om 4-5-1 formasjonen passer oss.

Hvorfor er vi så usedvanlig svake på cornere mot/for oss?

Alle som har kjennskap til fotball vet at det er en viktig del av gamet idag.

 

Det som forundrer meg er at vi har sannsynligvis en av de beste managerne rundt omkring...men nå virker han rett og slett rådløs..

 

Jeg sitter heller ikke med løsninger...heller spørsmål....og for tiden er Wenger den eneste som kan besvare dem..

Link to comment
Share on other sites

Det finnes åpenbart endel paradokser rundt Wengers regjeringstid. I den første halvdelen av tiåret fikk han massiv kritikk for aldri å slippe til ungdommen. Vi mislykkes i CL gang på gang, og vi pådro oss gule og røde kort i øst og vest.

Nå sitter jeg med en følelse av at vi er for snille, spesielt i "bread and butter"- kampene, Wenger satser alt på ungdommen og vi har lykkes i CL.

Arsenal har egentlig gått fra å vinne kampene vi lever av, til å vinne kampene vi lever for. Og det gjør meg frustrert i nuet, men ikke spesielt urolig for fremtiden. Med litt mer erfaring og kanskje en dæsj mental hjelp, gjerne fra en som Tony Adams, så kan dette laget bli hur bra som helst. Kanskje vinner vi PL allerde i år, men da vi begynne å slå bunnlag som West Ham, Spurs osv, i tillegg til at vi fortsetter å slå topplagene. Langt fra umulig, men veien har blitt litt brattere i det siste.

 

Ergo: Dette er ingen mellomsesong ennå, men siste tog går nå. Jeg tror vi når det og slår Chelski på brua 10.12. :angry:

 

Edit

Vi er langt bak United og Chelsea, både sportslig og finansielt. Og kanskje det siste er det verste, for har egentlig Arsenal ressurser til å bli bedre enn nummer 3?

 

Hadde vi ressurser til å bli bedre enn United i 98,02,04,05? Nei, egentlig ikke, men Wenger kom opp med de rette svarene. Bronseplass i 5 år kan dermed umulig betegnes som suksess, etter Wenger-standard vel og merke.

 

Jeg mener bestemt Wenger er i ferd med å komme opp med rett svar igjen. Han har bygd opp et lag med et ubestridt potensial, det har vi sett i CL og på OT. Nå handler alt om å få dette laget stabilt og å få inn en som kan fortelle disse guttungene hvordan man vinner på Reebok, Upton Park osv. Jeg er sikker på at Bergkamp, Anelka, Henry, Vieira og alle de andre fikk klar beskjed av Adams, Keown og Dixon om hvilken innsats som kreves for å vinne der. Jeg er ikke like sikker på at Van Persie, Fabregas og Clichy får like klar beskjed i dag.

Vi har potensialet til å være nr.1, men klarer gutta og Wenger å få det frem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lar statistikken svare for seg:

 

http://www.sportnetwork.net/main/s378/st108129.htm?fromrss=1

 

Man U stats http://home.skysports.com/optastats.aspx?c...r_United&cpid=8

Arsenal stats: http://home.skysports.com/optastats.aspx?c...&cpid=8&tydna=1

 

Kort fortalt: Vi er for snille, vi har elendig effektivitet (og det er en største forskjellen mellom oss og Man U), vi er elendige på innlegg, motstanderlag har en ekstrem effektivitet på oss, vi blir for ensidige i spillestilen og vi sliter ekstremt med å få hull på byllen som oftest. Men vi har vunnet ALLE kampene der vi har scoret FØRST. Når vi har scoret først har vi heller ikke sluppet inn et eneste mål (i PL)! Nå har vi fått alt for mange uavgjorte på The Grove, men vi har heller ikke tapt. Spillemessig er vi til tider på topp, og laget har et enormt potensiale. Problemet er bare at samspillet ikke alltid er der, og som Wenger ofte sier det: Lacks in cutting edge in the last third. Vi hadde en periode der vi vant 6 kamper på rad, så det er ingen tvil om at vi har fått ut potensialet til tider. Vi må bare få den stabiliteten vi ser ut til å mangle, og klare å score det første målet!

Link to comment
Share on other sites

Ein mellomsesong igjen. Ikkje vanskeleg å sjå det. Ein mellomsesong for Arsenal gjev likevel den estetisk vakraste fotballen i England og ein plass i topp 4. Eg klarar ikkje fri meg frå ein tanke om at vi er heldige i så måte.

 

Sjølvsagt skal vi ikkje vere fornøgd med ein mellomsesong. Det er det ingen som er. Ikkje styret, ikkje Wenger, ikkje støtteapparatet, ikkje spelarane, ikkje fansen. På den andre sida er det ingen vits i å grave seg ned og rasle med sablane mot både spelarar og støtteapparat, berre fordi somme av resultata ikkje går heilt som ideelt. Eg seier ikkje at alle må tenke slik, men som grunnperspektiv hjelp det meg å kome gjennom ein horribelt frustrerande periode.

 

At vi tapar kampar mot lag som Bolton, West Ham og liknande er slikt som skjer. Det skal begrensast til eit minimum, og når laget verkeleg er i slag og alt stemmer så blir det ikkje mange slike tap - men det kan skje. Eit lag med ein liten ubalanse på eit eller anna nivå, på ein eller anna måte, vil oftare tape kampar som dette. Då er det nyttig å ta laget sitt potensiale i mente.

 

Er det nokon som helst slags tvil om potensialet til den stallen som Arsene Wenger besitter? Dei som blir hardast kritisert (Adebayor og Flamini til dømes), og merka som ikkje gode nok er 21 år gamle. Vi snakkar om 21åringar! Knappast ferdig utvikla talent. For talent; det er dei.

 

Eboue og Clichy slit med posisjoneringa defensivt og er variable offensivt. Fabregas er for sein med avleveringa. Walcott er for dårlig med avleveringa. Flamini kan berre løpe. Adebayor er stor og klumsete. Likevel er alle strålande unge talent. Sjølvsagt kan ein kritisere måten generasjonskiftet er gjennomført på, og at det er blitt alt for mykje på ein gong. I forrige generasjonskifte tok det tre år mellom seriegullet 97/98 og seriegullet 01/02. Sesongane i mellom var rett og slett utrulig frustrerande, og det med eit langt mindre talentfullt lag i dag. Vi klagde over Cygan; vel, på den tida hadde vi Stepanovs!

 

Spelarane vi har er på sitt beste utan tvil gode nok til å utfordre Manchester United og Chelsea. Forskjellen er at dei er mykje yngre. Vi tenderer å gløyme at Fabregas er 19 år. Han SKAL svinge. Ingen er Supermann, spesielt ikkje når personen er 19 år. Vi har ein snittalder i stallen som er langt mindre enn våre konkurrentar, delvis vår eigen feil - men det gjer prosessane vi skal gjennom dei komande åra så utrulig mykje enklare enn om vi skal skifte ut store delar av stallen i åra som kjem. Vi er ferdig med det for ei stund, så lenge ingen av spelarane finn ut at dei skal gå i Anelka eller Cole sine fotspor.

 

Difor blir eg like frustrert av å lese at vi ikkje har ressursar til å vinne ligaen dei neste 5 år. Det er sjølvsagt berre tull. Med ein anna manager og eit anna mannskap så hadde vi moglegens ikkje hatt sjansen. At spelarane i dag, om dei utviklar kynismen og fokuset som trengs i avgjerande situasjonar. Kanskje skjer det aldri, men skjer det............................ Personlig tykkjer eg det er ein sjanse det er verd å ta. Vi har absolutt eit utgangspunkt som gjer oss i stand til å vinne serien i løpet av dei komande åra. Om ikkje i år, så begynner vi på nytt neste sesong, eller sesongen etter der.

 

Om det var pengane og pengebruk som avgjorde kven som vinn serien hadde vi ikkje hatt moglegheit nokon av åra Wenger har vore her. Det er nettopp det som gjer Wenger så unik. Han har sågar tatt oss næraste dei beste når det kjem til finansielle musklar (sett vekk frå Chelsea). I tillegg ser han talent på ein måte ingen andre gjer det. Nokon bommar han på, andre er berre tilsynelatande bommar før det slår ut i full bløming.

 

Etter mi meining er det berre eit spørsmål om tid før heile Arsenal slår ut i full bløming, og vi kjem til å ha ei fantastisk periode i løpet av denne sesongen, antakeleg mot slutten. Ein spådom.

Link to comment
Share on other sites

selvsagt er dette en mellomsesong i forhold til tidligere år under Wenger, det var også fjoråret, cl finalen tatt i betraktning, første gang under Wenger som blir avsluttet utenfor topp 2, sier vel egentlig en hel del, og for meg så henger fortsatt Premier leauge høyest. 10 poeng er ikke all verdens hvis vi bare vinner hengekampen vår, og hvem vet til onsdag er det chelsea som skal til reebok og utd får besøk av toffees, kan plutselig se veldig mye bedre ut da.

men skal det bli noe i mai så må det stabilitet til, og det har ikke vært vår sterke side, egentlig helt siden tapet mot utd som stoppet unbeaten rekka vår, og selvsagt er det lett og skylde på mangel av rutine, og det er nok en forklaring også, men bare vi får entusiasme inn i dette laget så tror jeg mye kan løse seg, og alle blir mer rutinert for vær kamp de spiller, hvem har vel en så rutinert 19 åring som cesc, ikke mange på den alderen som har spilt så mye toppkamper som han. fremtiden er lys, en topp tre plassering og noen minneverdige kamper i CL, og kanskje en tur til cardiff i mai, så blir det en fin sesong dette også. selv om vær sesong uten å kjempe om ligagullet vil være en mellomsesong for oss, og det er det Wenger som har skylden for, tross alt han som har hevet oss fra ett middels preimership lag til ett av de beste europeiske det siste 10 året. og tror også han er rett mann for fremtiden. Tror dette snaket om at de neste fem årene osv blir for dumt, da er det en haug av rutine i dette laget, spillere som cesc, theo, eboue, kolo, persie osv vil jo være på sin peak mange av de,økonomien vår blir bare bedre og bedre, inntektene fra emirates vil begynne og vise seg, er ikke sikkert det blir gull i år, men tviler vi må vente så veldig mye lenger, og når det skjer igjen så blir det med en ærlig følelse av å ha bygget det sjøl.minner forresten bare om hva som skjedde sist vi slo manure 1-0 på OT, og sist vi slo Pool 3-0 hjemme så mener jeg og huske at vi løfta bøtta i mai :angry: ;)

Link to comment
Share on other sites

Fint sagt Paddy. En annen ting som må nevnes er at vår verste rivalklubb de siste årene (resultatmessig altså :P) Man U snart må bytte ut to veldig sentrale spillere: Giggs og Scholes. Hvordan de skal klare å få verdige erstattere skal bli spennende å se. Park er god, men om han klarer å fylle tomrommet etter Scholes skal bli spennende å se. Richardsen har fortsatt en lang vei å gå......I tilegg er det store sjanser for at Abromovich får halvert formuen sin dersom han skilles med kona. Hvis Chelsea samtididig ikke vinner PL eller CL i år kan det hende at russeren innser at dette ikke er en lønnsom bedrift som er verdt å bruke så mye tid og penger på. Sheva på billigsalg, anyone? :P

Link to comment
Share on other sites

Mellomsesong - er det ikke det Tottenham-fansen kaller hver eneste sesong? Og var ikke hvert år mellom 71 og 89 en mellomsesong?

 

Liker ikke det ordet. Er slett ikke sikker på at vi kommer tilbake til storheten vi viste mellom 2001 og 2005 igjen på en god stund. Det ser ut som om vi mangler de utprega vinnertypene.

Link to comment
Share on other sites

var i fjor som skulle være mellom sesongen, ikke denne...

 

hvor mange mellom sesonger skal vi ha då???

 

for stor tro på spillerne sine ferdigheter fra wenger sinn side er noe av problemet...

 

spillere som ljungberg, adebayor, flamini er ikke litt gode nok en gang for et lag som arsenal..

 

gilberto er en ok spiller, men for ustabil...

hleb er sinnsykt god på sitt beste, svinger litt han og, men han trenger bare og gjøre det han gjør på sitt beste litt oftere så er det jævlig bra..

 

RVP er en god spiller men virker ikke som om han og henry klarer og danne det livsfarlige spiss paret de skulle ha hvert når du tenker på hvor god de egentlig er hver for seg..

 

clichy er ingen cole enda

Link to comment
Share on other sites

Mellomsesong i fjor, mellomsesong i år og sannsynligvis mellomsesong til neste år. Wengers problem er ikke spillestilen men at han har kvittet seg med de spillerne som var forutsetning for å gjennomføre den.

 

Ved et generasjonskifte må det jo være KONTINUITET. Gjennom sin galskap/trollskap/whatever har Wenger effektivt kvittet seg med spillere som Vieira, Pires, Reyes og Edu. Dette skulle aldri skjedd.

 

Jeg er svært skuffet over Wengers opptreden på overgangsmarkedet og mener grunnen til at vi ligger der vi gjør skyldes dette.

Link to comment
Share on other sites

At folk klager på Wenger kan jeg egentlig ikke forstå. Greit, en mellomsesong blir det kanskje, men vi er med i CL, Fa cupen kan vi vinne og vi er i kvarten i ligacupen. Per idag mener jeg problemet ligger i balansen mellom rutinerte og unge spillere. Når disse unge spillerne som spiller idag får litt mer rutine og blir noe mer stabile har de alle potensiale til å bli blandt verdens beste spillere i sine respektive posisjoner. Det har de bevist tidligere. Derfor må vi nok bare smøre oss med tålmodighet og vente til de spillerne vi har når formen. Formen kommer, når vet ikke jeg.

 

OG Wenger har ikke vunnet sin siste liga tittel med Arsenal, det er jeg overbevist om.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at dette blir en mellomsesong, og det har i utgangspunktet vært klart siden avspark i første kampen mot Aston Villa.

 

Vi spiller til tider blendende fotball, men det hjelper desverre ikke, når vi alt for ofte er totalt udugelige foran mål. Formasjonen som førte oss til CL-finale i mai, fungerer heller ikke lenger. Og her velger jeg faktisk å gi Wenger det meste av skylden, da han velger å spille spillere i posisjoner de ikke passer i. Van Persie passer helt klart ikke på venstre side i denne formasjonen. Hvorfor ikke bruke han på høyre når vi spiller 4-5-1? Han har jo vært fantastisk der for Nederland. Og hvorfor spille med Ljungberg på flanken, når han gjorde en så fantastisk jobb som indreløper i CL-kampene i vår. Ingen tvil om at han er mye mer komfortabel i den posisjonen.

 

Desverre blir nok dette nok en sesong uten trofeer, og jeg tviler sterkt på at vi greier å gjenta bragden med å komme til CL-finale. Og desverre blir det nok en sommer uten at Wenger henter det vi virkelig trenger, nemmelig en notorisk målscorer, som kan avlaste Henry. Adebayor scorer iallefall ikke, og van Persie scorer ikke fra venstre flanke. Når vi i tillegg har en hviterusser som virker å være livredd for å prøve seg på skudd, så går vi nok engang en frustrerende vårsesong i møte. I tillegg kommer alle de offensive spillerne som er på utlån, og som har imponert stort til å bli solgt til sommeren, som alle andre som har imponert på utlån har blitt.

Link to comment
Share on other sites

Mellomsesong i fjor, mellomsesong i år og sannsynligvis mellomsesong til neste år. Wengers problem er ikke spillestilen men at han har kvittet seg med de spillerne som var forutsetning for å gjennomføre den.

 

Ved et generasjonskifte må det jo være KONTINUITET. Gjennom sin galskap/trollskap/whatever har Wenger effektivt kvittet seg med spillere som Vieira, Pires, Reyes og Edu. Dette skulle aldri skjedd.

 

Jeg er svært skuffet over Wengers opptreden på overgangsmarkedet og mener grunnen til at vi ligger der vi gjør skyldes dette.

Jeg synes ikke spillestilen vi har hatt forrige og denne sesongen minner så mye om gullsesongene jeg, men det er mulig det bare er meg? Det som kjennetegnet Arsenal når de var som best var kjappe kontringer og en direkte spillestil. Vieira vannt kula, som ga den til Bergkamp som hadde Pires, Freddie og Henry på helhjertete løp fremover. Alt dette gikk så fort, Bergkamp med lisse pasninger og minst 3 mann på løp.

 

Dagens Arsenal spiller tildels en gå fotball på tvers, og mye av grunnen til dette er 4-5-1 spør du meg. At det muligens ikke er de samme spillertypene som i sesongen vi gikk ubeseiret er nok delvis sant, men så har det jammen vært mye klaging på at den spillestilen vi hadde ikke fungerte i Europa. Det gjorde den ifjor, men da gikk det skeis i PL.

 

Hva ønsker man!? Kan begge deler kombineres?

Link to comment
Share on other sites

Noen stats fra forrige serierunde: Snittalderen på Chelsea, Manu og Arsenal i helgens kamper var følgende (keeper ikke iberegnet):

 

Chelsea 28,1 år

Manu 27,9 år

Arsenal 22,9 år

 

 

Hva sier dette? Jo, to ting: Vi har mange gode unge spillere, men at vi ikke kan vinne serien med et u23-lag!!! Riktignok - når Wenger har fullt lag og spiller med Eboue, Toure, Gallas, Clichy, Hleb, Gilberto, Fabregas, Rosicky, Henry og vP - da er snittet høyere, men ser man på Chelsea og United er deres yngste spillere henholdsvis Robben på 22år og Rooney på 21 (som er i nærheten av 1.laget) Arsenal har mange spillere som er like gamle eller yngre enn disse som har spilt i årets serie (Clichy, Hoyte, Djourou, Walcott, Senderos, Adebayor, Flamini, Fabregas. Dette sier jo at Arsenal har mye bra ungt, men til Wenger må det bare sies: DET HJELPER IKKE Å BYGGE FOR FREMTIDEN HVIS MAN ALDRI LEVER I NUET!!!

Link to comment
Share on other sites

Interresant tråd, med mange gode innlegg!

 

Til Chaz´ spørsmål først: Jeg, som Arsenal supporter, tåler en sesong til uten ligatrofè, helvete, jeg tåler fler enn det! Før forrige sesong, da Vieira og Edu ikke ble erstattet, sa jeg meg fornøyd med topp 4 plassering. Det gikk jo som kjent bra, til slutt. Før årets sesong har jeg sagt meg forøyd med topp 3 plassering, og det tror jeg også vil gå bra. Jeg er av de som har stor tro på dette laget, og er villig til å gi guttene tid til å modnes. Og gi Wenger tid til å bygge laget. I PL er det hittil ingen av kampene, så vidt jeg har sett, hvor vi er overkjørt av motstanderen. West Ham kampen mener jeg ikke var et fortjent tap, men absolutt ingen god forestilling. 1 omg mot Bolton var krise, men 2 omg var oppløftende i forhold til slike knokkelkamper. 3 stolpetreff kunne fort vært mål, og et annet resultat.

Det har vært skrevet opp og i mente om formasjoner og sjansesløsing. At effektiviteten er mildt sagt laber, er ingen uenig i, men SJANSENE er der. Og jeg blir mye mer bekymret den dagen vi ikke skaper sjanser, enn jeg er nå når ikke vi setter dem. Det vil bli scoret mange mål fra Arsenal, etterhvert..

Det var en som påpekte mangelen på overgangspill tidligere i tråden, og det er helt klart noe som har slått meg også. Den klassiske tut-og-kjør linja når motstanderen er i ubalanse ser vi lite av nå om dagen.

Hvorvidt dette skyldes formasjonen, eller at spillerne ikke er like sikre på hverandre som Dennis, Vieira, Cole, Pires og Henry var, vet ikke helt.

Men det hadde vært fint å funnet tilbake til dette kontringspillet, motstanderne er lettere å bryte ned da, og målene kommer også lettere.

 

Men det hanler også litt om hva man er glad i hos fotballklubben i våre hjerter. Personlig finner jeg stor glede i at Wenger utvikler unge, til dels ukjente talenter, kontra handle inn superstjerner i bøtter og spann. Denne måten å drive fram et fotballag på gir meg også en større tålmodighet i forhold til det å vinne troféer, fordi gleden over å vinne dem blir så mye, mye større. Jeg vil også gjerne fortsatt kunne være stolt over at jeg holder med en klubb som arbeider med problemene sine, ikke kjøper seg ut av dem!

Det kan godt hende Wenger har sett seg litt "blind" på å utfordre de andre med mindre midler, og det er for meg helt greit. Heller en manager som følger sitt eget spor, enn en som følger andres. Wenger lærer mens han går han også, vi har neppe sett siste genistrek ennå..

 

Det spørsmålet kanskje mange stiller, er hvorvidt Arsenal skal være en "storklubb" på linje med Chelsea og Manu. Skal man vinne PL, evt CL, flere ganger må man satse større penger, ellers blir man en middels klubb med et trofé innimellom, hevdes det.

Jeg tror ikke det. Jeg tror faktisk Wenger har formelen, og at han vil lykkes, muligens etter noen justeringer.

Og det er jeg villig til å vente på!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Nilsen skrev:

Jeg er av de som har stor tro på dette laget, og er villig til å gi guttene tid til å modnes. Og gi Wenger tid til å bygge laget. I PL er det hittil ingen av kampene, så vidt jeg har sett, hvor vi er overkjørt av motstanderen.

 

>>Det er da heller ingen som kjører over ManU, Chelsea og andre gode lag når de en sjelden gang taper.

 

Det har vært skrevet opp og i mente om formasjoner og sjansesløsing. At effektiviteten er mildt sagt laber, er ingen uenig i, men SJANSENE er der.

 

>>Tja, syns ikke akkurat det er så store sjanser selv om ballbesittelsen er stor og såkalte goal attempts er mange

 

Men det hanler også litt om hva man er glad i hos fotballklubben i våre hjerter. Personlig finner jeg stor glede i at Wenger utvikler unge, til dels ukjente talenter, kontra handle inn superstjerner i bøtter og spann. Denne måten å drive fram et fotballag på gir meg også en større tålmodighet i forhold til det å vinne troféer, fordi gleden over å vinne dem blir så mye, mye større.

 

>>Det er få ting som slår gleden over en virkelig STOR signing. Det har vel ikke vi opplevd siden Dennis i 95. Dessuten er det ingenting som slår gleden over å vinne.

 

Heller en manager som følger sitt eget spor, enn en som følger andres. Wenger lærer mens han går han også, vi har neppe sett siste genistrek ennå..

 

>>Ingenting hadde smakt bedre!!

Link to comment
Share on other sites

Nilsen skrev:

Jeg er av de som har stor tro på dette laget, og er villig til å gi guttene tid til å modnes. Og gi Wenger tid til å bygge laget. I PL er det hittil ingen av kampene, så vidt jeg har sett, hvor vi er overkjørt av motstanderen.

 

>>Det er da heller ingen som kjører over ManU, Chelsea og andre gode lag når de en sjelden gang taper.

 

Overkjørt var kanskje feil ord. Jeg mener vi spillemessig ikke har noe å skamme oss over i forhold til de vi liker å sammenligne oss med. Sitter med en følelse av at Chelsea/Manu vinner flere poeng på dårlige dager, vi spiller gjerne bra, men taper på effektiviteten.

 

Det har vært skrevet opp og i mente om formasjoner og sjansesløsing. At effektiviteten er mildt sagt laber, er ingen uenig i, men SJANSENE er der.

 

>>Tja, syns ikke akkurat det er så store sjanser selv om ballbesittelsen er stor og såkalte goal attempts er mange

 

Vi har hatt mer enn nok av sjanser til å score mange flere mål! Eksempelvis 3 stolpetreff mot Bolton..

 

Men det hanler også litt om hva man er glad i hos fotballklubben i våre hjerter. Personlig finner jeg stor glede i at Wenger utvikler unge, til dels ukjente talenter, kontra handle inn superstjerner i bøtter og spann. Denne måten å drive fram et fotballag på gir meg også en større tålmodighet i forhold til det å vinne troféer, fordi gleden over å vinne dem blir så mye, mye større.

 

>>Det er få ting som slår gleden over en virkelig STOR signing. Det har vel ikke vi opplevd siden Dennis i 95. Dessuten er det ingenting som slår gleden over å vinne.

 

At signingen av Gud i 95 muligens var det største som har hendt oss, er ingen uenig i. Heller ikke at store signinger skaper entusiasme og forventninger hos supporterne. Fotballverdenen i dag er litt annerledes, store navn flytter på seg rett som det er. I dag meldes det for eksempel om at Mourinho er lei Sjevsjenko, og vurderer å erstatte ham. KJøpt for 285 mill i SOMMER, og ut døra før nyttår. Selv om dette garantert er overdrevet, kan jeg ikke tenke meg at trofaste Chelseafans synes denne kjøpefesten er spesielt spennende lenger.

Og jo, måten man vinner på spiller en rolle for meg. Heller vente noen år på et fornuftig oppbygd lag, enn å kjøpe seg til det.

 

Heller en manager som følger sitt eget spor, enn en som følger andres. Wenger lærer mens han går han også, vi har neppe sett siste genistrek ennå..

 

>>Ingenting hadde smakt bedre!!

Vi er da enig om én ting, i hvertfall ! :P

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Til det bedre og bedre, fru Blom? Det var den gangen da lag som Derby, Ipswich, Villa Sheffield United, QPR; Stoke eller hvem som helst av 10-12 lag i et lykkelig øyeblikk kunne vinne ligaen, Oskar. Nå er det maks fire som kan det. Nei pokker, kun to eller tre. Jeg vet ikke helt om det er til det bedre, jeg!

Link to comment
Share on other sites

Ja jøss.

Det er vel enkelte av oss på forumet som har ventet mer enn 4 år på trofeer.

Etter Doubletriumfen i 1971, måtte vi ta til takke med en Fa-cup pokal og en ligacup-pokal før vi igjen vant seriegull i 1989.

Det vil si 18 år uten seriegull. 18 år i nesten total mørke, med ligaplasseringer som vi ikke kan forestille oss idag.

Med spillere som Hawley, Hankin, Chapman osv, men vi var da trofast. På tross av dårlige tider "forsvarte" vi klubben i alle sammenhenger.

Da hadde vi 18 mellomsesonger..........på rad!

Å du verden hvor vi ventet på våre unge spillere den gangen.............

 

Så å kalle en 3.plass for mellomsesong, eller en 4.plass og CL-finale for mellomsesong.......vel jammen har tidene forandret seg....til det bedre!

 

Glimrende Bertie.Den skriver jeg under på.Men jøss så vi sugde på de trofeene som kom.

Husker godt tiden med John Hawley,Ian Allinson og ikke minst Ray Hankin som skulle bli en redningsmann.

Husker godt en tenåring som slo igjennom da..Stewart Robson...men vi hadde mye bra da og.

Tenker på Rocky,Thomas,Davis osv....

Når vi ser på hva vi har idag så har jeg ingen problemer med å si at vi er mye mer kravstore nå enn før...men vente....jøss ja...

Her er det snakk om Gooner till you die....(liten avsporing og mimring dette....)

Link to comment
Share on other sites

Til det bedre og bedre, fru Blom? Det var den gangen da lag som Derby, Ipswich, Villa Sheffield United, QPR; Stoke eller hvem som helst av 10-12 lag i et lykkelig øyeblikk kunne vinne ligaen, Oskar. Nå er det maks fire som kan det. Nei pokker, kun to eller tre. Jeg vet ikke helt om det er til det bedre, jeg!

Vel, sånn er det i alle større ligaar. Unntaket er land i bakevja, som i Noreg.

Alle periodar har sin eigen kjemi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...