Jump to content

Dette er en mellomsesong

Chaz

Recommended Posts

Til det bedre og bedre, fru Blom? Det var den gangen da lag som Derby, Ipswich, Villa Sheffield United, QPR; Stoke eller hvem som helst av 10-12 lag i et lykkelig øyeblikk kunne vinne ligaen, Oskar. Nå er det maks fire som kan det. Nei pokker, kun to eller tre. Jeg vet ikke helt om det er til det bedre, jeg!

Har du glemt Liverpool perioden Chaz..Var vel kun Liverpool som var istand til å vinne trofeer på slutten av 70 og 80 tallet.

Interresant tråd, med mange gode innlegg!

Til Chaz´ spørsmål først: Jeg, som Arsenal supporter, tåler en sesong til uten ligatrofè, helvete, jeg tåler fler enn det! Før forrige sesong, da Vieira og Edu ikke ble erstattet, sa jeg meg fornøyd med topp 4 plassering. Det gikk jo som kjent bra, til slutt. Før årets sesong har jeg sagt meg forøyd med topp 3 plassering, og det tror jeg også vil gå bra. Jeg er av de som har stor tro på dette laget, og er villig til å gi guttene tid til å modnes. Og gi Wenger tid til å bygge laget. I PL er det hittil ingen av kampene, så vidt jeg har sett, hvor vi er overkjørt av motstanderen. West Ham kampen mener jeg ikke var et fortjent tap, men absolutt ingen god forestilling. 1 omg mot Bolton var krise, men 2 omg var oppløftende i forhold til slike knokkelkamper. 3 stolpetreff kunne fort vært mål, og et annet resultat.

Det har vært skrevet opp og i mente om formasjoner og sjansesløsing. At effektiviteten er mildt sagt laber, er ingen uenig i, men SJANSENE er der. Og jeg blir mye mer bekymret den dagen vi ikke skaper sjanser, enn jeg er nå når ikke vi setter dem. Det vil bli scoret mange mål fra Arsenal, etterhvert..

Det var en som påpekte mangelen på overgangspill tidligere i tråden, og det er helt klart noe som har slått meg også. Den klassiske tut-og-kjør linja når motstanderen er i ubalanse ser vi lite av nå om dagen.

Hvorvidt dette skyldes formasjonen, eller at spillerne ikke er like sikre på hverandre som Dennis, Vieira, Cole, Pires og Henry var, vet ikke helt.

Men det hadde vært fint å funnet tilbake til dette kontringspillet, motstanderne er lettere å bryte ned da, og målene kommer også lettere.

Hilsen Nilsen

Er enig i det meste du skriver. En ting jeg reagerer litt på er spillestilsdebatten. Det er ikke spesielt enkelt å kontre når motstanderen nekter å gi deg rom og når de angriper gjør de det kun med 3-4 mann. Arsenal for et par år siden var nok endel bedre i overgangsspillet enn vi er nå, men det skal sies at dette laget ikke har fått trene mye på det denne sesongen i kamper. Og at vi har sjanser er jeg enig i, allikevel blir noen av sjansene vanskelig å sette pga ekstremt press fra motstanderne. Det er ikke alltid like enkelt å prøve på langsskudd når det står 10 mann foran deg. Det er heller ikke alltid like lett å sette sjansene man kommer til inne i 16m når du vet at du har ekstremt liten tid på å klargjøre til avslutning (gjelder ikke cska hjemme). Har allikevel troen på at vi blir såpass gode i spillet mot etablert forsvar at scoringene kommer. Skader ikke om vi greier å holde nullen heller.

Personlig har jeg alltid vært forberedt på at dette kom til å bli en "mellomsesong".. Vi har nettopp flyttet inn på nytt stadium,vi har mange nye som trenger å tilpasse seg og mange unggutter som trenger tid til å modnes.. Det eneste jeg forventer er at "nye" Arsenal kan spille underholdene fotball og klare en CL-plass i tillegg til å kanskje komme seg et stykke i de tre cupene vi er med i..

Men ser et enormt potensial i dette laget. Vi har unggutter som Walcott, Clichy, Hoyte++ som banker på døra, vi har fått inn 3 spillere i verdensklasse,vi har et stadium som kommer til å gi oss en god del bedre økonomi og vi har fortsatt verdens klokeste og beste manager.. Dette blir bra etterhvert! :P

Spørsmålet er jo hva som er mest underholdende? Lang ball opp mot spiss som header ned til makker, som igjen putter i mål.

Eller et evig veggspill på midtbanen som fører frem til 16-meter og så bom stopp?

Det direktespillet Arsenal hadde i gullsesongene må være målestokken på underholdende fotball.

Ja jøss.

Det er vel enkelte av oss på forumet som har ventet mer enn 4 år på trofeer.

Etter Doubletriumfen i 1971, måtte vi ta til takke med en Fa-cup pokal og en ligacup-pokal før vi igjen vant seriegull i 1989.

Det vil si 18 år uten seriegull. 18 år i nesten total mørke, med ligaplasseringer som vi ikke kan forestille oss idag.

Med spillere som Hawley, Hankin, Chapman osv, men vi var da trofast. På tross av dårlige tider "forsvarte" vi klubben i alle sammenhenger.

Da hadde vi 18 mellomsesonger..........på rad!

Å du verden hvor vi ventet på våre unge spillere den gangen.............

Så å kalle en 3.plass for mellomsesong, eller en 4.plass og CL-finale for mellomsesong.......vel jammen har tidene forandret seg....til det bedre!

Grøss!!

Mellomsesonger er greit, både en og to - gjerne tre også. Det som frustrerer er at potensialet til disse spillerene er så stort, men det fungerer ikke som en enhet. Ventetiden er ulidelig, bortskjemte som vi er......

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...