Jump to content

Selg selg selg!!!


Ravenghost

Recommended Posts

Før dere leser dette her, les dette: Jeg skriver dette kun pga at det sikkert kommer mange innlegg her nå om at nå må vi støtte laget + at vi var jo best og blabla osv. Jeg sier med dette at noe MÅ skje!!! Etter å ha sett West Ham - Arsenal er en ting klart. Laget vårt består av en gjeng muskelløse menn som ikke ofrer seg i viktige kamper som denne. Teknisk briljante - ja, raske - ja, men de gidder ikke å arbeide en gang, og ikke viser de muskler i duellene. Nå er vi 10 poeng bak Manu!!! Noe må skje! Vi mangler en ballvinner - kort sagt, vi mangler Vieira!! Fabregas er ikke noe bedre nå enn for to år siden, og han mister ofte ballen. Min tro på han er dalende. Hleb og Rosicky er tekniske som få, men spiller de med hjertet??? NEI!! Arsenal skal slå lag som West Ham. Det er bedre å være god mot de dårlige lagene, og dårlig mot de gode, enn omvendt. Arsenal har drite på draget mot mange møkkalag i år, men de vant mot det ene topplaget de har møtt. Manu har cruiset forbi alle møkkalagene (inkl.Lpool), men tapt mot det ene som blir regnet for storlag (og som var veldig bra i den kampen). Det er som kjent langt flere dårlige lag enn gode lag i PL!! Noe må skje.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er ung og trenger en pause nå.

Han virker helt utav form,men noe salg går jeg ikke med på.

Spillere som ikke er i form bør ut av laget,ikke selges.

Kjør Mozart inn sentralt et par kamper.

Link to comment
Share on other sites

Såså.. West Ham lyktes bra med taktikken i dag, de nektet spillerne våre plass, og da gutta ikke var flink nok til å skape rom for seg selv så gikk det alt for ofte trått.

 

Personlig så synes jeg Rosicky er flink til å gå i dueller, størrelsen hans tatt i betrakning. I alle fall hvis man sammenligner ham med Pires (noe jeg både synes er rett og rimelig i og med at Rosicky har tatt hans plass ute på venstrekanten).

 

Cesc slet voldsomt i dag, det skal jeg være enig i. Men å påstå at han ikke har forbedret seg på to år, det er litt for drøyt. Selv mener jeg at han er mye er blitt mye sterkere i kroppen enn da, men selvfølgelig, han er ingen murbrekker, og kan få mye bank når motstanderne er større og sterkere. I dag følte jeg at han ikke var konsentrert nok, han virket rett og slett sliten og holdt for mye på ballen som igjen førte til at han mistet den i overgangsfaser. Elementær juniorfeil, men på den andre siden så er han vel fremdeles junior rent aldersmessig fremdeles.

 

Men, jo, nå er jeg ikke bare uenig med deg. Selv skulle jeg gjerne ønsket å se mer aggresivitet på midtbanen i en slik kamp, men pr dags dato så mangler vi flere slike spillere. Baptista og Diaby er begge skadet, og disse kunne nok bidratt til mer muskler i dag.

 

Du skal få mene hva du vil, selvfølgelig, men rent personlig så er ikke troféer alfa og omega for min del (tross alt moldenser, og vi har vel ikke hatt så altfor mye å feire de siste 20 åra). Jeg tar det gode med det vonde, og er såpass fornøyd med måten Arsenal har spilt på i det siste at jeg tåler et og annet tapet. Det er selvfølgelig lov til å bli skuffet, men jeg lar de i styre og stell i klubben ta seg av driften, det virker som om de har noenlunde peiling på hva de driver med....

Link to comment
Share on other sites

Dommeren i denne kampen må også ta sin del av skylden, men du har rett,l vi trenger mere muskler på banen. Wenger må bruke baptista når han blir skadefri, der tror jeg vi har en muskelbunt. Wenger kan heller ikke bruke 4-5-1 i Premier League. Den funker bare i Champions league, selv om den funket mot man utd.

Henry må også skjerpe seg, han står i ro nesten hele kampen, han burde vise litt mer engasjement.

Link to comment
Share on other sites

Topicen burde heller hetet Kjøp kjøp kjøp :angry:

Enig med mye av det du sier. Arsenal har enda ikke møtt Bolton som er et mye mer fysisk sterkt lag enn West Ham. Noe drastisk må gjøres i laget! Arsenal må trene mer kondis og styrke. Arsenal blir altfor pinglete gjennom hele kampen, og holder ofte ikke hele kampen med maks innsats som mange andre klubber gjør!

Det du sier om Fabregas er jeg ikke like enig i. Fabregas har kanskje 1 svakhet, det er hans styrke. Men vi må huske at han enda bare er 19 år og fortsatt ung. Han har enda mange år foran seg i Arsenal drakt, og hans styrke vil blir bedre. Han har et fanstastisk overblikk med en utrolig bra pasningsfot. Det du sier at han var like god som 17 åring som han er nå som 19 åring er vell litt å ta i?!

Konklusjon: Tren styrke

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom akkurat hjem fra Highbury pub i Oslo, og er som alle andre goonere skuffet over dagens resultat. Arsenal var ikke det beste laget idag, West Ham var ikke dårligere eller bedre. Idag avgjør tilfeldighetene vel så mye som kvalitetene. For de av dere som har sett kampen må jeg si det er rart at ikke VG-Live sier mer om taklingen Spector hadde på VP i 1.omgang. Han har en strak fot som treffer med knottene rett inn i leggen på VP. Hadde VP stått på denne foten og ikke greid å såvidt få løftet den, hadde det vært takk og farvel til denne sesongen. Min mening om sndt - DIREKTE RØDT! Men det i seg selv er INGEN forklaring på tapet, og selvom dommeren av en eller annen greier å ikke blåse straffe, etter at samme Spector nedsabler Hleb inne i 16-meteren...vel hvordaan skal da en kamp dømmes. I forkant av målet blir også Flamini felt, og istedenfor et frispark, scorer West Ham et greit mål.

 

Når dette er sagt, blir jeg lei meg av å høre "selg, selg, selg" eller "kjøp, kjøp, kjøp". Det finnes mange lag som tyr til dette når resultatene ikke svarer til forventningene. Det er lenge igjen av PL, og ja, vi er mellom 7 og 10 poeng bak Manu..jeg har sett mer utrolig ledelser bli innhentet. Og strengt tatt...MÅ virkelig Arsenal vinne serien for at vi som supportere skal være fornøyd?

 

En kjent ting i Arsenal leiren er "Black November", og jeg hadde håpet at det ikke kom til å skje igjen i år...men så langt ser det ikke bra ut.

Temaet nå burde være å se frem til neste kamp, glemme denne og tidligere - laget må finne flyten. Kvaliteten er der, og jeg har troen på at dette kan bli en stor sesong når regnskapet gjøres opp i mai 2007.

 

2-3 dårlige resultater er INGEN grunn til å miste hodet og få panikk.

 

Helt til slutt, vil jeg slikevel stille et spørsmål som er blitt nevnt. JA, vi savner kanskje muskler, men det veies opp i slepen teknikk etter min mening. Men hva har Henry gjort i sommer, bortsett fra å spille VM? Han går, etter ballen, "ingen" gifitge løp, kjefter på de andre - kort sagt: Henry trenger et par kamper på benken fra start. Når jeg skriver dette hører jeg omtrent hylekoret i bakgrunnen: "Henry trenger bare en sjanse!" Vel, mot CSKA hadde han 4-5, idag hadde han 2-3...men han fungerer rett og slett ikke. Alle husker Arsenal - Manu (1-0)...Arsenal var soleklart bedre ennManu i denne kampen. Men husker alle hvem det var som ikke spilte? Henry spilte ikke...

 

KONKLUSJON: la Fab og Henry hvile noen kamper - og for Guds skyld, hvis spillerne skal blø for drakta...så må VI, supporterne støtte laget - ALLTID!

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Henry og Fabregas gjorde en elendig kamp,men at PL har så mange ELENDIGE Dommere og ikke minst linjedommere e heilt utrolig.

Få igang videodømming for dommerne får jo ikke med seg halvparten av d som skjer når Arsenal e på banen.

D e jo ikke til å stikke under en Krakk at Engelsk fotball e blandt den hurtigste fotballen i verden.

Med videodømming i dag har vi hatt rødt kort og straffe.

Ellers så e d heilt utrolig at vi kan ha så enormt u-Flaks og ikke putte mål i di siste kampan.

Arsenal har spilt enormt fin fotball til til nå(utenom den siste)i sesongen og jeg tror nok at når vi får finjustert

d alle siste så e d ikke et leg i verden som slår oss.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas trenger kun en hvilepause, han er mer enn god nok til å styre spillet uten muskler.

Rosicky er vel en av de som kjemper og takler mest.

 

Problemet er at Gilberto er for dårlig, og at vi har en sur og grinete kaptein som aldri skulle vært det.

 

Eneste svar jeg har til topic; ut med Adebayor, inn med en god fysisk spiss (Adriano/Torres)!!

Link to comment
Share on other sites

Før dere leser dette her, les dette: Jeg skriver dette kun pga at det sikkert kommer mange innlegg her nå om at nå må vi støtte laget + at vi var jo best og blabla osv. Jeg sier med dette at noe MÅ skje!!! Etter å ha sett West Ham - Arsenal er en ting klart. Laget vårt består av en gjeng muskelløse menn som ikke ofrer seg i viktige kamper som denne. Teknisk briljante - ja, raske - ja, men de gidder ikke å arbeide en gang, og ikke viser de muskler i duellene. Nå er vi 10 poeng bak Manu!!! Noe må skje! Vi mangler en ballvinner - kort sagt, vi mangler Vieira!! Fabregas er ikke noe bedre nå enn for to år siden, og han mister ofte ballen. Min tro på han er dalende. Hleb og Rosicky er tekniske som få, men spiller de med hjertet??? NEI!! Arsenal skal slå lag som West Ham. Det er bedre å være god mot de dårlige lagene, og dårlig mot de gode, enn omvendt. Arsenal har drite på draget mot mange møkkalag i år, men de vant mot det ene topplaget de har møtt. Manu har cruiset forbi alle møkkalagene (inkl.Lpool), men tapt mot det ene som blir regnet for storlag (og som var veldig bra i den kampen). Det er som kjent langt flere dårlige lag enn gode lag i PL!! Noe må skje.

 

Jeg har egentlig fint lite til overs for denne type "faen-vi-tapte-jeg-er-så-sur-og-må-bare-spre-eder-og-galle-og-skrike-etter-allverdens-lettvintløsninger-på-forumet-før-sinnet-legger-seg-tråder". Skal dog gjøre et unntak her.

 

For det første, noe MÅ ikke skje. Det samme ropte flere fram til United-kampen, men som de fleste fortsatt bør huske ble ikke store grep gjort, allikevel vant vi 5 seriekamper på rad.

 

At vi er en gjeng uten muskler hevdet jeg også i fjor. I år mener jeg situasjonen er en annen. Cole gikk ut, Gallas inn. Pires ut, Rosicky inn. Campbell gikk, men Djourou og Senderos er ingen pingler. I tillegg har vi fått Baptista, og Adebayor og Diaby kom i januar. Mer enn nok muskler nå spør du meg.

 

Du hevder vi mangler en ballvinner, allikevel har vi ballen klart mest i hver eneste kamp. At vi har et prekært problem her, klarer jeg derfor ikke helt se. Og Vieira - vel han må vi vel snart komme over...

 

Du hevder Fabregas ikke er bedre enn for to år siden. Min mening er at Fabregas på de to siste årene har gått fra "fantastisk lovende" til "fantastisk". Fantastisk stabil har han også vært. At 19-åringen (!) trenger en hvil snart er dog tydelig, og vi får bare håpe Baptista og Diaby snart er tilbake.

 

Du hevder Rosicky og Hleb ikke spiller med hjertet. Det må du gjerne hevde. Men hvis det er innsatsen deres du egentlig med dette kritiserer, så er jeg sterkt uenig med deg. Jeg synes begge i dag, og i resten av sesongen forøvrig, har vært blant de aller mest innsatsfylte og positive av våre gutter.

 

Du hevder det er viktigere å slå de dårlige lagene enn de gode. Det er forsåvidt riktig - hvis du har som mål å bli nummer fem. De senere år har vist at det laget som kommer best ut av møtene de "fire store" imellom, vinner serien. Men du har selvfølgelig et poeng i at hverdagskampene må vinnes som et fundament.

 

 

Etter kampen i dag er det ett spørmål som diskuteres mye her, og det er Henry og hans kapteinrolle. De fleste av oss som er flasket opp på engelsk fotball, er også vant til at kapteinen heter Terry, Keane, Adams, Vieira eller Shearer. En som går foran i krigen og som er motor og sjef på og utenfor banen. Henry er annerledes. Han går ikke foran i krigen og han er ingen motor i Arsenal-laget. Ei heller kan han sies å være den som alltid holder motet oppe og er motivator. I det hele tatt er det ikke så mye ved Henry som minner om en klassisk kaptein-type.

Så hvorfor er Henry kaptein?

 

Vel, først og fremst er han kaptein fordi han er den beste fotballspiller som noensinne har spilt i PL. Og da Vieira forlot klubben kunne rett og slett ingen andre få den gylne strikken uten at det hele ville vært et spill for galleriet. Henry var og er best og Henry er og blir sjef - ingen vits i å skjule det. Og hadde han ikke fått kapteinsrollen, tror jeg ikke han hadde vært Arsenal-spiller i dag. Wenger hadde rett og slett ikke noe valg.

 

I dag mener jeg derimot Wenger har valgmuligheter. Ikke ved å frata Henry strikken, men han kan og bør fra tid til annen bytte ut Henry. Når Henry har dagen, og det har han jo nesten alltid, binder han automatisk opp 3-4 motspillere bare ved sitt nærver. Når han ikke har dagen, som i dag, bør han etter min mening byttes ut rett og slett fordi han trekker laget i gal retning både psykisk og fysisk. En småfrustret kaptein som går og tusler for seg selv, men som lagkameratene allikevel føler seg forpliktet til å involvere i hvert eneste angrep, er ikke akkurat noen suksess-oppskrift. Henry tar stor plass, på godt og på vondt. Min bønn blir at han får hvile, som jo alle andre får, når han en sjelden gang tar opp mye plass på vondt...

Link to comment
Share on other sites

For all del; tapet mot West Ham smakte ikke godt hos noen av oss, ei heller resultatene mot CSKA. Men å begynne å skrike etter nye eller selge de nåværende spillerene er vel i det mer drastiske hjørnet.

Jeg synes det er litt historieløst å legge seg ned å sippe pga. en litt tung tid rent resultatmessig. For i kampene mot Everton og CSKA synes jeg laget spilte meget bra, selv om målene lot seg vente på. Vi må aldri miste trua på laget vårt, men det jeg kan si meg enig i, er at vi trenger litt mer muskler på midtbanen.

Det regner jeg med kommer når Baptista og Diaby er tilbake, samt når Gilberto kommer ordentlig i slaget.. synes han er sleivet litt i hele denne sesongen.

 

Når det kommer til innsatsviljen til Rosicky/Fab/Hleb synes jeg de gir absolutt alt i duellene, de er ikke de største guttene, men slik jeg ser det går de inn med hjertet i det meste. Men kan man unngå en unødig duell, så gjør man det.. det vet de fleste som har spilt fotball på høyere nivå enn junior.

 

Det ville nok ikke vært noen ulempe og hvile Fab litt, kanskje sette Rosicky inn sentral og Walcott over på ventre kant. Jeg er også med på at Henry kanskje bør hviles litt også.. prøve Ade litt.. for jeg tror han kan vokse til å bli veldig bra for oss.

 

Uansett.. ikke gi opp og behold trua, det er det eneste VI som supportere kan gjøre.

 

God Mandag ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen fotballekspert men mitt tips, må være å benke Fabregas eller ikke ta han med i troppen ett par kamper, og å benke Henry når Baptista kommer tilbake så vi har en med muskler på topp med RvP

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen fotballekspert men mitt tips, må være å benke Fabregas eller ikke ta han med i troppen ett par kamper, og å benke Henry når Baptista kommer tilbake så vi har en med muskler på topp med RvP

 

Ser ingen grunn til at vi skal vente på Baptista.Ade har vist han duger mer enn nok.

Til nå har Ade vært den som har vært mest villig på løp av spissene.

Link to comment
Share on other sites

Før dere leser dette her, les dette: Jeg skriver dette kun pga at det sikkert kommer mange innlegg her nå om at nå må vi støtte laget + at vi var jo best og blabla osv. Jeg sier med dette at noe MÅ skje!!! Etter å ha sett West Ham - Arsenal er en ting klart. Laget vårt består av en gjeng muskelløse menn som ikke ofrer seg i viktige kamper som denne. Teknisk briljante - ja, raske - ja, men de gidder ikke å arbeide en gang, og ikke viser de muskler i duellene. Nå er vi 10 poeng bak Manu!!! Noe må skje! Vi mangler en ballvinner - kort sagt, vi mangler Vieira!! Fabregas er ikke noe bedre nå enn for to år siden, og han mister ofte ballen. Min tro på han er dalende. Hleb og Rosicky er tekniske som få, men spiller de med hjertet??? NEI!! Arsenal skal slå lag som West Ham. Det er bedre å være god mot de dårlige lagene, og dårlig mot de gode, enn omvendt. Arsenal har drite på draget mot mange møkkalag i år, men de vant mot det ene topplaget de har møtt. Manu har cruiset forbi alle møkkalagene (inkl.Lpool), men tapt mot det ene som blir regnet for storlag (og som var veldig bra i den kampen). Det er som kjent langt flere dårlige lag enn gode lag i PL!! Noe må skje.

 

Må si meg enig med deg der . Det er alltid kampene mot spesielt West ham og Bolton vi ser hvor mye fysikk vi mangler , nei vi trenger nok en eller to spillere med virkelig stål i beina !

det er frustrerende og se disse kampene mot "dårligere " motstand og se hvordan vi må bite i gresset til slutt !

Link to comment
Share on other sites

Jeg må berømme dere som har svart på innlegget mitt at dere ikke har svart sånn som: "Nå må vi støtte laget vårt. Det er nå de trenger det" Slike ting kan være sanne de, men de bringer en ingen vei. Jeg synes Fabregas har skuffet i år, men om han må benkes vet jeg ikke. Tror mye av hans slette spill har med at han har spilt sammen med en som absolutt ikke har gjort jobben sin på midtbanen. Gilberto er ingen ballvinner lenger. Ikke er han særlig genial MED ball heller. Håper Wenger får Diaby inn i hans posisjon snart.

 

Jeg er forresten også enig i at Henry oppfører seg alt annet enn forbilledlig. Når han gestikulerer opp mot fansen at de fansen må stå opp for laget, tror jeg han skal se seg selv i speliet først... Vi har for lite rutinerte spillere i laget (som har rutine med det engelske spillet.)

 

Nå håper jeg bare på Chelseaseier på Old-Trafford i slutten av måneden. Da kan vi være så lite som 4 poeng bak. Da kan det gå. Men først må Liverpool slås!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer aldri til å miste troa på Henry som fotballspiller. Men jeg har mistet troen på at han er umenneskelig.. Slik som mange tror han er.. Han er akkurat som oss.. Han kan bli sinna og lei når det går tregt han og.. Jeg er helt sikker på at innen nyttår kommer han til å få ros i bøtter og spann her inne, og alle vil si at de alltid hadde troa på han.. Kanskje det vil hjelpe når baptista blir klimatisert og skadefri.Henry- Baptista på topp kan være en kombinasjon som gir gull.. Van Persie kan brukes mer på venstre, og Rosicky kan avløse Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter alle her inne som mener at noe må gjøres. Jeg er imidlertid ikke enig i at vi skal kjøpe eller selge spillere. Vi må rett og slett tilbake til det mer kyniske spillet vi viser i CL. La disse hardtkjempende lagene spille litt ball, de skaper nada når de må føre spillet og vil da blottlegge seg for kontringer før eller siden. Vi har slitt med å spille oss igjennom mot de tøffe lagene i lengre tid. Tror en taktikkendring i forhold til ballbesittelse vil kunne overraske lag som Bolton, West Ham og Blackburn. At spillerene ikke er tøffe og sterke nok er bare tull. Prøv å føre ball mot noen som stadig sparker og dytter deg. Det er nærmest umulig uansett hvor sterk du er. Kommer du litt i ubalanse mister man oversikten og rytmen. Så i stedet for å ta alle duellene, dyttene og sparkene som fører til irritasjon og frustrasjon la det andre laget få ballen i ufarlige posisjoner på midten og sett inn presset 15 m lavere. Da vil det bli mye bakrom og plass for kontringer med de raske spillerene våre.

 

Fabregas bør få hvile noen kamper sammen med Henry. De trenger begge å komme tilbake til det trygge og ikke føle at de skal utrette mirakler hver gang de får ballen. Tror begge lider litt under presset for å prestere hver kamp. De trenger å se at laget kan spille god fotball selv uten dem på banen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom akkurat hjem fra Highbury pub i Oslo, og er som alle andre goonere skuffet over dagens resultat. Arsenal var ikke det beste laget idag, West Ham var ikke dårligere eller bedre. Idag avgjør tilfeldighetene vel så mye som kvalitetene. For de av dere som har sett kampen må jeg si det er rart at ikke VG-Live sier mer om taklingen Spector hadde på VP i 1.omgang. Han har en strak fot som treffer med knottene rett inn i leggen på VP. Hadde VP stått på denne foten og ikke greid å såvidt få løftet den, hadde det vært takk og farvel til denne sesongen. Min mening om sndt - DIREKTE RØDT! Men det i seg selv er INGEN forklaring på tapet, og selvom dommeren av en eller annen greier å ikke blåse straffe, etter at samme Spector nedsabler Hleb inne i 16-meteren...vel hvordaan skal da en kamp dømmes. I forkant av målet blir også Flamini felt, og istedenfor et frispark, scorer West Ham et greit mål.

 

Når dette er sagt, blir jeg lei meg av å høre "selg, selg, selg" eller "kjøp, kjøp, kjøp". Det finnes mange lag som tyr til dette når resultatene ikke svarer til forventningene. Det er lenge igjen av PL, og ja, vi er mellom 7 og 10 poeng bak Manu..jeg har sett mer utrolig ledelser bli innhentet. Og strengt tatt...MÅ virkelig Arsenal vinne serien for at vi som supportere skal være fornøyd?

 

En kjent ting i Arsenal leiren er "Black November", og jeg hadde håpet at det ikke kom til å skje igjen i år...men så langt ser det ikke bra ut.

Temaet nå burde være å se frem til neste kamp, glemme denne og tidligere - laget må finne flyten. Kvaliteten er der, og jeg har troen på at dette kan bli en stor sesong når regnskapet gjøres opp i mai 2007.

 

2-3 dårlige resultater er INGEN grunn til å miste hodet og få panikk.

 

Helt til slutt, vil jeg slikevel stille et spørsmål som er blitt nevnt. JA, vi savner kanskje muskler, men det veies opp i slepen teknikk etter min mening. Men hva har Henry gjort i sommer, bortsett fra å spille VM? Han går, etter ballen, "ingen" gifitge løp, kjefter på de andre - kort sagt: Henry trenger et par kamper på benken fra start. Når jeg skriver dette hører jeg omtrent hylekoret i bakgrunnen: "Henry trenger bare en sjanse!" Vel, mot CSKA hadde han 4-5, idag hadde han 2-3...men han fungerer rett og slett ikke. Alle husker Arsenal - Manu (1-0)...Arsenal var soleklart bedre ennManu i denne kampen. Men husker alle hvem det var som ikke spilte? Henry spilte ikke...

 

KONKLUSJON: la Fab og Henry hvile noen kamper - og for Guds skyld, hvis spillerne skal blø for drakta...så må VI, supporterne støtte laget - ALLTID!

 

PROUD TO BE A GOONER!

 

støtter deg i dette!!! selv om jeg får litt panikk når arsenal kommer inn i en sånn stim som dette, 2 uavgjørt og et tap på de tre siste er ikke noe og skryte av...

 

selv om jeg foran alle disse kampene trodde at arsenal var i form..

 

at cesc trenger vile er mulig, men at noen sier at han ikke har utviklet seg de to siste årene er faen meg det dummeste jeg har hørt, og dere kan faen ikke ha sett mange kamper...

 

det har skjedd før at spillere har spilt en på det jevne og en dårlig etter hverandre, må tåle det når han er 19 år gammel, når det er sagt så er jeg enig i at det må gå ann og kritisere han og...

 

MÅ vinne mot pool i helgen enkelt og greit!!!

Link to comment
Share on other sites

Trodde Arsenal hadde uflaks i de første kampene, men nå vet jeg at vi mangler en eller 2 typiske NR 9 , box player eller hva nå det heter, en spiller som toppen trenger 1-2 sjangser så er det mål. Trezeguet, Solskjaer, Van Nistelrooy, Drogba er slike spillere Arsenal mangler for at vi skal klare å kjempe om et liga gull. Vi har goe spillere overalt men vi mangler en slik spiller for at vi skal klare å få de viktige måla vi trenger :blink:

Link to comment
Share on other sites

Rart å se, for ein uke siden var alle henrykt over Arsenal og trodde de kunne ta gull. Men etter o-o mot moscwa og tap mot west ham har det snudd seg..

 

innrømmer vi spillte dårlig mot WH, men det var en tett å hard kamp og Chelsea tapte også poeng så vi er ikkje helt ute av det.

 

Tenker vi slår Liverpool og da er alle fornøyd igjen..

Link to comment
Share on other sites

Rart å se, for ein uke siden var alle henrykt over Arsenal og trodde de kunne ta gull. Men etter o-o mot moscwa og tap mot west ham har det snudd seg..

 

innrømmer vi spillte dårlig mot WH, men det var en tett å hard kamp og Chelsea tapte også poeng så vi er ikkje helt ute av det.

 

Tenker vi slår Liverpool og da er alle fornøyd igjen..

 

Vi skal fremdeles ta gull.. Dette er meninger hver enkelt som skriver må stå for, jeg påsto forrige uke at vi skal ta gull og den påstanden gjelder fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om meningene og løsningene kommer fra folk som ikke har sett kampen engang. Rosicky var en av de som løp mest, tok mest iniativ og nesten også taklet mest fra sin sentrale rolle på midtbanen. Van Persie spilte faktisk venstrekant (uten å utrette så mye derfra) da vi spilte en 4-5-1.

Det er helt utrolig hvor fort følelsene skifter rundt laget, den ene uka er vi garantert seriemestere og har verdens mest lovende stall, mens etter et uheldig tap for West Ham, så virker det som om vi rykker ned, og hvertfall bør selge alle spilleren.

Og frata Henry kapteinsbindet?Med de signaler det vil gi? kom igjen da!

Henry har en slik aura rundt seg, og virker til å være en meget intelligent og sympatisk fyr, holder man dette sammen med hans ferdigheter og historie i Arsenal er det ingen bedre mann å ha som kaptein. Det er egentlig samme hvem som har bindet på armen, alle som spiller i Arsenal må ha evnen til å drive sine lagkamerater fremover.

Dessuten kommer Henry tilbake i form, kanskje en medhjelper på topp vil fremskynde dette?

Og til slutt en honnør til Kolo, for en utrolig atlet han er!Noen av de oppløpene han gjør er bare helt utrolig å se på!Vi må huske at de som spiller på topp i Premier League sjelden er trege eller svake, men Kolo får dem til å se ut som småguttspillere!

 

Nei, la oss slutte å lage disse krisemaksimeringstrådene etter hvert eneste lille tap. Er det 5 serierunder igjen, og vi ligger to poeng over streken, da skal jeg kanskje bli med på en ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig hvor fort følelsene skifter rundt laget, den ene uka er vi garantert seriemestere og har verdens mest lovende stall, mens etter et uheldig tap for West Ham, så virker det som om vi rykker ned, og hvertfall bør selge alle spilleren.

 

Nå skjærer du alle over en kam her. Det må være lov å være kritisk etter et tap, og naturligvis er grobunnen for kritiske røster bedre enn etter en seier. Nå har jeg kun sett ett eneste inlegg som mener at Wenger bør gå (for øvrig en ærlig mening det også), ellers er det ingen som blir slaktet på bakgrunn av kun denne ene kampen.

 

Kritikken mot Henry som kaptein er heller ingen kritikk som plutselig har oppstått etter West Ham-kampen. Gjennom hele fjorårssesongen i Premier League fikk Henry kritikk for kroppspråk og mange har alltid stilt spørsmålstegn ved hans kapteinsevner. At det blir tatt opp etter en kamp der det var så synlig er vel bare helt naturlig? Så langt i sesongen har vi spilt ti kamper og nærmest "gitt bort" opp mot 10 poeng. Når skal de kritiske spørsmålene komme uten å bli avfeid som medgangssupportere?

 

Når får egentlig supporterne lov til å kritisere spillere og/eller ledere? Aldri? For noe tull. Med all den tid, energi og alle de pengene vi legger igjen i klubben har vi all grunn til å stille kritiske spørsmål dersom det er noe vi er uenig i. Det er virkelig ikke rart temperaturen her inne er så laber når man blir avfeid som latterlig hvis man stiller et fullstendig legitimt kritisk spørsmål...

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo stadig 1-1 hjemme mot lag vi alltid har slått før, nå har vi rota bort allt for mange poeng og Liver Pool og Tottenham har klart å ta oss i gjen. Vi har den svakeste spille stallen av de 5 laga som vil kjempe om de 4 øverste plassene, trodde Wenger hadde lært fra i fjor, men vi forsetter å slite på samme måte som i fjor. Etter å ha sett Tottenham i flere kamper nå så har de et utrolig bra lag i år, var vel de som brukte mest penger av alle på spillere også.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo stadig 1-1 hjemme mot lag vi alltid har slått før, nå har vi rota bort allt for mange poeng og Liver Pool og Tottenham har klart å ta oss i gjen. Vi har den svakeste spille stallen av de 5 laga som vil kjempe om de 4 øverste plassene, trodde Wenger hadde lært fra i fjor, men vi forsetter å slite på samme måte som i fjor. Etter å ha sett Tottenham i flere kamper nå så har de et utrolig bra lag i år, var vel de som brukte mest penger av alle på spillere også.

Manchester U. 11 26 - 5 28

Chelsea 11 18 - 7 25

Bolton 11 10 - 9 20

Portsmouth 11 16 - 9 19

Arsenal 10 16 - 6 18

Aston Villa 11 14 - 9 18

Everton 11 16 - 10 17

Liverpool 11 14 - 12 17

Fulham 11 12 - 15 16

Tottenham 11 8 - 11 15

Wigan 10 13 - 11 14

Reading 11 10 - 17 13

Blackburn 11 10 - 15 12

Manchester City 11 7 - 14 12

West Ham 11 9 - 14 11

Middlesbrough 11 9 - 16 11

Watford 11 9 - 13 9

 

Spurs og Liverpool har klart å ta oss igjen? Vi har en kamp mindre spilt og likevel er vi fortsatt over dem. Vi visste alle at Spurs og Liverpool en gang i løpet av sesongen ville komme tilbake i form, så jeg er ikke overasket over at de har begynt å spille bra igjen. Men de har rotet masse poeng i år, så jeg tviler på at de klarer å ta oss igjen.

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når du mener at vi har den dårligste stallen av de 5 øverste lagene. Nå har vi hatt Eboue, Baptista, Senderos, Clichy og Ljungberg skada. Likevel har vi vartet opp med storspill og hadde nylig en herligseiersrekke. Spillemessig har vi aldri vært bedre, men effektiviteten vår er på bånn. Cornere er vi totalt ubrukelige på, men ellers er vi fantastiske framover. Toure har vært den beste forsvarspilleren i hele Premier League hittil i år (Selv om Vidic har gjordt det bra i det siste), og Fabregas og Mozart har imponert stort. Jeg er ikke urolig i det hele. Vi har spilt fantastisk i år - og det UTEN at Henry har kommet ordentlig i gang. Tenk når vi i tilegg får dødballene skikkelig i gang? Litt leit å se at Andrew Johnosn har gjort det så utrolig bra, når spilleren vi valgte istedenfor, Baptista, har vært skada så å si hele begynnelsen av sesongen.

 

Når vi vinner et par imponerende kamper denne måneden skal vi nok se den gamle optimismen tilbake....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...