Jump to content

Selg selg selg!!!


Ravenghost

Recommended Posts

Det er helt utrolig hvor fort følelsene skifter rundt laget, den ene uka er vi garantert seriemestere og har verdens mest lovende stall, mens etter et uheldig tap for West Ham, så virker det som om vi rykker ned, og hvertfall bør selge alle spilleren.

 

Nå skjærer du alle over en kam her. Det må være lov å være kritisk etter et tap, og naturligvis er grobunnen for kritiske røster bedre enn etter en seier. Nå har jeg kun sett ett eneste inlegg som mener at Wenger bør gå (for øvrig en ærlig mening det også), ellers er det ingen som blir slaktet på bakgrunn av kun denne ene kampen.

Jeg mente ikke å skjære alle over en kam, men ser at mine formuleringer i utdraget kan være for generaliserende. Men det er et faktum at topicene og svarene i for høy grad preges av det siste resultatet, jamfør trådene etter Reading og West Ham. Det forstår da jeg også godt, men ting kan bli litt vel usakelig til tider. At noen mener Wenger må gå er,som du sier, en helt ærlig sak, noe jeg heller ikke kritiserte i posten min.

 

Kritikken mot Henry som kaptein er heller ingen kritikk som plutselig har oppstått etter West Ham-kampen. Gjennom hele fjorårssesongen i Premier League fikk Henry kritikk for kroppspråk og mange har alltid stilt spørsmålstegn ved hans kapteinsevner. At det blir tatt opp etter en kamp der det var så synlig er vel bare helt naturlig? Så langt i sesongen har vi spilt ti kamper og nærmest "gitt bort" opp mot 10 poeng. Når skal de kritiske spørsmålene komme uten å bli avfeid som medgangssupportere?

 

Når får egentlig supporterne lov til å kritisere spillere og/eller ledere? Aldri? For noe tull. Med all den tid, energi og alle de pengene vi legger igjen i klubben har vi all grunn til å stille kritiske spørsmål dersom det er noe vi er uenig i. Det er virkelig ikke rart temperaturen her inne er så laber når man blir avfeid som latterlig hvis man stiller et fullstendig legitimt kritisk spørsmål...

 

Jeg har ikke avfeid noen som mener at Henry ikke er rett mann som kaptein som medgangssuportere. Jeg har også fulgt og tenkt gjennom denne problemstillingen. Mitt svar var kun ment som mine synspunkter.Jeg finner hele kaptein-striden som for blåst opp. SÅ viktig er det ikke hvem som bærer bindet på armen. Alle i en klubb som Arsenal må ta ansvar og tåle å bli stilt krav til.

Derfor er det også helt legitimt og riktig å stille spørsmålstegn ved både spillere og ledere. Men da må det være lov å svare at man mener at kritikken til tider er overdreven, og at løsningene er litt merkelige, "selg,selg,selg" er hvertfall jeg uenig i. Når det er sagt finner jeg det merkelig at jeg skal ha karakterisert noen som latterlige som følge av deres meninger. Personkarakteristikker når man diskuterer er en uting, og er gjerne siste utvei for de som mangler argumenter. Jeg håper at ikke jeg har falt i den gropa, og hvis jeg har det, har jeg i alle fall tapt den aktuelle disputten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...