Jump to content

2006.11.18 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

Latterlig at vi ikke vinner mot lag som vi alltid har tatt hjemme. PÅ den andre siden vant vi mot Man U i år, som vi ikke har gjort på 8 forsøk. Kanskje vi dermed også tar Bolton borte neste lørdag? Uansett kan vi se langt etter ligagull hvis vi taper den kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Det jeg ikke fatter er hvorfor vi ikke kan spille med 2 spisser.

Ser vi på de målene vi har sluppet inn er det svakt forsvar.

Idag lar Eboue motstanderen legge ned,gå litt nærmere mål og finsikte skudd,uten at han går inn.

Det lar ikke motstanderene sitt forsvar oss til.

Vi blir rett og slett for nonsjalante bak og det koster.

 

det er sikkert fordet at vi aldri prøver på det heller ;) når vi har driblet en mann så må vi drible en til og en til helt til vi mister den eller er inne i fem-meteren..

 

når det gjelder 4-5-1 formasjonen så skjønner jeg ikke at wenger tørr og bruke den en gang så mange ganger han har slengt drit om motstandere som har spilt den formasjonen mot oss...

Link to comment
Share on other sites

(....)når det gjelder 4-5-1 formasjonen så skjønner jeg ikke at wenger tørr og bruke den en gang så mange ganger han har slengt drit om motstandere som har spilt den formasjonen mot oss...

 

naa er det vel litt forskjell paa 4-5-1 formasjonen wenger kjoerer og den f.eks. nils johan semb kjoerte da han var landslagssjef for Norge som foroevrig vel er den samme vi moeter i alle de svake lagene vi spiller uavgjort mot denne sesongen. wengers 4-5-1 er vel mer enn tilnaermet 4-3-3 som rosenborg ogsaa er kjent for, altsaa med veldig offensive vinger. i arsenals tilfelle trekke jo RvP inn i midten av og til, dog for skjelden etter min forstand.

 

med RvP ute paa kanten og Titi som en moetende spiss har vi aldri noen som kommer paa loep inn i boksen, bortsett fra naar Rosicky, Fabregas el. Toure for den saks skyld, men de kommer jo for sent fordi de spiller lenger bak paa banen. Hleb kommer ogsaa ofte, men han burde i over alle holde seg ute paa kanten, mannen kan jo ikke skyte.

 

nei. vi maa faa goalgetterne inn i midten, RvP eller Adebayor som spydspisser. og saa maa Titi begynne aa loepe, moete ballen og gidde aa roere paa seg, i hvertfall for aa trekke til seg oppmerksomheten til motstanderne slik at vi for rom. saann som han holder paa naa for tiden moeter han for aa og ber om ballen og sakker opp spillet i overganger eller staar helt stille naar man har bruk for han som oppspillspunkt. det nytter ikke aa skylde paa vm naa lenger. vm er i kroppen ikke i hode og mannen har jo slutta og bruke genialiten sin til aa plassere seg. Titi er verdens beste som regel, men kan ikke huske aa ha sett han saa daarlig som i hoest. blir ingen ballon d'or saann som han holder paa.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva jeg skal si. Er bare så ekstremt hjelpesløst foran mål. Løse skudd, og mye marginer og uflaks som går imot oss. Helt ekstremt. To-tre i treverk, og en del blokkert, og Given hadde en god dag.

 

Gidder ikke å skrive mer, blir bare så vanvittig frustrert da.. Men vil legge til at jeg er uenig i at Baptista var dårlig i dag. Han var god. En av de bedre i første omgang.

da må eg nesten be deg se den i reprise. baptista var ikkje god

Link to comment
Share on other sites

Problemet med 4-5-1 formasjonen eller spillet vårt er at vi har for få spillere i boksen eller stillestående en annen plass.

Som regel er det ingen foran kassen når innlegget kommer.

Der var mange bra innlegg på lørdag,men det nytter lite når ingen er på løp inne i kassen.

 

En annen ting..på cornere hvor i granskauen er mannen som kan plukke headinger utpå 16 meteren?

 

Mye har vært sagt om Ljungen men jeg savner en på banen som kan løpe i bakrommet.Bevegelsene våre i angrepsspillet er for stillestående og statiske til tider.

Der tror jeg vår største utfordring ligger.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med 4-5-1 formasjonen eller spillet vårt er at vi har for få spillere i boksen eller stillestående en annen plass.

Som regel er det ingen foran kassen når innlegget kommer.

Der var mange bra innlegg på lørdag,men det nytter lite når ingen er på løp inne i kassen.

 

En annen ting..på cornere hvor i granskauen er mannen som kan plukke headinger utpå 16 meteren?

 

Mye har vært sagt om Ljungen men jeg savner en på banen som kan løpe i bakrommet.Bevegelsene våre i angrepsspillet er for stillestående og statiske til tider.

Der tror jeg vår største utfordring ligger.

Enig i det du sier bortsett fra en ting: Innleggene var IKKE gode. Hadde vi truffet på et par av innleggene hadde vi faktisk scort. Men en annen ting som er galt med innleggene er at veldig mange kommer for seint, og dermed er all bevegelse stoppet opp. Motsatt ving må lære å være inne i boksen når innlegg fra motsatt side kommer. Så klart, det er ikke alltid man rekker det, men når det gjentar seg gjennom hele kampen er det ingen unnskyldning lenger!

 

EDIT: Masse klipp fra kampen --> http://arsenalclips.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...