Jump to content

2006.11.18 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

Det jeg ikke helt forstår i dag er at vi går ut og spiller 4-5-1. Hvordan kan vi gjøre dette på hjemmebane? Greit nok at vi gjør det borte, men hjemme så skal vi fyre av for fullt.

 

Allerede 12 poeng bak lar meg ikke boble over at optimisme og heller ikke når jeg så hvem vi skal møte i neste kamp - borte mot Bolton. Vet så godt hvor mye vi bestandig sliter i disse kampene mot Bolton.

 

Men men, jeg skal uansett prøve å være optimist. Arsenal kommer alltid tilbake, så gull i Mai, det blir det!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Det er 2 lag igjen denne sesongen som kommer til Asburton for å prøve på 3 poeng. Det er Man U og Chelsea. Liverpool prøvde vel kanskje også. Dette er kamper som ser ut til å la seg gjøre å vinne for Arse.

 

Mot "møkkalag" klarer de ikke å vinne. De spiller med en plan, Arsenal gjør det samme. Forferdelig enkelt å se hva Arsenal vil prøve på mot disse lagene. Ender opp med 8 spillere rundt egen 16. Likevel prøver Arsenal å passe ballen gjennom. Det er ikke mesterhjerner på taktikk som leder disse lagene. Det er "enkelt" for dem å demme opp for dagens Arsenal. Med en keeper som har dagen lar det seg enkelt gjøre å ta med seg poeng fra Ashburton.

 

Tror det skal mye til for å endre på dette. Har vært problem for Arsenal før, og ikke bare nå pga spillestilen vi kjører.

 

Sikkert en del uflaks og. Noen nevnte alle "deflection" målene Chelsea får, som stryker utsiden for Arsenal. Men det er ikke bare uflaks så mange kamper på rad (sett bort fra Liverpool). Adebayor ser for meg ikke god nok ut til å være alternativ som spydspiss. Synes ikke han har kraft i headingene og drar seg for mye ut mot sidene.

 

Synes det så ut som Henry hadde litt av "hugget" tilbake i dag. Får håpe han kan få en oppsving. Hleb spilte også bra. Veldig arbeidskapasitet i han. Ellers var det vel jevnt over. Ser ut til at Fabregas ikke liker seg mot lag som ligger lavt.

 

Ser ikke tilfeldig ut for meg lengre.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å innse realitetene nå...hvis United slåt Chelski neste helg er det kjørt. Da har vi ganske enkelt ikke sjans til å vinne ligaen, så enkelt er det. Hvis vi skal kunne klare det kan vi avgi maks 5-6 poeng resten av sesongen, og det er det vel ingen som tror på. Hvertfall ikke meg!

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå ER det nok altså. Hvorfor i h****** klarer vi ikke å skåre? Hvis det er et lag Gud heier på så er det hvertfall ikke et lag som heter Arsenal og spiller på bortebane hver kamp, syntes fansen burde skjerpe seg, jeg skal søren med flytte ned å lage litt liv på the Grove. Har nok tilfeldig vis vært med å sett på en Liverpool kamp, da jeg dessverre måtte STÅ på the kop(eneste som ikke sang), de sang så jeg fikk vondt i ørene så vidt. Pausen mellom sangene varte maks 5-10 sekunder, verdens beste fans spør du meg. Jeg mener de største Arsenalfansene må bli samlet og lage en kjent supporter gruppe som før var North Bank.

Jeg tror aldri vi hadde vunnet Champions League om vi hadde lugget under med tre mål til pause!!

Pr. i dag synger jeg mer hjemme i stua enn de gjør på the Grove. Halvparten er borte når det er fem minutter igjen og alle må på do eller kjøpe hotdog fem minutter før og etter pausen.

 

Nå tror jeg kampene ikke er uflaks lenger, det er bare sånn det skal være, at vi får det mest urettferdig og Chelski og United har både dommere og flaksen med seg!

 

Ohh how we miss IAN WRIGHT right now.. Men til slutt det var HERLIG mål!

Link to comment
Share on other sites

At folk går før kampen er ferdig har vel en del med at transportsystemet ikke har kapasitet til å ta unna 50000-60000 mennesker som skal hjem etter kampen. De som har lang og krunglete vei hjem går gjerne litt før for å komme seg hjem.

 

Var selv på Liverpoolkampen forrige helg og synest ikke stemningen var så dårlig (satt i nord enden).

 

Synest etter denne kampen Arsenal er forutsigbare. Samme historien om igjen mot lag som legger seg dønn bakpå. Lag som tørr komme ut blir plukket fra hverandre. Ikke rart motstander da gjør som de gjør.

 

Kanskje Baptista med kamptrening og lengre knotter kan tilføre noe fremover. Savner variasjon som alle påpeker i angrep. Må benytte hele bredden på banen. Om de kunne prøve litt mer på å komme rundt og slå inn kan det kanskje hjelpe. Men Wenger er sta som få og jeg tviler det blir store endringer i spilleopplegget.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke fatter er hvorfor vi ikke kan spille med 2 spisser.På bortebane er det greit men ikke hjemme.

Ellers begynner jeg å lure på om vi er så defensivt bra.

Vi dominerer kamp etter kamp og det er svakt forsvarsspill som

fører til målet.

Ser vi på de målene vi har sluppet inn er det svakt forsvar.

Idag lar Eboue motstanderen legge ned,gå litt nærmere mål og finsikte skudd,uten at han går inn.

Det lar ikke motstanderene sitt forsvar oss til.

Vi blir rett og slett for nonsjalante bak og det koster.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva jeg skal si. Er bare så ekstremt hjelpesløst foran mål. Løse skudd, og mye marginer og uflaks som går imot oss. Helt ekstremt. To-tre i treverk, og en del blokkert, og Given hadde en god dag.

 

Gidder ikke å skrive mer, blir bare så vanvittig frustrert da.. Men vil legge til at jeg er uenig i at Baptista var dårlig i dag. Han var god. En av de bedre i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller oss til nok store sjanser til å skulle vinne greit, men vi er også offer for naivt forsvarsspill. De to involverte spilerne i Newcastle-scoringen er Clichy som taper hodeduellen og Eboue som er svak i trekket etter. Han ligger altfor langt unna motspiller når skuddet går. Dyer får jo skyte uforstyrret. Begge våre midtstoppere var ute av posisjon. Vi må definitivt bli bedre og mer kyniske i forsvarsspillet hvis vi skal plukke flere poeng fremover.

Link to comment
Share on other sites

2.omgangen var veldig god.. Da la vi bort silkehanskene og fóra boksen med baller - eller innlegg om du vil.

 

I første omgang triller vi ball på tvers og rundt forsvaret til Magpies, men finner sjelden åpninger til å spille igjennom forsvaret. Når vi i tillegg er så kresne på når vi avslutter, er det å forsvare seg en ganske takknemlig oppgave.

Det er heller ingen tvil om at de fleste lag som kommer til Emirates i tiden som kommer, kommer til benyttes seg av nøyaktig samme taktikk som Newcastle. Vi er nødt til løse denne taktikk-gåten på egen hånd - å klage over destruktivt spill er selvfølgelig ikke løsningen. Takke seg til - Newcastle kommer fra bl.a. hjemmetap mot Sheff United. Vil tro fansen er brukbart fornøyd med poeng borte mot oss, selv om det ikke var så pent å se på.

 

Forøvrig mange som mener gullkampen nå er over for vår del. Det er selvfølgelig bare tullball. Men med tanke på Chelskis stabilitet de to siste årene, er vi nå nødt til å få resultater mot dem og Man U skal vi ha en sjanse. Og vinner vi om en uke, knapper vi innpå ihvertfall én av dem.

 

selvsagt er gullet tapt, vi har aldri vært i nærheten i år, når vi har spillere som adebayor og flamini på banen så er det for galt, hvor mange sjangser skal adebayor ha før han greier og ikke kløne det til.og Baptista tror jeg ikke har noen ting og tilføre laget vårt, nei skulle heller ha en spillesugen Reyes enn han, men jeg håper selvsagt han skal bevise meg feil.

 

Helt helt enig.. Avskriver Baptista her og nå. Selg ham, Ade og Flamini, og tving Reyes "hjem". Synes vi bør kjøpe Pirlo, Adriano og Beckham...

Link to comment
Share on other sites

Dommeren? Var nå strengt tatt ingen feil dommeravgjørelser som jeg kan erindre. Given var sinnsyk igår, tror nok ikke Harper ville hatt de samme feberredningene.

Trodde disse 1-1 kampene var noe vi var ferdige med etter kalaset mot Sheff Utd, men neida. Får bare håpe vi klarer å snu disse 1-1 resultatene mot middelhavsfarere ( og dårligere ) mot Spurs om et par uker, og sette ny scoringsrekord på The Grove.

Det som jeg ser på som mest positivt med denne kampen er at Kongen nå virker til å være på vei tilbake til storformen. Henry var en konstant trussel igår, samt hans flotte innsats mot Liverpool forrige uke er det mye som tyder på at han iallefall er på vei tilbake. Sannsynligvis årets frispark.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Baptista med kamptrening og lengre knotter kan tilføre noe fremover. Savner variasjon som alle påpeker i angrep. Må benytte hele bredden på banen. Om de kunne prøve litt mer på å komme rundt og slå inn kan det kanskje hjelpe. Men Wenger er sta som få og jeg tviler det blir store endringer i spilleopplegget.

 

Vi kom då mykje rundt på kantane mot Newcastle? Tykkjer mange kritikarar, sei ikkje at det gjeld deg, har hakk i plata, kanskje utan grunn. Har vanskelig for å skulde på at vi ikkje brukte bredda mot Newcastle.

 

Kva som gjer at vi ikkje scorer på våre opplagt sjanser er noko anna. Vi skapar nok. MEIR enn nok. Det verkar som om det er ei mental sperre blandt spelarane våre, spesielt etter 1-0 til motstandarane, og vi må ha en fantastisk enkeltmanssprestasjon for å få hol på byllen. Etter mitt syn må vi sjå meir på grunnane til dette, enn noko anna.

Link to comment
Share on other sites

Det om frustrerte meg mest var alle de elendige innleggene. Nå hadde vi faktisk Udyret og Ade inne i boksen, så det var bare å treffe dem med en god ball. Men det er tydligvis lettere sagt enn gjort. Jeg skjønner ikke hvorfor vi heller ikke skyter innleggene inn mot boksen som jeg har etterlyst mye. I alle fall når de har en viss Titus der inne!

 

Ee annen ting som frustrerer meg er Fabregas sine elendige avslutninger. Da hna putta de to målene i CL kvaliken tenkte jeg at han kanskje skulle klare å bli litt Lampard som putter mye. Han har sine assist, men skuddene hans er så elendige. Jeg lurer på hvor mange mål Fabregas ville scort hvis han hadde et skuddbein ala Gerrard / Lampard.

Link to comment
Share on other sites

Det var en frustrerende kveld i går. Og bedre ble det ikke da kommentator Arve Fuglum ikke greide å se forskjell på Eboue, Adebayor og Clichy. Flere ganger kallte han Eboue for Adebayor og Clichy og Henry var til tider Walcott. På frisparket da Henry ble felt av Stephen Taylor, var det visst Nolbert Solano som felte ham, og dette var ikke de eneste feilene han sa. Det er greit å si feil navn innimellom, men når det skjer så ofte som det skjedde i går, da dæven. Amatørmessig.

 

Kampen i seg selv, ja det er jo egentlig bare del 4 av kampen Arsenal vs Aston Newcaboroverton Utd. Og den er like kjedelig hver gang.

 

Ee annen ting som frustrerer meg er Fabregas sine elendige avslutninger. Da hna putta de to målene i CL kvaliken tenkte jeg at han kanskje skulle klare å bli litt Lampard som putter mye. Han har sine assist, men skuddene hans er så elendige. Jeg lurer på hvor mange mål Fabregas ville scort hvis han hadde et skuddbein ala Gerrard / Lampard.

Francesc Fabregas har så mange andre kvaliteter som Gerrard og Lampard ikke har. Skuddbeinet til Lampard og Gerrard har vi i Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg kom til å tenke på etter denne kampen, var en artikkel i TGP 1 denne sesongen. Reportasjen fra treningsleiren i Østerrrike, der redaktørene tar opp temaet om at det hadde vært veldig lite trening på avslutninger. Når man ser tilbake til alle 1-1 kampene, 0-0 mot CSKA Moskva og tapene mot West Ham og City, så kan man jaggu meg begynne å lure på om det trenes på avslutninger i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva jeg skal si. Er bare så ekstremt hjelpesløst foran mål. Løse skudd, og mye marginer og uflaks som går imot oss. Helt ekstremt. To-tre i treverk, og en del blokkert, og Given hadde en god dag.

 

Gidder ikke å skrive mer, blir bare så vanvittig frustrert da.. Men vil legge til at jeg er uenig i at Baptista var dårlig i dag. Han var god. En av de bedre i første omgang.

 

Verste jeg har hørt. Å påstå at Baptista var god er helt bak mål. Har ikke sett en spiller spille så dårlig siden Hillier. Jeg var rett og slett sjokkert over at han ikke ble bytta i pausa.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi legge denne kampen bak oss, som resten av 1-1 kampene på Emirates og se frem mot neste helg og bortekampen mot Bolton. Den blir utrolig vanskelig, og jeg tror guttene må yte sitt ytterste for å vinne mot dem.

 

Når det gjelder slaktingen av Adebayor og Baptista, så sjokkerere det meg at enkelte foreslår å selge Adebayor og å kvitte oss med Baptista. Reyes kommer ALDRI tilbake til Arsenal. Det var mange som var misfornøyd med Hleb da han kom, men nå har han blitt drivkraften i laget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...