Jump to content

2006.11.18 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

Typisk! Gjør det vanskelig for oss selv. Mot spillets gang.

 

Er det dette som nå ser ut til å gjenta seg, igjen, som er forbannelsen ved det å være Arsenal-supporter? Vi styrer, men greier ikke å få uttelling. Begynner å bli et kjent scenario.

Ja det er et stygt mønster. Et annet mønster er at vi sliter på hjemmebane når motstanderen spiller defensivt. Trodde vi skulle løse dette problemet når vi fikk større bane.

 

Henry bør vel inn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Sett inn Henry da

 

Nå er det mange her inne som har ment at han skulle vrakes, og da ser vi litt av hvordan angrepsrytmen og spillerommene er uten Henry på banen.

Adebayor og Persie er nok ikke noe annet enn et helt ordinært angrepsvåpen, og ikke godt nok OM vi skal være helt i toppen.

 

Henry trekker med seg oppmerksomhet fra forsvarspillere, som igjen lager rom for de andre spillerene. Dette er ikke noe som skjer uten en slik fryktet OG god spiller på topp, som har alt en spiss skal ha. Det er selvfølgelig flere spillere som er flinke til å utnytte eller skape rom, og vi savner nok en Rosicky utpå banen selv om vi klarte oss bra uten han mot Pool.

 

Baptista trenger tid for å spille seg inn i systemet og komme seg skikkelig i form etter skaden. Er med et par ganger inn mot feltet, men bærer preg av at tempoet er raskere i PL enn primera.

 

Ellers var det en bragd av Dyer med en kjapp vending, som førte til målet. Kan vel ikke laste Toure på en slik vending, han kan ikke være umenskelig heller?

 

Vi har muligheter til å snu dette i 2.omgang, men vi må få opp tempo i spillet.

 

Sett inn Henry da

 

Nå er det mange her inne som har ment at han skulle vrakes, og da ser vi litt av hvordan angrepsrytmen og spillerommene er uten Henry på banen.

Adebayor og Persie er nok ikke noe annet enn et helt ordinært angrepsvåpen, og ikke godt nok OM vi skal være helt i toppen.

 

Henry trekker med seg oppmerksomhet fra forsvarspillere, som igjen lager rom for de andre spillerene. Dette er ikke noe som skjer uten en slik fryktet OG god spiller på topp, som har alt en spiss skal ha. Det er selvfølgelig flere spillere som er flinke til å utnytte eller skape rom, og vi savner nok en Rosicky utpå banen selv om vi klarte oss bra uten han mot Pool.

 

Baptista trenger tid for å spille seg inn i systemet og komme seg skikkelig i form etter skaden. Er med et par ganger inn mot feltet, men bærer preg av at tempoet er raskere i PL enn primera.

 

Ellers var det en bragd av Dyer med en kjapp vending, som førte til målet. Kan vel ikke laste Toure på en slik vending, han kan ikke være umenskelig heller?

 

Vi har muligheter til å snu dette i 2.omgang, men vi må få opp tempo i spillet.

 

Mente Eboue ved baklengsmålet

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at det går an! Et fantastisk mål av Henry, men at vi ikke klarer å få inn et mål til er rett og slett helt tragisk. Denne kampen burde vi ha vunnet, som vi burde ha gjort i de andre uavgjort kampene våre hjemme. Dette holder ikke hvis vi skal kjempe om gullet i år, fordi nå er United allerede 12 poeng foran og det begynner å bli en veldig stor avstand.

 

Vi har klart det før, men når man har to normalt stabile lag der foran som Chelski og United så kan det bli veldig tøft å hente inn begge.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli en stygg uvane å forære bort 2 poeng på hjemmebane.

Vi er for svake på avslutninger.Det blir mer og mer tydelig nå.

Gi opp det perfekte mål og gi oss drittmål.

 

Satt akkurat og la inn et innlegg under klageuren, lenge siden sist, og vi tenker akkuart det samme. Hvorfor spiller vi på denne måten kontinuerlig når det aldri resulterer i mål lenger? Spørsmålene ruller rundt i mitt frustrerte hode nå!

Link to comment
Share on other sites

Der røyk nok gullet desverre, men vi har oss sjøl å takke.

 

Alt for sløve i forsvaret når det er 0-0, ser ut som vi tror vi har vunnet men så scorer newcastle og vi må nok en gang slite for å få poeng.

Det var en meget skuffende 1.omgang men 2 var mye bedre.

Helt utrolig at vi ikke scorte seiersmålet.

 

Er veldig skuffet og det er frusterende å se gang på gang at motstanderen har en sjanse og et mål...

Link to comment
Share on other sites

United ligger under 1-0, gillespie scoret!!!!

 

ka faen hjelper det at united får et mål imot, de klarer jo altid det vi ikke klarer og det er og snu kampen når det kommer et mål imot...

 

må si at jeg begynner og bli kraftig lei av og se på disse kampen av arsenal, blir jo faen som og se en kamp om igjen og om igjen og om igjen!!!!!!!! :) :angry: :angry:

 

det skal og sies at adebayor burde hatt seg et mål i dag, avslutningene han kommer med er jo bare talentløs

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli en stygg uvane å forære bort 2 poeng på hjemmebane.

Vi er for svake på avslutninger.Det blir mer og mer tydelig nå.

Gi opp det perfekte mål og gi oss drittmål.

 

Satt akkurat og la inn et innlegg under klageuren, lenge siden sist, og vi tenker akkuart det samme. Hvorfor spiller vi på denne måten kontinuerlig når det aldri resulterer i mål lenger? Spørsmålene ruller rundt i mitt frustrerte hode nå!

Jeg tror ikke vi klarer å score det såklalte "drittmålet" heller. Vi er kanskje et av de dårligste lagene som finnes på cornere og dødballer, selv med spiller som Gallas, Toure og Baptista på banen. Og når vi prøver på Lampard målene så stryker den stolpen osv. Vi er rett og slett for dårlige og "uheldige" foran mål. En annen ting, vi behøver ikke skifte ut Gilberto med flamini for de ligger vel nesten på lik linje når det gjelder passninger

Link to comment
Share on other sites

selvsagt er gullet tapt, vi har aldri vært i nærheten i år, når vi har spillere som adebayor og flamini på banen så er det for galt, hvor mange sjangser skal adebayor ha før han greier og ikke kløne det til.og Baptista tror jeg ikke har noen ting og tilføre laget vårt, nei skulle heller ha en spillesugen Reyes enn han, men jeg håper selvsagt han skal bevise meg feil.

greit nok at alle lag legger seg bakpå, men den etter den første omgangen idag så følte jeg ikke at noen av de som hadde spilt den omgangen var verdig Arsenal drakten, det var null guts og dasse tempo, nytter ikke skylde på champions leauge kampen til uken, er sikker på at det kommer til og bli samme greia der, muligens ett eller to mål og en haug forspilte sjangser.andre omgangen idag var grei, ikke noe mer, selvsagt kommer vi til masse sjangser med et newcastle som ligger bakpå hele tiden, men det er ikke noen plan annet en å spille de ut på en og to touch, hva pokker skal vi med cornere, vi har absolutt ingen plan overhode, det er bare og putte ballen inn i boksen og håpe på noe bra, alla det som skjedde mot pool. det var dårlig forsvar og ikke bra corner taktikk av oss. enestye posetive idag var det gode innhoppet til benkesliteren Thierry :)

men er seriøst lei av dette nå, jeg vil ikke at hoder skal rulle, og jeg elsker laget like mye som jeg alltid har gjort, til og med litt mer for hver dag som går, men når gutta ikke blør for drakta som jeg gjør når jeg slår vegg imellom når sjangser brennes, og given står bra mot oss som han alltid gjør.

nei idag var det masse negativt, tror maks vi kan håpe på 3. plass i år, og jeg fatter det ikke men tror manure kan bli gull laget i år, jeg mener personlig de har den dårligst stallen av de "4 store",en hel haug av middelmådige spillere, tror kanskje det bare er tre stykker jeg ville hatt av hele stallen de sin, men hvordan de klarer de resultatene det er beyond me. vi har et lag for fremtiden, og klarer vi og holde på folk samtidig som noen blir erstatta så kan det bli bra, men tror ikke vi skal forvente mange hakk opp fra fjoråret. vi spiller fin fotball, men gi meg heller tre poeng på en dårlig dag.

 

 

mye blir nok sasgt i frustasjon idag,men jeg elsker Arsenal og det vil jeg gjøre resten av mitt liv, derfor det er så vondt når vi ikke får det til. vi kan nok forbered oss på at resten av kampene på emirates med unntak av chelski og manure blir en kamp mot en forsvarsmur...

 

Lets do it the Arsenal Way!!!

Link to comment
Share on other sites

Blah... Er vel ikke mer å si. Se kamptrådene fra Everton-, Middlesbrough- og Aston Villa-kampen. Trist.

Link to comment
Share on other sites

Dette var kjedelige greier. Jeg hadde store forhåpninger før kamp, og nå er skuffelsen stor. 1 omgangen var ikke særlig bra, med lite tempo i spillet og få sjanser. 2 omgangen var mye bedre, med sjanser, tempo osv. Laget er skikkelig dårlig på innlegg + å vinne dueller i lufta. Dette har de vært mye bedre på i tidligere kamper, men i dag var det bare lort.

 

Hleb hadde en veldig god kamp, og han er etter min mening banens beste.

Adebayor gjør endel bra, men han har dårlig ballmottak og elendige avslutninger. Han er den, etter min mening, som har misbrukt flest stor sjanser. At han en sjelden gang blir matchvinner veier ikke opp for alle sjansene han forspiller. Utrolig irriterende å se dette gang på gang på gang, men jeg skal ikke si at det bare er han som er for lite effektiv, det gjelder de fleste.

 

Henry får endelig til et godt frispark! :)

 

Har overhodet ikke tro på noe gull denne sesongen, men kanskje neste sesong er samarbeidet og effektiviteten på topp. Men en ting forventer jeg meg denne sesongen. Det SKAL ikke bli noen problem å sikre CL plass.

Link to comment
Share on other sites

Det ble det samme opplegget enda en gang og kanskje ikke så rart når gutta kan bare angripe på en måte. Det er sånn Wenger sier det SKAL spilles og det finnes ikke en "Plan B"! 8 poeng rota bort på Emirates nå og det kan fort bli fler poengtap hvis alle bortelagene finner ut at anti-fotball og hyperdefensiv organisering gir poeng.

Skal sies at det er mye uflaks i kampene også, men det gjentar seg jo hver gang nesten, så kanskje da heller på prøve en annen fremgangsmåte?

Å slutte å slippe inn lette mål i starten av kampen hadde også hjulpet.

 

Og jeg lurer på om det noen gang blir trent på dødballer og cornere på treningsfeltet??

Spillere enser jo tydeligvis ikke muligheten til å vinne en duell og bare står å håper faller en ball foran dem inni feltet.

I dag etterlyste jeg også en som skal plukke opp returene utenfor 16 meter etter nok en tapt hodeduell.

Der kunne vi hatt en skytter og man forhindrer også kontringer imot.

Vi har 2 mål på cornere i år av kanskje 100 forsøk. Skandale spør du meg.

 

Men det største problemet er variasjon i angrepsspillet.

Skytevegringen er vi vant til og selv om det har blitt litt bedre, ja, så går skuddene på benkerad 17.

Så har vi denne pakkinga inni midten som ofte funker kun mot bortelag som ikke har 10 bak ballen.

Syns det må være mer aggresivt i feltet sånn at den kan vinnes flere hodedueller, spille mer på kant, variere mer på høyre/venstrekant og ikke minst mer tempo når de få overgangene byr seg.

 

Det er nettopp derfor Manure vinner kampene sine og som i dag snudde 0-1 til 2-1 uten problemer. Mer aggresive og bevegelige spisser, samt at de varierer mye mer i angrep.

De har jo på papiret et tarvelig lag så det bør være mulig for Arsenal å vise at de er bedre.

 

Jeg mener Baptista bør spille spiss når han er utpå der, men han er litt "rusty" enda desverre. Jeg tror han på sikt har mer å tilføre enn Van Persie eller Adebayor helt på topp som ikke scorer noe nesten.

Kanskje Ali bør få en kamp også.

Spesielt i fraværet av Rosicky.

 

Syns også Walcott kunne fått noen minutt som spiss. Han er bra på kanten, men mot et sånt kompakt forsvar kommer han sjelden til.

 

Ellers syns jeg forsvarerne er for lite aggresiv mot ballfører. Som f.eks. på målet til Dyer hvor Eboue burde gått rett på ball eller i det minste prøvd å blokkere. Dyer kunne fort scora ett til også i 2.omg. pga. for dårlig press på ballfører og null blokkering.

 

Nei, det virker som ingen lærer selv om det samme scenarioet skjer hver gang.

Vi blir nok nødt til å ta noen 3-poengere på bortebane for på Emirates er det skremmende ineffektivt.

 

 

Til slutt så må jeg si at Arve Fuglum i C+ bør få seg nye briller. Han ser jo ikke forskjell på noen utpå der og nevner spillere som ikke er i nærheten av ballen. Skjønner ikke at de har hentet inn han som kommentator. Mulig han kan en del om engelsk fotball, men som kommentator er han en tufs :)

 

Jeg høres kanskje mye negativ ut i dette innlegget, men jeg mener det er all grunn til det.

Det går ikke an å være fornøyd med 1-1 mot et dårlig Newcastle-lag..uansett hvor mye sjanser man skaper.

 

Dette har Wenger sagt omtrent etter hver 1-1 kamp nå:

 

"Newcastle played and defended well but We did not score in the first 20 minutes and gave a soft goal away.

"Then we created lots of opportunities and gave a great performance but we cannot give goals away the way we did.

"This side has great potential but we are still a bit young in some areas of our game and you could see that today."

 

 

Var det egentlig en "great performance"?

Ja, vi styrer nesten alt utpå der, men sånn blir det jo også når bare ett lag vil spille fotball.

Men når det blir så mye bomming på mål er det bare middels bra egentlig..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...