Jump to content

Micah Richards


pacman

Recommended Posts

Arsenal, Chelsea, Liverpool battle for Richards

tribalfooball.com - October 09, 2006

 

Manchester City defender Micah Richards is attracting serious interest from Premiership rivals Arsenal, Chelsea and Liverpool.

Earlier this summer, Tottenham were strongly linked with a ?5million move for the player, but Manchester City insisted he was not for sale.

 

However, Liverpool are thought to be interested in signing Richards as a right-back to compete with Steve Finnan at Anfield, while Chelsea reportedly see the versatile Richards as a long-term centre-back partner for skipper John Terry.

 

City are unlikely to be willing to part with their star player, but reports suggest a bid in excess of ?10million could persuade them to do business.

 

 

engelske talenter er altid velkommen de :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Nja, skeptisk. Han spiller jo høyreback og der har vi allerede Eboue og Lauren så han her er ikke første valget mitt når det gjelder nye spillere.

Micah Richards kan spele både midtstoppar og defensiv midtbane i tillegg til høgreback så det er intet problem. Hugser fra City kampen i fjor at han hadde god kontroll på Henry som midtstoppar. Han er definitivt eit av dei største engelske talenta og ville vært eit strålande kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Dette ville værtt et strålende kjøp av Wenger. Micah Richards er en veldig god høyreback, han har både fart og offensive kvaliteter. Denne spilleren vil jeg følge nøye gjennom sesongen, det håper jeg Wenger også gjør. Hvis han hadde kontroll på Henry i kampen mot Arsenal må han jo nesten være god og ha enorm fart.

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards er eit strålande engelsk talent, og er etter mi meining bedre enn både Djorou og Senderos i dag, som stoppar. Umiddelbar trang for han har vi ikkje, men sei ikkje nei takk.

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards er eit strålande engelsk talent, og er etter mi meining bedre enn både Djorou og Senderos i dag, som stoppar. Umiddelbar trang for han har vi ikkje, men sei ikkje nei takk.

 

Bedre enn Senderos idag? Da er vi iallefall ikke enige. Senderos er vel fast på Sveits, et landslag som strengt tatt ikke er noe dårligere enn England. Og Richards har vel ikke vært i nærheten av A-landslagsspill for England enda. Ikke at dette er noen fasit, men det er vel en indikator......

Senderos spilte jo strålende på et CL-lag som kom til finalen og satte rekord. Richards har vel ikke vist allverden på stopperplass enda. Han blir jo flyttet litt frem og tilbake fra back, midtbane og stopper.

Ingen tvil om at Micah er et stort talent, og jeg ser han gjerne kommer til klubben. Men om vi trenger han er et annet spørsmål...

Link to comment
Share on other sites

Tja, det har vel med kva klubb han spelar for. At Richards ikkje var i CL-finalen sei seg vel sjølv. Når det gjeld stopparplassen så er det vel den vanskelegaste å spele seg inn på i England. Det er den einaste plassen (kanskje saman med sentral midtbane) eg meinar England er verdsklasse, med spelarar som Terry, Ferdinand, Carragher, King og (Campbell). Senderos hadde ikkje vore i nærleiken her - enda. Kven har Sveits? Djorou er jo tredjevalg, og sjølv om han er god så.

 

Er vel ikkje heilt einig i at Sveits er like gode som England heller, sjølv om dei per tid presterar minst like bra.

 

At han blir flytta mykje i posisjonane er vel strengt tatt ikkje hans feil, og skuldast vel at City er dårlig besatt.

Link to comment
Share on other sites

Er positiv til kjøp av engelske talenter.Kan ikke klage på det.

Er han en potet som kan brukes på 3 plasser er det meget positivt.

Er dog noe usikker på om han er bedre enn Senderos og Djorou.

Djorou har imponert kraftig denne sesongen.

 

Men at Carragher,Ferdinand og King er stoppere i verdensklasse syns jeg er å dra det vel langt.

England var best i 1966.Nå er England en middelhavsfarer på lik linje med bla lag som Sveits.

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards er eit strålande engelsk talent, og er etter mi meining bedre enn både Djorou og Senderos i dag.

er faktisk uenig med deg der..Senderos er per i dag en bedre spiller enn denne Richards er.. Ikke fordi han spiller på City, men fordi Senderos har etter mine øyne spilt ganske bra når han har vært på banen..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke så lenge sia han spilte seg inn på City, tror ikke han spilte halvparten av kampene i fjor engang.

 

Jeg tror nok Richards er litt "oppskrytt" fordi han er engelsk i England. Han er en god spiller, for all del, men jeg vet ikke om han hadde blitt så "hauset opp" om han hadde vært fra et annet land...

Link to comment
Share on other sites

Sa ikkje at spelarane enkeltvis var verdsklasse, men som lagdel er det ikkje mange land i verden, om nokon som kan skimte med ein så god kvartett. Er heller ikkje uenig i at laget England ikkje er noko særlig bedre enn Sveits per tid.

 

Personlig trur eg vi hausar opp Senderos fordi han spelar på Arsenal. Han har gjort sine brølarar han, sjølv om han også har vore god.

Link to comment
Share on other sites

Nja, skeptisk. Han spiller jo høyreback og der har vi allerede Eboue og Lauren så han her er ikke første valget mitt når det gjelder nye spillere.

Micah Richards kan spele både midtstoppar og defensiv midtbane i tillegg til høgreback så det er intet problem. Hugser fra City kampen i fjor at han hadde god kontroll på Henry som midtstoppar. Han er definitivt eit av dei største engelske talenta og ville vært eit strålande kjøp.

Ja, vis han kan spille både midtstopper og defensivmidtbane blir det straks mye mer fristende å få takk i han.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener dette ville vært et fantastisk kjøp..

vi trenger bredden, å ingen ting er vel bedre enn en ungt, sultent engelsk talent da??

velkommen Micah.. :D

men når dette sies, tror jeg det bare er et løst rykte, tror ikke Wenger kjøper Micah!!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2790131,00.html

 

Kanskje ikke noe nytt rykte, men han sier han ønsker å spille for Arsenal en gang i fremtiden ;)

 

Vi har jo en solid transferkasse å ta fra nå, så å bruke £20 mill.+ på Richards er vel verdt det etter å ha sett hans ferdigheter som forsvarsspiller. Og vi vet jo at stortalent ala hans kaliber kommer til å gå for den prisen..

 

Vi har jo Gallas, men tviler på han blir så veldig lenge i Arsenal, så det hadde jo vært strålende med Kolo og Richards i som fremtidig stopperpar.. :D

Link to comment
Share on other sites

Richards har jeg drømt om å se i Arsenaldrakta siden jeg for første gang så han som 17-18 åring i en kamp mot oss i 05/06 sesongen. Husker godt han tok igjen Henry i en spurtduell(!). Etter det har han bare fortsatt å utvikle seg og er nå etablert på Englands, for øyeblikket, tredje beste lag, i tillegg til landslaget. Han vil nok bli dyr, men jeg har hørt rykter om at han drøyer med å signere ny kontrakt med City, noe som presser prisen betydelig ned. Gallas blir jo ikke yngre med åra, oftere skadd og gradvis litt tregere. Jeg tror det hadde styrket oss betraktelig med Richards i backrekka. Det at han er Arsenalfan og ved flere anledninger går ut i media og yter et ønske om å spille for oss er heller ikke så dumt:P

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke så lenge sia han spilte seg inn på City, tror ikke han spilte halvparten av kampene i fjor engang.

 

Jeg tror nok Richards er litt "oppskrytt" fordi han er engelsk i England. Han er en god spiller, for all del, men jeg vet ikke om han hadde blitt så "hauset opp" om han hadde vært fra et annet land...

 

Hehe, er vel ikke så rart det ikke er lenge siden han spilte seg inn med tanke på alderen hans.. Og han spilte 28 ligakamper + 6 kamper i cupen i fjor, i tillegg til at han misset noen kamper på grunn av skade, så må vel si at han var relativt fast inventar på laget! Han er den yngste spilleren som har spilt for England i forsvar og har allerde vært kaptein for førstelaget i sin unge alder. Å sammenligne han med Senderos er vanskelig, men personlig foretrekker jeg Richards!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...