Jump to content

TV3 - kampoppsett


Egemannen

Recommended Posts

Måtte bare få ut min frustrasjon over at TV3 favoriserer Liverpool og Manchester United noe helt vanvittig, med tanke på hvilke kamper som vises LIVE på TV3/SportN under Champions League.

 

Nå skal jeg ikke komme med noen tall, men såvidt jeg vet har Manchester U. og Liverpool større medlemsmasse i sine repsektive norske fanklubber, og på den måten kan jo dette forsvares. I tillegg er vel enn så lenge også disse klubbene større merkevarer globalt sett, skjønt Manchester U. sin antatte markedsverdi har dalt kraftig de siste årene, men Arsenal sin verdi har stefet bortimot tilsvarende.

 

Men bakgrunnen for denne tråden er morgendagens kampoppsett. TV3 viser "selvfølgelig" Manchester U. mot Benfica. Etter at UEFA i 2003/2004 kuttet ut det andre gruppespillet, er dette resultatene for disse lagene:

 

Benfica = 03/04:Ikke kval. - 04/05:Ikke kval. - 05/06:Kvart finale

Manchester U. = 03/04:16 dels finale - 04/05:16 dels finale - 05/06:Grupespill

Porto = 03/04:Vinner - 04/05:16 dels finale - 05/06:Gruppespill

Arsenal = 03/04:Kvart finale - 04/05:16 dels finale - 05/06:Finale

 

Som man enkelt ser, ingen av lagene i kampen som vises imorgen har kommet lenger enn lagene i "vår" kamp, med unntak av Benfica ifjor, men Porto vant CL for 3 år siden, Arsenal var som kjent i finalen ifjor. Dette alene burde være grunn nok til å anta at dette blir en bedre (skulle bare mangle) kamp, med støre utbytte for den nøytrale fotballelsker.

 

 

Er det på noen måte mulig å få noe av dette igjennom til sports redaksjonen i TV3...jeg er så sinnsykt forbanna akkurat nå!

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo sende denne klagen til:

sport@tv3.no

 

Du finner kontakt oss siden til tv3 her:

http://www.tv3.no/index.php?option=com_con...6816&Itemid=785

 

Forøvrig fullstendig enig i det du skriver her! Forrige gang de viste Arsenal live på TV3 (utenom CL-finalen og CL-semifinalen da det ikke finnes andre kamper å sende) så var det vel i de to kampene mot RBK i gruppespillet for et par år tilbake...

Link to comment
Share on other sites

Måtte bare få ut min frustrasjon over at TV3 favoriserer Liverpool og Manchester United noe helt vanvittig, med tanke på hvilke kamper som vises LIVE på TV3/SportN under Champions League.

 

Nå skal jeg ikke komme med noen tall, men såvidt jeg vet har Manchester U. og Liverpool større medlemsmasse i sine repsektive norske fanklubber, og på den måten kan jo dette forsvares. I tillegg er vel enn så lenge også disse klubbene større merkevarer globalt sett, skjønt Manchester U. sin antatte markedsverdi har dalt kraftig de siste årene, men Arsenal sin verdi har stefet bortimot tilsvarende.

 

Men bakgrunnen for denne tråden er morgendagens kampoppsett. TV3 viser "selvfølgelig" Manchester U. mot Benfica. Etter at UEFA i 2003/2004 kuttet ut det andre gruppespillet, er dette resultatene for disse lagene:

 

Benfica = 03/04:Ikke kval. - 04/05:Ikke kval. - 05/06:Kvart finale

Manchester U. = 03/04:16 dels finale - 04/05:16 dels finale - 05/06:Grupespill

Porto = 03/04:Vinner - 04/05:16 dels finale - 05/06:Gruppespill

Arsenal = 03/04:Kvart finale - 04/05:16 dels finale - 05/06:Finale

 

Som man enkelt ser, ingen av lagene i kampen som vises imorgen har kommet lenger enn lagene i "vår" kamp, med unntak av Benfica ifjor, men Porto vant CL for 3 år siden, Arsenal var som kjent i finalen ifjor. Dette alene burde være grunn nok til å anta at dette blir en bedre (skulle bare mangle) kamp, med støre utbytte for den nøytrale fotballelsker.

 

 

Er det på noen måte mulig å få noe av dette igjennom til sports redaksjonen i TV3...jeg er så sinnsykt forbanna akkurat nå!

 

 

Tv3 velger de kampene hvor det er nordmenn i klubben. Forstålig det siden, det sikkert trekker flere norske seere

Link to comment
Share on other sites

Mulig det, men er det godt nok svar for deg?

Husker selv for noen år tilbake (ikke sikker på nøyaktig når) at TV3 arrangerte avstemning blant seerene om de ville se Man.U. kampen eller Liverpool kampen da de spilte samtidig...fortjener ikke fjorårets tapende finalist noe som dette engang?

 

Jeg har uansett sendt en e-post til TV3's sportsredaksjon, så få vi se hva svaret blir.

Jeg kommer til å legge svaret inn her under samme tråden.

Link to comment
Share on other sites

At Arsenal ikkje blir vist når norske lag, Liverpool eller Manchester United spelar må vi berre innfinne oss med. Det er rettferdig.

 

Dersom Chelski byrjar bli prioritert foran oss, er det større grunn til å rope forskjellsbehandling.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke skjønner var sist runde da København - Benfica ble vist foran Hamburg - Arsenal. Ja, københavn har noen norske spillere og en norsk trener, men laget kommer ikke til å gjøre det bra i årets CL.

 

Det som jeg synes TV3 skal gjøre er å se hvilke TO LAG som skal møtes, ikke om Man U eller Liverpool skal spille. Hvis det er to store lag som skal møtes, vil jo heller folk flest se den kampen enn Liverpool - benfica. Sist runde spilte f.eks. Lyon og Real. Hvorfor ble ikke denne prioritert foran Jøbenhavn - benfica. Jeg blir bare trist, men så lenge kampen går på en god stream er jeg fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke skjønner var sist runde da København - Benfica ble vist foran Hamburg - Arsenal. Ja, københavn har noen norske spillere og en norsk trener, men laget kommer ikke til å gjøre det bra i årets CL.

 

Det som jeg synes TV3 skal gjøre er å se hvilke TO LAG som skal møtes, ikke om Man U eller Liverpool skal spille. Hvis det er to store lag som skal møtes, vil jo heller folk flest se den kampen enn Liverpool - benfica. Sist runde spilte f.eks. Lyon og Real. Hvorfor ble ikke denne prioritert foran Jøbenhavn - benfica. Jeg blir bare trist, men så lenge kampen går på en god stream er jeg fornøyd!

Det er vel mange fler som vil se Arsenal istedenfor? kjønner meg ikke på dem... Arsenal har i mange år blitt kåret til det fineste spillet i pl, da kjønner jeg ikke hvorfor vi blir vist oftere ;) + at vi ble finalekandidat i fjor.. digga meg så sykt i fjor når manu ikke kom videre fra gruppespillet.. sidden dda fikk de ikke vist manUSA

 

Dessuten var jeg medlem nr. 10000 et eller annet! vi er vist ikke 4000

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke skjønner var sist runde da København - Benfica ble vist foran Hamburg - Arsenal. Ja, københavn har noen norske spillere og en norsk trener, men laget kommer ikke til å gjøre det bra i årets CL.

 

Det som jeg synes TV3 skal gjøre er å se hvilke TO LAG som skal møtes, ikke om Man U eller Liverpool skal spille. Hvis det er to store lag som skal møtes, vil jo heller folk flest se den kampen enn Liverpool - benfica. Sist runde spilte f.eks. Lyon og Real. Hvorfor ble ikke denne prioritert foran Jøbenhavn - benfica. Jeg blir bare trist, men så lenge kampen går på en god stream er jeg fornøyd!

Det er vel mange fler som vil se Arsenal istedenfor? kjønner meg ikke på dem... Arsenal har i mange år blitt kåret til det fineste spillet i pl, da kjønner jeg ikke hvorfor vi blir vist oftere ;) + at vi ble finalekandidat i fjor.. digga meg så sykt i fjor når manu ikke kom videre fra gruppespillet.. sidden dda fikk de ikke vist manUSA

 

Dessuten var jeg medlem nr. 10000 et eller annet! vi er vist ikke 4000

Vi er litt over 4000 medlemmer, medlemsnummerene viser ikke til antallet.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke skjønner var sist runde da København - Benfica ble vist foran Hamburg - Arsenal. Ja, københavn har noen norske spillere og en norsk trener, men laget kommer ikke til å gjøre det bra i årets CL.

 

Det som jeg synes TV3 skal gjøre er å se hvilke TO LAG som skal møtes, ikke om Man U eller Liverpool skal spille. Hvis det er to store lag som skal møtes, vil jo heller folk flest se den kampen enn Liverpool - benfica. Sist runde spilte f.eks. Lyon og Real. Hvorfor ble ikke denne prioritert foran Jøbenhavn - benfica. Jeg blir bare trist, men så lenge kampen går på en god stream er jeg fornøyd!

Det er vel mange fler som vil se Arsenal istedenfor? kjønner meg ikke på dem... Arsenal har i mange år blitt kåret til det fineste spillet i pl, da kjønner jeg ikke hvorfor vi blir vist oftere ;) + at vi ble finalekandidat i fjor.. digga meg så sykt i fjor når manu ikke kom videre fra gruppespillet.. sidden dda fikk de ikke vist manUSA

 

Dessuten var jeg medlem nr. 10000 et eller annet! vi er vist ikke 4000

Vi er litt over 4000 medlemmer, medlemsnummerene viser ikke til antallet.

 

For det er vel ingen gjenbruk av nummer?

Så viss man ikke betaler kontigenten for et år eller 2 og så melder seg innigjen, så får man vel nytt medlemsnummer?

Link to comment
Share on other sites

Våre 4000 medlemmer blir for lite mot Utd 15-20000 medlemmer. Business er business folkens. Lettere for TV3 å selge reklame tid når de vet det er en større supporter klubb som får sett sitt favorittlag.

 

 

Man.U fans ville sagt akkurat det samme hvis det var omvendt. Derfor viser tv3 de kampene som blir støttet av flest nordmenn - altså Man Utd og Liverpool. Arsenal kommer vel bak storlag som barca, milan, r.madrid og bayern ofte også og DET er uforståelig fordi flere nordmenn holder med Arsenal enn de lagene

Link to comment
Share on other sites

Eg syns det e heilt sykt at de hviser en jalla kamp med Liverpool og et øst Europeisk lag pga at LFC har mange suportere . Og så er det "storkamp" mellom to topp lag som må sendes i redigert opptak . Personlig syns eg at LFC spiller lite underholdende fotball . Men til og med når LFC spiller dritelendig klarer de jevla tv3 komentatorene og lire ut av seg at de spiller bra :) . makan til partiske meninger skal man lete lenge etter , og dette skjer i alt av media . Et godt eksempel er når Arsenal slo United , da kom ikke nyheten i det hele tatt på tv2 sport/texttv og VG nett . Dagbladet fikk inn en liten artikkel 6 timer etter . Men dere skal ta dere fan på at hvis de har kokt ihop noe søppel om Arsenal , så kommer det i media med engang . Eg veit eg diskuterer litt utenom topic , men eg e ganske frustrert over det media skriver/viser og ikke viser .

 

Mange mennesker liker Arsenal sin spillestil og syns de underholder stort når det er kamp , og jeg tror Norge har store mørketall på hvor mange som er suportere av klubben . Bare det at de underholder burde være nokk til at kampen blir sendt i beste sendetid . Tv3 burde skifte mere slik at ting blir mere rettferdig for alle . Nekter å tro at tv3 taper penger på å vise Arsenal fremfor noen andre , muligens jeg tar feil i å tro dette .

 

Arsenal e det beste laget med best underholdning , og de kommer til å bli den største klubben i hele verden med Wenger bak rattet . Media burde betale veldig godt og be veldig snilt om å få lov av klubben å vise den flotte fotballen de spiller .

Link to comment
Share on other sites

Tro det eller ei , SportN

sender DIREKTE: CSKA Moskva-Arsenal kl 1825 ;)

 

;) ;) :P ;) B) :o

Har det begynt å snø i helvete eller har tottenham nettopp vunnet the treble? Litt rart at det var nettopp denne kampen som ble valgt, men jeg klager ikke. Får håpe spillerne takler kluda!

Link to comment
Share on other sites

Tro det eller ei , SportN

sender DIREKTE: CSKA Moskva-Arsenal kl 1825 ;)

 

;) ;) :P ;) B) :o

Har det begynt å snø i helvete eller har tottenham nettopp vunnet the treble? Litt rart at det var nettopp denne kampen som ble valgt, men jeg klager ikke. Får håpe spillerne takler kluda!

Det har vel med at det er ingen andre kampar som går på dette tidspunktet...

Link to comment
Share on other sites

Tro det eller ei , SportN

sender DIREKTE: CSKA Moskva-Arsenal kl 1825 ;)

 

;) :P ;) B) :o ;)

Har det begynt å snø i helvete eller har tottenham nettopp vunnet the treble? Litt rart at det var nettopp denne kampen som ble valgt, men jeg klager ikke. Får håpe spillerne takler kluda!

Det har vel med at det er ingen andre kampar som går på dette tidspunktet...

 

SÅ klart, tenkte ikke over klokkeslettet. Likevel skal jeg ikke klage ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dobbeltmoral dobbeltmoral og atter dobeltmoral. Når tv3 alltid har sagt at de prioriterer seertall, og så sender de Olympiakos - Roma istedenfor Liverpool-kampen. Selv om Olympiakos har en trener, betyr ikke det at det er flere seere som vil se på den kampen enn Liverpool-kampen. Jeg synes det er mange rare kampoppsett, men jeg synes de i viasat skal ta til fornuft å sende det storlaget som spiller HJEMME når de står overfor valg mellom storkamper. Selv et storlag kan ikke spille festfotball borte mot de 3. seedete klubbene og oppover........

Link to comment
Share on other sites

var på tirsdag litt frutrert over at TV3 ikke viste kampen, og nesten aldri viser Arsenal. Sendte derfor mail til dem, og lurte på hva som var grunnen. Svaret vet dere vel, "pool og manu har større supporterskare". Da jeg lurte på om de i det hele tatt kom til å sende Arsenalkamper fra gruppspillet var svaret:

 

"Jeg kan dessverre ikke svare ja eller nei på spørsmålet om Arsenal blir vist i gruppespillet. Vi vurderer hver gang hvilken kamp vi tror vi får høyest seertall på. Hvis spenningen fortsatt er på plass i Arsenals gruppe, og Manchester United allerede er klare for åttedelsfinalen, kan det jo hende mot slutten av gruppespillet…"

 

Med andre ord, de tror pool og manu har høyere seertall, så om vi får se Arsenal noe særlig på tv3 vet jeg ikke.. men ser ikke altfor lyst ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...