Jump to content

Graham Poll


Ravenghost

Recommended Posts

Hadde tro på at Arsenal skulle klare et godt resultat mot Man U i dag, men det var før jeg så hvem som er oppført som dommer. Graham Poll er så anti-Arsenal som ingen andre (vel, delt med Mike Riley). Poll er f.eks mannen som ga Lpool et meget billig straffe på Anfield ifjor, og som IKKE ga Fabregas straffe mot Manu på Highbury i januar. Poll er elendig og veldig ofte er han pro-Manu!!! Burde heller satt opp Jeff Winter eller han negeren som jeg ikke husker navnet på akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Har en feeling av at hver gang Graham Poll dømmer kamper hvor Arsenal spiller, går det dårlig. Jeg tror ikke jeg kan huske sist jeg så han dømme en kamp hvor Arsenal hadde han på "sin side" slik som woMAN har hver j**** gang!!! Blir irritert over slike dommere! Hadde også trua på uavgjort i dag, men når jeg ser dommer'n er vell all trua ute av meg ass.. :lol:

 

Edit: Noen som har peiling på laget? Er Henry med fra start, eller starter han på benken igjenn pga skade/sykdom? Hva med Toure og Cesc?

Link to comment
Share on other sites

Tror Poll glemte hvem som ga ham den pengekofferten i dag jeg. Han dømte jo straffe MOT United :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her trekker tilbake det de sa her:) VI fikk straffe og jeg syns ikke han var noe partisk heller. Iværtfall, jæveli bra av Arsenal idag:D

Jeg har ikke glemt det. Poll gjør en feil allerede etter 5 min på banen. Han prestere å gi Lehmann gult kort når han ikke har SJANGS til å se hva som skjer. Ballen var på strek, ikke gult kort. Det Poll reagerer på er at alle på woMAN skriker "eeeey", det samma skjer med publikum! Feil av Poll!

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her trekker tilbake det de sa her:) VI fikk straffe og jeg syns ikke han var noe partisk heller. Iværtfall, jæveli bra av Arsenal idag:D

Jeg har ikke glemt det. Poll gjør en feil allerede etter 5 min på banen. Han prestere å gi Lehmann gult kort når han ikke har SJANGS til å se hva som skjer. Ballen var på strek, ikke gult kort. Det Poll reagerer på er at alle på woMAN skriker "eeeey", det samma skjer med publikum! Feil av Poll!

 

 

Den der glemte jeg faktisk, det var en ganske fatal feil av poll. men jeg syns han gjennomførte en ganske bra kamp ellers.

 

Men det er en ting jeg lurer på?

slik jeg har forstått det kan keeperen ta ballen utenfor 16metern me hendern så lenge han står innenfor 16metern? kansje jeg har feil der, noen som vet dette helt sikkert?

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her trekker tilbake det de sa her:) VI fikk straffe og jeg syns ikke han var noe partisk heller. Iværtfall, jæveli bra av Arsenal idag:D

Jeg har ikke glemt det. Poll gjør en feil allerede etter 5 min på banen. Han prestere å gi Lehmann gult kort når han ikke har SJANGS til å se hva som skjer. Ballen var på strek, ikke gult kort. Det Poll reagerer på er at alle på woMAN skriker "eeeey", det samma skjer med publikum! Feil av Poll!

 

 

Den der glemte jeg faktisk, det var en ganske fatal feil av poll. men jeg syns han gjennomførte en ganske bra kamp ellers.

 

Men det er en ting jeg lurer på?

slik jeg har forstått det kan keeperen ta ballen utenfor 16metern me hendern så lenge han står innenfor 16metern? kansje jeg har feil der, noen som vet dette helt sikkert?

 

Det har jeg også hørt en gang, men er temmelig sikker på at det ikke er tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

er selv keeper og jeg har aldri tatt ballen utenfor, selv om jeg har begge bena innforbi, men på streken derimot, det er lov og ta den ballen, og det var en grov feil av Poll, men det er vel ikke like ille som å gi samme spiller tre gule kort :blink:

 

Men på den andre siden, hvilke dommere synes dere er de værste\ beste i premier leauge?

 

Har svart lite til overs for Rennie og han godeste Mike R, og Poll har vel vist i vm, og idag, og ikke minst I Everton- L`pool forrige helg, før dette syntes jeg han ikke var så galt, men alle blir eldre...

Link to comment
Share on other sites

Poll imponerte! Å få noe fra den kanten var totalt uventet. Ser frem til fortsettelsen! ;)

 

Selv om det var uventet at han gav oss straffe på OT, så imponerte vel ikke Poll SÅ mye? Kortet til Lehmann var jo bare rent gjettverk fra Poll sin side, og de siste minuttene dømte han konsekvent med ManU i flere situasjoner hvor han burde blåst motsatt vei... Men sett kampen under ett var vel ikke dette den dårligste kampen han har dømt for oss, og generelt bør vi kanskje ikke fokusere så mye på dommeren. Arsenal vant denne kampen verken på grunn av eller på tross av Poll, men fordi de spilte bra nok, kjempet hardt nok, trodde på det de drev med, og til slutt gjorde bedre individuelle og kollektive prestasjoner enn ManU.

Link to comment
Share on other sites

HØYTID :lol:

 

Fab1 vs Poll:

http://www.youtube.com/watch?v=6xOYahDBeXg

 

3 gule kort før utvisning:

http://www.youtube.com/watch?v=1tbVirxgR7o

 

Henry forbanna på Poll (Henry er ikke akkurat den eneste som har blitt det :lol:)

http://www.youtube.com/watch?v=eCYCcR1hrKE

 

Henry om situasjonen:

"This is another one of those incidents that some people misinterpreted.

Some of my teammates came over to pull me away, yes, but only because

they thought I was going to lose it. That wasn't the case. They were

trying to pull me away and I was telling them that I wasn't going to

touch him and that made it look nastier than it really was, which often

happens in those sort of flashpoints."

 

"When I went over to Poll, there

was no one around, so if I had wanted to touch him, I'd have touched him.

I just wanted to talk to him face to face. Eye to eye. I wanted an answer

from him but he still hasn't given me one. I told him that he had falsified

the game, and he had. But he wasn't man enough to admit it, and that was

what made me angry."

 

"I don't know if you remember, but he sent off Craig Bellamy—I still

don't know what for—and sent off Ray Parlour for next to nothing.

And then Sol Campbell pulls off an absolutely magnificent defensive

move and he blows for a penalty! At the end of the game I simply asked

why he had ruined the game: ruined it for Newscastle and ruined it for

us. He wasn't able to give me an answer. If you're a man, you can reply.

Everybody makes mistakes."

Link to comment
Share on other sites

Poll er og blir etter min mening den mest udugelige dommeren i PL, men jeg syns faktisk han klarte seg bra nå sist mot Manure.

Ok, kortet til Lehmann var jo teit, men ellers dømte han forsåvidt bra.

Men så var det jo en ganske "snill" kamp også da.

Når det derimot blir ampert og tøft spill så henger ikke Poll med lenger. Da koker det i hodet på han og de mest håpløse avgjørelsene kommer på løpende bånd..

 

Han har hatt mye fryktelig dårlige kamper som bare gjør at ihvertfall jeg mister all troverdighet til dømmingen hans.

Det som irriterer meg er at det nesten alltid er han eller Mike Riley som dømmer kampene mellom Manure og Arsenal. Og Riley er jo ikke det døyt bedre.

 

Jeg merker meg med stor forundrelse at dommere som Poll, Riley og Bennett blir ansett som øyriket og en av Europas beste dommere av FA/UEFA bl.a. :lol:

Jeg syns de holder et dårlig nivå og skjønner ikke hvordan de kan mene dette.

 

Er det ingen nye, lovende og GODE dommere som slår gjennom snart?

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her trekker tilbake det de sa her:) VI fikk straffe og jeg syns ikke han var noe partisk heller. Iværtfall, jæveli bra av Arsenal idag:D

Jeg har ikke glemt det. Poll gjør en feil allerede etter 5 min på banen. Han prestere å gi Lehmann gult kort når han ikke har SJANGS til å se hva som skjer. Ballen var på strek, ikke gult kort. Det Poll reagerer på er at alle på woMAN skriker "eeeey", det samma skjer med publikum! Feil av Poll!

 

 

Den der glemte jeg faktisk, det var en ganske fatal feil av poll. men jeg syns han gjennomførte en ganske bra kamp ellers.

 

Men det er en ting jeg lurer på?

slik jeg har forstått det kan keeperen ta ballen utenfor 16metern me hendern så lenge han står innenfor 16metern? kansje jeg har feil der, noen som vet dette helt sikkert?

 

Det har jeg også hørt en gang, men er temmelig sikker på at det ikke er tilfelle.

var dommer selv på 90tallet så jeg leste pløyde gjennom hele regelverket fra den tiden i går... I den boka står det veldig valgt... Ordteksten er "innenfor", noe som jeg tolker som at hele ballen må være innenfor for at keeperen skal ta den i handa.. Har sendt i veien en mail om det som jeg håper å få svar på i dag :P

Link to comment
Share on other sites

Ballen må vere innafor, eller rettare sagt på streken, for at keeperen skal ha lov til å ta ballen. Han kan stå utafor, men henda og ballen må vere innafor.

 

Høres fornuftig ut..: noe annet ville blitt som om en spiller har en fot på banen, men demper en ball med den andre foten som er langt over sidelinja, liksom. [Hvis dere fatta?]

Link to comment
Share on other sites

Poll dømte faktisk meget bra hele kampen igjennom. Lehmann har kun seg selv å skylde på hva det gule kortet angår. Ekspertene er forøvrig ikke samstemte i hva som er de faktiske reglene her heller. Holder det at ballen toucher streken, eller må halve ballen være på rett side?

 

Vel vel, vel blåst Poll.

Link to comment
Share on other sites

Poll dømte faktisk meget bra hele kampen igjennom. Lehmann har kun seg selv å skylde på hva det gule kortet angår. Ekspertene er forøvrig ikke samstemte i hva som er de faktiske reglene her heller. Holder det at ballen toucher streken, eller må halve ballen være på rett side?

 

Vel vel, vel blåst Poll.

Sitter og venter på en mail fra en dommer jeg en gang kjente om hva regelen er... Ellers på banen er jo regelen klar på at hele ballen skal være over streken (innkast, corner, mål), så om dommerreglene er konsekvente så ville det være normalt å tro (for meg i alle fall :) ) at hele ballen må være innenfor 16metersstreken for at keeperen skal kunne ta den i hendene :) Merkelig at ikke dette blir nevnt i det hele tatt i den regelboka jeg har :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...