Jump to content

Medgangssupporterne?


RunningForPresident

Recommended Posts

Mener at den evige diskusjonen om medgangssupportere burde dukke opp igjen snart. Vi gooners har vært bortskjemt med herlig, ballbesittende fotball og trofèer i bøtter og spann siden årtusenskiftet. Og på godt og vondt, fører det også til en eksplosjon i supportermengden. Men bare vi ikke oppnår de resultatene som er forventet på tre kamper, så kommer sutringa med en gang. :P

 

Skal ikke prøve meg på klisjèen om at "det er ikke jeg som har valgt Arsenal, Arsenal har valgt meg", men det får være måte på. Selv om vi ikke har funnet nettmaskene tilstrekkelig mange ganger de innledende kampene i PL, har gutta våre vartet opp med fin fotball og god underholdning. Det å være supporter er så mye mer enn å feire ligagull og trofèer i Europa. Slutt og syt!

Link to comment
Share on other sites

Sier meg helt og holdent enig... At heten på særlig kamptrådene kan være høy etter en kamp vi ikke har vunnet, men burde ha vunnet er både forståelig og helt sikkert til en viss grad sundt... Frustrasjoner skal jo ut på en eller annet måte :P Men når saklig argumentasjon går mere over i ulogiske konklusjoner og bastante utsagn uten argumenter for utsagnene, sklir det kanskje litt for myer ut :( Vi er trossalt supportere av en verdens beste fotballklubber og etter min mening den klubben så troner alene på toppen av underholdningsskalaen... Det finnes hundretusenvis av trofaste supportere til andre klubber som lever et helt liv uten at klubben deres vinner noe som helst, men de står rakryggede i ryggen på favorittlaget sitt til grava tar dem alikevell ;) Vi er med og kjemper om trofeer hvert eneste år og den spenningen er noe av sjarmen av å være supporter synes jeg.... (Like mye som spenningen rundt nedrykksstreken for mitt norske favorittlag år etter år).... Ettersom ambisjonsnivået til vår klubb er så høy som den er, så må jo vårt ambisjonsnivå våre like høyt og da er jo helt klart 2 poeng på 3 kamper ikke bra nok.... Men med den fotballen vi har spilt sålangt i sesongen er jeg ikke redd for at den trenden fortsetter.... Uansett om vi fortsetter å spille den gode fotballen vi viste mot Boro og Villa, men havner midt på tabellen, så vil jeg være stolt av sesongen.... Kun fordi at Arsenal da har underholdt meg gjennom hele sesongen med fantastisk fotball, noe som er for meg viktigere enn poengene i seg selv.......

 

"Den som aldri har tapt, vil aldri føle ekte glede ved å vinne".....

"Det er i motbakke det går oppover"

 

"Arsenal Norways vedtekter; paragraf 2: Supporterklubbens formål er å støtte Arsenal football club i medgang og MOTGANG, samt å fremme interessen for, og kunnskapen om, Arsenal i Norge."

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette innlegget er relevant i det hele tatt på dette forumet. Jeg har kun sett et par innlegg som ikke hører hjemme noen plass, En sa at han nesten skjemtes over å holde med Arsenal etter de siste resultatene. En annen gikk fullstendig av skaftet etter uavgjorten sist. Begge fikk kritikk etter det de skrev, og ingen andre forsvarte det som ble skrevet. Resten er skrevet av folk som bekymrer seg for at Arsenal skal falle av lasset om PL-tittelen allerede i september. Slik det blir beskrevet i innlegget over kan en tolke det som at det er litt fler enn disse to som er medgangssupportere. Jeg er forøvrig uenig i at disse to er medgangssupportere også. En medgangssupporter er vel heller uengasjert i motgang?

 

Hvorfor skal vi synes det er nok med "fantastisk" spill?

At spillet er bra er uansett en sannhet med modifikasjoner. Mange mener vi skal være fornøyde med starten, ettersom vi har produsert massevis av sjanser osv. Jeg er mer bekymret etter denne starten. Vi går i samme felle gang på gang, har ikke noe plan B og vi lærer ikke av feilene våre. Regner med det er mange andre lag som vil prøve å kopiere Villa, City og Boro, hva gjør vi da? Håper på en heldig straffe? Et lykketreff fra Gilberto? Lagene vi har spilt mot har latt oss trille ball helt fram til 16-meteren deres. Vi ser dermed veldig gode ut. Hva med sluttproduktet? Ikke eksisterende.

 

Så at noen er oppriktig skuffet og bekymret over ligastarten og klager på manglende skudd, bevegelse osv skjønner jeg meget godt. Dette betyr i mine øyne IKKE at man sutrer, ikke holder med Arsenal, eller er en medgangssupporter. Jeg synes det er helt forferdelig at noen skal komme inn her og kalle andre for medgangssupportere pga at de ikke oppfører seg likt etter et nederlag/uavgjort.

 

Som første innlegg i tråden var: Det å være supporter er så mye mer enn å feire ligagull og trofèer i Europa.

 

100% korrekt. Vi må også takle motgang. På hvilken måte vi takler det synes jeg bør være opp til hver enkelt. Noen mister nattesøvn av å se United stikke av tidlig i september, andre feirer at spillet er bra, og at alt er bedre enn det var på 80-tallet.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke si at jeg har blitt underholdt av to uavgjort og ett tap på to kamper, greit at vi spilt grei nok fotball, men dette laget kan bedre..

 

la oss si at vi forsetter og spille fotball som vi har gjort nå og tar 2 poeng hver 3 kamp, rykker ned, så blir dere underholdt..

 

ikke litt enig engang, dette spillet handler om og score mål det har ikke arsenal klart, når de ikke klarer det med så mange sjanser, handler det om at vi ikke har hvert dyktig nok enkelt og greit...

 

liker og se arsenal spille fin fotball, og det går for såvidt an uten og score mål, men det er jo mål vi vill ha, det vi har sett til nå er heller ikke godt nok, dette laget kan mye bedre en dette...

 

når det har hvert sånn som det har hvert de siste kampene klarer ikke jeg og si at putt putt jeg har sett fin forball selv om de tapte, kjenner heller ingen andre som er sånn, det blir frusterende, det er stort sett det det blir..

 

er en gooner uansett, men noen ganger er det gøyere en andre, og det kommer når vi vinner kamper.

 

 

fulstendig enig med anabole forresten!!!

Link to comment
Share on other sites

Om terminologien "medgangssupporter" er helt treffende her, kan jeg si meg enig i at kan diskuteres.

 

Frontalangrep mot Wenger og utspill som "møkkaspill" mener jeg heller viser fram de supporterne som kun er resultatorienterte. Hellas-fotball trodde jeg verden fordømte etter EM i Portugal (skjønt, det var en taktisk genial triumf). At fotball handler om å score mål? Selvfølgelig. Men at panikken skal spre seg allerede etter 3 kamper er latterlig. Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere.

 

Men likevel må det være sagt at balansen mellom gode resultater og godt spill er avgjørende. 2 poeng på 3 kamper er en elendig start, sett med mine øyne, men for min del overskygger det gode spillet den dårlige starten. Det kan være veldig misvisende å tolke ligatabeller; ny sesong, ny gressmatte. Selv om uttellinga har vært laber, så tviler jeg ikke et sekund på at vi vil komme oss opp på beina i no time, spillet sitter, målene er ikke langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Følte for å legge inn noen linjer for de som tar denne tidlige motgangen skikkelig tungt.

At Arsenalsupportere er bortskjemt i forhold til andre lag bør det ikke herske noen tvil om nei :P. Er vel strengt tatt ingen nålevende supportere som har opplevd et nedrykk..? Mener å huske det siste kom i 1912 eller noe.

I den sammenheng kan man sende en tanke til stakkars Leeds-supportere ( som det vel forøvrig er en god del av i Norge ), som nå vel er i sitt 3. år på rad i 1. divisjon. Ikke lenge siden Leeds kom til semifinalen i CL om jeg husker korrekt.

Og noe som helt klart muntrer en opp er å tenke på Tottenham. Riktignok har de per dags dato mer poeng enn oss, men de står foreløpig med 3 tap på 4 kamper ;).

Link to comment
Share on other sites

Om terminologien "medgangssupporter" er helt treffende her, kan jeg si meg enig i at kan diskuteres.

 

Frontalangrep mot Wenger og utspill som "møkkaspill" mener jeg heller viser fram de supporterne som kun er resultatorienterte. Hellas-fotball trodde jeg verden fordømte etter EM i Portugal (skjønt, det var en taktisk genial triumf). At fotball handler om å score mål? Selvfølgelig. Men at panikken skal spre seg allerede etter 3 kamper er latterlig. Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere.

 

Men likevel må det være sagt at balansen mellom gode resultater og godt spill er avgjørende. 2 poeng på 3 kamper er en elendig start, sett med mine øyne, men for min del overskygger det gode spillet den dårlige starten. Det kan være veldig misvisende å tolke ligatabeller; ny sesong, ny gressmatte. Selv om uttellinga har vært laber, så tviler jeg ikke et sekund på at vi vil komme oss opp på beina i no time, spillet sitter, målene er ikke langt unna.

 

Anrgep mot Wenger kom fra en enkelt persjon, og jeg regner med det var samme person som også kom med møkkaspill-utsagnet. Jeg skjønner forøvrig veldig godt at folk bli bekymret over det de ser. Vi har slitt voldsomt i mange kamper med å spille mot et lavt etablert forsvar. Vi har ingen midler for å bryte dem ned. Vi gjør samme feil i 3 kamper på rad og viser nesten ikke antydning til å ville endre på noe som helst. Er det virkelig rart at noen blir bekymret?

 

Personlig synes jeg Arsenals start på noen måter er veldig oppløftende, men på andre måter bekymrende. Vi spiller fin fotball, og skulle det plutselig løsne skikkelig (tempo og løp klaffer) og fungere i kamp etter kamp, så er vi på vei mot noe stort. Skal det derimot fortsette i samme spor som nå så kan dette bli en laaaaang sesong.

 

Men tilbake til tema; Medgangssupportere. Jeg tror du er på feil forum med utsagnet ditt. Prøv Chelski.no eller Uniteds hjemmesider. Her er det kun en del personer som er oppriktig bekymret og gjennom det viser de engasjement for klubben sin. Kanskje noen er bortskjemte, men det er ganske naturlig med Wenger som manager.....

Link to comment
Share on other sites

Dette handler ikke om å være medgangssupporter, men om å være oppriktig bekymret for klubben i sitt hjerte.

Jeg mener Arsenal nå står på vippen mellom å skape et fantastisk godt lag, eller å miste noe av sjelen og "Arsenal-spiriten".

 

Personlig mener jeg Wenger har gjort endel feil de siste årene. Dette har ført til at spillere som Cole, Vieira, Edu og Pires har valgt å dra andre steder. Hadde enkelte ting blitt gjort annerledes tror jeg alle disse spillerne fortsatt kunne vært i klubben. Disse spillerne, og spesielt Pires, i tillegg til Bergkamp såklart, er de som skapte det raske kontringsspillet som vi er så kjent for, og som mange savner idag.

Vi har hatt altfor stor frekvens av utskifting i stallen, spesielt av erfarne profiler og engelskmenn.

Dette siste er noe som irriterer meg enormt. Slik som det ble er salget greit nok, men hvorfor selge Cole til Chelsea? For det første kunne vi beholdt ham ved å gi ham en lønn han hadde fortjent, og for det andre er det nok av klubber som ville hatt verdens beste venstreback...

 

Wenger sier at engelske spillere er for dyre. Dette argumentet holder ikke! Hvorfor kan ikke Wenger snappe opp engelske spillere på vei opp, slik som med spillere fra alle andre land? Han kunne hentet Carrick, men valgte Flamini! Parker var ikke veldig dyr. Hva med Nolan? Har Wenger bare oversikt over talenter i utlandet? Det er nok av engelske spillere som er gode nok for Arsenal.

 

Nå tror noen at jeg er på ville veier i forhold til topic, men poenget mitt er: -p.g.a. dette er jeg irritert over hva som skjer med klubben min.

-jeg må få lov å si hva jeg mener hvis jeg ikke er fornøyd.

-jeg er i hvert fall ikke medgangssupporter, selv om Coles avgang satte min tro på en sterk prøve!

-som tidligere nevnt av at annet medlem; jeg ville fulgt klubben langt ned i divisjonene!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk tildels enig med Anabole her.

Det var kun et par som hadde utsagn som ikke hører hjemme blant en Gooner.

Å skjems av å være Arsenalsupporter er vel noe av det verste jeg har sett her.

 

Å være kritisk er helt naturlig og en del av det å være supporter,men samtidig også det

å støtte laget i motgang.

 

Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med starten,men å begynne å slakte trener og spiller etter

3 kamper er jeg ikke med på.

Jeg savner til tider en konstruktiv tilbakemelding på en del av kritikken.

Hva er galt og hva som må gjøres.

 

Men en ekte supporter skal engasjere seg.Engasjement er noe av det viktigste

som fins for supportere på godt og vondt.

Det får vi alle tåle,men når noen begynner å skjems av å være Arsenalsupporter,vel da

er en grense nådd for min del.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette innlegget er relevant i det hele tatt på dette forumet. Jeg har kun sett et par innlegg som ikke hører hjemme noen plass, En sa at han nesten skjemtes over å holde med Arsenal etter de siste resultatene. En annen gikk fullstendig av skaftet etter uavgjorten sist. Begge fikk kritikk etter det de skrev, og ingen andre forsvarte det som ble skrevet. Resten er skrevet av folk som bekymrer seg for at Arsenal skal falle av lasset om PL-tittelen allerede i september. Slik det blir beskrevet i innlegget over kan en tolke det som at det er litt fler enn disse to som er medgangssupportere. Jeg er forøvrig uenig i at disse to er medgangssupportere også. En medgangssupporter er vel heller uengasjert i motgang?

 

Hvorfor skal vi synes det er nok med "fantastisk" spill?

...

 

Om terminologien "medgangssupporter" er helt treffende her, kan jeg si meg enig i at kan diskuteres.

 

Frontalangrep mot Wenger og utspill som "møkkaspill" mener jeg heller viser fram de supporterne som kun er resultatorienterte.

...

Denne tråden er vel nesten like malplassert som det å skjemmes over

klubben din på grunn av noen dårlige resultater. Det er derimot greit

(som jeg gladelig innrømmer når som helst - og har sagt høyt ved

flere anledninger) til å være skuffet over det meste assosiert til Cole

mens han fremdeles var i Arsenal. Man er pinadø ikke hellig fordi man

spiller i Arsenal, selv om noen er nærme :huh:

 

Og en annen ting: Jeg er veldig resultatorientert! Veldig! Det er faktisk

en grunn til at poengene deles ut etter resultat - en grunn til at vi forsøker

å score mer enn motstanderen - en grunn til at den med best resultater

gjennom sesongen blir seriemester... Hva om CL-finalen hadde endt

2-1 i stedet for 1-2. Er egentlig resultatet så lite viktig? Vi kan da ikke

være så skinnhellige at vi påstår at så lenge van Persie dribler av tre mann

og Cesc spiller gjennom Henry med en vakker langpasning så holder det

for oss? Vi må da kunne innrømme at det er temmelig viktig at vi vinner?

 

At mange er skuffet (jeg er!) anser jeg som helt naturlig - faktisk vil jeg

nesten gå så langt som å si at jeg forlanger det. Og at noen er litt for sleivete

med ordene i uttrykk for sin frustrasjon er også å forventeVi er ulike! Dersom

det skjer kan man jo si fra i den aktuelle tråden - så får vi tåle at noen stiller

spørsmål ved situasjonen vi er i nå. Jeg kjenner ingen som satte penger

på at vi skulle være i den...

 

Må jeg lage en poll om hvorvidt det er greit at vi taper bare vi spiller vakkert?

Dere vet like godt som meg at den holder ikke mange kampene - om noen.

 

Nei; Come on (you Gunners)!!!

Link to comment
Share on other sites

At fotball handler om å score mål? Selvfølgelig. Men at panikken skal spre seg allerede etter 3 kamper er latterlig. Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere.

 

Men likevel må det være sagt at balansen mellom gode resultater og godt spill er avgjørende. 2 poeng på 3 kamper er en elendig start, sett med mine øyne, men for min del overskygger det gode spillet den dårlige starten. Det kan være veldig misvisende å tolke ligatabeller; ny sesong, ny gressmatte. Selv om uttellinga har vært laber, så tviler jeg ikke et sekund på at vi vil komme oss opp på beina i no time, spillet sitter, målene er ikke langt unna.

 

Selvfølgelig handler det om å vinne. Poenget er at ikke krampa skal ta deg etter dårlig uttelling etter 3 kamper. Wenger er ikke født bak en låve, og han skjønner at han må ta tak.

 

I morgen blir det seier i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig handler det om å vinne. Poenget er at ikke krampa skal ta deg etter dårlig uttelling etter 3 kamper. Wenger er ikke født bak en låve, og han skjønner at han må ta tak.

 

I morgen blir det seier i Tyskland.

Jeg er enig med deg der - for tidlig for panikk, men på tide med litt

bekymring. Det jeg mener er at det hjelper ingenting å klage på

medsupporterne i stedet. Det er iaf. ikke vår feil at vi bare står med

2 poeng så langt. Og det er ganske skuffende om vi skulle være

(Gud forby!) 13 poeng bak Moan U midt i september! En kamp til

gode, javel, men hvor mange ganger har vi hentet inn 13 poeng

på dem? Det er garantert godt over 10% av poengene vi kommer til

å få i løpet av hele sesongen. 13 poeng er faktisk nesten 20% av

alle poengene vi tok i hele fjorårssesongen... Men nok skrekk-

scenarier! Håper du har rett ad Hamburg i morgen, men tror kanskje

vi kommer til å ta en Liverpool og spille litt for 0-0 borte. Satser på

seier anyway. Laget vårt kan slå hvem som helst, hvor som helst

når som helst. Jeg gleder meg til de begynner å gjøre nettopp det - igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig handler det om å vinne. Poenget er at ikke krampa skal ta deg etter dårlig uttelling etter 3 kamper. Wenger er ikke født bak en låve, og han skjønner at han må ta tak.

 

I morgen blir det seier i Tyskland.

Jeg er enig med deg der - for tidlig for panikk, men på tide med litt

bekymring. Det jeg mener er at det hjelper ingenting å klage på

medsupporterne i stedet. Det er iaf. ikke vår feil at vi bare står med

2 poeng så langt. Og det er ganske skuffende om vi skulle være

(Gud forby!) 13 poeng bak Moan U midt i september! En kamp til

gode, javel, men hvor mange ganger har vi hentet inn 13 poeng

på dem? Det er garantert godt over 10% av poengene vi kommer til

å få i løpet av hele sesongen. 13 poeng er faktisk nesten 20% av

alle poengene vi tok i hele fjorårssesongen... Men nok skrekk-

scenarier! Håper du har rett ad Hamburg i morgen, men tror kanskje

vi kommer til å ta en Liverpool og spille litt for 0-0 borte. Satser på

seier anyway. Laget vårt kan slå hvem som helst, hvor som helst

når som helst. Jeg gleder meg til de begynner å gjøre nettopp det - igjen :D

 

 

 

...Arsenal lå 12 poeng bak manu ved juletider i 97/98 sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Anrgep mot Wenger kom fra en enkelt persjon, og jeg regner med det var samme person som også kom med møkkaspill-utsagnet. Jeg skjønner forøvrig veldig godt at folk bli bekymret over det de ser. Vi har slitt voldsomt i mange kamper med å spille mot et lavt etablert forsvar. Vi har ingen midler for å bryte dem ned. Vi gjør samme feil i 3 kamper på rad og viser nesten ikke antydning til å ville endre på noe som helst. Er det virkelig rart at noen blir bekymret?

 

Kvifor skal ein endre strategi når ein har skapt drøssevis med sjansar. Det som må endrast på er at ein blir betre på å utnytte alle sjansane.

Link to comment
Share on other sites

... men hvor mange ganger har vi hentet inn 13 poeng på dem?

...Arsenal lå 12 poeng bak manu ved juletider i 97/98 sesongen :D

Jepp - I know. Én gang. Not a lot.

Mao. (mer enn) ni av ti ganger gjør vi ikke det, dermed er det vel grunn til bekymring.

Det var mitt poeng...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...