Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

ER jo aviser som skriver alt dette her mange aviser kriver og vrir på sandheten bare for å selge aviser.

 

Barca har alltid fått spillere fra Arsenal for skampriser i alle år, skylder de ikke enda penger for Hleb og Henry?

 

Barca har over 4000 millarder i gjeld og byr små penger på topp spillere.

 

Husker de henta Villa de krngla i mange mnd om prisen med Valenica til slutt måtte bare Barca punge ut det Villa var vært.

 

Husker Zlatan var mye tull der også de måtte til slutt punge ut 500 mil pluss Samuel Eto'o som har skort mere mål for Inter en Zlatan gjore.

 

Presidenten i Inter sa det er den beste dilen han noen gang har gjort, solgte kranglefanten og super arogante klysa Zlatan for 500 mill pluss Eto med på kjøpe.

 

Ikke lenge Zlatan var i Barca før de måtte få han vekk siden han lager så mye kvalme i alle klubbene han er i :blink:

Link to comment
Share on other sites

ER jo aviser som skriver alt dette her mange aviser kriver og vrir på sandheten bare for å selge aviser.

 

Barca har alltid fått spillere fra Arsenal for skampriser i alle år, skylder de ikke enda penger for Hleb og Henry?

 

Barca har over 4000 millarder i gjeld og byr små penger på topp spillere.

 

Husker de henta Villa de krangla i mange mnd om prisen med Valenica til slutt måtte bare Barca punge ut det Villa var vært.

 

Husker Zlatan var mye tull der også de måtte til slutt punge ut 500 mil pluss Samuel Eto'o som har skort mere mål for Inter en Zlatan gjore.

 

Presidenten i Inter sa det er den beste dilen han noen gang har gjort, solgte kranglefanten og super arogante klysa Zlatan for 500 mill pluss Eto med på kjøpe.

 

Ikke lenge Zlatan var i Barca før de måtte få han vekk siden han lager så mye kvalme i alle klubbene han er i :blink:

Link to comment
Share on other sites

Om nå Cesc skal selges så håper deg det kommer inn et bud fra en annen klubb en Barca, der prisen er rett, slik at Barca ser hva andre er villig til å betale. Men andre klubber er vel redde for å trakke Barca på tærene og lar være med å legge inn et bud, men skulle tro Real Madrid eller en Milan klubb skulle være tøffe nok til å prøve seg.... For selv om Cesc vil til Barca så må jo han også forstå at Arsenal ikke kan si ja til Barca om en annen klubb byr 100 mil mer enn Barca. Og da er jo det opp til han om han vil bli i Arsenal eller gå til en annen klubb enn Barca.

Link to comment
Share on other sites

Som du skriver Roysann får vi virkelig håpe andre kjøpssterke klubber kommer på banen med bud som er i nærheten av markedsprisen til Cesc. £35M er etter min mening langt i fra akseptabelt å slippe en av verdens beste spillere for med tanke på hva som blir betalt for diverse middelmodigheter i dagens fotball.

Om vi gir etter for presset til Barcelona og slipper vår beste spiller ditt for spotpris (igjen) er det bare latterlig. Hvilke garanti har vi for at Katalanerne gjør opp for seg denne gangen?

Håper vi klarer å holde på Cesc også denne sommeren og at Barcelona begynner å måtte drive klubben på en skikkelig måte når de nye finansielle reglene begynner å tre i kraft.

 

Det irriterer meg også at Cesc selv ikke ser at han ved en overgang ditt vil gå fra å være den største profilen i Arsenal til muligens benkvarmer i Barcelona? Han har ikke klart å spille seg inn i første 11eren til Spania, midtbanen der består av Barcelonas midtbane så regnestykket bør vel være enkelt for han?

Link to comment
Share on other sites

Om nå Cesc skal selges så håper deg det kommer inn et bud fra en annen klubb en Barca, der prisen er rett, slik at Barca ser hva andre er villig til å betale. Men andre klubber er vel redde for å trakke Barca på tærene og lar være med å legge inn et bud, men skulle tro Real Madrid eller en Milan klubb skulle være tøffe nok til å prøve seg.... For selv om Cesc vil til Barca så må jo han også forstå at Arsenal ikke kan si ja til Barca om en annen klubb byr 100 mil mer enn Barca. Og da er jo det opp til han om han vil bli i Arsenal eller gå til en annen klubb enn Barca.

Cesc ønsker kun å gå til Barcelona. Er nok mange klubber som hadde betalt langt over det Barca vil, men så lenge det kun er en kjøper så stiller Barcelona langt sterkere

Link to comment
Share on other sites

Da har Barcelona også meldt seg på i kampen om Neymar i følge SkySports. Hvor i all verden skal de hente pengene fra? Det er snakk om store overgangssummer for spillere som Sanchez, Neymar osv, mens Cesc vil de ikke betale nok for.

La oss håpe Barca lander en av de dyre signeringene (utenom Cesc) snarest mulig så overgansbudsjettet er svidd av og vi får beholde Fabregas videre. Måtte hele klubben kjøpe seg til konkurs snarest mulig....

Link to comment
Share on other sites

Barca har alltid fått spillere fra Arsenal for skampriser i alle år, skylder de ikke enda penger for Hleb og Henry?

 

Ikke lenge Zlatan var i Barca før de måtte få han vekk siden han lager så mye kvalme i alle klubbene han er i :blink:

Barcelona skylder oss ikke lenger penger for Hleb eller Henry, men de brukte lang tid og dette sto nok i avtalen, spekuleres nemlig i at spillerne ble solgt med avdrag over 48 måneder.

 

Zlatan er en klassespiller og det virker som om de fleste spillerne liker han, det er lederne han ikke kommer overens med :)

Link to comment
Share on other sites

Nå virker det som det skjer saker, Real har lagt inn et bud på 50 mill euro. Nå må Barca vise hva de vil i denne saken. Liker ike måten denne klubben jobber på. Hadde det vært regler som i USA, hadde de fått store bøter for munnbruken sin

Link to comment
Share on other sites

Nå virker det som det skjer saker, Real har lagt inn et bud på 50 mill euro. Nå må Barca vise hva de vil i denne saken. Liker ike måten denne klubben jobber på. Hadde det vært regler som i USA, hadde de fått store bøter for munnbruken sin

Link? Eller er det fri diktning fra din side? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er en viss J. Gil som skriver det på sport.es og det er en ren spekulasjon fra hans side. Egentlig synd fordi vi kunne trenge RM og City på banen for å presse opp prisen.

 

Har lest litt med googleoversetteren på sport.es og der er de overbeviste om at den mystiske arsenal talsmannen som uttalte at et bud var avslåttm avslørte seg selv når han i neste setning sa at Arsenal ville godta et forbedret bud. Det er nærmest spekulasjoner av religiøs karakter. Tror vi trygt kan avfeie den kilden :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle det være noe hold i dette ryktet er det jo meget positivt for oss. Real M presser prisen opp, Barcelona klarer ikke tilby det samme. Med andre ord vi Barcelona få sitt bud avvist, Real M muligens godtatt, men Cesc vil uansett ikke reise til Madrid.

Vinneren blir med andre ord: ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Sorry at jeg ikke linket denne saken, men jeg anser det som viktig at Barcelona får konkuranse om Cesc. Han kan ikke gå "gratis", som Barca prøver på ifølge rykter som svirrer. Vi har da trumf kortet og Cesc vil bli istedenfor å gå til Real. Om han går til Real, kan han glemme en retur til Barca med det første...

Link to comment
Share on other sites

Skulle det være noe hold i dette ryktet er det jo meget positivt for oss. Real M presser prisen opp, Barcelona klarer ikke tilby det samme. Med andre ord vi Barcelona få sitt bud avvist, Real M muligens godtatt, men Cesc vil uansett ikke reise til Madrid.

Vinneren blir med andre ord: ARSENAL!

At Arsenal er vinneren i denne saken er vel i beste fall en sannhet med modifikasjoner. Fabregas er tapt, sånn er det bare, nå gjelder det å få så høy pris som mulig. Alternativet hvor Fabregas bli mot hans egen vilje som kaptein er jo en helt hjelpesløs situasjon.

 

Wenger, sørg for at Nasri bli og kjøp inn en midstopper, ving, de. midt som cover for Song og en bakromspiss og legg om til 4-4-2 så blir dette gøy igjen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger, sørg for at Nasri bli og kjøp inn en midstopper, ving, de. midt som cover for Song og en bakromspiss og legg om til 4-4-2 så blir dette gøy igjen.

 

Szczesny; Sagna, Cahill, Vermaelen, Clichy; Walcott, Song/Vidal, Nasri, Hazard; V. Persie, Gervinho

 

Det hadde vært gøy det! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg som synes det er rart at en mann som Wenger som har hatt følgende spisser under seg; Wright, Bergkamp, Henry Wiltord og Anelka. Det har jo også vært Adebayor samt at Wenger nok hadde forventinger til Eduardo kjøpet. Per dags dato så har vi bare en genial men skadeutsatt Van Persie, og det er egentlig det. Og nå som Fabregas muligens forlater oss, så vil jeg huske med skrekk og gru hvordan dagens arsenal lag har klart seg offensiv uten Fabregas i tunge perioder.

At Bentner vil bort mens Chamack må "hvile", eller en Vela som aldri helt klarer å få sjansen, så finner jeg det noe snodig at en mann som heter Arsene Wenger ikke har en skikkelig måltyv i laget. På en måte så håper jeg at Fabregas forlater klubben slik at vi kan bevege oss sammen mot et felles mål. Jeg ser det da også som naturlig at Wenger vil gå tilbake til en 4-4-2 formasjon hvor den sentrale biten vil bestå av Wilshere, Ramsey, Nasri, Song og muligens Frimpong. Og da ser jeg det som "naturlig" at Wenger styrker på kantene samt at vi henter inn en spiss som vet hvor målet står!

Det er jo også mulig at Wenger fortsetter med samme formasjon da han har veldig mange like typer i laget som kanskje lar seg fungere videre i et slags 4-3-3 formasjon, og at det blir Nasri eller Willshere som da går inn i Fabregas rollen.

 

Det skal uansett bli interresant å se hvordan dette laget vil gjøre det når Van Persie og Walcott plukker opp sine typiske skader. Tror nok det skal bli mye stanging imot etablerte forsvar som sikkert synes det er stas at Fabregas ikke er der lenger med en killer passning. Men forhåpentligvis så er forsvaret blitt noe bedre..

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=kZrcs-APRvg

 

Forrige sesong og en Fabregas i storform (selv om han var en del skadet). Når man ser hvordan Fabregas reagerer etter han scorer målet så er det temmelig klart at han elsker Arsenal, men spørsmålet er vel om han elsker Barcelona høyere?

 

Uansett er Fabregas en av verdens aller ypperste midtbanespillere og nettopp fordi han også elsker Arsenal så klarer jeg ikke å se at han vil streike. Da hadde han heller lagt inn en overgangssøknad hvis målet var å komme til Barcelona.

 

Hoster de opp rundt £45-50M så forsvinner nok vår kaptein og inspirasjon med tonnevis med minner, men dessverre ingen troféer, men hvis de fortsetter med de samme budene så kommer Fabregas mest sannsynligvis til å bli i Arsenal enda en sesong og dere kan banne på at han vil gi sitt ypperste for å vinne sølvtøy med klubben.

Link to comment
Share on other sites

Som du sier Stefan, Cesc kommer til å gi 110% uansett om han blir i Arsenal. Han er en legende ifølge meg allerede, og hvis det ender med at han drar i sommer så drar han med STOR respekt fra meg. Er det en spiller som bør få dra uten noe hat er det akkurat Cesc. Men det fine er som også nevnt over at Barca tydligvis ikke er villige til å gi det som trengs. Så med andre ord så er jeg 99,9% sikker på at vi ser Cesc i vår flotte drakt også neste sesong :)

Link to comment
Share on other sites

Cesc har et godt stykke igjen før han oppnår samme status som Campbell, Henry, Vieira og Ljungberg for å ta de fra forrige mesterlag, i mitt hode. Disse er alle ikoner og legender for klubben, Cesc har potensiale til å bli det samme når han begynner å vinne og å lede laget sitt som de gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har et godt stykke igjen før han oppnår samme status som Campbell, Henry, Vieira og Ljungberg for å ta de fra forrige mesterlag, i mitt hode. Disse er alle ikoner og legender for klubben, Cesc har potensiale til å bli det samme når han begynner å vinne og å lede laget sitt som de gjorde.

 

Tja, ledet Ljungberg laget bedre enn Fabregas da?

Forskjellen er at Fabregas har hatt mindre forutsetninger til å dra dette i land, (pga bredden, kvalitet, rutine i laget, og nivået på flere lag i PL kontra tidligere) enn de nevnte. Kan da ikke sette antall pokaler opp mot, det å få en legende-status (ikon) eller ikke?

Er da ikke Fabregas sine d"årlige" lederegenskaper eller mangel på kvalitet/vilje, som gjør at vi har ventet noen sesonger med å vinne pokaler?

 

Fabregas har vært en åpenbaring siden han slo igjennom som en liten guttunge, og har sesong etter sesong vært vår viktigste brikke i laget. Stått frem sesong etter sesong, og spilt på det ypperste av det ypperste nivå som playmaker.

For meg er han en legende med bein i nesa, som ikke har vendt Arsenal ryggen etter flere år med Barcelona fa..-skap. Tror veldig mange hadde stukket kniven i ryggen på klubben, om de hadde vært i samme situasjon. Fabregas har vært profesjonell fra dag 1.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...