Jump to content

Ukens aktuelle Arsenal spørsmål


Andain

Ashley Cole hardt ut mot Arsenal  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ukens Quiz

 

Ashley Cole

Det hersker nok ingen tvil om hvem som fått mest oppmerksomhet den siste uken i Engelsk presse blant Arsenal spilleren. Ashley Cole har figurert i det meste av nyhetsmedier, både på godt og vondt.

 

Lørdag giftet han seg med Cheryl Tweedy, bedre kjent fra pop gruppen Grils Around.

 

Dette har mer eller mindre blitt satt i skyggen av kommentarer han har kommet med i forbindelse med sin nye bok. Cole skal i forbindelse med å promotere den nye boken ha kommet med følgende kommentar til den Engelske avisen The Sun:

 

“Arsenal hung me out to dry, using me as a scapegoat to get back at Chelsea,” said Cole in a blurb to promote his book quoted in The Sun. “The board 'rewarded' me with an insult and threw years of loyalty back in my face. “I'll reveal the shattering truth about who fed me to the sharks. It changed my view forever on the club I regarded as family.”

 

Dette er bakgrunnen til ukens spørsmål.

 

- - - - - - - - - - - - - -

Tidligere Quiz

Uke 29 : Fremtiden til Ashley Cole

 

<1> Har du noen forståelse for at Ashley Cole kritiserer klubben ?

<-----------------> JA (17)

<--------------------------------------------> NEI (44)

 

<2> Har Ashley Cole lengre noen fremtid i klubben mener du ?

<------------------------------------------> JA (42)

<---------------> NEI (17)

 

<3> Dersom Ashley Cole forsvinner, trenger vi å kjøpe en erstatter ?

<--------------------------> JA (26)

<-----------------------------------> NEI (35)

 

- - - - - - - - - - - - - -

Informasjon

Hver uke fremover kommer vi til å kjøre en liten uhøytydelig 'quiz' på forumet, hvor hver enkelt kan bidra med sitt syn på aktuelle Arsenal relaterte saker. Dette gjøres i form av å benytte en avstemning som nok de fleste av dere er kjent med fra før.

 

Dersom du har forslag til hva som bør bli neste ukes 'quiz', så er det bare å sende undertegnede en PM med forslaget.

 

Resultatene av tidligere quiz vil bli lagt inn i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Ashley Coles fremtid i Arsenal

 

Forståelse for at AC3 kritiserer klubben:

 

På dette spørsmålet svarte jeg med forbehold om at han snakker sant, og at The Sun har sitert ham riktig. Dersom klubben virkelig gjorde dette mot ham for å "ta" Ch€£$ki, så ser jeg fullt og helt Coles frustrasjon over å bli misbrukt på denne måten.

 

Har Cole en fremtid i klubben?

 

Her svarte jeg også ja, da jeg mener at dette er en sak som det må gå an å forsone seg med. Når vi vanlige lavtlønnede klarer å komme over enkelte konflikter, så bør en som i løpet av et år tjener mer enn hva de fleste av oss vil tjene i løpet av våre liv også klare det. Klubben bør også slik jeg ser det være i stand til å kunne tilgi hans flørt med en av våre verste konkurrenter for tiden. "Forlat oss vår synd så som vi også forlater våre skyldmenn"

 

Trenger vi en ny venstreback om Cole forsvinner?

 

Her svarte jeg nei. Vi har Gael Clichy som ikke er mye dårligere enn Cole, og som det strengt tatt er for god til å ha bare som cover. Flamini viste seg å være en ok backup da han steppet inn, og han kan sikkert være ok hvis han behøves der igjen. Justin Hoyte gjorde visstnok sine saker bra på venstreback i Sunderland, og bak der igjen så har vi Ryan Garry som viste at han også kunne gjøre jobben når han fikk sine sjanser. I tillegg så har vi en rekke spillere som kan vikariere der dersom det skulle bli nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Forståelse for at AC3 kritiserer klubben:

Her svarte jeg også ja.Det er alltid 2 sider av en sak og stemmer det Cole sier kan

jeg forstå hans frustrasjon.MEN jeg syns Cole har dratt dette lenge ut nå.

Her burde Arsenal tatt bedre vare på en spiller som er vokst opp med klubben og gitt han den nødvendige

støtte.Her virker det som Arsenal har skuffet Cole mest.

 

Har Cole en fremtid i klubben?

 

Selvfølgelig har han det.Har ikke Arsenal som klubb takhøyde til å håndtere en situasjon som

dette er det skuffende.Cole er vel den eneste engelske spilleren igjen iførsteelleveren nå så

det vil være tragisk om han forsvinner.

 

 

Trenger vi en ny venstreback om Cole forsvinner?

 

Nei.Vi har Flamini som jeg mener er den beste venstrebacken etter Cole.

Clichy er en mer enn habil nok back-up.

Flamini er vel den spilleren som imponerte meg mest med tanke på posisjonen han

spilte i.

For meg er Flamini den mest undervurderte spilleren i dagens Arsenalstall.

Link to comment
Share on other sites

Forståelse for at AC3 kritiserer klubben:

Her svarte jeg også ja.Det er alltid 2 sider av en sak og stemmer det Cole sier kan

jeg forstå hans frustrasjon.MEN jeg syns Cole har dratt dette lenge ut nå.

Her burde Arsenal tatt bedre vare på en spiller som er vokst opp med klubben og gitt han den nødvendige

støtte.Her virker det som Arsenal har skuffet Cole mest.

 

Har Cole en fremtid i klubben?

 

Selvfølgelig har han det.Har ikke Arsenal som klubb takhøyde til å håndtere en situasjon som

dette er det skuffende.Cole er vel den eneste engelske spilleren igjen iførsteelleveren nå så

det vil være tragisk om han forsvinner.

 

 

Trenger vi en ny venstreback om Cole forsvinner?

 

Nei.Vi har Flamini som jeg mener er den beste venstrebacken etter Cole.

Clichy er en mer enn habil nok back-up.

Flamini er vel den spilleren som imponerte meg mest med tanke på posisjonen han

spilte i.

For meg er Flamini den mest undervurderte spilleren i dagens Arsenalstall.

 

Jeg er fryktelig enig med deg i dette, Morten! Og ikke minst i den siste ytringen din. Flamini er undervurdert, og stiller først i køen om Cole forsvinner. Og om Cole skulle velge å forbli i Arsenal, tror jeg han tilgis. Det tar bare litt tid! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Eg kan ikkje sjå at Cole skulle ha nokon rett til å kritisere Arsenal offentleg, så lenge han er under kontrakt. Det er fullt mogleg at Cole kan ha blitt dårleg handsama av styret. Men burde ikkje denne kritikken takast opp internt? Tener det nokon at me får ein offentleg utlufting og skittentyvask av dette slaget? Skal det være fritt fram for alle i Arsenal, som av ein eller annan grunn er misnøgd, å springe til avisene?

Eg meiner Cole har ei lojalitetsplikt overfor klubb og supporterar, same kor dårleg han meiner seg handsama. Enten får han klappe igjen snakketyet, eller så får han berre reise.

 

Cole's forhold til supportarane nærmar seg no frysepunktet, og skulle publikum vende seg mot han under heimekampane denne sesongen, vert det uansett vanskeleg for han å halde fram i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan ikkje sjå at Cole skulle ha nokon rett til å kritisere Arsenal offentleg, så lenge han er under kontrakt. Det er fullt mogleg at Cole kan ha blitt dårleg handsama av styret. Men burde ikkje denne kritikken takast opp internt? Tener det nokon at me får ein offentleg utlufting og skittentyvask av dette slaget? Skal det være fritt fram for alle i Arsenal, som av ein eller annan grunn er misnøgd, å springe til avisene?

Eg meiner Cole har ei lojalitetsplikt overfor klubb og supporterar, same kor dårleg han meiner seg handsama. Enten får han klappe igjen snakketyet, eller så får han berre reise.

 

Cole's forhold til supportarane nærmar seg no frysepunktet, og skulle publikum vende seg mot han under heimekampane denne sesongen, vert det uansett vanskeleg for han å halde fram i klubben.

 

 

Litt av poenget her er jo at ingen helt hva som har skjedd. Og derfor mener jeg det blir for dumt å sitte å mene en masse drit om enten Cole eller klubben. Cole mente han ble urettferdig behandla under lønnsforhandlingene. Stemmer det han sier om at han ikke visste at Mourinho og Kenyon skulle dukke opp på hotellet forstår man jo at han er frustrert over situasjonen.

 

Klart han har lojalitetsplikt, men føler man seg urettferdig behandla er det vel ingen grunn til at man ikke skal få lov til å si sin mening.

 

Er bare utrolig glad for at vi har Wenger som trener. Føler meg relativt trygg på at Wenger fikser denne biffen.

Link to comment
Share on other sites

det blir latterlig og starte sesongen uten en eneste engelskmann i troppen til første kampen...

 

kan si at de er dyr og alt det der pisset der, men det hjelper ikke..

 

jeg holder med brann i norge, og hvis hele troppen hadde bestått av spillere som kommer fra sør for sahara blir det for dumt, det har ingen personlighet lenger, faktummet der er at de faktisk får kritikk for det, og de har i hvert fall 6 lokale spillere og en haug med normenn, da kan du begynne og tenke at normenn ikke er på langt nær like patriotiske som engelskmenn

 

alle andre klubbene i PL klare og ha noen engelskmenn i troppen må når for faen vi klare det og vel...

 

pressen blir ikke snill med oss i år nei :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarte nei på alle spørsmålene jeg.

 

Jeg har null forståelse for det Cole har skrevet. Han fremtrer som en bortskjemt liten snørrunge som sutrer for den minste ting, bare fordi han ikke får viljen sin..

 

Jeg mener han ikke bør ha en fremtid i klubben, rett og slett pga det han har gjort ikke bør tolereres. Klubben skal gå fremfor alt, og det bør ikke være plass for slike spillere

 

Jeg mener vi er godt nok oppdekket på venstrebacken, og vi viste forrige sesong at vi klarer oss godt uten Cole...

Link to comment
Share on other sites

Forståelse for at AC3 kritiserer klubben:

 

Nei det har jeg ikke. Jeg kan forstå hans frustrasjon hvis dette som er sitert på diverse sider er riktig, men allikevel så burde han tatt dette internt med klubben. Etter alt det rabaldere som har vært tidligere om dette, så tror jeg det hadde smartere for Cole å tatt et ordentlig oppgjør innad i klubben i stedet for å lage oppstyr igjen ved å gå ut i media med dette.

 

Har Cole en fremtid i klubben?

Ja det har han. Denne saken burde nå legges død og fotballen bør nå komme som hovedprioritet. Cole er uansett ikke dødsviktig for klubben, så hvis vi får et bra nok bud så hadde ikke det vært krise.

 

Trenger vi en ny venstreback om Cole forsvinner?

Ja det gjør vi. Clichy er altfor mye skadet og har fortsatt ikke fått vist altfor mye stabilitet over lengre tid. Derfor føler jeg meg litt for usikker på om han er god nok for å ta over venstrebacken for fullt. Flamini gjorde en kjempejobb der forrige sesong, men ofte så har man en god sesong før det ofte dabber av i den andre sesongen. Vi har ikke råd til å la noe sånt skje, og jeg mener at det er altfor risikabelt å gå inn i den nye sesongen og satse på at en "midtbanespiller" skal være dominant på venstrebacken uke ut og uke inn. En "midtbanespiller" og en spiller som ofte er skadet er ikke nok. Jeg foretrekker også uansett en venstreback som er venstrebeint. Derfor mener jeg uten tvil at denne posisjonen bør forsterkes hvis Cole skulle forsvinne.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan ikkje sjå at Cole skulle ha nokon rett til å kritisere Arsenal offentleg, så lenge han er under kontrakt. Det er fullt mogleg at Cole kan ha blitt dårleg handsama av styret. Men burde ikkje denne kritikken takast opp internt? Tener det nokon at me får ein offentleg utlufting og skittentyvask av dette slaget? Skal det være fritt fram for alle i Arsenal, som av ein eller annan grunn er misnøgd, å springe til avisene?

Eg meiner Cole har ei lojalitetsplikt overfor klubb og supporterar, same kor dårleg han meiner seg handsama. Enten får han klappe igjen snakketyet, eller så får han berre reise.

 

Cole's forhold til supportarane nærmar seg no frysepunktet, og skulle publikum vende seg mot han under heimekampane denne sesongen, vert det uansett vanskeleg for han å halde fram i klubben.

 

 

Litt av poenget her er jo at ingen helt hva som har skjedd. Og derfor mener jeg det blir for dumt å sitte å mene en masse drit om enten Cole eller klubben.

 

FA visste i alle fall nok til å få både Chelsea, Mourinho og Cole dømt. Og når ein dømmer nokon vil eg tru det er fordi ein finn det prova at noko ulovleg har foregått.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan ikkje sjå at Cole skulle ha nokon rett til å kritisere Arsenal offentleg, så lenge han er under kontrakt. Det er fullt mogleg at Cole kan ha blitt dårleg handsama av styret. Men burde ikkje denne kritikken takast opp internt? Tener det nokon at me får ein offentleg utlufting og skittentyvask av dette slaget? Skal det være fritt fram for alle i Arsenal, som av ein eller annan grunn er misnøgd, å springe til avisene?

Eg meiner Cole har ei lojalitetsplikt overfor klubb og supporterar, same kor dårleg han meiner seg handsama. Enten får han klappe igjen snakketyet, eller så får han berre reise.

 

Cole's forhold til supportarane nærmar seg no frysepunktet, og skulle publikum vende seg mot han under heimekampane denne sesongen, vert det uansett vanskeleg for han å halde fram i klubben.

 

 

Litt av poenget her er jo at ingen helt hva som har skjedd. Og derfor mener jeg det blir for dumt å sitte å mene en masse drit om enten Cole eller klubben.

 

FA visste i alle fall nok til å få både Chelsea, Mourinho og Cole dømt. Og når ein dømmer nokon vil eg tru det er fordi ein finn det prova at noko ulovleg har foregått.

 

 

Greit nok det. Betyr allikevel ikke at Cole ikke kan ha blitt urettferdig behandla. Velger enkelt og greit ikke å ta side. Det burde nok flere gjort.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert som ble nevnt lengre oppi her.

Arsenal i første seriekamp på ny stadion uten en eneste engelskmann

på laget har jeg liten sans for.

Jeg savner Adams,Parlour,Keown,Smith,Wright spillere i klubben

som er engelske....

 

Og Cole tilgir jeg glatt :)

Link to comment
Share on other sites

Forståelse?

Ja. Det er ingen tvil om at AC3 føler at Arsenal ikke prioriterte å støtte

ham i denne saken. "Problemet" der er at Arsenal ville si nok er nok til

Che£$ki, og dermed ble Cole - som faktisk var med på møtet - med i

dragsuget. Arsenal kunne ikke si at det var greit for oss at Cole var der

og samtidig ta Che£$ki!?! Såvidt jeg har forstått er det ikke Arsenal som

har fått bøtepengene, eller som har "anmeldt" Cole. Agenten hans derimot,

som trolig var hovedårsaken til at lønnsbråket med Cole startet...

 

Fremtid?

Nei. Fordi jeg tror han blir solgt. Men det betyr ikke at jeg ikke helst ville

hatt ham i Arsenal - spesielt om han kunne oppført seg litt annerledes.

Hva med å gå ut offentlig med en litt balansert versjon av at han var skuffet

og latt det bli med det? Nei, skrive bok og angripe klubben (arbeidsgiveren!)

din - det er tingen... det er for dumt, ganske enkelt. Cole har stort sett holdt

kjeft om hele saken - utenom når han i tabloidene har spydd edder og galle

som sikkert er noe kulørt av pressen. Men, Cole har aldri dementert all

dritten som tilsynelatende kommer fra ham heller, har han vel?

 

Erstatter?

Nei. Hvem skulle erstattet Henry? Eller som vi synger (og Wenger/Henry sier):

There´s only one Dennis Bergkamp. Cole er trolig så god at han ikke kan

erstattes. Men han kan byttes - og da mener jeg Clichy er god nok til å ta

over om Cole forsvinner. Spørsmålet er heller om stallen er stor nok enn om

de vi har er gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Forståelse

 

Var personlig i London i forrige uke og fikk med meg det meste om Ashley Cole som var å finne i aviser og på tv. Etter det jeg har fått med meg så har både Arsenal og Chelsea prøvd å gi Cole skylden for det som hendte. Det merkelige da er at Cole har lyst til å dra til Chelsea når de var med på å ødelegge for ham. Kan vel si at jeg har litt forståelse, men dette har bare begynt å bli en dum sak hvor den ene skylder på den andre også videre.

 

 

Fremtid

 

Cole kan fortsatt ha en framtid i klubben, men da må styret og andre deler av klubben ordne opp i steden for bare å ignorere det som Cole sier. Man må endre standpunkt i hvertfall hvis man skal fortsette å ha Cole i klubben og man må vise lojalitet.

 

 

Erstatter

 

Clichy er jo en god erstatter, men hvis han skal overta må han fortsette å vise gode takter og utvikle potensialet sitt for der er jeg sikker på at det er mye å hente. Hvis ikke så blir vi bare nødt til å kjøpe en ny erstatter til vinter'n eller til neste sommer. Flamini ser jeg meg ikke for som en ordentlig Arsenal-back, greit nok at han har spilt bra og slikt, men han har bare ikke den samme drivkraften framover som Cole/Clichy.

 

 

Blir uansett nødt til å skifte nick her sånn hvis Cole drar til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...