Jump to content

Hva med ny forsvarspiller?


Detex

Recommended Posts

Ettersom alt tyder på at både Sol Campell og Cygan forlater Arsenal i sommer så tenker vel Wenger på å skaffe seg en ny forsvarer som kan erstatte disse to. En erstatter til Cygan er bare å ta opp en fra junior laget, må da finnes noen der som er bedre enn han. Cygan var ingen stor suksess i Arsenal.

Phillippe Mexes fra Roma kan være en mulig erstatter for Campell, eller hvem tror dere Wenger går for?

 

http://www.talksoccer.net/index.php?subact...rt_from=&ucat=&

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skulle skje at begge forlater klubben så håper jeg at Wenger henter inn i alle fall en erfaren midtstopper, samt en yngre midtstopper. Mexes kunne absolutt vært et bra alternativ. Midtstopperen bør i alle fall ha bra med fart, slik som Toure. Kan være greit å kompensere hvis han f.eks spiller sammen med Senderos som ikke har så bra med fart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det holder med 4 stoppere fordel på 2 plasser i laget, og at vi da trenger å hente inn en spiller.

 

Toure og Senderos som 1.valg.

Djourou er en stopper som viste talent forrige sesong, og som nå er med Sveits til VM. En spiller som er god nok til å steppe inn i laget neste sesong om noen er skadet eller opplever formsvikt, en liten outsider??

 

Mexes er en meget god stopper, men tror nok en slik spiller krever plass i laget....og er vel ikke en som aksepterer å sitte på benken i ny og ne.

 

Toure og Senderos er et meget godt stopperpar når laget fungerer, noe de også har bevisst de siste to sesongene.

Med å hente inn noen som både skal sette Senderos og Djourou bakover i køen mener jeg blir feil med tanke på utviklingen av slike store stoppertalenter, for det er snakk om spillere som kan nå helt til topps.

 

Har litt sansen for Curtis Davies i WBA, en ung og MEGET god stopper.

En stopper som helt sikkert tar utfordringen med de 3 andre om å kjempe om plass på laget, og som har et stort potensiale.

Bevisste i forrige sesong med WBA at han er stabil selv i et dårlig lag, og stod frem kamp etter kamp som giganten bak i forsvaret. Virker ikke som gutten har noe stjernenykker ut ifra det jeg har sett og blitt fortalt av WBA supportere.

 

Om vi da har Toure, Senderos, Djourou og Davies er vi godt besatte på stopperplassene. Man kan diskutere om man trenger rutine bak der, men for meg tror jeg laget ifjor fikk så mye erfaring og troen på seg selv at det ikke er nødvendig med en stopper med en drøss av år på ræva.

 

Vi kommer ikke til å oppleve den samme skadesituasjonen neste sesong, noe som gjør at lagdelene setter seg bedre. Trygghet og samspill er jo som hånd i handske i et lag.

 

Nei, vi bevisste i fjor at forsvaret spilte til tider helt fantastisk i perioder, og dette var beviset for meg at de MÅ satset på videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det holder med 4 stoppere fordel på 2 plasser i laget, og at vi da trenger å hente inn en spiller.

 

Toure og Senderos som 1.valg.

Djourou er en stopper som viste talent forrige sesong, og som nå er med Sveits til VM. En spiller som er god nok til å steppe inn i laget neste sesong om noen er skadet eller opplever formsvikt, en liten outsider??

 

Mexes er en meget god stopper, men tror nok en slik spiller krever plass i laget....og er vel ikke en som aksepterer å sitte på benken i ny og ne.

 

Toure og Senderos er et meget godt stopperpar når laget fungerer, noe de også har bevisst de siste to sesongene.

Med å hente inn noen som både skal sette Senderos og Djourou bakover i køen mener jeg blir feil med tanke på utviklingen av slike store stoppertalenter, for det er snakk om spillere som kan nå helt til topps.

 

Har litt sansen for Curtis Davies i WBA, en ung og MEGET god stopper.

En stopper som helt sikkert tar utfordringen med de 3 andre om å kjempe om plass på laget, og som har et stort potensiale.

Bevisste i forrige sesong med WBA at han er stabil selv i et dårlig lag, og stod frem kamp etter kamp som giganten bak i forsvaret. Virker ikke som gutten har noe stjernenykker ut ifra det jeg har sett og blitt fortalt av WBA supportere.

 

Om vi da har Toure, Senderos, Djourou og Davies er vi godt besatte på stopperplassene. Man kan diskutere om man trenger rutine bak der, men for meg tror jeg laget ifjor fikk så mye erfaring og troen på seg selv at det ikke er nødvendig med en stopper med en drøss av år på ræva.

 

Vi kommer ikke til å oppleve den samme skadesituasjonen neste sesong, noe som gjør at lagdelene setter seg bedre. Trygghet og samspill er jo som hånd i handske i et lag.

 

Nei, vi bevisste i fjor at forsvaret spilte til tider helt fantastisk i perioder, og dette var beviset for meg at de MÅ satset på videre.

 

Jeg mener at vi bør kjøpe en midtstopper som passer utmerket sammen med toure, og med senderos og Djourou på benken.

Senderos og Toure har spilt relativt bra sammen, men jeg mener at Senderos har hatt usedvanlig mye flaks i sesongen som har vært. Jeg synes han har gjort mye rart, mye klønete, at han har blitt avslørt at han har dårlig fart og at han ikke finnes myk i det hele tatt. Jeg mener at han har blitt reddet mange ganger av toure som har vært en koloss siden han kom tilbake fra afrikamesterskapet. Jeg håper og tror at Senderos skal få sitt store gjennombrudd (han gjøre det visst helt fantastisk for Sveits) snart, men det har definitivt ikke kommet enda. Han virker rett og slett nervøs. Personlig synes jeg at Djourou har klart seg bedre i midtforsvaret enn ham. Mitt ønske er at vi kjøper en klassespiller til å bekle denne plassen.

 

Dette innlegget kan virke noe vel krasst, og det er ikke meningen å være for negativ ovenfor senderos, men når man spiller for en av verdens absolutt beste fotballklubber så må man regne med kritikk for den minste feil man gjør, desverre gjøre Senderos litt for mange av dem, men bevares han er fryktelig god og har et enormt potensial

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi har VELDIG gode stoppere i kolo og senderos. Hvis vi skulle tenke oss å kjøpe mexes så vil han garantertspille. Han vil ikke akseptere i å sitte på benken. Han er også en veldig god stopper, men jeg mener det er ikke nødvendig med ny midstopper. Kolo og senderos med djorou er nok. Uansett så er det alltid nye fjes fra junior og reserver hvert år som kan slå igjennom. Det har skjedd flere ganger de siste årene med suksess. Spesielt tenker jeg på Cesc

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser aldri for meg at Professor Wenger henter en så etablert spiller som Mexes, nei det blir nok heller en uslipt diamant.

 

Får virkelig håpe "tankskipet" Cygan forsvinner, og hvis Sol også stikker bør vi nok ha en ny mann på midtstopperplassen.

Personlig er jeg veldig svak for Curtis Davies. Han har imponert i WBA i år, i tillegg er han engelsk, så....

Løp og kjøp!

:angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis både Sol og Cygan forsvinner, er det ingen tvil om at vi må ha iallefall 1 spiller inn. Curtis Davies gjorde sakene sine bra I WBA forrige sesong, og han er engelsk. I og med at Hoyte har kommet tilbake fra lån, så mener jeg det holder med 1 ny spiller, såfremt ingen andre blir solgt.

 

Jeg kunne også tenke meg at Wenger prøvde å hente inn Richards på City. 17-åringen som imponerte stort da Arsenal spillte mot City på tampen av sesongen. Har sett rykter om at Wenger skulle være interessert i han.

Link to comment
Share on other sites

Syns Wenger bør hente en midtstopper uansett om Sol og Cygan forsvinner eller blir. Det har vært litt mangel på bredde i forsvarsstallen pluss litt for lite erfaring i forsvaret etter Adams og Keown la opp.

Spesielt dukket problemet opp når Sol og Toure ble skadet.

Glemmer ikke de kampene vi satt igjen med Grimandi og Stephanovs som stopperpar! Grøss! :angry:

 

Nå har vi Senderos og Djourou. Av disse to syns jeg Djourou er en like bra eller kan bli en like bra stopper som Senderos, mest fordi han er raskere og han imponerte i de kampene han spilte sist sesong. Senderos er taklingssterk, god hodespiller, men er jo ikke akkurat kjapp og har særdeles dårlig teknikk. Han er pr. i dag rett og slett for klønete. Men han får nok spille mye neste sesong og det er vel kun trening og erfaring som gjør han til en bedre stopper, så det er vel naturlig å gi han sjansen.

 

Men egentlig kunne jeg tenkt meg å sett en mer spillende midtstopper sammen med Toure. Som faktisk kan drible litt og serverse PRESISE pasninger, komme opp å score på corner og i tillegg ha bra fart og fysikk.

 

Pr. i dag har vi to muskelbunter,en god kløne og en dårlig kløne og en fersking..hvor er tekniker'n? pasningslegger'n?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig i alle utsagnene om mannen som er kåret til Sveits Player of the Year.

Senderos hadde en svak innledning på sesongen men spilte seg stort opp.

Klarer Senderos å kompensere plasseringsevne med manglende fart kan han fort

bli en stor midtstopper alla Adams.

 

Skulle både Sol og Cygan gå trenger vi en midtstopper med litt erfaring.

Davies ffra WBA er vel den jeg ser mest kan komme.

I tillegg blir det spennende å følge utvikling til Hoyte og Djorou som overtar Cygans plass.

 

Pr idag er det Toure som har vist i en del kamper at han har teknikken bak der til å gå framover.

Link to comment
Share on other sites

Kompany var førstevalget til Wenger med andre ord. Curtis Davies andrevalget mon tru?

 

Hvis man ser på forrige sommer, så er det ikke sikkert han henter noen ny forsvarsspiller, hvis Kompany var førstevalget hans. Ref. Baptista

Link to comment
Share on other sites

Syns Wenger burde kjøpt Lucio, Ayala eller Anton Ferdinand.

Toure og Senderos kommer vel til å spille mye neste sesong, men de trenger jo konkurranse og vi får neppe en hel sesong uten skader.

Djorou er vel ikke helt klar for å spille massevis av kamper på toppnivå enda.

 

Ønsker ikke et scenario ala Stephanovs-Grimandi i en eventuell toppkamp lenger :blink:

Vi bør jo ha en ny hvis Sol forsvinner.

 

Jeg etterlyser bredde i stallen på midtstopperplass.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ingen tvil om at ein ny forsvarsspelar må handlast inn. Tourè og Senderos er dei einaste som kan seiast å holda høg PL-nivå. Djourou er eit stort talent, men fortsatt mykje å bevise. Det går mange rykter om blandt anna Davies, men West Brom skal visstnok krevje 10 mp noko som er totalt latterlig. Det berre bekrefter at engelske spelerar er overpriset til de grader.

 

Trur nok Wenger avventer skandalen i Italia og handlar inn Thuram, Kaladze eller lignande mykje meir fornuftig enn ein ung engelskmann med kun 1 sesong bak seg i PL

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ennå ikke overbevist om Senderos' fortreffelighet. En midtstopper, ja takk!!

 

Jeg er nok like usikker som deg Sir John. Senderos fremsto som en meget solid stopper i VM og sesonginnspurten i England, men starten i fjor høst var ikke mye å rope hurra for.

 

Vi er ekstra sårbare nå som vi står igjen med to stykk bankers midtstoppere (Toure og Senderos). En ny midtstopper må inn, alt annet er galskap.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett charlie, en ny midtstopper kunne Arsenal ha trengt, men at Senderog ikke er en stødig midtstopper er bare tull!!

Kanskje Thuram eller Cannavaro kanskje de er litt gamle siden de begge er over 30 år gammel?

Link to comment
Share on other sites

Det vi trenger av nye forsvarsspillere, er en rutinert stopper, som ikke vil ha noe imot å sitte litt på benken innimellom, men er klar til å avlaste Toure og Senderos når det trenges. Egentlig har vi allerede en slik spiller i klubben, men jeg skulle gjerne sett at vi hentet inn en bedre stopper enn Cygan...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...