Jump to content

14 Arsenalspillere til VM


Donaraz

Recommended Posts

Da er det spilt noen kamper allerede i årets VM og vi har hatt flere av våre kjære Arsenalspillere i aksjon.

Gjennomgangsmelodien hittil har vel vært at ingen har verken storspilt eller gjort seg bort. Solid spill og stort sett gode prestasjoner.

 

-Lehmann spilte en ok match i åpningskampen. Hadde vel ikke så mye sjans på målene til Costa Rica selv om de absolutt var mulig å ta.

-Cole spilte på det jevne i Paraguay-kampen. Synes han var litt tam fremover.

-Toure spilte en ok match mot Argentina. Ingen av baklengsmålene var hans feil. Men Elefantenes forsvar var ikke helt overbevisende.

-Van Persie spilte en bra match mot Serbia, der han la en nydelig assist til Robbens mål.

 

Oppdater gjerne videre her folkens....:(

 

Oj, jeg glemte Freddie.

 

Han var vel ikke allverdensskapende mot T&T, men heller ikke noe dårligere enn Sverige's andre stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, Eboue, gjorde vel også en ok kamp. Men synes også han var veldig tam offansivt til han og være. Nå vet ikke jeg hvilke instrukser han har fått av Henri Michel, men kanskje vi får se han mer med fremme mot Serbia og Nederland.

Link to comment
Share on other sites

van Persie gjorde ikke noe mer enn en litt mer enn middels god kamp. Han viste glimt til tider, tenker på pasnigna til Robben og flere gode flikker ol. Men han kan så mye bedre. I tillegg ble han ofte gående og jogge når han burde satt fart inn i feltet for å ta imot innlegg fra feks Robben.

Link to comment
Share on other sites

RvP gjorde en bra kamp, han var veldig nær scoring et par ganger. jeg syntes Ebouè gjorde en dårlig match, han var ganske anonym til tider. Toure var som en kjempe i midtforsvaret til Elfenbenskysten, han gjorde en manns jobb der. Men nå gleder jeg meg til å se Reyes og Fabregas i aksjon for spania. Og Henry mot sveits og Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Senderos var god for Sveits i dag, men han ble lite utfordret av franskmennene. Gjorde en blemme i forkant av Henrys store sjanse i første omgang, men sto ellers som en klippe mot lite kreative franskmenn. Djourou fikk også et innhopp på slutten og hadde blitt matchvinner hadde det ikke vært for idioten Frei som bestemmer seg for å leke "Guds hånd" med ballen foran ansiktet hans. Der kunne Djourou blitt den virkelig store helten.

 

Henry kjedet seg i dag. Var giddalaus som vi har sett han enkelte ganger i Arsenal-trøya også, og bortsett fra et par friske involveringer i første omgang sto han stort sett stille midt mellom midtstopperne til Sveits. Virket uinteressert. Bør heve seg mange hakk hvis Frankrike skal komme langt i VM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var 1. fase av årets VM over. Vi har sett mange Arsenalspillere i aksjon, og mange har spilt veldig bra. Men nå drar noen av våre spillere (heldigvis vil noen si) hjem: Toure, Eboue, Adebayor og Rosicky har alle spilt bra, særlig vår nye signing Rosicky har glitret synes jeg.

 

De som fortsetter ferden mot Vm-pokalen er: Jens, Freddie, Henry, Gilberto, Reyes, Cesc, Senderos, Djourou, Van Persie, Cole, Campbell og Walcott

 

Det skal med andre ord mye til om vi ikke får en verdensmester.

 

Jeg gleder meg som en unge til resten av mesterskapet.

 

 

Måtte sambaen komme! ;)

Link to comment
Share on other sites

Av Arsenals 16 spiller er følgende videre:

 

Lehmann

Eboue

Toure

Campbell

Cole

Senderos

Djourou

Ljungberg

Rosicky

Gilberto

Fabregas

Reyes

Henry

Adebayor

Walcott

van Persie

 

Vi har altså fått med 12 spillere til 1/8-finalene! Det blir i snitt 1,5 pr kamp! Rett og slett utrolig imponerende ;) Av kvartfinalelagene har vi ikke spillere på Italia, Argentina, Ukraina, Ghana, Mexico, Portugal, Australia eller Ecuador. Vi har altså spillere i halvparten av troppene som er igjen i VM. Vi får minst 2 spillere til kvartfinalen og kan ende opp med 10 spillere i kvartfinalene.

 

Vi har også tydeligvis med en gjeng med temmelig målfarlige spillere i VM:

Henry 2

Rosicky 2

Senderos 1

Ljungberg 1

van Persie 1

 

Av disse er det bare Rosicky som helt sikkert ikke får muligheten til å score flere i dette VMet. Det ser også ut som at Senderos er tvilsom for Sveits, da han slo skulderen ut av ledd i dag og pådro seg visstnok en leddbåndskade. La oss håpe han er raskt tilbake!

 

Tror vi får se mye av Arsenal-spillerne resten av mesterskapet også :D

Link to comment
Share on other sites

Du har riktig i at gilberto har scoret for brasil, men jeg tror ikke det er "vår" Gilberto Silva

 

Vi har også tydeligvis med en gjeng med temmelig målfarlige spillere i VM:

Henry 2

Rosicky 2

Gilberto 1

Senderos 1

Ljungberg 1

van Persie 1

 

Det var ikke vår Gilberto som scoret........

Det var en annen som heter Gilberto som spiller i tysk bundesliga

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...