Jump to content

Forsinket påskerengjøring


Kim

Recommended Posts

 

Hvordan mener du at Chaz har opptrådt i div saker rundt utestengelser?

 

Hvorfor er han alltid involvert i saker hvor det blir utestengelser av andre personer?

 

Kunne ikke Chaz bare ignorert denne personen hvis han ikke hadde noe "fore"?

 

Tenkt deg litt om Sir, prøv å ressoner deg frem til logikken i enkelte forumisters agitasjon, og virkemidler for å få personer på sin side.

 

Chaz fyrer oppunder og han burde absolutt ignorert fyren. Etter som jeg forstår har han fått en straff for det. Det vi har her er en flere år gammel feide som dundret inn over gunners.no i går kveld.

 

..... og mange av forumistene her inne ble statister i spillet

..... og noen ser sitt snitt til å hive seg på

..... og kampen promoteres rundt om for å trekke publikum

..... og så videre

 

Er det greit siden det er Chaz (igjen), eller er det noen som vil si at - nei det er ikke greit at det bare er å komme og skite i vårt reir?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
Guest Gooner2death

Er det greit siden det er Chaz (igjen), eller er det noen som vil si at - nei det er ikke greit at det bare er å komme og skite i vårt reir?

 

 

Fint du kom med denne. Det som faktisk skjedde var at det kom en gjøk inn i reiret til kjøttmeisene. Gjøken(Jinky/Rocca) begynte å drite i alle rommene, men fikk hjelp av en gammel og husvarm kjøttmeis(gjett hvem), og sammen sørget de for at hele huset ble fullt av bæsj.

 

Men dette er historie. Hva kan gjøres for å forbedre dette forumet? Vel, se mitt innlegg over.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Jeg ser ikke noen grunn til at noen på forumet, skal sende PM/E-Mail til administrator, for å stenge ute en så viktig brikke i dette forumet som Chaz.

 

Hehe, dette er noe av det verste jeg har lest. Hva mener du? At pga. at Chaz har deltatt i et titalls krangler på forumet og slengt dritt til andre meddebattanter, så vil det si at han er en viktig brikke i dette forumet? Nei, for det første - det mener ikke jeg...

 

For det andre: Det har ingenting med saken å gjøre. Greien her er at Chaz har gått langt over streken og straffen for det burde uten tvil ført til utestengelse fra dette forumet. Det skal sies at det ikke var han som startet dette bråket, men det unnskylder likevel ikke måten han opptrådte på i går kveld/natt. Til tross for at beskyldningene hans stemmer, så kan man ikke legge ut såpass alvorlig informasjon om andre debattanter som Chaz gjorde i går.

Link to comment
Share on other sites

Er det greit siden det er Chaz (igjen), eller er det noen som vil si at - nei det er ikke greit at det bare er å komme og skite i vårt reir?

 

 

Fint du kom med denne. Det som faktisk skjedde var at det kom en gjøk inn i reiret til kjøttmeisene. Gjøken(Jinky/Rocca) begynte å drite i alle rommene, men fikk hjelp av en gammel og husvarm kjøttmeis(gjett hvem), og sammen sørget de for at hele huset ble fullt av bæsj.

 

Men dette er historie. Hva kan gjøres for å forbedre dette forumet? Vel, se mitt innlegg over.

 

Mitt forslag er inntaksregler. Kan gjerne akseprere stekte kalkuner (Petter Yid) og andre fulgler (Arild), men ikke UFO'er (forrykte personer med egen agenda).

Link to comment
Share on other sites

For å gi en enkel og grei forklaring på hvorfor jeg valgte å utestenge MichelleRocca/Jinky for godt, og ikke Chaz, var fordi førstnevnte kom innom dette forumet av en enkel grunn, nemmelig å henge ut Chaz. Han startet med å late som han var Chaz, og la ut telefonnr. og annen privat informasjon om Chaz. Hans eneste agenda på dette forumet, var å drite ut Chaz og fremprovosere en saftig krangel.

 

At Chaz valgte å svare tilbake med samme mynt, er absolutt ikke akseptabelt, men pga at det var såpass sterk provosering som lå til grunn, valgte jeg å frata Chaz sine rettigheter til å poste innlegg her inne for en viss periode, fremfor å utestenge han for godt. Men når denne perioden er over, og han kan poste innlegg igjen, så er han her inne på prøve. Ved minste antydning til personkrangel vil han utestenges.

 

Som jeg skrev tidligere her inne, så er dere velkomne til å ta opp saken med administrator, og høre om han ønsker å håndtere saken noe annerledes.

 

I løpet av helgen nå, har vi hatt to tilfeller av dobbeltnick. MichelleRocca/jinky og Maro/Jokke. Marco opprettet Jokke i dag, for at det skulle se ut som at det var flere som var misfornøyde med moderator og Chaz osv. Fra nå av kommer jeg til å notere ned IP-adressene til forumister som lager kvalm her inne. Hvis jeg merker at flere driver med dobbeltregistrering, vil alle nickene med samme IP-adresse bli utestengt, og jeg vil gi beskjed til admin om å blokkere IP-adressen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner2death

At Chaz valgte å svare tilbake med samme mynt, er absolutt ikke akseptabelt, men pga at det var såpass sterk provosering som lå til grunn, valgte jeg å frata Chaz sine rettigheter til å poste innlegg her inne for en viss periode, fremfor å utestenge han for godt. Men når denne perioden er over, og han kan poste innlegg igjen, så er han her inne på prøve. Ved minste antydning til personkrangel vil han utestenges.

 

Åja, dette er jeg helt enig i! Jeg trodde ikke han fikk noen form for straff.

 

I løpet av helgen nå, har vi hatt to tilfeller av dobbeltnick. MichelleRocca/jinky og Maro/Jokke. Marco opprettet Jokke i dag, for at det skulle se ut som at det var flere som var misfornøyde med moderator og Chaz osv. Fra nå av kommer jeg til å notere ned IP-adressene til forumister som lager kvalm her inne. Hvis jeg merker at flere driver med dobbeltregistrering, vil alle nickene med samme IP-adresse bli utestengt, og jeg vil gi beskjed til admin om å blokkere IP-adressen.

 

Det der er litt kjipt. Ip-adresser endres etter en gitt periode.

Link to comment
Share on other sites

Guest Drittforum
I løpet av helgen nå, har vi hatt to tilfeller av dobbeltnick. MichelleRocca/jinky og Maro/Jokke. Marco opprettet Jokke i dag, for at det skulle se ut som at det var flere som var misfornøyde med moderator og Chaz osv. Fra nå av kommer jeg til å notere ned IP-adressene til forumister som lager kvalm her inne. Hvis jeg merker at flere driver med dobbeltregistrering, vil alle nickene med samme IP-adresse bli utestengt, og jeg vil gi beskjed til admin om å blokkere IP-adressen.

 

 

Dette begynner å bli komisk. Først sier du at jeg har samme ip adresse og er avslørt som MRocca/Jinky. Så er jeg plutselig Marco. Sjekker du i det hele tatt ip adressene eller bare gjetter du villt? Har du like mye iq som du har bokstaver i navnet dit? At du er moderator er TRAGIKOMISK

 

Hilsen Jokke/Lensmann

Link to comment
Share on other sites

I løpet av helgen nå, har vi hatt to tilfeller av dobbeltnick. MichelleRocca/jinky og Maro/Jokke. Marco opprettet Jokke i dag, for at det skulle se ut som at det var flere som var misfornøyde med moderator og Chaz osv. Fra nå av kommer jeg til å notere ned IP-adressene til forumister som lager kvalm her inne. Hvis jeg merker at flere driver med dobbeltregistrering, vil alle nickene med samme IP-adresse bli utestengt, og jeg vil gi beskjed til admin om å blokkere IP-adressen.

 

 

Dette begynner å bli komisk. Først sier du at jeg har samme ip adresse og er avslørt som MRocca/Jinky. Så er jeg plutselig Marco. Sjekker du i det hele tatt ip adressene eller bare gjetter du villt? Har du like mye iq som du har bokstaver i navnet dit? At du er moderator er TRAGIKOMISK

 

Hilsen Jokke/Lensmann

 

Ved å gjøre ett enkelt søk på innlegg som kommer fra din IP-adresse, så får jeg frem 2 nick. Marco og Drittforum. Årsaken til at jeg valgte å endre det jeg skrev fra MichelleRocca/Jinky til Marco, var fordi jeg ikke hadde håndfaste bevis, etter som alle innleggene til MichelleRocca/Jinky har blitt slettet. Men jeg kjente igjen IP-adressen, etter som jeg har gjort en del søk på denne adressen i dag under opprydningen på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

jeg vil isåfall rose moderatorene for å ordne opp, jeg synes det har vært greit på forumet frem til nå, da det er Arsenal som har stått i sentrum(i tillegg til å le av spurvene)

 

Mulig jeg er lettskremt,men jeg ble skremt over det som skjedde i går.

Og håper det ikke skjer igjen

 

Det bør vel kanskje strammes opp mer i forhold til at slikt ikke kan skje igjen

 

Hele saken er i grunnen bare trist..

 

Selv om man er på nettet, bør man bruke normal folkeskikk.

Link to comment
Share on other sites

Kim syns jeg har gjort en god jobb med å håndtere denne saken! All ros til deg!

 

Når det gjelder oss andre her inne. Kan vi ikke nå legge denne saken bak oss, og bare la være å svare på flere provoserende innlegg? Skjønner at det ikke alltid er like lett å la være å svare på innlegg som fremstår som provoserende og irriterende, men klarer vi som bare vil diskutere Arsenal og fotball her inne å ikke bry oss om slike innlegg så kommer det ikke til å bli noe morsomt for disse som prøver å skape problemer.

Link to comment
Share on other sites

Det ene personangrepet etter det andre, kuliminerte i nærmest drapstrussler og uthengning av hverandre. Tlf nummer og addresser ble lagt ut, og det var kort sagt en idiotisk krangel, som etter min mening burde resultert i utestengelse av BEGGE personene for alltid.

 

 

 

Chaz er gamleformann og "Mr. Arsenal" i Norge.

 

Da krever det baller for å utestenge mannen. Jeg sier ikke at Kim&co ikke har baller, men det er i mine øyne tydelig at terskelen for å kaste ut nye debattanter er lavere enn den er for gamle travere. Spørsmålet er om det er riktig eller galt. Jeg sitter ikke på fasiten.

 

 

Alle vet hva jeg personlig mener om chaz, men det er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Han begriper nok selv at han har gått langt over streken. Det var dog ikke han som fyrte opp her inne i går. Vedkommende som kom inn her oppnådde akkurat det han ville, nemlig å bruke forumistene her som brikker i sin egen lille "sak" mot Chaz. Og Gud hvor vi biter agnet, nam nam!!

 

Jeg var en av de sjokkerte vitnene til det som foregikk på forumet i helgen. La det være sagt med en gang det var hårreisende og sjokkerende lesning.

 

Men jeg er ikke enig med deg Sir John, at "vi bet agnet, nam nam". Jeg oplevde derimot at de aller fleste var sjokkerte og vantro vitner som meg. Det var flere, meg inkludert, som opfordret til å ignorere postene.

At noen (yngre?) forumister tok parti med den eller andre må selvfølgelig stå for deres egen regning.

 

MEN, det må være helt klart at synderne her inne var ingen andre enn Jinky/Lensmannen og Chaz.

 

Ellers synes jeg Kim har håndtert saken på en glimrende måte.

Link to comment
Share on other sites

Guest knoed

Enig i at Kim har gjordt en utmerket jobb.Det med ip adresser er vel litt problematisk da enkelte gjemmer seg bak såkalte proxier og kan få utallige forskjellige ip adresser :angry:

 

Tragisk at noen finner det givende med personangrep på et forum som dette,Get a life,get an ARSENAL life!!

Link to comment
Share on other sites

.. men det er i mine øyne tydelig at terskelen for å kaste ut nye debattanter er lavere enn den er for gamle travere. Spørsmålet er om det er riktig eller galt. Jeg sitter ikke på fasiten.

 

At terskelen er noe høyere for dem som også bidrar positivt til forumet enn de som kun er her for å lage kvalm er jo i og for seg fair, men det er klart, et sted går grensen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig triste greier, men jeg ønsker ikke at disse hendelsene skal få ødelegge det flotte forumet. Og dere som arbeider med forumet skal ha tusen takk for at dere rydder opp og ikke blir handlingslammet.

 

Dere skulle hatt en blomst for den jobben dere gjør. Noen er fornøyde mens andre ikke er det. Slik er den brutale virkelighet. Jeg er fornøyd med dere og forumet dere holder gående.

 

Og "Mr. Arsenal i Norge" ønsker jeg velkommen tilbake. Håper bare ikke han "biter på" flere ganger. For de lure forsøkene er vi vel ikke spart for i fremtiden heller!

 

La oss håpe Man U tar Spurs i ettermiddag... :D

Link to comment
Share on other sites

.. men det er i mine øyne tydelig at terskelen for å kaste ut nye debattanter er lavere enn den er for gamle travere. Spørsmålet er om det er riktig eller galt. Jeg sitter ikke på fasiten.

 

At terskelen er noe høyere for dem som også bidrar positivt til forumet enn de som kun er her for å lage kvalm er jo i og for seg fair, men det er klart, et sted går grensen.

 

 

Det ene personangrepet etter det andre, kuliminerte i nærmest drapstrussler og uthengning av hverandre. Tlf nummer og addresser ble lagt ut, og det var kort sagt en idiotisk krangel, som etter min mening burde resultert i utestengelse av BEGGE personene for alltid.

 

 

 

Chaz er gamleformann og "Mr. Arsenal" i Norge.

 

Da krever det baller for å utestenge mannen. Jeg sier ikke at Kim&co ikke har baller, men det er i mine øyne tydelig at terskelen for å kaste ut nye debattanter er lavere enn den er for gamle travere. Spørsmålet er om det er riktig eller galt. Jeg sitter ikke på fasiten.

 

Det har du helt rett i Peter. Moderatorene ignorerer totalt faktumet at det skal j.... mye til for å kaste ut chaz, sammenlignet med alle andre på forumet, grunnet hans tidligere roller i klubben. De vil ikke kommentere eller svare på noe som helst rundt dette uansett.

Link to comment
Share on other sites

Har holdt meg helt utenfor denne episoden frem til nå. Det som skjedde var til nå det groveste overtrampet på forumregler jeg har sett i min periode her. At andre enn de to som startet det hele hang seg på er nesten like tragisk som opptakten til feiden. Det skinte igjennom fra første stund at dette var en privat feide mellom to personer.

Hvem og hva som var verst spiller ingen rolle- det hele var og er uakseptabelt.

 

Moderator har gjort en god jobb og tatt en beslutning. Han har i tillegg oppfordret debattanter som er uenig i beslutningen om å kontakte adm for en second opinion. Voksent gjort Kim og honnør til deg for måten du har ryddet opp i denne saken.

 

Grunnen til at jeg nå skriver er at dette igjen bringer opp temaet om hvordan denne siden bør drives. Flere av oss har argumentert kraftig for å holde forumet åpent og tildels kritisert eller ikke helt forstått hvorfor andre sider holdes lukket slik som TV og Chelseaforumet. Dette er et eksempel på hvorfor de har lukket sine sider. Ikke bare er en slik krangel helt uakseptabel, den er i ettertid også ytterst pinlig for voksne og oppegående personer.

Kanskje er det på tide med en ny gjennomgang av medlemmene og hva som skal til for å få delta i debattene. For meg peronlig ville det være et nederlag om en slik krangel skulle føre til lukking. Vi har til nå klart oss uten de store skandalene, og jeg tror også at denne hendelsen fører til at folk tenker seg om før de hiver seg på lignende diskusjoner siden. Konsekvensen av et lukket forum er at vi ikke lenger kan få innspill fra andre- positivt og negativt- og vi kan bli navlebeskuende. Da får vi et forum som er lite dynamisk og lett blir kjedelig med de samme diskusjonene om og om igjen. De fleste av våre gjesteskribenter fra andre klubber bringer med seg endel kunnskap om egen klubb og jeg ser på det som en gode og en berikelse av min interesse for engelsk fotball.

Et åpent forum krever mod og adm som er flinke og strenge. De må aktivt være tilstede daglig for å hindre tilfeller som vi så i helgen og tidlig avbryte usaklige utspill og tråder. Jeg syns våre mod og adm har klart dette med stort hell frem til denne helgen som selvfølgelig er spesiell. Mange reiser bort og en nøye overvåkning er ikke lett å få til. Men, det reelle ansvaret er hos hver enkelt bruker. Hvis skribentene holder seg i skinnet vil slike tråder falle døde til jorden og problemet være løst.

 

Ang problemet med dobbelt nick. Dette går igjen på mange disk. sider og er et latterlig fenomen. Steng dem ute. Hvis de har så store problemer at de må skjule seg bak mange identiteter har de ingenting her å gjøre- de bør beskyttes mot seg selv. Hva er vitsen? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor og hva som er morsomt med mange nick? Er det for å være ufin uten å trekke sitt vanlige nick med i diskusjonen? I så fall fortjener man ikke å delta i en diskusjon, man må kunne stå for sine meninger uansett om de er populære eller ikke.

 

Min oppfordring til alle er som følger: La oss holde forumet åpent, tenk nøye igjennom hvem dere svarer og hvordan det gjøres. En streng indre justis vil gjøre mods jobb enkel og de få som er ute etter å lage kvalm vil raskt forsvinne.

 

 

Til tross for en rekke "uheldige" episoder er Chaz også uten tvil en ressursperson for forumet. Derfor har terskelen til nå ligget høyt. Men som Kim antydet, vi nærmer oss en grense.

 

Det er helt klart at Chaz er en faglig berikelse for forumet og det vil være synd å miste ham. Jeg har likevel store problemer med å akseptere en slik mangel på oppførsel uansett provokasjon. Mod har tatt sin beslutning og jeg støtter den slik saken utviklet seg. En prøveperiode i ettertid er på sin plass. Han får en ny sjanse og hvis han selv vil fortsette her bør han gripe den med en ydmyk holdning og følge de regler som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Til tross for en rekke "uheldige" episoder er Chaz også uten tvil en ressursperson for forumet. Derfor har terskelen til nå ligget høyt. Men som Kim antydet, vi nærmer oss en grense.

 

Ettersom jeg har forstått er grensen nådd med tanke på at Chaz må ta en pause, og at han må holde grensene fremover som alle andre (= utvisning på fotballbanen). Men når han er tilbake, for en kaptein kan ikke bare trekke seg, så forventer jeg at alle gir ham muligheten til å bidra med alt han kan og vet om Arsenal.

 

Vi trenger deg, Chaz! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Aksepter at moderator har gjort en beslutning som han mener er riktig. Du er sikkert straffet i denne saken du også siden du har opprettet et nytt nick for å skrive dette innlegget. Hvem er du egentlig Jokke/Lensmann? Er du Marius fra gamleforumet som fortsatt er ute etter å "ta" Chaz i alle mulige sammenhenger?

 

Fin type du .

Ta å spar meg for slike i fremtiden. Jeg gjorde vesentlig mer enn å bare ta Chaz.

 

Marco må nok fortsette å vente spent på hvordan mod forklarer dette, da ikke Marco har noe med hvorfor og hvordan mod har behandlet denne saken.

 

Jeg har behandlet saken på den måten jeg mener er riktig, og akkurat nå er det for meg revnende likegyldig hva andre måtte mene om min håndtering av saken. Dere får isåfall ta saken videre med administrator.

 

Jeg synes du som moderator bør kunne forklare hvorfor du gjør det du gjør. Vet at Marco er spesiell, men likevel. Du er ikke moderator for deg selv, men for alle oss andre på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ble selv provosert av denne tullebukken som plutselig dukket opp på forumet i den hensikt å lage kvalm. Krangelen tok av til de grader. Men det er klart at slik ikke bør forekomme her i gården.

 

Når det gjelder Chaz, så er det riktig som Dr. Phil skriver; Chaz er en ressursperson. Uten hans innspill ville forumet vært en attraksjon fattigere. Mannen er genial med tanke på sin kjennskap til alt som har med Arsenal å gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette er trist for forumet det som har skjedd. Klart når en har

folk som kommer inn bare for å lage kvalm så kan det bli problemer.

Allikevel føler jeg Kim og moderatorene har god kontroll på dette og

har etter min mening løst dette på en ypperlig måte.

Sikkert ikke lett å utestenge Chaz som jeg personlig syns er en ressursperson på forumet.

 

Et nøkkelord er å behandle andre med respekt her inne.

Og jeg er enig med Helge,har ingen mproblem med Chaz og

håper det ikke blir lenge før jeg får høre fra han igjen.

 

Nå bør vi konsentrere oss om de vanskelige kampene vi har foran oss,

det er tross alt det forumet dreier seg om...eller?

Link to comment
Share on other sites

Ble selv provosert av denne tullebukken som plutselig dukket opp på forumet i den hensikt å lage kvalm. Krangelen tok av til de grader. Men det er klart at slik ikke bør forekomme her i gården.

 

Når det gjelder Chaz, så er det riktig som Dr. Phil skriver; Chaz er en ressursperson. Uten hans innspill ville forumet vært en attraksjon fattigere. Mannen er genial med tanke på sin kjennskap til alt som har med Arsenal å gjøre!

Naturligvis kan Chaz være en ressursperson på dette forumet. Han kan ufattelig mye om Arsenal, og har mange gode historier på lager. Problemet er bare at han blir lett litt hissig når andre forumister(eks Jipky) går inn for å provosere han. Det er et problem som kan føre til mange krasse uttalelser, og mye dritt.

 

Men skal vi da legge denne saken bak oss?

 

Synes Dr Phil har gjort en god jobb med å svare på våre kritiske spørsmål ang utestengelser og karantener, og jeg er fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du som moderator bør kunne forklare hvorfor du gjør det du gjør. Vet at Marco er spesiell, men likevel. Du er ikke moderator for deg selv, men for alle oss andre på forumet.

 

Du har helt rett i dette Marius. Jeg skulle nok forklart med engang hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde. Tar selvkritikk på denne, og har i ettertid forklart hvorfor jeg håndterte saken på den måten jeg gjorde.

 

Jeg ble bare så irritert etter å ha måttet avbryte påskekos for å rydde opp i den situasjonen som hadde oppstått, for så stort sett bare bli møtt med kritikk for den måten jeg håndterte saken på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...