Jump to content

2006.03.08 Real Madrid H


AnabOle

Recommended Posts

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :o

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har tenkt litt over er at Arsenal kan sammenlignes med forumet vårt.. Enten er det full rulle her; vi er best i verden og alle er i ekstase.. Også når vi har tapt er alle helt på bånn, Wenger må sparkes og vi kommer til å rykke ned..

 

Og akkurat sånn er nesten Arsenal i virkelighten også.. Enten rundspiller de Real eller så blir de rundspilt av Blackburn... Bare litt filosofi :o

Link to comment
Share on other sites

Lehmann.. Helt i FA-cupfinalen.. Måtte la han fortsette etter det.. Denne sesongen har ha vist seg plassen verdi, og igår var han STOR!! Dette fortjener du, Jens!! Stå på videre.. Og Alex Hleb.. Endelig, endelig viser du det Wenger hentet deg for!! Arbeidsom, teknisk og lur.. Det eneste som manglen var presisjon i skudd, og beslutsomhet i skuddmuligheter!!!!

 

Takk gutter, dette er gøy!!!!

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :o

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Bortsett fra Milan, Juventus og Lyon er det ingen av de resterende som har overbevist meg så langt. Barcelona er for ustabile, Benfica og Villareal er direkte dårligere enn oss og Ajax/Inter skremmer ingen.

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :-|

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Bortsett fra Milan, Juventus og Lyon er det ingen av de resterende som har overbevist meg så langt. Barcelona er for ustabile, Benfica og Villareal er direkte dårligere enn oss og Ajax/Inter skremmer ingen.

 

 

Å si at Barcelona er ustabile er en STOR overdrivelse. De var mye bedre enn Chelsea over de 2 kampene.

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :-|

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Ja da, så lenge man er med er mulighetene tilstede selv om de må anses for å være små, og ja, enig at det ikke er grunn til å ta helt av på grunn av dette, selv om vi må ha lov til å nyte denne karamellen noen dager. En slik prestasjon er ikke helt daglig, og selv når min gamle far - så negativ til Arsenal som han alltid har vært (som motvekt til sin håpløst "uhelbredelige" sønn! :angry: ) - sitter og hopper i stolen av begeistring og mener at det er den mest fenomenale 0-0 kampen han noen gang har sett, da må det være noe ekstraordinært! ;) B)

 

Men ser vi bak resultatet er det like liten grunn til å ta av helt nå som krisemaksimeringen noen stod for tidligere i vinter. Derfor var det kanskje litt i tidligste laget å "friskmelde" laget helt som jeg i begeistring gjorde i den forrige posten min i denne tråden? Men selv om vi holder beina på jorda, og er edruelige nok til å tvile på CL suksess, og vi nok kan forvente en del ustabile resultater en stund til, så står jeg ved det jeg hele tiden har hevdet vedrørende laget angående talent, også når det buttet i mot som verst. Det var ingen grunn til panikk, og dersom de får lov til å fortsette sin fine utvikling, kan dette laget nå hvor langt som helst, selv om det naturligvis aldri fins noen garantier for slikt i fotball. Men hvis det er noen som skal klare dette så er det jo Wenger & Co! ;)

Link to comment
Share on other sites

Til de som synes det var magisk å se kampen fra sofaen; det var magisk å se kampen fra East Stand også. De siste 15 min gik j****g sakte. Jens og Hleb var banenes beste etter min mening. Gilberto mistet ikke ballen en eneste gang som jeg så og satte inn den livsviktige taklingen på Ronaldo. Han ble belønnet med 9 på børsen til daily mirror. Kolo hadde full kontroll på Ronaldo som fikk tilnavnet "You fatt bastard".

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :)

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Bortsett fra Milan, Juventus og Lyon er det ingen av de resterende som har overbevist meg så langt. Barcelona er for ustabile, Benfica og Villareal er direkte dårligere enn oss og Ajax/Inter skremmer ingen.

 

 

Å si at Barcelona er ustabile er en STOR overdrivelse. De var mye bedre enn Chelsea over de 2 kampene.

 

Vel- sjekk helgens resultat og matchstat så vil du se at de faktisk ikke er så overlegne som mange vil ha det til. De har brasilianeren, en liten argentiner og en notorisk målscorer- resten er ikke mye å frykte. De presterer ganske ofte helt på det jevne og ofte dårlig tempo og press på ballfører noe som passer Arsenal bra.

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :D

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Bortsett fra Milan, Juventus og Lyon er det ingen av de resterende som har overbevist meg så langt. Barcelona er for ustabile, Benfica og Villareal er direkte dårligere enn oss og Ajax/Inter skremmer ingen.

 

 

Å si at Barcelona er ustabile er en STOR overdrivelse. De var mye bedre enn Chelsea over de 2 kampene.

 

Vel- sjekk helgens resultat og matchstat så vil du se at de faktisk ikke er så overlegne som mange vil ha det til. De har brasilianeren, en liten argentiner og en notorisk målscorer- resten er ikke mye å frykte. De presterer ganske ofte helt på det jevne og ofte dårlig tempo og press på ballfører noe som passer Arsenal bra.

 

Hehe.. latterlig! Ser dere spansk fotball?!

De har brasilianeren ja-verdens beste fotballspiller i manges øyne, de har nok verdens største talent-ved siden av Cesc, de har Eto'o-kommer etter Henry som verdens beste spiss, de har (nok) verdens beste defensive midtbanespiller i Xavi, de har en av verdens beste sentrale midtbanespiller, hadde det ikke vært for all filminga, i Deco.. de har Puyol som verdens beste midtstopper, de har Marquez som også kommer i toppen som en av de beste midtstopperne, de har to av de beste venstrebackene i verden i Giovanni og Sylvinho (synd at de dro fra Arsenal) og jeg kjenner ikke til en bedre høyreback enn verken Oleguer eller Belletti. Så det er nok bare keeperen som er middelmådig, og kanskje Motta eller vanBommel som siste sentrale midtbane.. Er ikke dette noe å frykte?!!?!?! :)

Link to comment
Share on other sites

jaja, la oss jekke oss ned et par hakk.

 

sannsynligheten for at vi går på et heidundrandes tap i neste runde er dessverre stor. :D

 

Vi ligger langt under nivåmessig det som presteres av de resterende lagene i CL.

 

Vi må skjerpe oss meget hvis vi skal ha noe håp om å komme lenger.

 

Men:

 

Arsenal har et meget talentfult lag som med litt flaks, stor dyktighet og hjerte for klubben kan vinne turneringen...

 

Bortsett fra Milan, Juventus og Lyon er det ingen av de resterende som har overbevist meg så langt. Barcelona er for ustabile, Benfica og Villareal er direkte dårligere enn oss og Ajax/Inter skremmer ingen.

 

 

Å si at Barcelona er ustabile er en STOR overdrivelse. De var mye bedre enn Chelsea over de 2 kampene.

 

Vel- sjekk helgens resultat og matchstat så vil du se at de faktisk ikke er så overlegne som mange vil ha det til. De har brasilianeren, en liten argentiner og en notorisk målscorer- resten er ikke mye å frykte. De presterer ganske ofte helt på det jevne og ofte dårlig tempo og press på ballfører noe som passer Arsenal bra.

 

Hehe.. latterlig! Ser dere spansk fotball?!

De har brasilianeren ja-verdens beste fotballspiller i manges øyne, de har nok verdens største talent-ved siden av Cesc, de har Eto'o-kommer etter Henry som verdens beste spiss, de har (nok) verdens beste defensive midtbanespiller i Xavi, de har en av verdens beste sentrale midtbanespiller, hadde det ikke vært for all filminga, i Deco.. de har Puyol som verdens beste midtstopper, de har Marquez som også kommer i toppen som en av de beste midtstopperne, de har to av de beste venstrebackene i verden i Giovanni og Sylvinho (synd at de dro fra Arsenal) og jeg kjenner ikke til en bedre høyreback enn verken Oleguer eller Belletti. Så det er nok bare keeperen som er middelmådig, og kanskje Motta eller vanBommel som siste sentrale midtbane.. Er ikke dette noe å frykte?!!?!?! :)

 

Vi vet alle at du er forelsket i Barca, men litt nøkternhet bør du kunne vise.

Xavi er skadet, Marquez er ingen toppspiller. Puyol er suspendert. Gio er ingen god venstreback, og Sylvinho blir avslørt defensivt gang på gang. Du bør forresten lære historien- begge ble solgt fordi de ikke var gode nok for Arsenal. Beletti er hva man kan forvente på dette nivået- ikke mer. Deco er en god spiller når han har dagen- litt for ofte er det balltap og sommel.

 

For de fleste av oss finnes det spillere i flere kategorier enn dårlig eller "en av verdens beste"- prøv med litt nyanser neste gang du beskriver spillere

Link to comment
Share on other sites

Barca har det beste angrepet i verden. Ferdig med det. Men midtbanen synes jeg er litt oppskrytt, særlig lille (ikke store ;)) Deco. Marqez er i mine øyne undervurdert i likhet med Beletti som i mine øyne kanskje er den beste høyrebacken i verden for øyeblikket. Pouyol er en av verdens 5 beste stoppere, mens venstrebackene til Barcelona er svake defensivt (men de er ganske gode oppover). De har en keeper som ikke er på top 15 i verden engang, noe som er for dårlig. Men selv om laget har noen få svkaheter er de et veldig bra kollektivt lag som har en ideologi som jeg mener er den eneste riktige: Den beste formen for forsvar er angrep. Det er nok bare å bøye seg i støvet og si at når dette laget er sakdefritt, er det verdens beste lag, som i tilegg spiller veldig attraktiv forball (heldigvis!)

Link to comment
Share on other sites

Belletti - Jeg ser ingen som kan matche ham på høyreback i fotballverdenen.

Oleguer - Kanskje ingen verdensklassespiller, men en grei nok spiller.

Puyol - Etter min mening verdens beste midtstopper.

Marquez - En svært god midtstopper, men det er mange gode i den posisjonen så jeg forstår hvorfor Barca leter etter erstatter.

v.Bronchorst - Har vist svært gode evner (spesiellt offensivt) på venstreback, selv om Barca prioriterer Sylvinho.

Sylvinho - Selv ikke A.Cole kan nå hans nivå offensivt som v.back, men defensivt kommer problemet.

Iniesta - Et stort talent. Ennå ganske ung, og kan utvikle seg til å bli et av de store midtbanespillerne i fremtiden.

Deco - Han kommer i verdenstoppen som sentral midtbane, han har svært god teknikk, men det kan bli ødelagt av "sytingen"

Motta - Holder ikke nivå til en klubb som Barca, men det er en spiller jeg liker, og han kunne blitt stor i en annen klubb.

v.Bommel - Er en spiller som jeg ikke liker spesiellt godt. Han er ikke noe særlig god fotballspiller, og er en av de middelmådige i troppen.

Xavi - Er nok verdens beste defensive sentrale midtbanespiller. (altså i Gilberto's rolle)

Larsson - Han kommer til å forlate Barca i sommer, men for øyeblikket bøtter han inn mål. Sier sitt når vi snakker om spansk fotball.

Giuly - Er en spiller som ikke holder nivået til Barca..men det er på grunn av det store antallet vinger til Barca. Velkommen til AFC.

Messi - Er på linje med Cesc det største talentet i fotballverden for øyeblikket. Svært god teknisk spiller!

Ronaldinho - Verdens beste fotballspiller. Need I say more...?!

Eto'o - Kommer etter Henry som verdens beste spiss.

 

Igjen.. er ikke dette noe å frykte?

 

Jeg skriver ikke dette fordi jeg heier på Barca osv. men jeg skriver dette på grunn av at jeg setter pris på herlig fotball, og det er noe Barca spiller. Kanskje verdens største fotballag.. og når de til og med spiller god fotball (sikter f.eks til Chel$ea) så synes jeg at vi alle burde kunne si noe positivt om klubben.

Link to comment
Share on other sites

Belletti - Jeg ser ingen som kan matche ham på venstreback i fotballverdenen.

 

Var enig i mye av de "analysene" dine om spillerne til Barcelona, med unntak av noen.

 

Valgte å sitere det ovenfor fordi jeg mener det er reinspikka pisspreik.

Belletti verdens beste venstreback?! -Det kan du ikke mene??

 

Jeg mener Cole er klart best i den posisjonen, men du mener tydeligvis at en middelmådig back er verdens beste.......

Link to comment
Share on other sites

Belletti - Jeg ser ingen som kan matche ham på venstreback i fotballverdenen.

 

 

Han er høyreback. Barcelona har ikke noe utpreget stjernelag defensivt. De er flink til å jobbe sammen som lag defensivt. Offensivt så er det lite å utsette på Ronaldinho, Eto'o og Messi.

 

Silvinho er veldig god offensivt, noe han også var i Arsenal. Syns Gio gjør en veldig god jobb på venstreback, spesielt med tanke på at han opprinnelig er midtbanespiller.

 

Belletti og Oleguer er gode, men tror nok dette er en posisjon som Barca vil forsterke i fremtiden. De jobber knallhardt og gjør en helt grei jobb, men det er ikke noe mer enn det. Marquez og Puyol holder et bra nivå, men Marquez er det største minuset av de to. Han har en liten vane med posisjonere seg feil av og til.

 

Valdes syns jeg ikke at man skal kritisere så fryktelig. Han har gjort noen feil i det siste, men det er ikke så veldig ofte han gjør det. Han har reddet mange poeng for Barca i år og spilt en viktig rolle for Barca både i CL og serien. Ung er han også, så han kommer bare til å bli bedre og bedre.

 

Midtbanen har man Deco som den aller beste, mens Motta og Iniesta bestandig gjør en god job. Giuly spiller ikke så mye og har egentlig ikke imponert meg så fryktelig. Han var veldig god for Barca ifjor, men når Messi tok plassen hans i år så har han ikke klart å svare når han har fått tillit. van Bommel sliter også med å spille seg i ordentlig form. Han er utrolig god når han først har formen, men har dessverre ikke klart å være like god som han var i PSV.

 

Larsson er alltid en trussel for motstanderlaget når han er på banen og det er veldig synd at han drar hjem til sommeren. Barca har uansett de tre andre foran der, så tror ikke det vil skape de aller største problemene for klubben. :D

 

Arsenal kunne helt klart spilt jevnt med Barcelona. Når Barca har dagen så er de fryktelig gode, men det er også Arsenal. Det viktigste for lagene som spiller mot Barcelona er å prøve (hvis det går an) å ta ut Ronaldinho og Deco, da faller det meste av laget litt sammen. Har sett Barca uten Ronaldinho og da sliter f.eks Eto'o med å stå frem på sitt beste. Arsenal ville helt klart hatt muligheten til å slått ut Barcelona, fordi det er ikke et lag å frykte noe mer enn Real Madrid f.eks. Det eneste jeg ville fryktet med å møte Barca er hva Ronaldinho klarer å få til på egenhånd hvis han har dagen, utenom det er det egentlig ikke så veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye pisspreik, Helmik!

 

Belletti verdens beste venstre back?

van Bommel ingen god fotballspiller?

Guily holder ikke Barcas nivå?

Motta holder ikke nivå?

 

:D

 

That sums it all up.

 

Jajajaa..... beklager for pokker! Jeg skrev feil, og jeg mente at Belletti var høyreback!!!

 

Men for å svare på hele innlegget ditt, så oppsummerer Frank svarene mine i innlegget sitt ovenfor her.

*Ja, Belletti er nok verdens beste høyreback!

*vanBommel er ingen god spiller i Barca. Det betyr at sammenlignet med resten av midtbanen til Barca er han ikke noe god.

*Giuly holder ikke Barca's nivå nei! Rett og slett fordi han ikke passer inn i den spanske spillestilen, og fordi Messi og Larsson er bedre enn ham. (han kunne derimot blitt en hit i Arsenal)

*Motta holder ikke nivå "i en klubb som Barca" -skrev jeg.. og det står jeg ved! Motta kan ikke måle seg med resten av midtbanen til Barca, og jeg tror en erstatter kommer i sommer.

 

Are you happy now?! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

v.Bommel - Er en spiller som jeg ikke liker spesiellt godt. Han er ikke noe særlig god fotballspiller, og er en av de middelmådige i troppen.

Vel...?

 

Uansett, det er ikke lett å vise seg fram på den meget brede midtbanen til Barca. Det er omtrent kun verdensstjerner der, og van Bommel er en klassespiller. Han var stor for PSV, men i Barca har han vel slitt med tillitten og får man ikke spille, blir man ikke bedre for å si det sånn. Hadde ikke hatt noe imot van Bommel til Arsenal. Han er en mye bedre midtbanespiller enn det Baptista er.

 

Og Motta, han er et stortalent. Han er vel fortsatt ung (?) og har et stort potensiale.

 

Og Belletti er ikke verdens beste høyre back. Du har karer som del Horno, Lauren, Cafu.

Link to comment
Share on other sites

v.Bommel - Er en spiller som jeg ikke liker spesiellt godt. Han er ikke noe særlig god fotballspiller, og er en av de middelmådige i troppen.

Vel...?

 

Uansett, det er ikke lett å vise seg fram på den meget brede midtbanen til Barca. Det er omtrent kun verdensstjerner der, og van Bommel er en klassespiller. Han var stor for PSV, men i Barca har han vel slitt med tillitten og får man ikke spille, blir man ikke bedre for å si det sånn. Hadde ikke hatt noe imot van Bommel til Arsenal.

 

Det er jo det jeg sier, for pokker! Må begynne å følge med!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...