Jump to content

2006.01.10 Wigan Athletic B


Andain

Recommended Posts

wigan.gif

Wigan Athletic - Arsenal

The JJB Stadium, Tirsdag 10 Januar klokken 20:45

 

Lagoppstilling:

Wigan Athletic: Pollitt, Chimbonda, De Zeeuw, Henchoz, McMillan, Teale, Bullard, Kavanagh, McCulloch, Roberts, Connolly. Reserver: Filan, Scharner, Jackson, Francis, Johansson.

 

Arsenal: Almunia, Gilbert, Senderos, Djourou, Cygan, Ljungberg, Flamini, Silva, Hleb, Owusu-Abeyie, Reyes. Reserver: Poom, Bendtner, Lupoli, Fabregas, Larsson.

 

Dommer:

 

TV kanaler:

SuperSport 3 SA

Galaxie Sport

SKY Sports 1

Al Jazeera Sport 1

DSF (Sport)

Galaxie Sport

Sport 2 HU

Diema 2

Alfa TV

Sport Italia

SuperSport 1

Kanal Turk

Sport N

Viasat Sport 2

Diema 2

TV Sport RO

Prva TV

Al Jazeera Sport 1

 

TV / Radio streams:

Radio : BBC Five Live

 

Skader/suspendert/fraværende:

Ashley Cole (skadet)

Gael Clichy (skadet)

Robin van Persie (skadet)

Sol Campbell (skadet)

Kolo Toure (Afrikanske mesterkapet)

Emmanuel Eboue (Afrikanske mesterskapet)

 

Tidligere møter:

 

Troppen:

Wigan Athletic: Pollitt, Chimbonda, De Zeeuw, Jackson, Henchoz, McMillan, Scharner, Bullard, Francis, Skoko, Johansson, McCulloch, Connolly, Roberts, Teale, Filan, Kavanagh.

 

Arsenal : Almunia, Poom, Gilbert, Fabregas, Djourou, Senderos, Owusu-Abeyie, Ljungberg, Hleb, Larsson, Reyes, Lupoli, Bendtner, Flamini, Cygan, Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Posted Today, 06:36 PM Skulle ønske den gjorde det. da hadde vi fått sett at arsenal slo Wigan.

Men viser de finalen? det burde de gjøre.

 

 

 

De viser jo finalen på SportN, men ikke på canal+ de har aldri vist denne cupen på canal+

Sporten er tidligere Viasatsport1.

Tror det blir en vanskelig kamp fordi wenger stiller nok me et ungt lag slik han altid har gjort i denne cupen. Men de har jo kommet så langt så synes det er riktig av wenger å la de unge spillerene spille i denne turneringen jeg!!!

 

Arsenal vinner 1-2. og møter manu i finalen KONGE... :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske den gjorde det. da hadde vi fått sett at arsenal slo Wigan.

Men viser de finalen? det burde de gjøre.

33770[/snapback]

 

Canal+ har ikke rettigheter til å sende noe fra liga-cup og fa-cup... De rettighetene har viasat

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tippe at Van Persie og Lupoli starter på topp for oss fordi de begge trenger matchtrening. Det låter veldig bra med med tanke på at Van Persie viste ifølge rapporter jeg har lest veldig gode pasninger i FA-cup kampen mot Cardiff. Luopli, som er en klassisk fox in the box, trenger å bli matet, noe han blir med Van Persie og venstrekanten som kommer til p bestå av Reyes eller Quincy som begge er gode til å komme seg rundt å legge inn. Høyresiden som kommer til å bestå av enten Ljungberg eller Ljungberg er begge sterke til å gå på løp inn i boksen, noe som jeg er sikker på at det kommer mål av! Bergkamp kommer nok til å bli bytta inn. Jeg vil tippe at Senderos får spille, mens Lauren får en pause. Larsson kommer nok også til å få sjanse. Jeg sikker på seier! Men selv om vi "bare" klarer uavgjort så er det ikke jordas undergang med tanke på at det er to kamper. De tar oss ALDRI på vårt eget fort så lenge vi ikke knuser dem borte og slapper av hjemme. Jeg gleder meg til denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi får en pen blanding av unge og erfarne spillere. Ungdommene Wenger ønsker å satse på og som har en fremtid i Arsnal vil starte, de som nå er squad spillere på reservene vil bli vraket.

Ser for meg en lagoppstilling som inneholder minst 2 erfarne i hvert ledd og at sentrallinjen vil bestå av solide førstelagsspillere da det vil bli høyt tempo og harde tacklinger fra første spark på ballen.

Drister meg til et forslag:

 

Almunia

Eboue Senderos Sol Gilbert

Ljungberg Song Gilberto Quincy

van Persie Lupoli

 

Poom Bergkamp Flamini Djourou Larsson

 

Noe vågalt da Wigan kommer til å stille med toppet lag. Jeg syns imidlertid at vi skal fortsette å la de nest beste få en mulighet til å vise hva de kan sammen med mer erfarne spillere. Det er synd å utelate spillere som Reyes, Fabregas, Hleb og Bendtner som alle er bare unggutter, men det viser hvilket luksusproblem klubben har når det gjelder unge talenter som vil og kan bekle plasser i et blandingslag.

Link to comment
Share on other sites

Eboue har vel reist til Afrika mesterskapet og spiller desverre ikke. Han og toure skulle spillt på Lørdag men ble tatt ut av laget rett før kampstart.

 

Laget ser bra ut ellers, men tviler på at Wenger stiller med ett så rutinert lag. Tipper det blir mer enn 4 "ungutter", men må si det er utrolig vanskelig å ta ut laget. Spesielt forsvaret. Hvem spiller høyreback!?

Link to comment
Share on other sites

Vi stiller vel med en go del B-lags/junior spillere i denne kampen. Det kan være nok til å slå Wigan. Ikke sikkert de heller stiller med de aller beste spillerne... Tipper vi vinner 1-0 eller 2-1, kommer sansynligvis til å bli veldig jevnt og underholdene.

 

Hadde vært morsomt om ungguttene hadde vist hvor mye potensiale det bor i dæm og vunnet denne B-cupen. Kommer Woman til finalen stiller de sikker med det beste de har, men gutta våre kan sikkert hamle opp med dem også på en god dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...