Jump to content

2006.01.10 Wigan Athletic B


Andain

Recommended Posts

Guest Ola Løvsletten

en ting jeg glemte som jeg stilte sp.målstegn ved i går.

I det 86 minutt fikk vi frispark i god innleggposisjon

 

isteden for å slå den korte og spille oss bort er det ikke bedre å sende opp de hodesterke og slå inn foran mål

 

når det er såpass få min igjen og vi ikke har med de beste tror jeg dette er en mye bedre løsning, da vi automatisk skaper en vanskelig situasjon for motstanderen

 

dette stusset jeg på når jeg så kampen

 

noen som er enig/uenig?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply
Kampen på Highbury skal vinnes, og selvsagt må Wenger stille med et lag han mener bør vinne. Jeg synes det var tydelig i denne kampen, at vi ikke var sterke nok.

 

Da må vi ha med bedre spillere. Og selvsagt blir vi bedre når vi får med oss flere førstelagsspillere. Å tro at vi er bedre med ungguttene er tull. Nei, vi må ha et sterkere lag i 2 leg, for den kampen skal vi vinne.

34710[/snapback]

 

Her er jeg helt uenig. Jeg ser ikke det helt store med å vinne Carling Cup og støtter fullt ut at Wenger nedprioriterer denne cupen og heller lar yngre spillere få sjansen. Dette er en ypperlig annledning for reserve/junior spillerene våre til å få prøvd seg på et høyere nivå. Ble faktisk litt overrasket over at mannskapet idag var "såpass" sterket på papiret.

 

Jeg ser heller at førstelagsspillerene hviles under Carling Cup og heller stiller bedre rustet til kampene som teller (Premier League, FA Cupen og Champions League).

34711[/snapback]

 

Selvsagt må vi prøve å vinne alt vi er med på, selvom noen turneringer har høyere prioritet enn andre. Jeg er enig i at vi ikke trenger å mønstre med det beste laget for å komme langt i Carling cup, og da skal vi være glade for det. Dersom reservene ikke er gode nok for å vinne kamper i denne turneringen skal de heller ikke satses på. Når vi spiller returen mot Wigan, må vi ha noe mer kvalitet på laget. Det såg vi, og det betyr da at noen reserver må ut. Spørsmålet er hvem!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto, Almunia og Senderos var ganske bra. Djourou og Gilbert ok, mens resten av laget ikke gjør jobben sin.

 

Vi tar de på Highbury.

34712[/snapback]

 

Hva gjorde Cygan galt i dag, Wurku?

34713[/snapback]

 

 

Beklager, han var vel ikke så værst idag.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke at resultatet er det som skuffer mest i denne kampen. Det som derimot gnager mitt fotballsinn er den totale mangelen på plan i angrepsspillet i laget for tiden. Minner meg nesten om Norge på Nils Johan Sembs siste år som landslagssjef. Spillerne vet rett og slett ikke hvor de skal gjøre av seg. Reyes har vært god en periode, men i denne kampen er han helt utafor og går seg fast gang på gang. Hleb må snart begynne å vise noe som tilsier at han ikke er den berømte katta i sekken. Teknikk har han i massevis, men han skal ikke beskyldes for at overblikket er hans sterkeste sider. Ljungberg er det nesten ikke verdt å nevne engang. Har vært dårlig hele sesongen, og virker til å være helt utafor. Enkle ting som å sidestille seg i mottaket for å kunne ta med ballen fremover i fart med ett touch er helt fraværende og han suller seg bort med alt for mange touch. Kanskje er det modell oppdragene som tar på. Quincy viser heller ingenting som viser at han blir den vi håper han skal bli, men det er IKKE han som skal ta tak i kamper som dette. Det er det de rutinerte som skal gjøre, og offensivt er det ingen av de etablerte som presterer.

Lyspunktet var midtstopperparet som viser at det bor mye fotball i de.

 

Men vi vinner omkampen.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke at resultatet er det som skuffer mest i denne kampen. Det som derimot gnager mitt fotballsinn er den totale mangelen på plan i angrepsspillet i laget for tiden. Minner meg nesten om Norge på Nils Johan Sembs siste år som landslagssjef. Spillerne vet rett og slett ikke hvor de skal gjøre av seg.  Reyes har vært god en periode, men i denne kampen er han helt utafor og går seg fast gang på gang. Hleb må snart begynne å vise noe som tilsier at han ikke er den berømte katta i sekken. Teknikk har han i massevis, men han skal ikke beskyldes for at overblikket er hans sterkeste sider. Ljungberg er det nesten ikke verdt å nevne engang. Har vært dårlig hele sesongen, og virker til å være helt utafor. Enkle ting som å sidestille seg i mottaket for å kunne ta med ballen fremover i fart med ett touch er helt fraværende og han suller seg bort med alt for mange touch. Kanskje er det modell oppdragene som tar på. Quincy viser heller ingenting som viser at han blir den vi håper han skal bli, men det er IKKE han som skal ta tak i kamper som dette. Det er det de rutinerte som skal gjøre, og offensivt er det ingen av de etablerte som presterer.

Lyspunktet var midtstopperparet som viser at det bor mye fotball i de.

 

Men vi vinner omkampen.

34809[/snapback]

 

Vi spilte vel mer eller mindre 4-6-0, istedet for 4-5-1... I returen har jeg lyst å se Arsenal i en 4-4-2 formasjon, med Bendtner og Lupoli på topp... Hadde vært spennende å se hva de to sammen kunne fått til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...