Jump to content

2006.01.10 Wigan Athletic B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply
Da er det bare å kjøre på med toppet lag på THOF!

34685[/snapback]

 

NEI!!!!!!!! <_<

Det kan ikke skje. "Vi" må heller spille BEDRE og vise at "vi" kan fotball, og altså spille med nærmest samme lag og vise at ARsenal er et bedre lag enn Wigan uansett lagoppstilling!!!

 

Det blir feil å stille toppet... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Paradoksalt nok, eller kanskje nettopp derfor - jo nærmere Arsenal stiller med toppet lag i årets Carling Cup, jo dårligere er prestasjonene. Hvor var fysisk sterke rivjern på midten som Song og Muamba. Flamini ble helt enkelt en løpegutt, bokstavelig talt.

 

Målet? Hleb er tafatt, som i resten av kampen, glipper helt i markeringen og glemmer å passe mannen sin i det innkastet går i forkant av innlegget. Lille Larsson er ingen høyreback, har ikke fysikken til å matche Scharner og kan heller ikke plassere seg "lurt" ved å gå i kroppen på ham. Han blir knust regelrett.

 

Denne kampen var egentlig en god illustrasjon på alt som har vært galt denne sesongen, og til tross for skader på Clichy og Cole, en klumsete Senderos, Cygan på backen og jeg-vet-ikke-hva, det er ikke forsvaret som er problemet i år. Det er offensiven og aggresiviteten fremover på banen som svikter totalt. Alt for lite skapes. Altfor lett blir man overkjørt i overgangene. Gilberto den eneste foran forsvarsrekka som kan få ståkarakter i dag.

 

Quincy mister jeg dessverre mer og mer troen på for hver kamp jeg ser ham spille. Ljungberg løper og løper, men får det ikke til. Reyes likeså. Hele offensiven ble nedløpt av agressive Wigan-forsvarere. Fra første minutt savnet jeg Fabregas. En spiller som kan holde på ballen i fem sekunder og roe ned. Slik det ble i dag, mistet Arsenal ballen med en gang. Det gikk sjelden mer enn tre trekk før den var borte.

 

Fortjent tap. Triste greier.

Link to comment
Share on other sites

Har vi spillt en svakere kamp under Wenger??

 

Vi skaper ingenting og i andre omgang er vi ikke i nærheten av Wigans 16 meter..

 

Reyes og Hleb er så svak at jeg lurer på om de er gode nok for det høyeste nivå, pinlig rett og slett..

 

 

Senderos var veldig bra mot pluggen som jeg har glemt hva heter.

 

Flamini og Gilberto har ikke en konstruktiv passning på 90 minutter, ganske utrolig spør du meg.

 

Gratulerer til midtstopperne for en super kamp..

 

Ljungberg, Hleb, Reyes, Gilberto og Flamini; SKAM DERE!!!

Link to comment
Share on other sites

Enig med mange her att forsvaret gjør en god jobb. Cygan og Senderos jobb godt ilag. Resten var drit..Gilberto jobber bra defansivt, og Ljungberg løper mye, menst Reyes og Hleb senker alt med mislykka dribling. Quincy gjorde ingenting anna enn å slå ut med armane og stå ro..skuffandes, ville tru at han hadde ett ønske om å imponere Wenger og spille seg in på A-laget, men den gang ei..begynner å tvile på hele fyren, spesielt med dei nykkene hans..

Vi vinner heime, og spiller finale mot blackburn...god natt folkens.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å kjøre på med toppet lag på THOF!

34685[/snapback]

Nope. Her kjører vi på med dei som har fått oss dit.

 

Vi starter nok ein gong UTAN spissar på bana. Korleis kan vi forvente å vinne fotballkampar då? Når Lupoli endeleg kjem inn, så blir han sørgeleg aleine på topp. Skal vi spele med en spiss er det ein rolle som passar Bendtner langt bedre.

 

Elendig. Det er beskrivelsen for midtbana. Tvers igjennom. Kun Flamini sin førsteomgang som holdt mål - resten var rett ut flaut. Dei såkalla etablerte: Ljungberg, Gilberto, Hleb og Reyes er pinlige. Har dei sett ei fotballbane før? Uansett er det desse som skal stå fram. INGEN gjer det.

 

Forsvaret må få godkjent. Spesielt stopparparet. Djorou positiv i dag, spør du meg. Cygan slit som vanlig med posisjonering men var bedre enn ofte før.

 

Almunia er min man of the match. Ikkje fordi han gjer så mange redningar, men fordi han i det minste gjer sitt beste, og er våken med gjennomspel og liknande. Våken var neppe mange av dei andre a-lagsspelarane som fekk sjansen i dag.

 

Ser ikkje vekk frå at vi går vidare - men etter mitt syn er det tydelig at ungguta ikkje er gode nok til at vi kan stole på dei som stallfyll over tid. Vi MÅ handle.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Endelig var det min tur å følge Arsenal på tv'n i fra godstolen..Og hva skjer? Holder på å sovne av. Greit at vi har et ungt lag, men det er jo ingen som jobber.

Ljungberg og Hleb tar ikke tak, noe de må gjøre i e kamp som denne..

Vår beste mann vil jeg si var Senderos som ikke gjorde noen merkbare feil.

Ellers meget labert!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

ikke nødvendig med slakt, vi har gode muligheter for å komme oss videre...

 

en god del positivt å trekke ut av denne kampen

 

almunia- virker veldig solid bak

 

senderos- sendte en god søknad om plass på førstelage

 

forsvar- meget bra i dag, virket solid lenge, tror mer det var midtbanen som gjorde at vi slapp inn for vi ble presset så jævlig bakover

 

fabregas- viste etter innhoppet hvorfor han spiller i 1.elleveren... herregud hvor den gutten imoponerer meg med en utrolig oversikt i spillet

 

gilberto- defensivt var han god, litt mer å gå på fermover på banen,men synes å se tegn på at han begynner å komme i form

 

 

ellers så var det veldig tydelig under kampen at vi manglet spiss,, litt vanskelig for et lag når de spiller uten spisser

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som har ropt om at Qiuncy må få sjansen på førstelaget. I dag beviste han nok engang at han ikke holder det nivået som forventes. Han har fart og teknikk, men der stopper det også. Han virker å mangle spillerforståelse, og han fremstår ikke som noen lagspiller. Jeg holdt på å rive av meg håret da Ljungberg gikk på et løp, og var helt åpen. Istedet for å slå en gjennombruddspasning som ville sendt Ljungberg alene med keeper, så velger han å før ballen på tvers av banen. Hadde det vært Bergkamp, Henry eller van Persie som hadde hatt ballen der, ville pasningen ha kommet.

Link to comment
Share on other sites

Kampen på Highbury skal vinnes, og selvsagt må Wenger stille med et lag han mener bør vinne. Jeg synes det var tydelig i denne kampen, at vi ikke var sterke nok.

 

Da må vi ha med bedre spillere. Og selvsagt blir vi bedre når vi får med oss flere førstelagsspillere. Å tro at vi er bedre med ungguttene er tull. Nei, vi må ha et sterkere lag i 2 leg, for den kampen skal vi vinne.

Link to comment
Share on other sites

Kampen på Highbury skal vinnes, og selvsagt må Wenger stille med et lag han mener bør vinne. Jeg synes det var tydelig i denne kampen, at vi ikke var sterke nok.

 

Da må vi ha med bedre spillere. Og selvsagt blir vi bedre når vi får med oss flere førstelagsspillere. Å tro at vi er bedre med ungguttene er tull. Nei, vi må ha et sterkere lag i 2 leg, for den kampen skal vi vinne.

34710[/snapback]

 

Her er jeg helt uenig. Jeg ser ikke det helt store med å vinne Carling Cup og støtter fullt ut at Wenger nedprioriterer denne cupen og heller lar yngre spillere få sjansen. Dette er en ypperlig annledning for reserve/junior spillerene våre til å få prøvd seg på et høyere nivå. Ble faktisk litt overrasket over at mannskapet idag var "såpass" sterket på papiret.

 

Jeg ser heller at førstelagsspillerene hviles under Carling Cup og heller stiller bedre rustet til kampene som teller (Premier League, FA Cupen og Champions League).

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Må si at jeg mister troen på han Quincy.. Han har helt klart kvaliteter.. Men likner mer og mer på en svak utgave av Wiltord som tar i mot ballen og dribler litt uten å komme seg i en bedre situasjon. . Gjentatte ganger i dag prøvde han å drible, men fikk det ikke til og det endte meg en "nødpassning" i en tilfeldig retning..Men han er kanskje en spiller som trenger mer tid og bedre pasninger for å lykkes.. Derimot syns jeg det var utrolig morsomt å se Lupoli sitt innhopp! Greit nok at han ikke fikk til noe særlig. Men for en innsats. Løp på hver ball uten respekt for Wigan sine forsvarere. Hadde vært moro om han fikk noen ordentlige sjanser til å vise seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Cygan var solid og sikker i forsvar.. Men han er jo aldri i nærheten av å skape noe offensivt.. Idagens fotball må backene bidra offensivt.. Og det gjør ikke Cygan.. Der har han mye å lære av Cole og Clichy.. Gilbert var vel heller ikke så offensiv idag. Men han er jo fortsatt veldig fresh på toppnivå...

 

Ser fram i mot en skadefri vår!

Link to comment
Share on other sites

Var veldig så folk mistet troen på Quincy her da ?!?!?!

 

Problemet i denne kampen, som så ofte før i år, er at midtbaneleddet spiller alt for mange støttepasninger i avgjørende faser av vårt overgangsspill - som dermed ikke blir noe overgangsspill.

Det er ingen grunn til å avskrive en unggutt som Quincy etter en kamp som denne. Den noe mer tilårskomne Reyes derimot, bør gis noen ukers ferie. Det eneste positive jeg kan si om hans sesong sålangt er hans innsats mot Man U.....

Link to comment
Share on other sites

Wigan vann denne kampen ford dei kjempa meir heilhjerta enn det vi gjorde. Ikkke minst med tanke på alle skadeproblema deira, er det flaut. Eg fylgde kampen på radio, men laget kan ikkje ha skapt meir enn eit par sjansar, og det er sjølvsagt for dårleg. Nå er det slik at alle kan ha ein dårleg dag på jobben, men det går likevel an å arbeide hardt. Eg ser ingen grunn til å kritisere dei yngre spelarane, men av dei meir etablerte må ein kunne forvente meir. Trass i at dette "berre" var ligacupen, dreiar dette seg om spelarar som hevar ei solid lønn, og som burde sett det som ei plikt å gå framfor med eit godt eksempel.

 

Eg meiner det er ei av Wenger's svakheiter at han er for lojal mot etablerte spelarar som ikkje lengre leverer varene. Eg kan ikkje skjønne anna enn at det skadar managerens autoritet når enkelte har "klippekort" i startoppstillinga same kor dårleg dei presterer. Hadde ein 18-årig Ljungberg vist like svakt spel denne sesongen som den etablerte Ljungberg, hadde han vore milevis unna ein plass på fyrstelaget. I tillegg slit Hleb framleis med å tilpasse seg den spesielle engelske spelestilen. Talentet er udiskutabelt, men det gjenstår å sjå om han er i stand til å omstille seg frå Bundesliga. Eg har ikkje gjeve han opp enno.

 

Dennne kampen føyer seg inn i rekkja av dårlege bortekampar denne sesongen. Årsaka ligg mykje i psykologi når det blir så stor skilnad på heimeform og borteform (jfr. bortetapet mot Chelsea i den 2. ligarunden). I tillegg kan eksperimenteringa med 4-5-1 formasjonen knapt kallast nokon suksess, og har vel heller skapt usikkerheit i spelargruppa.

Link to comment
Share on other sites

Ingen fest forestilling akkurat.

 

Men tross alt er det som nevnt over ingen grunn til slakt. Vi tapte 1-0 borte og har ett godt utgangspunkt for hjemme kampen. Forsvaret klarer seg stort sett bra. Larsson er nok ikke den født back og kom vel muligens inn på grunn av en smell på en solid Gilbert!? Midtforsvaret spiller bra, Senderos er fremdeles noe panisk og usikker i spillestilen (på grunn av manglende fart) men kommer godt ut av det idag. Cygan gjør som han har gjort de siste kampene, spiller solid i 70 minutter men så skrus bryteren av. Han så helt bortkommen ut de siste 20 og var til stadighet feilplassert. Almunia virker solid, men var vel noe feilplassert på målet til Wigan, den skal ikke gå inn på nærmeste stolpe.

 

Som mange har vært inne på så er det fremover på banen problemene er. Dette kan nok delvis skyldes at backene ikke går over midtbane streken lenger, men også mangelen på en ball fordeler sentralt. Reyes tåler ikke den engelske vinteren, Ljungberg er totalt ute av form, Hleb kan like gjerne venne seg til den engelske spillestilen på reservelaget. Han har vært utrolig svak desverre. Har store problemer med å se hvorfor han til stadighet får så mye skryt på forumet her. Potensialet er nok der, men han er milevis unna å få det ut.

 

Ljungberg er ingen typisk spiss og det er vel heller ikke Quincy. Synes laget til Wenger igår bar litt preg av at de 11 skulle spille, uavhengig av om de passet sammen som ett lag. I returen må vi få inn minst 1 spiss, så burde dette gå.

 

Ikke enig i at vi ikke skal sette inn de førstelags spillerene som trengs for å vinne turneringen. 1-2 kamper fra eller til iløpet av en sesong får de tåle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal over å se Boro kampen i helgen, men etter denne forestillingen har jeg mer lyst å selge billetten min og kjøpe brøbakemaskin i stede.

 

Greit nok at det lyser nedprioritering lang vei av både Wenger og spillere, men når man spiller for Arsenal må man forlange insats og stolthet uansett. Jeg tror det hadde vert bedre å fortsette med med reservelaget og latt spillere som Lupoli, Bentner, Larson, Song...osv fulføre jobben.

 

Dette var en sann lidelse <_<

Link to comment
Share on other sites

Har vel knapt sett en kjedligere kamp med Arsenal siden 6-1 på OT. Det var verre tatt i betraktning at vi ble nr 2 i ligaen samme sesong.

Jeg er helt enig med alle som angriper de etablerte etter en slik kamp, men Quincy må tåle å få litt pepper etter en kamp som har virkelig kunne gjort det bra i. Mannen er rask og har god tekninkk. Som midtstopper stiller Wigan med en blekfet og aldrende sveitser som ikke klarer å komme i mål på en 100m. Quincy utfordrer ikke en eneste gang med fart, han tripper rundt med hopp og sprett helt uten mål og mening. Han bør settes på en benk for å lære litt om taktiske valg og disposisjoner. Han kan umulig ha lært noe om hvordan fotball spilles som lag i sin tid i Ajax og Arsenal. Nå var det mange som misset på enkle pass i går, men jeg tror ikke Quincy slår en passning som havner hos en medspiller i hele kampen selv upresset. Det var direkte pinlig å se på.

Et lyspunkt i går var Gilbert som viste hurtighet og relativ god plasseringsevne som høyeback. Cygan gjorde en godkjent match, Senderos styrte forsvaret og Djourou viste bra evner med fart, god i luften og sterk i kroppen. Flamini var god i første, usynlig i andre. Gilberto god def, dårlig fremover- resten fremover var så svake at jeg ikke gidder å kommentere dem. Almunia er feilplassert på scoringen, resten er greit uten å gjøre feil hverken med armer, hodet eller bena.

 

Håper vi får se en helt annen match om 14 dager og at innsatsen er bedre enn i går- vi spiller tross alt om en finaleplass.

Link to comment
Share on other sites

Mine spillevurderinger:

 

Almunia:

Bortsett fra den ene cornereren der han kommer på bærtur og Ljungberg redder oss, gjør han en god jobb. Han kunne kke gjort noe særlig med målet. 6.5

 

Cygan:

Den dårligste i forsvaret, men det var fordi resten spilte så bra. Dette er en av de bedre kampene jeg har sett av Cygan i år. Utrettet ingenting offensivt, men var god bakover med unntak av de siste 20 min. 6

 

Senderos:

Utrolig god! Viste at vi kanskje ikke kommer til å lide så mye som vi fryktet i Toure sitt fravær. Senderos er mye bedre duellspiller enn Toure, men er mye treigere. I denne kampen kan jeg ikke huske at vår lovende sveitser gjorde noen feil. 8.5

 

Djorou:

Veldig god. Styrte offsidelinje bra sammen med Senderos. Litt mer skjelven enn Senderos, men var god! 7.5

 

Gilbert:

Viser at vi også kan overleve på høyrebacken ved en eventuell skade på Lauren mens Eboue er i Afrika. Turte ikke så mye offensivt, men var god bakover. 7

 

Hleb:

FY! Dette var begredelig! Det virker som om han spiller dårligere etterhvert som han får mer spilletid. han var totalt usynlig og drible seg inn i trøbbel. Burde heller ha satt fart mot mål og lignende. Mye dårlige dempinger og mange støttepasninger. Nå må du skjerpe deg! Jeg veit du kan klare det bedre. 4

 

Flamini:Vår beste offensive spiller i førsteomgang. Jobbet mye og kom til en blokker skuddmulighet som jeg er helt sikker på at ville gått inn. Vant ballen mye, men saktet ned spillet ofte og bommet mye på pasninger. Tapte seg i andreomgang. 5.5

 

Gilberto:

Var god bakover, men hadde masse feilpasinger og skapte lite framover. 5

 

Ljungberg:

Frisk i starten, men dabbet av. Leit at han ikke putta på den sjansen i begynnelsen, men slike situasjoner er vanskelige. Kunne jobbet mere. Gikk på noen løp, men burde prøvd seg på flere. Måtte ta den tunge jobben som ensom spiss og klarte dessverre ikke det. 5

 

Reyes:

Jobber bra, men roter seg hele tiden bort. Spiller mye støttepasninger og bruker sjelden farten sin. Trakk seg for mye ut på siden og fikk ikke truet målet. Gikk på for få løp. 6

 

Quincy:

Utretter ingenting og dribler sge mye bort. Han ender opp som feilvendt hele itda og misliker det sterkt. Burde gått på flere løp slik at han får rett vendt seg! ender opp med masse støttepasninger og surring. Elendig treffprosent på på pasningene 4.5

 

 

Bytter:

 

Larsson:

Kommer inn på en uvant posisjon og det merkes på målet på posisjoneringen. trettet ellers ikke noe sørlig. Gilbert var bedre! 4.5

 

Lupoli

Løp mye og viste at han ville. Fikk for liten spilletid og fikk ingen muligheter, Burde starter på topp med tanke påat han var sammen med Bendter de eneste spissene!!!! 5

 

Fabregas:

Kommer inn og viser pasningskvalitet som vi manglet i hele kampen! Grunnen til at han ble vraka er nok fysikken og at han trengte hvile. 6

 

Forsvaret:

Fikk spillerne hele tiden i offside! Knallbra med unntak av de siste 20 min. Da ble de mer usikre og surret mere.

 

Midtbanen/angrep:

Ekstremt dårlig pasningskvalitet en dårlige dempinger, total mangel på intiativ. Ender opp med alt for trangt småspill som ikke kommer noe vei. Ingen setter fart inn mot mål og så å si ingen tar intiativ på løp. --> Det ser ut som at vi ikke hadde noen plan. Det ble masse stillestående dribling som ikke førte noen vei. Vi er PL's raskeste lag, men det så ingen til i går! Hvis jeg ikke tar helt feil fikk vi bare ett skudd på mål ;) ! Vi jobbet for lite og ble løpt opp hele tida pga for lite tempo. Vi ender opp med å slå langt, og det går èn av tusen ganger med vårt lite hodesterke lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...