Jump to content

2005.12.31 Aston Villa B


Magnus87

Recommended Posts

Etter to gode seire på rad nå føler jeg at Villa kampen skal gå. Villa har scoret hele 7 mål på 2 kamper! De er et godt hjemmelag som kan slå hvem som helst. Det blir med andre ord en vanskelig kamp, men de er ikke de eneste som er i scoringsform :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Hepp,

 

gutta er i siget igjen, og Aston Villa er en motstander Arsenal SKAL slå. Aston Villa sliter stort sett alltid mot de store lagene, og dette bør ikke bli noe unntak.

 

Leser i andre tråder her at noen omsider har fått øynene opp for at det kanskje ikke er så dumt å bruke Flamini sammen med Gilberto. Dette prøvde jeg å få gehør for allerede før sesongen, men alle ville ha Fabregas på midten. Personlig mener jeg Fabregas har ett stykke igjen før han burde vært ett soleklart første valg på en av Europas beste lag (ihvertfall i henhold til ambisjonene) Fabregas blir altfor veik og er rett og slett ikke godt nok rustet fysisk. Mannen har ett kjempe talent, og blir uten tvil en stor spiller for Arsenal. Men per dags dato mener jeg vi mangler en makker som passer han på midten. Gilberto har i og for seg fysikken, men han er ingen Roy Keane, han bruker den ikke aktivt.

 

En ting som går igjennom på vinnerlagene til Wenger er at man har 2 solide defensive mitbane spillere og 2 relativt offensive kanter. Iår mangler vi sjefen på midten og itilegg bruker en mer offensiv cesc. Dette fører etter min mening til ubalanse som igjen påvirker hele laget.

 

Ved å bruke Flamini sammen med Gilberto, ihvertfall på bortebane, så vil man få inn en helt annen takling styrke og også arbeids moral på midten.

 

Mitt forslag til lag blir derfor:

 

Lehmann

 

Lauren Sol Toure Cygan

 

Pires Gilberto Flamini Reyes

 

DB Henry

 

Dette utifra den skade situasjonen som gjaldt før Pompey matchen ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas
Gilberto sies å være skadet, og jeg lurer da på hvilken midtbaneduo vi stiller med?

32568[/snapback]

Gilberto har spilt dårlig i det sista uansett, så akkurat det tar eg ikkje så veldig tungt

Link to comment
Share on other sites

Villa slapp in 3 mål i forrige kamp, og med Henry tilbake i scoringsform samt Reyes med stigendes formkurve skal dette bli morro. Nå har vi holdt nullen i 2 kamper på rad, ikkje mot verdens beste lag akkurat ,men dog det hjelper på sjølvtilitten til dei bak der.

Ettersom Gilberto er usikker tipper eg han blir spart til man.utd kampen og vi stiller med Cesc og Flamini sentralt. Hørte rykter om at Pires hadde ein god kamp mot Portsmouth så han starter vell han også, det er vell en ny kontrakt som har fått opp dampen hans :P

Villa har vel vært ett lag som vi alltid slår, så det blir spennende å se om dette blir en trend som blir brutt også (tenker på ch£lski og boro fra tidligere i år som også har hatt gode tradisjoner mot, men som tapte mot i år..).

 

Lehman

Lauren-Toure-Campbell-Cygan

Pires-Fabregas-Flamini-Reyes

Bergkamp (rekner ikkje med ar RVP er klar)

Henry

 

Almunia

Senderos

Eboue

Hleb

Ljungberg

Lupoli

Link to comment
Share on other sites

Gilberto sies å være skadet, og jeg lurer da på hvilken midtbaneduo vi stiller med?

32568[/snapback]

Fabregas - Flamini.

Ein god duo, og dersom Flamini fortsetter dei framstega han har gjort i det siste har vi lite å frykte!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas Flamini er vel det opplagte valget. Men man har jo også ett mer offensivt valg med Pires eller Hleb sentralt også. Synes Pires har vært mye bedre enn mange mener. Han er utrolig dyktig til å holde på ballen å velge de riktige løsningene, noe ikke unguttene våre alltid er like gode til enda.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas Flamini er vel det opplagte valget. Men man har jo også ett mer offensivt valg med Pires eller Hleb sentralt også. Synes Pires har vært mye bedre enn mange mener. Han er utrolig dyktig til å holde på ballen å velge de riktige løsningene, noe ikke unguttene våre alltid er like gode til enda.

32593[/snapback]

 

Du har så rett så rett. Bedre ballspiller og ballbesitter enn Pires har vi ikke i Arsenal per idag. Han har fått mye feilaktig kritikk denne sesongen syns jeg. Han har ikke vært på topp, men langtifra så dårlig som enkelte vil ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas Flamini er vel det opplagte valget. Men man har jo også ett mer offensivt valg med Pires eller Hleb sentralt også. Synes Pires har vært mye bedre enn mange mener. Han er utrolig dyktig til å holde på ballen å velge de riktige løsningene, noe ikke unguttene våre alltid er like gode til enda.

32593[/snapback]

 

Du har så rett så rett. Bedre ballspiller og ballbesitter enn Pires har vi ikke i Arsenal per idag. Han har fått mye feilaktig kritikk denne sesongen syns jeg. Han har ikke vært på topp, men langtifra så dårlig som enkelte vil ha det til.

32596[/snapback]

 

Pires er den sikreste av de rutinerte spillerne vi har. han har ikke like mange løp som før, men har blitt en bedre pasningslegger og gjør ofte gode avgjørelser. Han er viktig for han er en slik spiller som gjør de andre gode. Problemet til Pires er mangel på arbeidskapasitet ogat han kan virke litt veik til tider. Han er en spiller som absolutt er best med ballen i beina. Jeg liker best når han spiller på høyresiden for da får han lettere sendt gjennom sine geniale pasninger og da blir ikke hans mangel på arbeidskapasitet like avgjørende. Spiller utvilsomt best på midten. I sin tidligere klubb var han offensiv midtbane og gjorde store itng for klubben. Teneren til Bayern sa at de ville vunnet CL i fjor hvis de hadde hatt Hleb på laget! Vi har fortsatt ikke sett hvilke ferdigheter denne hviterusseren har!

 

En annen god nyhet er at Van Persie er tilbake mot Villa! Får håpe at han harholdt isne gode form inntakt! Med Henry, Flamini, Reyes, Toure, Campbell og Van Persie i storform er jeg sikker på at vi klarer å ta Villa og og Man U!

 

 

Mitt forslag:

Lehmann

 

Lauren Sol Toure Cygan

 

Pires Hleb Flamini Reyes

 

RvP Henry

 

Tipper vi vinner 3 - 2. Mål av Pires, Hleb og RvP.

Link to comment
Share on other sites

Jo, Pires var ufattelig dårlig i byrjinga av sesongen. Det var eit nytt lavastenivå for hans del. Det han presterte då var ikkje godt nok, same kva eigenskapar han har!

 

Det han har prestert den seinare tid viser teikn til forbetring, og han brukar evnene sine på ein langt betre måte enn tidlegare denne sesongen. Når han gjer det, så er han sjølvskriven på laget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Ja, så er det Villa på lørdag, og man skal ikke se bort fra det blir en vanskelig bortekamp.

Men siden laget (antakelig) har fått tilbake mye av selvtilitten de manglet, så burde ikke en seier her være noe problem.

 

Reyes begynner å kjenne nettmaskene igjen, og Henry begynner å komme mer inn i sin rolle også som passningslegger, Bergkamp scoret endelig sitt 200 mål, og Henry-Pires kombinasjonene sitter igjen ;) Så har vi Flamini på midten, som jeg personlig synes at han utviklet seg veldgi raskt, ser at han forstår mer av spillet utpå der nå ;) Oooog vårt klikk-klakk-pang spill er halvveis tilbake ;)

 

Vi vinner på lørdag og ser frem til en stor og spennende kamp mot Man U på Highbury ;)

Der Man U skal knuuuses :P Hadde vært utrolig deilig om vi slo Man U på tirsdag ;) Noe jeg både håper og tror at vi gjør ;)

Link to comment
Share on other sites

Mener du at det var Henry som endelig scorte sitt 200de mål?

 

Jeg har studert målene gang på gang. Flotte mål, som vanlig, men det er noe spesielt med dem. Se på løpene til spillerne. Det ser ut som om de gir 110% på hvert eneste løp og jaggu får de uttelling. Bare se på 3-0målet. I det ene sekundet er forsvareren helt i ryggen på Henry. I neste sekund er forsvarern helt parkert, ute av rekkevidde og Henry setter lekker inn målet. Se også hvordan Reyes parkerer forsvaret til Pompey på 1-0 målet. Og ikke nok med det.. Hadde ballen gått forbi bergkamp, haddde vi for en gangs skyld flere inne i boksen Pires hadde tatt ett smart løp på bakre stolpe. Det var Garanti for mål. Se også på straffesituasjonen. Tror aldri jeg har sett Robert Pires løpe så fort som han gjorde på løpet. Og se på Bergkamp, sjekker at han ikke kom fra offside, for han spurter som ett olja lyn inn i 16meteren. Ingen fikk ballen, men det ble straffe. Og det jeg vil ha fra mat nå var vi flinke til å fylle opp i boksen, noe vi har sliti enormt med før. Simpelthen DIGGER å se at gutta tar ett tak og virkelig gir jernet!

 

Come on you Gunners! ;)

 

 

EDIT: Trodde denne var i Pompeytråden jeg men samma det. hehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

en seier her her og vi er for alvor på rett vei oppover på tabellen

 

føler at vi nå kan slå hvilket lag som helst,samtidig som jeg sitter med en følelse at vi kommer til å bli bedre og bedre kamp for kamp.....Arsene knows

 

Wenger har visst hele tiden at dette laget har mye større potensial enn det har fått vist

 

men nå er vi igang

 

enormt viktig med seier mot villa, men dette ordner gutta

 

 

jeg bruker ikke gjette lagoppstilling,men ønsker meg pires i startelleveren og van persie fra start

Link to comment
Share on other sites

Etter Bergkamp sin meget gode kamp mot Pompey tror jeg

han spiller.

 

Laget:

 

Lehmann

 

Lauren  Sol Kolo  Cygan

 

Pires  Gilberto  Flamini  Reyes

 

DB  Henry

 

Vi vinner 2-0.

32639[/snapback]

 

Du såg Pompey-kampen, Morten. Lurer derfor på hvorfor du vil ha Pires på venstrekanten, når Reyes var så bra der? Spilte ikke Reyes venstre?

Link to comment
Share on other sites

Etter Bergkamp sin meget gode kamp mot Pompey tror jeg

han spiller.

 

Laget:

 

Lehmann

 

Lauren Sol Kolo Cygan

 

Pires Gilberto Flamini Reyes

 

DB Henry

 

Vi vinner 2-0.

32639[/snapback]

 

Du såg Pompey-kampen, Morten. Lurer derfor på hvorfor du vil ha Pires på venstrekanten, når Reyes var så bra der? Spilte ikke Reyes venstre?

32665[/snapback]

Pires er satt opp på høyre da.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Mener du at det var Henry som endelig scorte sitt 200de mål?

 

Jeg har studert målene gang på gang. Flotte mål, som vanlig, men det er noe spesielt med dem. Se på løpene til spillerne. Det ser ut som om de gir 110% på hvert eneste løp og jaggu får de uttelling. Bare se på 3-0målet. I det ene sekundet er forsvareren helt i ryggen på Henry. I neste sekund er forsvarern helt parkert, ute av rekkevidde og Henry setter lekker inn målet. Se også hvordan Reyes parkerer forsvaret til Pompey på 1-0 målet. Og ikke nok med det.. Hadde ballen gått forbi bergkamp, haddde vi for en gangs skyld flere inne i boksen Pires hadde tatt ett smart løp på bakre stolpe. Det var Garanti for mål. Se også på straffesituasjonen. Tror aldri jeg har sett Robert Pires løpe så fort som han gjorde på løpet. Og se på Bergkamp, sjekker at han ikke kom fra offside, for han spurter som ett olja lyn inn i 16meteren. Ingen fikk ballen, men det ble straffe. Og det jeg vil ha fra mat nå var vi flinke til å fylle opp i boksen, noe vi har sliti enormt med før. Simpelthen DIGGER å se at gutta tar ett tak og virkelig gir jernet!

 

Come on you Gunners! ;)

 

 

EDIT: Trodde denne var i Pompeytråden jeg men samma det. hehe.

32661[/snapback]

 

Nope, Bergkamp scorte sitt 200'nde mål. Hvis vi tar med de målene han har scort for Inter(11) og Ajax(103), itillegg til Arsenal(86).Men dette er da mål scort i serien!

Dårlig skrevet av meg. Men han scorte sitt 86 mål for Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Mener du at det var Henry som endelig scorte sitt 200de mål?

 

Jeg har studert målene gang på gang. Flotte mål, som vanlig, men det er noe spesielt med dem. Se på løpene til spillerne. Det ser ut som om de gir 110% på hvert eneste løp og jaggu får de uttelling. Bare se på 3-0målet. I det ene sekundet er forsvareren helt i ryggen på Henry. I neste sekund er forsvarern helt parkert, ute av rekkevidde og Henry setter lekker inn målet. Se også hvordan Reyes parkerer forsvaret til Pompey på 1-0 målet. Og ikke nok med det.. Hadde ballen gått forbi bergkamp, haddde vi for en gangs skyld flere inne i boksen Pires hadde tatt ett smart løp på bakre stolpe. Det var Garanti for mål. Se også på straffesituasjonen. Tror aldri jeg har sett Robert Pires løpe så fort som han gjorde på løpet. Og se på Bergkamp, sjekker at han ikke kom fra offside, for han spurter som ett olja lyn inn i 16meteren. Ingen fikk ballen, men det ble straffe. Og det jeg vil ha fra mat nå var vi flinke til å fylle opp i boksen, noe vi har sliti enormt med før. Simpelthen DIGGER å se at gutta tar ett tak og virkelig gir jernet!

 

Come on you Gunners! ;)

 

 

EDIT: Trodde denne var i Pompeytråden jeg men samma det. hehe.

32661[/snapback]

 

Nope, Bergkamp scorte sitt 200'nde mål. Hvis vi tar med de målene han har scort for Inter(11) og Ajax(103), itillegg til Arsenal(86).Men dette er da mål scort i serien!

Dårlig skrevet av meg. Men han scorte sitt 86 mål for Arsenal ;)

32672[/snapback]

Ok, skjønner hehe, men har ikke Bergkamp mer 100 mål for Arsenal da? Det er jo en video med 100 mål av Dennis bergkamp og Thierry Henry. jeg har bare Henry-delen, men kanskje Bergkamp delen inneholder mål fra tidligere klubber? ;)

Link to comment
Share on other sites

Mener du at det var Henry som endelig scorte sitt 200de mål?

 

Jeg har studert målene gang på gang. Flotte mål, som vanlig, men det er noe spesielt med dem. Se på løpene til spillerne. Det ser ut som om de gir 110% på hvert eneste løp og jaggu får de uttelling. Bare se på 3-0målet. I det ene sekundet er forsvareren helt i ryggen på Henry. I neste sekund er forsvarern helt parkert, ute av rekkevidde og Henry setter lekker inn målet. Se også hvordan Reyes parkerer forsvaret til Pompey på 1-0 målet. Og ikke nok med det.. Hadde ballen gått forbi bergkamp, haddde vi for en gangs skyld flere inne i boksen Pires hadde tatt ett smart løp på bakre stolpe. Det var Garanti for mål. Se også på straffesituasjonen. Tror aldri jeg har sett Robert Pires løpe så fort som han gjorde på løpet. Og se på Bergkamp, sjekker at han ikke kom fra offside, for han spurter som ett olja lyn inn i 16meteren. Ingen fikk ballen, men det ble straffe. Og det jeg vil ha fra mat nå var vi flinke til å fylle opp i boksen, noe vi har sliti enormt med før. Simpelthen DIGGER å se at gutta tar ett tak og virkelig gir jernet!

 

Come on you Gunners! ;)

 

 

EDIT: Trodde denne var i Pompeytråden jeg men samma det. hehe.

32661[/snapback]

 

Nope, Bergkamp scorte sitt 200'nde mål. Hvis vi tar med de målene han har scort for Inter(11) og Ajax(103), itillegg til Arsenal(86).Men dette er da mål scort i serien!

Dårlig skrevet av meg. Men han scorte sitt 86 mål for Arsenal ;)

32672[/snapback]

Ok, skjønner hehe, men har ikke Bergkamp mer 100 mål for Arsenal da? Det er jo en video med 100 mål av Dennis bergkamp og Thierry Henry. jeg har bare Henry-delen, men kanskje Bergkamp delen inneholder mål fra tidligere klubber? ;)

32676[/snapback]

 

Bergkamp har godt over 100 for Arsenal totalt (scorte sitt 100. i en FA cup-kamp mot Oxford i fjor om jeg ikke husker helt feil). 86 av målene hans for Arsenal er seriemål da.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Mener du at det var Henry som endelig scorte sitt 200de mål?

 

Jeg har studert målene gang på gang. Flotte mål, som vanlig, men det er noe spesielt med dem. Se på løpene til spillerne. Det ser ut som om de gir 110% på hvert eneste løp og jaggu får de uttelling. Bare se på 3-0målet. I det ene sekundet er forsvareren helt i ryggen på Henry. I neste sekund er forsvarern helt parkert, ute av rekkevidde og Henry setter lekker inn målet. Se også hvordan Reyes parkerer forsvaret til Pompey på 1-0 målet. Og ikke nok med det.. Hadde ballen gått forbi bergkamp, haddde vi for en gangs skyld flere inne i boksen Pires hadde tatt ett smart løp på bakre stolpe. Det var Garanti for mål. Se også på straffesituasjonen. Tror aldri jeg har sett Robert Pires løpe så fort som han gjorde på løpet. Og se på Bergkamp, sjekker at han ikke kom fra offside, for han spurter som ett olja lyn inn i 16meteren. Ingen fikk ballen, men det ble straffe. Og det jeg vil ha fra mat nå var vi flinke til å fylle opp i boksen, noe vi har sliti enormt med før. Simpelthen DIGGER å se at gutta tar ett tak og virkelig gir jernet!

 

Come on you Gunners! ;)

 

 

EDIT: Trodde denne var i Pompeytråden jeg men samma det. hehe.

32661[/snapback]

 

Nope, Bergkamp scorte sitt 200'nde mål. Hvis vi tar med de målene han har scort for Inter(11) og Ajax(103), itillegg til Arsenal(86).Men dette er da mål scort i serien!

Dårlig skrevet av meg. Men han scorte sitt 86 mål for Arsenal ;)

32672[/snapback]

Ok, skjønner hehe, men har ikke Bergkamp mer 100 mål for Arsenal da? Det er jo en video med 100 mål av Dennis bergkamp og Thierry Henry. jeg har bare Henry-delen, men kanskje Bergkamp delen inneholder mål fra tidligere klubber? ;)

32676[/snapback]

 

Ble usikker på det jeg også når jeg først leste det, men jeg leste det på vg, tviler på at det står feil der ;) Sjekk her!!

;) Bergkamp's 100 er nok fra andre klubber også ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var Bergkamp sitt 200 ligamål, for alle klubbar, gjennom tidene.

 

Han har 86 ligamål for Arsenal, men godt over 100 mål totalt for Arsenal - medrekna alle turneringar.

 

Comprende? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...