Jump to content

2005.12.31 Aston Villa B


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply
Guest Arsenal_4ever
Vi slår ikke united,sånn er det bare!Vi får konsentrere oss om å ta poeng mot di lagene som ligger lenger ned på tabellen

32940[/snapback]

 

Sikkert slik du ser på det ja :D :)

Jeg er optimist, og har tro på at vi kan fikse en seier på tirsdag :blink: :(

 

Godt Nytt År :-|

Link to comment
Share on other sites

Lehmann var litt usikker i dag, men redda oss et par ganger. En elendig baros var vel det som redda oss mest, men kolo og sol var gode. Cygan var helt håpløst elendig og ga Villa en haug med corner og innkast. Alle angrepene til Villa kom på vår venstrekant, noe som ikke er så rart med tanke på at Hleb heller ikke er noe god defensivt. Han kan drible, men pasningene hans er elendige! Lauren spilte en helt grei kamp, men har noen stygge taklinger som han var heldig med at hanikke fikk kort for. Ljungberg er god til tider, men er veldig usynlig. Skuddet hans glei av foten hans så det ut som, men han skal ha for at han prøvde å skyte, for det er det alt for lite av. Fabregas var den andre som faktisk turte å skyte eutenfor 16-meteren, men han spilte ikke noe god kamp. han tapte mange av duellene og er rett og slett ike god nok for midtbanen for til tross for at han er et stort talent! Flamini løper mye og kom til en stor sjanse osm han burde ha avsluttet bedre! Likevel skal han få ros for at han løper mye, selv om han ble usynlig til tider. Henry mistet ballen uvanlig mye og kom faktisk bare til en vaslutning idag om jeg ikke tar helt feil. Han så veldig uinspirtert ut og var ikke så motiverende som en kaptein skal være! Van Persie fikk en vanskelig jobbog burde fått flere frispark enn det han fikk. Han ble også feilaktig blåst av for offiside. Likevel gjorde han en grei innsats. Reyes kommer inn og viser innsats! han løper mye og kommer til og med til avslutning. Den klart friskeste angrepsspilleren i dag, til tross for at han bare fikk drøyt 10 minutter å vise seg på. Bergkamp kommer inn og er helt usynlig, i likhet med Pires.

 

Det største problemet med angrepet er ikke feilpasningene, men at vi kommer med for lite menn på løp eller inn i boksen! Da får spillerne flere pasningsavlternativer, noe som vil føre til ferre feilpasninger. Backene var elendige til å komme opp på sidene, mens vingene gikk lite på løp. Ljungberg var frisk i starten, men dabba av på slutten.

 

Uavgjort er i og for seg et greit resultat, med tanke på at Villa også hadde mange store sjanser. Nå venter Man U i neste kamp og jeg forventer at Reyer og Pires starter. Denne kampen forventer jeg en mye større glød av spillerne, de så ikke ut til å ville vinne i dag! Hvis vi taper kampen mot Man U er 2. plassen mest sannsynlig ute av rekkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal si. Egentlig er et 0-0 resultat ikke så aller værst mot et Villa-lag i form. Det er også bra å holde nullen. Vi har holdt nullen i tre kamper på rad, folkens. Det er BRA! Ellers mener jeg også at vi hadde sjanser nok til å kunne avgjøre kampen.

 

Når Wenger har analysert kampen, tror jeg han finner nok positivt til å kunne motivere laget til neste kamp. Når målet nå er å komme til mesterligaen, er det faktisk ikke så værst å klare 0-0 mot Villa. Fortsetter vi å unngå å tape, klarer vi jobben!

 

Ellers er det jo nødvendig å la noen spillere få hvile seg i dette tette programmet. Jeg synes derfor ikke det var så veldig merkelig at det kom noen bytter fra forrige kamp.

 

Selvsagt savnet vi en Gilberto i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen!!!!!!!! Verste spillet jeg har sett på lenge. At det går ann å sende så helvetes mange feilpasninger. Vi skapte heller nesten ikke en dritt. Fy faen der er nyttårsaften ødelagt og. Yids'a vinner og vi får uavgjort. Dette er ræva, ræva og atter ræva. Vi skaper ikke en dritt og blir overkjørt av sultne Villans. Fy faen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Wenger burde skamme seg! Han er ikke noen motivator, og i tillegg starter han med Reyes og Pires på benken som var strålende forrige kamp. Det samme med Bergkamp. Wenger burde gå i skammekroken for detta suger!!!!

32925[/snapback]

Godt Nyttår.

Link to comment
Share on other sites

En nedtur etter den glimrende Pompeykampen. I utgangspunktet

et greit resultat, men spillemessig litt skuffende.

Cygan er ingen venstreback, men gjør mye positivt også.

At Reyes ikke starter er en gåte for meg. Greit at vi skal rotere, men

Reyes |er spilleren som er i form, Ljungberg er ikke.

Bedre Eboue får sjansen på høyreving eller Pires da.

 

Når vi har en så treig venstreback som Cygan er det risikabelt¨å

spille Hleb foran. Til tider er han livsfarlig foran eget mål.

 

Ellers takk for det gamle og godt nyttår til alle Gooners fans. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen så synes jeg at vi alle burde være fornøyd med å få med oss et poeng fra Villa Park i dag! Villa kjørte showet mens vi sto og så på. Det var ikke mange i dag som ikke fikk stryk i karakterboka. Dette blir min vurdering av spillerne etter kampen i dag:

 

Lehmann:

var jo banens dårligste, spesiellt i første omgang! Han gjorde feil på feil, og han klarte ikke engang å spille ballen ut uten å slurve engang. Shame on you! (Måtte bare ta med den som burde fått medalje for dårligst spill...)

Poeng: 3

 

Lauren:

spiller en del stygg fotball, river og sliter i motspillere og har noen knottetaklinger. Men ellers trygg og god jobb av Lauren bakover i dag, men fremover ble det ikke noe av. Jeg mener at det han gjør ikke er nok til å holde PL nivå i dag.

Poeng: 5

 

Toure:

blir Man of the Match. Han er den som redder oss i dag. Igjen viser han oss hvor viktig det er å ha fart som midtstopper! Hadde det ikke vært for ham så hadde vi tapt "lett"!!

Poeng: 8

 

Campbell:

virker ikke som om han er helt i form. Har et par etterslenger og har ikke marginene på sin side. Men ellers så er han ikke så verst. Han stopper godt, og han er jo også med på å holde nullen i dag, sammen med Toure, så jaja... greit nok av Sol i dag!

Poeng: 6,5

 

Cygan:

trenger ikke å bli helt slaktet etter denne kampen. En ting: han er IKKE venstreback. En annen ting: alle hater ham, og hvor lett er det å spille da... jeg synes synd på ham rett og slett. I dag viser han et godt initiativ, og han er mye inne på Villa's banehalvdel, og han er litt med i angrepet. Og i forsvaret så er han sånn helt grei nok, og ganske solid. På en mot en situasjoner så stoppet han spillere gang på gang. Han er en av de få som ikke fikk stryk av meg i dag, selv om det er en del du kan si på plasseringer, og litt slurvefeil.

Poeng: 6

 

Ljungberg:

var ganske usynlig i 1. men kom sånn noenlunde tilbake i 2.! Han manglet liksom gnisten i dag, og når f.eks RvP sendte ham på løp så gadd han ikke å løpe. Men til gjengjeld så hadde han et tverrskudd, og han var jo sånn grei nok. Men han holder for øyeblikket ikke heller helt PL nivået desverre. Jeg fatter ikke hvorfor Pires ikke starta!!! Freddie ble litt sløv.

Poeng: 5

 

Flamini:

hadde jeg store forventniger til etter rosen han fikk etter Pompey-kampen. Men jeg fikk ikke levert til forventningene mine. Han løpte ikke så mye som vanlig og han var ikke så aggressiv. Som Freddie så var også Mathieu sløv.

Poeng: 5,5

 

Fabregas:

kom på delt annenplass med TITI på banens 2. beste! Cesc jobbet mye, og var den sikre ballfordeleren, og hjernen på midtbanen, noe han klarer utmerket godt til bare å være 18 år! Han viser igjen at han har en ekstrem fysikk(?) og at han spiller som om han er langt eldre enn det han er. Han er også veldig flink til å gjøre seg spillbar, og han vet alltid hvor medspillerne holder seg.

Poeng: 7,5

 

Hleb:

var også en av de som utmerket seg som god i dag. Han viser en veldig god teknikk, og jeg ser ikke grunnen til å klage så veldig på ham etter dagens kamp. Den eneste lille haken var at mye kan forbedres på forsvarsspillet. Der holder han bare ikke mål. Men fremover på banen var han en av de beste i dag!

Poeng: 6,5

 

v.Persie:

var helt usynlig i dag. Han var nærmest ikke involvert i en skitt og han var ikke så god med ball som vanlig. Tydelig preget av skaden. Jeg tror han var den dårligste utespilleren i dag. Hvis vi skal ha sjangs mot woMan så må Dennis starte, eller ett eller annet... han holdt bare ikke mål.

Poeng: 4

 

Henry:

var veldig god i dag... Det eneste som manglet var skudd på mål, noe som var veldig skuffende at han ikke(?) hadde i det hele tatt. Men litt lenger baover på banen gjorde han en strålende jobb. Han gjorde nemlig noe RvP ikke gadd... å hente baller. Thierry gikk gang på gang bak for å hente baller. Hade han da bare hatt noen med seg fremover så hadde det vært nok til en seier. Men desverre så var Robin sløv og det var også Freddie, og Hleb hadde nok med det defensive problemet sitt så..... Godt JOBBA at Henry i dag, selv om det viktigste stod igjen...

Poeng: 7,5

 

Vi savna Gilberto's vegg i dag. Han holder spillere som ikke en gang er synlig for oss som ser på tv, men som hadde blitt spilt til dersom Gilberto ikke hadde vært der. Desverre så klarte ikke Mathieu å gjøre litt av den jobben i dag engang. Men så var Baros god. Etter min mening BANENS beste (og Toure Arsenal's) han jobba og jobbe hale tiden og han viste utmerket teknikk... Vi må ha en alvorlig skjerpings foran woMan Utd-kampen nå alsså....!!! Jeg savne også løpsstyrken til JAR jeg. Desverre så ble han spart. Et merkverdig trekk av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt savnet vi en Gilberto i dag.

32948[/snapback]

 

Det sier litt om hvor dårlig Flamini var. Tenk at vi savner en person som slår feilpasninger konstant, og har vært i sin dårligste form på mange år. Herregud for en midtbane. Forøvrig var det en som var dårligere enn Flamini i går, og det var "herr umotivert", Thierry Henry. For en latsabb.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt savnet vi en Gilberto i dag.

32948[/snapback]

 

Det sier litt om hvor dårlig Flamini var. Tenk at vi savner en person som slår feilpasninger konstant, og har vært i sin dårligste form på mange år. Herregud for en midtbane. Forøvrig var det en som var dårligere enn Flamini i går, og det var "herr umotivert", Thierry Henry. For en latsabb.

32997[/snapback]

 

Det var ikkje derfor eg savna Gilberto iallefall. Flamini var møkkadårlig, og det gjorde ein del. Men me mangla ein spelar som kunne dekkja opp dei spelerane som blei spelte til heile tida, sånn som Gilberto opptrer. Fra sofakroken så ser me berre dei feila Gilberto gjer med ball. Men me ser ikkje det gode arbeidet hans. Han markerer spelerar som er i gode posisjonar, og han jobber som "vaktmester" som dei så fint seiar.

 

Så det blir feil å seie at me savnar ein person som slår feilpasningar konstant!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt savnet vi en Gilberto i dag.

32948[/snapback]

 

Det sier litt om hvor dårlig Flamini var. Tenk at vi savner en person som slår feilpasninger konstant, og har vært i sin dårligste form på mange år. Herregud for en midtbane. Forøvrig var det en som var dårligere enn Flamini i går, og det var "herr umotivert", Thierry Henry. For en latsabb.

32997[/snapback]

 

Det var ikkje derfor eg savna Gilberto iallefall. Flamini var møkkadårlig, og det gjorde ein del. Men me mangla ein spelar som kunne dekkja opp dei spelerane som blei spelte til heile tida, sånn som Gilberto opptrer. Fra sofakroken så ser me berre dei feila Gilberto gjer med ball. Men me ser ikkje det gode arbeidet hans. Han markerer spelerar som er i gode posisjonar, og han jobber som "vaktmester" som dei så fint seiar.

 

Så det blir feil å seie at me savnar ein person som slår feilpasningar konstant!

32998[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at vi savner han pga de dårlige egenskapene. Jeg konstaterer bare at vi savner en som slår masse feilpasninger og er i sitt livs dårligste form. Forresten så er det aller verste med Gilberto for tiden at vaktmesterjobben ikke blir gjort i det hele tatt. Det er vel et av de største problemene til Arsenal bakover at det er så enkelt å finne rom mellom midtstoppere og midtbanen. Gilberto har vært ræva i år, det er ikek til å komme unna, og når vi heller vil ha han enn Flamini så sier det seg selv at Flamini ikke akkurat er en klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt savnet vi en Gilberto i dag.

32948[/snapback]

 

Det sier litt om hvor dårlig Flamini var. Tenk at vi savner en person som slår feilpasninger konstant, og har vært i sin dårligste form på mange år. Herregud for en midtbane. Forøvrig var det en som var dårligere enn Flamini i går, og det var "herr umotivert", Thierry Henry. For en latsabb.

32997[/snapback]

 

Det var ikkje derfor eg savna Gilberto iallefall. Flamini var møkkadårlig, og det gjorde ein del. Men me mangla ein spelar som kunne dekkja opp dei spelerane som blei spelte til heile tida, sånn som Gilberto opptrer. Fra sofakroken så ser me berre dei feila Gilberto gjer med ball. Men me ser ikkje det gode arbeidet hans. Han markerer spelerar som er i gode posisjonar, og han jobber som "vaktmester" som dei så fint seiar.

 

Så det blir feil å seie at me savnar ein person som slår feilpasningar konstant!

32998[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at vi savner han pga de dårlige egenskapene. Jeg konstaterer bare at vi savner en som slår masse feilpasninger og er i sitt livs dårligste form. Forresten så er det aller verste med Gilberto for tiden at vaktmesterjobben ikke blir gjort i det hele tatt. Det er vel et av de største problemene til Arsenal bakover at det er så enkelt å finne rom mellom midtstoppere og midtbanen. Gilberto har vært ræva i år, det er ikek til å komme unna, og når vi heller vil ha han enn Flamini så sier det seg selv at Flamini ikke akkurat er en klassespiller.

33024[/snapback]

 

Hverken Flamini, Fabregas eller Gilberto har vært særlig gode i år, spør du meg. I begynnelsen av fjorårssesongen viste Gilberto og Fabregas hva de kunne, men siden den perioden har ikke Arsenals sentrale midtbane vært av en slik klasse som skulle tilsi at vi er utfordrer til å ta seriemesterskapet. Spudz har faktisk bedre sentral midtbane enn oss (men de har ræva vinger) og det skammer jeg meg over! Jeg forventer at Wenger skaffer minst én sentral midtbanespiller! Nå som Toure og Eboue skal til Afrikamesterskapet, kommer wenger i alle fall til å kjøpe en allsidig forsvarspiller. Jeg håper at det ikke bare blir han Wenger kjøper, for vi trenger sårt en skikkelig leder på midten.

Link to comment
Share on other sites

Henry:

var veldig god i dag... Det eneste som manglet var skudd på mål, noe som var veldig skuffende at han ikke(?) hadde i det hele tatt. Men litt lenger baover på banen gjorde han en strålende jobb. Han gjorde nemlig noe RvP ikke gadd... å hente baller. Thierry gikk gang på gang bak for å hente baller. Hade han da bare hatt noen med seg fremover så hadde det vært nok til en seier. Men desverre så var Robin sløv og det var også Freddie, og Hleb hadde nok med det defensive problemet sitt så..... Godt JOBBA at Henry i dag, selv om det viktigste stod igjen...

Poeng: 7,5

 

Dersom Henry var veldig god i kampen mot Villa kan ikke vi ha sett samme kamp. Å gi han 7,5 for innsatsen er for meg helt uforståelig. Han skapte ingenting, og virket umotivert de gangene han mottok ballen. Greit nok at han ikke fikk mye hjelp fra de andre spillerne, men du kan ikke påstå at han spilte veldig godt. Han hadde - som de fleste andre på Arsenal - uhyre mange feilpassinger, og han oppførte seg som en skygge av seg selv.

 

Kampen som sådan var laber fra Arsenals side. Vi skapte overhodet ingenting, og vi blir kriget istykker på midtbanen. Det var lite bevegelse foran på banen, og vi manglet alternativer å spille på. Det resulterte i mange langpassninger fra forsvaret og en haug med feilpassninger.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke Reyes spilte i steden for Hleb. Reyes er i form, og med unntak av et par pene vendinger gjorde ikke Hleb mye nytte for seg.

 

De eneste som spilte ok i kampen, var midtstopperne og Lauren som var villig til å komme offensivt på løp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...