Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er med stor glede og tilfredsstillelse at jeg kan melde om at den lekne fotballen vinner frem i VM, det er m.a.o Wengers fotball som skal dyrkes de neste fire årene og ikke Mourinhos.

England var et lag fullt av Chelsea, Liverpool, Man C og Man U-spillere og ble sendt hjem i skam.

Pinlig dårlig innsats av gutta fra balløya i dette mesterskapet (de klarte jo såvidt å kvalifisere seg videre fra den beste gruppen siden Beatles iflg engelsk presse) og når de er så hjelpesløse teknisk må de iallefall være på topp fysisk.

Det var de så langt derifra, hva skyldes så dette??

Hva skiller England fra resten av verden??

Jo da, poor old England holder knallhardt på sitt konservative syn rundt vinterpause-diskusjonen.

Spillerne fremstår totalt utslitte når det kommer til sluttspill om sommeren.

Hvilket annet land har masse spillere fra premier league i dette sluttspillet?

Ganske riktig, Frankrike ble også sendt hjem i skam, først og fremst takket være udugelig ledelse, men også pga at gamlegutta lagde mytteri når resultatene uteble etterhvert.

Det er nok mange årsaker til Frankrikes fall men er ganske sikker på at utbrentheten etter PL-sesongen teller inn også her.

Soleklart at det er en stor fordel for spillerne å ha vinterpause for å ta seg inn igjen, bli kvitt småskader og ikke minst ha en fysisk oppkjøring før sesongen fortsetter i midten av januar.

Nå får vi bare håpe at den lekne, offensive, ballkjælende fotballen vinner frem videre i mesterskapet med Brasil, Argentina, Nederland og Spania i førersetet.

Jeg er helt sikker på at Arsene Wenger håper på det samme.

Dessverre tapte den lekne fotballen mot Argentina i dag!

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor nevner du ikke Tyskland som en av de lekne, arshavin??

 

 

Kunne nevnt Ghana også, men foretrekker allikevel en av de jeg nevnte ;)

 

Dessverre tapte den lekne fotballen mot Argentina i dag!

 

 

Enig i at Mexico var et positivt bekjentskap, til motsetning fra England og Frankrike, men når de møter et annet lekent lag, Argentina, må jo uansett noen av de lekne bli utslått.

Trenden er heldigvis at de Sør-Amerikanske lagene briljerer, til tross for at Mexico er fra Mellom-Amerika.

Link to comment
Share on other sites

Kunne nevnt Ghana også, men foretrekker allikevel en av de jeg nevnte ;)

Enig i at Mexico var et positivt bekjentskap, til motsetning fra England og Frankrike, men når de møter et annet lekent lag, Argentina, må jo uansett noen av de lekne bli utslått.

Trenden er heldigvis at de Sør-Amerikanske lagene briljerer, til tross for at Mexico er fra Mellom-Amerika.

Mellom-Amerika er vel en term som nesten ikke eksisterer lenger. Det betraktes vel som Nord-Amerika. Dessuten har Mexico aldri vært et Mellom-Amerikansk land, men Nord-Amerikansk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mellom-Amerika er vel en term som nesten ikke eksisterer lenger. Det betraktes vel som Nord-Amerika. Dessuten har Mexico aldri vært et Mellom-Amerikansk land, men Nord-Amerikansk. ;)

 

 

Takker for nyttig opplysning, jeg skal på ferie til Mexico om tre uker og det er greit å vite hvor man skal ;)

Uansett hvor Mexico ligger var de et positivt bekjentskap.

Link to comment
Share on other sites

Kunne nevnt Ghana også, men foretrekker allikevel en av de jeg nevnte ;)

Enig i at Mexico var et positivt bekjentskap, til motsetning fra England og Frankrike, men når de møter et annet lekent lag, Argentina, må jo uansett noen av de lekne bli utslått.

Trenden er heldigvis at de Sør-Amerikanske lagene briljerer, til tross for at Mexico er fra Mellom-Amerika.

 

 

Enda et positivt, lekent lag som må takke for seg, Chile har absolutt vært et positivt bekjentskap.

Men når "the boys from Brazil" får fart på kula er det INGEN som klarer å holde følge.

For dere som tror at Mourinhos fotball er den eneste måten å vinne pokaler på, våkne opp!!!

Dette er en fotballfilosofi Wenger forhåpentligvis viderefører på Emirates utover høsten, men da må vi som tidligere uttalt ha individuelt bedre defensive spillere, Lucio, Maicon, Juan og ikke minst Gilberto, er spillere som har en helt vanvittig teknikk og er bortimot uslåelig mann mot mann.

Her er vårt åpenbare forbedringspotensiale, men fotball-filosofien er den samme, det handler om å angripe, kjæle med ballen, lekent, underholdende og skapende ;)

Viva Wenger y Brazil ;)

Link to comment
Share on other sites

Mourinhos har 3 av de beste brazil gutta og 6 Argentinere på laget, pluss flere andre goe spillere.

 

Tydeligvis så ikke du mange Inter kamper i år har jeg skjønt jeg, er flere kampere i år Inter har spilt Brasil fotball. Var nok mest mot Barca de spilte på resultatt, de fleste andre lag ble til tider rundspilt av Inter ;)

Link to comment
Share on other sites

Enda et positivt, lekent lag som må takke for seg, Chile har absolutt vært et positivt bekjentskap.

Men når "the boys from Brazil" får fart på kula er det INGEN som klarer å holde følge.

For dere som tror at Mourinhos fotball er den eneste måten å vinne pokaler på, våkne opp!!!

Dette er en fotballfilosofi Wenger forhåpentligvis viderefører på Emirates utover høsten, men da må vi som tidligere uttalt ha individuelt bedre defensive spillere, Lucio, Maicon, Juan og ikke minst Gilberto, er spillere som har en helt vanvittig teknikk og er bortimot uslåelig mann mot mann.

Her er vårt åpenbare forbedringspotensiale, men fotball-filosofien er den samme, det handler om å angripe, kjæle med ballen, lekent, underholdende og skapende B)

Viva Wenger y Brazil ;)

Wenger solgte Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Mourinhos har 3 av de beste brazil gutta og 6 Argentinere på laget, pluss flere andre goe spillere.

 

Tydeligvis så ikke du mange Inter kamper i år har jeg skjønt jeg, er flere kampere i år Inter har spilt Brasil fotball. Var nok mest mot Barca de spilte på resultatt, de fleste andre lag ble til tider rundspilt av Inter B)

 

 

Snakker ikke bare om Inter, jeg snakker om Mourinho og hans anti-fotball.

Kynisme, åtte mann i forsvar, kontringer, død-baller og destruktiv tankegang, akkurat slik som Inter mot Barca.

Nitrist fotball som desverre har gitt resultater, men heldigvis så går ikke fotballen i den retning i dette VM, de beste lagene kjører offensivt ;)

Forøvrig så jeg en god del Inter-kamper i år uten å bli begeistret, veldig likt Chelsea når Mourinho var der.

Spesielt katastrofalt blir det når det spiller meget gode spillere på hans lag (som han selvfølgelig har kjøpt og kjøpt og kjøpt).

 

Wenger solgte Gilberto.

 

 

Også her tror jeg vår mann Wenger gjorde helt riktig...

Gilberto spiller riktig nok meget bra i dette VM men jeg tror PL ville blitt noe annet, tror det ville gått litt for raskt for ham.

Men årsaken var vel at Gilberto selv ville bort av forskjellige årsaker?

Link to comment
Share on other sites

Snakker ikke bare om Inter, jeg snakker om Mourinho og hans anti-fotball.

Kynisme, åtte mann i forsvar, kontringer, død-baller og destruktiv tankegang, akkurat slik som Inter mot Barca.

Nitrist fotball som desverre har gitt resultater, men heldigvis så går ikke fotballen i den retning i dette VM, de beste lagene kjører offensivt B)

Forøvrig så jeg en god del Inter-kamper i år uten å bli begeistret, veldig likt Chelsea når Mourinho var der.

Spesielt katastrofalt blir det når det spiller meget gode spillere på hans lag (som han selvfølgelig har kjøpt og kjøpt og kjøpt).

Også her tror jeg vår mann Wenger gjorde helt riktig...

Gilberto spiller riktig nok meget bra i dette VM men jeg tror PL ville blitt noe annet, tror det ville gått litt for raskt for ham.

Men årsaken var vel at Gilberto selv ville bort av forskjellige årsaker?

Synes ikke Inter under Mourinho spillte nitrist, spesiellt ikke mot Barca. Godt forsvarsarbeid er god fotball det også. Når man kombinerer dette med raske og gode kontringer så er det absolutt god underholdning. I flere av Seria A matchene så spillte jo Inter mye mer angrepsvillig. Når vi snakker nitrist så er vel heller Hellas og Rehagel det ultimate eksempel på anti-fotball der man selv når man ligger under ikke legger seg mer frampå.

 

Når det gjelder Gilberto så var det vel muligens Wenger som ikke gir mer enn ett års kontrakt til spillere, som ble hans bane?

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Inter under Mourinho spillte nitrist, spesiellt ikke mot Barca. Godt forsvarsarbeid er god fotball det også. Når man kombinerer dette med raske og gode kontringer så er det absolutt god underholdning. I flere av Seria A matchene så spillte jo Inter mye mer angrepsvillig. Når vi snakker nitrist så er vel heller Hellas og Rehagel det ultimate eksempel på anti-fotball der man selv når man ligger under ikke legger seg mer frampå.

 

Når det gjelder Gilberto så var det vel muligens Wenger som ikke gir mer enn ett års kontrakt til spillere, som ble hans bane?

 

 

Enig i at Rehagel og Hellas er enda kjedeligere å se på enn Mourinhos lag, også enig i at Mourinhos forsvarsfotball kombinert med kontringer kan være underholdende men det betinger en ting, nemlig at det andre laget ikke spiller på samme måte.

Hvis to slike defensivt orienterte lag spiller mot hverandre er det som å se maling tørke.

Mourinhos Chelsea var veldig kjedelig, spilte med alt for stor sikkerhet hele tiden, angrep med maks tre, helst bare to spillere og passet på å hele tiden være i balanse, også når de gikk i angrep.

Så også med Inter, men her var det utrolig gode enkeltspillere som hevet underholdningsverdien noe, men det stemmer selvfølgelig at Inter i kamper de måtte vinne på hjemmebane mot antatt mye dårligere lag angrep mere massivt, men i alle bortekamper mot de beste lagene var de ultra-defensive.

Poenget er at fotball-filosofien til Wenger er totalt annerledes enn Mourinhos, og etter min mening overlegen i det lange løp.

Det betyr ikke at man skal drite i å forsvare seg men heller et spørsmål om hva man fokuserer på, bl.a i treningsarbeidet.

Det viser seg jo at lag som Barcelona, Brasil, Rosenborg og Arsenal vinner trofeer i søkk og kav, og jada jeg er helt klar over at Arsenal ikke har vunnet pokaler på fem år men her handler det kun om tid før trofeene igjen stables opp på Emirates.

Da er det så utrolig godt å se at de beste lagene i VM spiller en leken, offensiv fotball.

Lag som Italia og Hellas ble heldigvis sendt hjem i skam.

Link to comment
Share on other sites

Wenger impressed by new German generation</b>

 

http://www.arsenal.com/news/world-cup-2010...rman-generation

 

Han sier bla. "Germany were not scared to face the new generation. When it works everyone says it is fantastic. When it does not work, everyone kills you."

 

Høres bitter ut, forståelig nok.

 

Ps: Synd at han ikke påpeker Neuer ;)

 

 

Helt riktig som Wenger påpeker, håper mange kjøtthuer som har kritisert ungdoms-linjen hans skjønner hva han mener og tenker seg om neste gang de flommer over av andre mer eller mindre gode løsninger.

Håper også det blir slutt på å kritisere Brasil for manglende samba-fotball i dette VM, den fotballen dette laget presterer gjør meg glad.

En Arsenal-seier gjør meg lykkelig, men Brasils fotball gjør meg rett og slett glad :)

Definitivt verdens beste landslag, BRASIL!!!!

Det må jo være lov å være gode og oppofrende defensivt og ha overlegent gode spillere mann mot mann uten at man skal kritiseres for manglende underholdning av den grunn når man samtidig angriper i et forrykende tempo med mye folk.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig som Wenger påpeker, håper mange kjøtthuer som har kritisert ungdoms-linjen hans skjønner hva han mener og tenker seg om neste gang de flommer over av andre mer eller mindre gode løsninger.

Håper også det blir slutt på å kritisere Brasil for manglende samba-fotball i dette VM, den fotballen dette laget presterer gjør meg glad.

En Arsenal-seier gjør meg lykkelig, men Brasils fotball gjør meg rett og slett glad :)

Definitivt verdens beste landslag, BRASIL!!!!

Det må jo være lov å være gode og oppofrende defensivt og ha overlegent gode spillere mann mot mann uten at man skal kritiseres for manglende underholdning av den grunn når man samtidig angriper i et forrykende tempo med mye folk.

 

Kjøtthuer?

Godt du er ydmyk og godtar andres meninger. Seriøst Arshavin, skjerp språkbruken din.

Ops... Da var jo "verdens beste landslag ute gitt" , jeg er ikke spesielt imponert over Brasil, spesielt ikke offensivt. Tidvis har de vært bra, men langt fra sambafotball som i gamle dager. Det er spillere som Lucio og Juan som har imponert meg mest hos Brasil. Mulig jeg forventer meg for mye av Brasil. Men helt greit at du har falt for Brasil, DU er ikke noe kjøtthue som mener Brasil er fantastiske. Du argumenterer godt for mange av dine meninger Arshavin, men hold deg for god for slengbemerkninger som" kjøtthuer" om folk med andre meninger enn deg

Link to comment
Share on other sites

Et Brasil som ligg lavt og satsar på kontringar får det ikkje akkurat til å rykke i sambafoten min, for å seie det slik..

 

 

Så sattans skuffet det går an å bli, dette føles faktisk som om vårt kjære Arsenal hadde tapt en kvartfinale i CL :)

Det føles helt meningsløst og tape en kamp hvor endelig verden fikk se skikkelig god fotball i dette VM, sambafotballen var helt ekstrem i førsteomgang, et tempo som var komplett sykt.

Sneijder uttalte etter kampen at det var umulig å følge med Brasil og at det føltes håpløst å få tak i ballen.

Dette tempoet er helt umulig å holde i en fotballkamp hvis ikke teknikken, bevegelsen og forståelsen av spillet er til stede hos samtlige spillere på laget.

Dette er etter min mening SAMBAFOTBALL og jeg tror de fleste som er glad i fotball er enig med meg.

Kampen burde definitivt vært avgjort i førsteomgang allerede!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva som gjør at sambafoten rykker er sikkert individuelt, men mitt hjerte ble tapt til Brasil for snart 30 år siden når det sagnomsuste -82 laget med Socrates, Eder, Falcao, Oscar, Zico og Branco lekte seg i VM.

Den gang var det vel mange sambafoter det rykket i hos oss kalde nordboere også...

Fotballen har imidlertid utviklet seg i et vanvittig tempo etter den gang og det virker som alle lag må holde et større fokus på sikkerhet i sitt spill, så også med Brasil, men uansett er det altså ballbehandlingen, finessene og de uventede fintene som gjør at det rykker i min samba-fot

(for øvrig slett ikke ulikt et lag fra nord-London som spiller i rødt og hvitt).

I andre omgang klarte desverre verdens beste keeper å gjøre en grov feilvurdering som førte til utligning,

(fortsatt ikke helt ulikt gutta fra Islington) deretter virket det som angsten tok Brasil og andreomgang ble en stor skuffelse.

Vel vel, en fotballkamp varer i minst 90 min og da må man vel bare godta at Holland gikk videre, artig med van Persie iallefall.

Uansett håper jeg Argentina nå tar hjem pokalen og at verdens største fotballspiller gjennom alle tider, Diego Armando Maradona, blir den som løfter Jules Rimet-trofeet til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Uansett håper jeg Argentina nå tar hjem pokalen og at verdens største fotballspiller gjennom alle tider, Diego Armando Maradona, blir den som løfter Jules Rimet-trofeet til slutt.

 

Jeg også håper på Argentina, men de blir nok aldri å løfte Jules Rimet-trofeet, da dette trofeet ikke eksisterer lenger. Dette er navnet på trofeet som England vant i 66. Trofeet som nå gis ut til vinner av VM, er ett helt annet trofe, og heter noe helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Det føles helt meningsløst og tape en kamp hvor endelig verden fikk se skikkelig god fotball i dette VM, sambafotballen var helt ekstrem i førsteomgang, et tempo som var komplett sykt.

 

Arshavin, du skriver mye, og forsvarer Wenger i mangt og meget, en del er jeg langt på vei enig med deg i. Likeeins så er jeg også en Brasil venn, med bakgrunn i å ha opplevd kanskje de to meste fantastiske Brasil landslag noensinne, nemlig 70 og 82 årgangene. Men å påstå at det man så i første omgang i går var ekstrem sambafotball, ja det forstår man ikke hva ordet sambafotball innebærer. Det er ogsp en av grunnene til at Dunga har blitt såpass heftig kritisert som han har blitt.

Link to comment
Share on other sites

nemlig 70 og 82 årgangene.

 

Jeg har ikke opplevd disse årgangene. Men mitt første VM var i 86, og jeg husker å minnes mye god sambafotball den gangen også, til tross for at de røk ut mot Frankrike i kvartfinalen på straffekonk. De fleste jeg kjenner, rangerer dette som tidenes VM. VM 86 hadde alt man kunne håpe på, sambafotball og ikke minst en av tidenes beste fotballspillere i Maradona.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også håper på Argentina, men de blir nok aldri å løfte Jules Rimet-trofeet, da dette trofeet ikke eksisterer lenger. Dette er navnet på trofeet som England vant i 66. Trofeet som nå gis ut til vinner av VM, er ett helt annet trofe, og heter noe helt annet.

 

Bare for å pirke litt: Da Brasil vant VM for tredje gang i 1970, fikk de samtidig Jules Rimet trofeet til odel og eie. Siden 1974 har VM-vinneren fått FIFA World Cup Trophy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke opplevd disse årgangene. Men mitt første VM var i 86, og jeg husker å minnes mye god sambafotball den gangen også, til tross for at de røk ut mot Frankrike i kvartfinalen på straffekonk. De fleste jeg kjenner, rangerer dette som tidenes VM. VM 86 hadde alt man kunne håpe på, sambafotball og ikke minst en av tidenes beste fotballspillere i Maradona.

 

86 VM i Mexico var bra, kanskje bedre enn 82, men ikke i nærheten av første gangen i Mexico, nemlig i 1970. Debatten om Maradona vs Pele gidder jeg ikke å ta en gang til! :) Men Brasil i 1982 var fantastiske, ganske enkelt fantastiske. Men den gangen felte naiviteten laget, mot Italia og en en herre ved navn Rossi.

Link to comment
Share on other sites

Debatten om Maradona vs Pele gidder jeg ikke å ta en gang til! :)

 

Jeg heller orker ikke den debatten, derfor skrev jeg en av tidenes beste, og ikke tidenes beste, selv om han for meg er tidenes beste ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller orker ikke den debatten, derfor skrev jeg en av tidenes beste, og ikke tidenes beste, selv om han for meg er tidenes beste :)

 

Lets agree to disagree, og i tillegg; du har aldri opplevd Pele i all hans gloriøse prakt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Arshavin, du skriver mye, og forsvarer Wenger i mangt og meget, en del er jeg langt på vei enig med deg i. Likeeins så er jeg også en Brasil venn, med bakgrunn i å ha opplevd kanskje de to meste fantastiske Brasil landslag noensinne, nemlig 70 og 82 årgangene. Men å påstå at det man så i første omgang i går var ekstrem sambafotball, ja det forstår man ikke hva ordet sambafotball innebærer. Det er ogsp en av grunnene til at Dunga har blitt såpass heftig kritisert som han har blitt.

 

 

Joda, jeg har oppfattet at vi har mye av de samme meningene om Arsenal og fotball, uansett ser jeg virkelig frem til å lese hvordan du forklarer meg hva samba-fotball er for noe, siden jeg ikke skjønner hva det innebærer mener jeg...

Jeg trodde det var samba-fotball jeg opplevde i Rio de Janeiro når jeg overvar Flamengo mot Botafogo på Maracana stadion, ihvertfall var det mye samba på tribunen :)

Men jeg overlater forklaringen til deg Chaz, så får vi heller komme tilbake til evalueringen av den forklaringen :ermm:

Ellers ønsker jeg å være veldig tydelig på hvem som er historiens beste spiller, mannen heter Diego Armando Maradona, og alle som er ved sine fulle fem er enig i den saken.

Pele, Cruyff og Beckenbauer var gode spillere, men ingen var i nærheten av å prege fotballen i den grad Diego gjorde det, og da snakker jeg ikke bare om VM-sluttspillene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...