Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Herlig at deltagerne her inne har tatt til fornuft og enstemmig (nesten) hyller verdens beste manager, på høy tid faktisk.

Vår mann har nok en gang pekt nese til sine kritikere og dokumentert forskjellen på kompetanse og inkompetanse.

Nå har Arsène Wenger opparbeidet en meget oppegående økonomi i vår klubb og jeg spår, som tidligere nevnt til det kjedsommelige, at vi kommer til å styrke stallen vesentlig i sommer, noe som høyst sannsynlig fører til ytterligere pokaler de kommende tre sesongene.

The future's so bright, I gotta wear shades!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tre nye år med den gale professoren altså. Nostalgikeren og romantikeren i meg jubler hemningsløst, mens realisten er en smule skeptisk. Wenger fortjener på sett og vis å få sjansen til å høste fruktene av sitt eget prosjekt. Klubben har aldri vært bedre rustet til å ta opp kampen med den europeiske eliten. Alt ligger til rette. Og Wenger skal jo ha majoriteten av æren for det.

 

Men jeg er redd for at tiden har løpt fra ham. Ja, vi hadde sportslig fremgang denne sesongen, med en markant forbedring poengmessig i serien, samt en fantastisk og uforglemmeig dag i Wembley-solskinnet. Likevel så vi de samme tendensene som tidligere sesonger.

 

- Skadeproblemer: Vi har slitt enormt med skader siden våren 2006, og at det ikke er tatt tak i skikkelig, kan i beste fall beskrives som et mysterium.

 

- Kollaps: Dette faller nok mye sammen med det første punktet, men likevel er det verdt å liste opp. Hver eneste gang vi er i en utfordrerposisjon, raser alt som et korthus. I mange tilfeller ser det ikke ut som om laget takler store begivenheter. Dette var også et faktum 17. mai. Jeg er henrykt over at vi vant, og all ære til spillerne for å ha snudd kampen. Men hadde vi møtt et bedre lag enn Hull, hadde 0-2 etter 8 minutter trolig betydd et nytt finaletap. Og vi må regne med å møte sterkere motstand i fremtidige cupfinaler, selv om askeladden veldig ofte sjokkerer. Kanskje spilte den ni år lange tørken en rolle på Wembley, og et trofe kan galvanisere dette lage. Tiden vil vise.

 

- Taktikk: Vi har blitt regelrett slaktet i borteoppgjørene mot tittelrivalene denne sesongen. Hovedårsaken til dette er nok mangelen på taktisk tilnærming i enkeltkamper. Arsenal skal på død og liv spille "sin fotball" uansett motstand. Det er for så vidt beundringsverdig, men fungerer ikke dersom du ikke har et spillermateriell som er overlegent motstanderens. Som vi hadde for ti år siden. Arsene er nødt til å svelge en kamel eller to på dette området, tror jeg.

 

- Overgangsmarkedet: Forrige sommer var en farse uten like. Vi endte opp med gullfuglen i siste minutt, men vi var ikke klare til seriestart. Det fikk vi lide for. Den føyer seg inn i rekken av frustrerende sommermåneder. Vi kan ikke sitte på gjerdet å se på mens rivalene styrker stallene sine i sommer.

 

Dette er sikkert åpenbare ting for de aller fleste, men jeg måtte bare drodle ned noen tanker.

 

Jeg håper virkelig Wenger lykkes med å bygge et nytt storlag. Ingenting ville vært mer perfekt. Den gleden jeg følte på Wembley 17. mai, samt under paraden den påfølgende dagen, kan ikke beskrives med ord. Å se legenden Wenger heve bøtta var helt vanvittig deilig. Måtte det komme flere sånne øyeblikk de neste tre sesongene.

 

One Arsene Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Tre nye år med den gale professoren altså. Nostalgikeren og romantikeren i meg jubler hemningsløst, mens realisten er en smule skeptisk. Wenger fortjener på sett og vis å få sjansen til å høste fruktene av sitt eget prosjekt. Klubben har aldri vært bedre rustet til å ta opp kampen med den europeiske eliten. Alt ligger til rette. Og Wenger skal jo ha majoriteten av æren for det.

 

Men jeg er redd for at tiden har løpt fra ham. Ja, vi hadde sportslig fremgang denne sesongen, med en markant forbedring poengmessig i serien, samt en fantastisk og uforglemmeig dag i Wembley-solskinnet. Likevel så vi de samme tendensene som tidligere sesonger.

 

- Skadeproblemer: Vi har slitt enormt med skader siden våren 2006, og at det ikke er tatt tak i skikkelig, kan i beste fall beskrives som et mysterium.

 

- Kollaps: Dette faller nok mye sammen med det første punktet, men likevel er det verdt å liste opp. Hver eneste gang vi er i en utfordrerposisjon, raser alt som et korthus. I mange tilfeller ser det ikke ut som om laget takler store begivenheter. Dette var også et faktum 17. mai. Jeg er henrykt over at vi vant, og all ære til spillerne for å ha snudd kampen. Men hadde vi møtt et bedre lag enn Hull, hadde 0-2 etter 8 minutter trolig betydd et nytt finaletap. Og vi må regne med å møte sterkere motstand i fremtidige cupfinaler, selv om askeladden veldig ofte sjokkerer. Kanskje spilte den ni år lange tørken en rolle på Wembley, og et trofe kan galvanisere dette lage. Tiden vil vise.

 

- Taktikk: Vi har blitt regelrett slaktet i borteoppgjørene mot tittelrivalene denne sesongen. Hovedårsaken til dette er nok mangelen på taktisk tilnærming i enkeltkamper. Arsenal skal på død og liv spille "sin fotball" uansett motstand. Det er for så vidt beundringsverdig, men fungerer ikke dersom du ikke har et spillermateriell som er overlegent motstanderens. Som vi hadde for ti år siden. Arsene er nødt til å svelge en kamel eller to på dette området, tror jeg.

 

- Overgangsmarkedet: Forrige sommer var en farse uten like. Vi endte opp med gullfuglen i siste minutt, men vi var ikke klare til seriestart. Det fikk vi lide for. Den føyer seg inn i rekken av frustrerende sommermåneder. Vi kan ikke sitte på gjerdet å se på mens rivalene styrker stallene sine i sommer.

 

Dette er sikkert åpenbare ting for de aller fleste, men jeg måtte bare drodle ned noen tanker.

 

Jeg håper virkelig Wenger lykkes med å bygge et nytt storlag. Ingenting ville vært mer perfekt. Den gleden jeg følte på Wembley 17. mai, samt under paraden den påfølgende dagen, kan ikke beskrives med ord. Å se legenden Wenger heve bøtta var helt vanvittig deilig. Måtte det komme flere sånne øyeblikk de neste tre sesongene.

 

One Arsene Wenger!

Din drodling passer meget godt med de tanker jeg har gjort meg over tid og som førte meg ut av min lange "Wenger knows"-periode.

 

Punktene rundt kollaps, taktikk og overgangsmarkedet stemmer 100% med mine egne konklusjoner. Ditt punkt vedrørende skadesituasjonene er også noe som jeg har hatt mine tanker omkring. Jeg har lest flere innlegg der skadesituasjonen og en påstand om et nærmest "inkompetent" medisinsk apparat i klubben blir brukt som et forsvar av Wenger siden han har blitt sviktet av det apparatet. Min problemstilling rundt dette apparatet er at Wenger tross alt har svært stor makt når det gjelder støtteapparatet og hvis det er så "inkompetent" som man av og til kan få inntrykk av fra noen (få) kommentarer, så burde det være et punkt som taler mot Wenger ikke for Wenger.

 

Jeg har i all min "negativitet" de siste par sesongene likevel hatt som mitt største håp om at vi skal få tilbake den Wenger som tok oss med storm på slutten av nittitallet (og de nærmeste påfølgende årene) og det håpet har jeg fremdeles. Cup-tittelen har forhåpentligvis gitt Wenger ny "futt" og viljen til å ta de tak som er nødvendige. For min del så er jeg en forsiktig optimistisk pessimist som må se flere "bevis" på hans evne/vilje til endring før jeg tar til den "fornuften" som forumbrukeren Arshavin viser til. Jeg vil gjerne hylle Wenger hemningsløst men jeg er ikke der ennå, så det er opp til Wenger å dra meg tilbake i "folden".

Link to comment
Share on other sites

Det bemerkelsesverdige med dette forumet er, som jeg har påpekt dusinvis av ganger tidligere, et merkelig frafall av deltagere når Wenger beviser at han er genial og på nytt henter pokaler til klubben. Hvor har det blitt av Wenger-haterne nå da??

Innvendingene Polljen og Bergkampboy her fremfører kan i beste fall betegnes som krampetrekninger og naive.

Årets sesong er avsluttet og fasiten forteller at City ble beste klubb og Arsenal ble nestbeste klubb, fantastiske Liverpool og Chelsea med sine super-managere ble smadret på oppløpssiden av Wenger og Arsenal, disse klubbene vant ikke en dritt denne sesongen, Tottenham som handlet spillere for en milliard var aldri i nærheten, mye omtalte Everton likeså.

Så til den artige analysen som viser til at Arsenal ville fått trøbbel mot bedre lag enn Hull og at vi må regne med tøffere motstand i fremtiden, hvorfor ofrer man ikke en tanke på de innledende runder i FA-cupen? Er Liverpool, Tottenham og Everton svak motstand eller skal snart Wenger og Arsenal få den anerkjennelsen de fortjener??

Når det gjelder den "kompetente" analysen som påpeker at Wenger er ansvarlig for skadesituasjonen i klubben er det bare med vantro å oppleve at slike oppfatninger fortsatt finnes blant enkelte supportere av vår fantastiske klubb. Wenger har hatt ansvaret i denne klubben i en halv generasjon snart og spørsmålet blir som følger; hvorfor har plutselig vår mann mistet evnen til å organisere og kvalitetssikre vårt medisinske støtteapparat denne sesongen?? Fjorårets sesong var slett ikke verre skademessig enn våre argeste konkurrenter og hva med de ti første årene i Wengers Arsenal-karriere, hvorfor vant vi 7 trofeer på 8 år hvis Wenger ikke evner å skaffe et godt nok støtteapparat??

Kan skadesituasjonen vår ha noe med at vi eier spillere som Diaby, Walcott og tidligere van Persie? Eller kan det muligens ha noe med vår spillestil å gjøre kombinert med dommere i PL som helt åpenbart elsker den gode gamle fysiske engelske tradisjonsrike måten å spille fotball på??

Vår spillestil består bl.a av en ide om at vi skal holde på ballen i perioder, tiki-taka i andre perioder, men dessverre har ikke dommerne på balløya utviklet seg i takt med Arsenal foreløpig, mitt tips er imidlertid at også denne biten snart kommer på plass og dermed vil de elegante, geniale ballspillerne våre få den beskyttelse de trenger for å få spille "the beautiful game" også i England.

Den største prestasjonen Wenger har gjort i sine sesonger i Arsenal er etter min mening ikke alle pokalene han har hentet, men den ubegripelige stabiliteten han har fremvist gjennom de 17 siste sesongene, hvor han ikke bare har ført vår klubb til CL men også gått videre fra gruppespillet hvert år, hvordan er dette egentlig mulig???? Og har noen manager noengang oppnådd dette før???

Link to comment
Share on other sites

Fasinerende å se ditt brennende engasjement for Wenger. Ikke bare blir det negative forkastet, men det positive blir høynet opp til det utenomjordiske. For andre kan finne andre faktorer som veier høyere, samt vesentlige mangler.

Blindheten er størst hos dem som med vilje ikke ser.

Dette kan man vel si passer for deg, men så vil du vel bare proklamere for at du har rett.

Tilslutt vil jeg vel påpeke at de kritiske røstene fremdeles er her inne, og har ikke forsvunnet selv om du måtte påstå noe annet. En FA-cup var så absolutt velkomment, men det frelser oss ikke.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Herlig at deltagerne her inne har tatt til fornuft og enstemmig (nesten) hyller verdens beste manager, på høy tid faktisk.

Vår mann har nok en gang pekt nese til sine kritikere og dokumentert forskjellen på kompetanse og inkompetanse.

Nå har Arsène Wenger opparbeidet en meget oppegående økonomi i vår klubb og jeg spår, som tidligere nevnt til det kjedsommelige, at vi kommer til å styrke stallen vesentlig i sommer, noe som høyst sannsynlig fører til ytterligere pokaler de kommende tre sesongene.

The future's so bright, I gotta wear shades!!!!!

Det her kommer du nok til å lese for du er jo her når de siste kampene har gått bra og er lenge til neste gang.

De fleste her inne har støttet Wenger, jeg er die hard fan av mannen og har alltid vært det..

 

1: La meg begynne med å si: Wenger er en strålende manager, men han er IKKE verdens beste manager:

 

2: Fasiten er ikke at vi hadde en bedre sesong enn Liverpool og Chelsea, fasiten er at vi havnet bak, men med hell og dyktighet tok vi oss lengre i en cup

 

3: FA Cupen er et fint trofé, men det er CL og PL som virkelig teller og det er der vi må være med å kjempe, det klarte vi ikke i år heller

 

4: Du har faktisk et poeng, de fleste av skadene våre oppstår i kampsituasjon, men det må likevel stilles spørsmålstegn til om Wenger sender utpå skadesutsatte spillere for tidlig etter skader eller om de blir trent for hardt etter skader, tallene på skader som blir slått opp igjen er vel det sykeste med skadene våre.

 

5: Vi mister en nøkkelspiller nå og en av våre beste reserver samtidig som Arteta og Flamini ikke blir raskere og bedre med tiden, vi mangler også en bakromstrussel fra ving, et spissalternativ og en stopperreserve(Med Sagna ut mistet vi backup der også.). Wenger har mye å gjøre i sommer.

 

Til slutt vil jeg bare hylle Wenger, han gjør en fantastisk jobb og jeg er en stor beundrer av han, men selv om du er ukritisk vil jeg se forbedringer, Arsenal-laget han bygget opp når han kom var fullt av fart og kontringsstyrke, mye av dette er borte nå.

 

En god fan er ikke en som kommer fram og hyller laget/manageren når det går bra, men en som prøver å hjelpe laget fremover gjennom hele sesongen, i tykt og tynt, medgang og motgang.

 

Vi får se om gutta unngår denne kollapsen neste sesong og klarer å stå hele løpet ut, jeg tviler, men få ting ville gjort meg lykkeligere.

 

Gleder meg til tre nye år med Wenger, så får vi se om han klarer å ta noen store trofeer med gutta igjen.

Link to comment
Share on other sites

Innvendingene Polljen og Bergkampboy her fremfører kan i beste fall betegnes som krampetrekninger og naive.

 

 

Etter at vi hadde en god og saklig diskusjon tidligere i måneden, selv om vi var svært uenig i sak, så er det ikke fritt for at jeg er skuffet over din karakterisering av meg og Bergkampboy.

 

At du er uenig med oss, både når det gjelder Wengers innsats og spørsmålet rundt hans framtid i klubben, synes jeg er helt greit siden et forum er for diskusjon og ikke for "hjernevask". Men å kalle vår vurdering av det som har skjedd under Wengers styre de siste sesongene som krampetrekninger og naivt er en tarvelig måte å omtale sine med-debattanter.

 

Jeg vil gjerne ta opp igjen de punktene som du finner "naive" og kanskje du kan komme med reelle saklige motsvar til de.

 

Skader: Fra enkelte (ikke deg Arshavin) så har kvaliteten på den medisinske apparatet i klubben blitt gjort til syndebukker når ting har gått galt og slike argumenter har blitt brukt for å "frikjenne" Wenger når vi har hatt problemer på banen. Det jeg "påstod" er at dette apparatet har Wenger det øverste ansvaret for og hvis dette apparatet svikter så er det opp til Wenger å ta grep rundt det.

Kollaps: Dette er ikke noe som skjer ofte, men når det skjer så virker det som det er total mangel på ledelse på sidelinjen. Slike kamper kjennetegnes gjerne av at Arsenal har full kontroll og leder gjerne komfortabelt, men så tar motstandernes manager grep rundt sitt lags spill og Arsenal blir spilt over på defensiven. Våre spillere springer da i enkelte tilfeller rundt som hodeløse kyllinger og det virker som at vår benk er totalt ute av stand til å ta motgrep.

Taktikk: Når Wengers taktikk fungere så fungerer det fantastisk, men det virker som at denne ikke skal endres uansett av motstander eller av hvilket spillemateriell vi har tilgjengelig til enhver tid.

Spillermarkedet: Jeg kritiserer ikke Wenger for å la være å kjøpe de dyreste "stjernene", jeg synes faktisk vi klarer oss godt uten de. Det jeg kritiserer er at utgående spillere i for stor grad ikke har blitt erstattet med spillere av minst like god kvalitet. Jeg kritiserer også hans litt for overdrevne tiltro til enkelte spillere som medfører at enkelte posisjoner mangler god nok bredde. F,.eks, så er jeg overbevist om at vi hadde kjempet om gullet helt til serieslutt hvis vi hadde hatt reelle alternativ på topp.

Wengers framtid: Ja, Wenger er en god manager. Er han verdens beste? Tvilsomt! Men han er absolutt i den øverste divisjonen. Er det noen krise om han forsetter? Nei, sannsynligvis ikke, men hvis han "opptrer" på overgangsmarkedet og på banen slik han har gjort de siste sesongene så forblir vi blant de nest-beste. Jeg har dog et lite håp om å igjen få se den "originale" Wenger neste sesong.

Ny manager: Ville en ny manager automatisk gitt suksess? Selvsagt ikke! Det finnes ingen garantier. Men om tre år er sannsynligheten stor for at Wenger takker av og at vi får en ny mann. Går det da til helvete? Sikkert ikke! Det finnes mange alternativer og det gjelder å finne det rette.

Denne våren har flere ønsket å beholde Wenger av "redsel" for det ukjente og dette er et argument som på mange måter kan kalles feigt. Det minste man bør kunne forlange er at man tar en avgjørelse ut fra sine egne subjektive "fakta" og ikke av "redsel".

Jeg har full respekt for at forumdebattanen Arshavin med flere er klokkeklare på at Wenger er den rette mannen de kommende årene og jeg hadde håpet på at de av oss om på en relativt saklig måte har argumentert for en endring i ledelsen ville bli møtt med den samme respekten

Men hvis min vurdering av Wenger og klubben er naiv og hvis min måte å argumentere på minner om krampetrekninger så tar jeg det som en "hederbevisning", for akkurat som deg Arshavin så skriver jeg om Arsenal ut fra min egne subjektive vurdering av klubben og hvor jeg ønsker at klubben skal være og ikke utfra hvordan andre mener jeg skal oppleve det.

Jeg prøver også så langt jeg evner å konkretisere hva jeg er uenig med andre debattanter i og jeg prøver å unngå å "nedvurdere" mine forumkollegaer med å bruke nedsettende uttrykk om de eller om den måten de argumenterer på. (men av og til kan jeg selvsagt begå "overtramp" som når jeg kaller enkeltes argumenter som feige)

Link to comment
Share on other sites

Innvendingene Polljen og Bergkampboy her fremfører kan i beste fall betegnes som krampetrekninger og naive.

Årets sesong er avsluttet og fasiten forteller at City ble beste klubb og Arsenal ble nestbeste klubb, fantastiske Liverpool og Chelsea med sine super-managere ble smadret på oppløpssiden av Wenger og Arsenal, disse klubbene vant ikke en dritt denne sesongen, Tottenham som handlet spillere for en milliard var aldri i nærheten, mye omtalte Everton likeså.

Så til den artige analysen som viser til at Arsenal ville fått trøbbel mot bedre lag enn Hull og at vi må regne med tøffere motstand i fremtiden, hvorfor ofrer man ikke en tanke på de innledende runder i FA-cupen? Er Liverpool, Tottenham og Everton svak motstand eller skal snart Wenger og Arsenal få den anerkjennelsen de fortjener??

 

 

 

Nå må du gi deg! Det er greit å være glad i Wenger, men i mangel på bedre argumenter går du rett i strupen på noen som har en annen mening enn deg. Dette er et debattforum. Uten forskjellige meninger, ville det ikke vært særlig interessant. Hold deg til debatten.

 

Når det gjelder FA Cup-"analysen", virker det ikke som du begriper poenget mitt i det hele tatt. For det første er det ikke en analyse, men en ren observasjon. En observasjon samtlige her inne kjenner seg igjen i. Det er jeg overbevist om. For det andre så kan verken kampen mot Liverpool eller Spurs regnes som en stor begivenhet. Jeg gir Wenger og spillerne masse kreditt for måten de slo disse lagene på, men det er noe helt annet å spille foran 90 000 på Wembley i en finale. Og spillerne våre virket ikke akkurat påskrudd det første kvarteret. Hadde det vært et Chelsea eller et City, hadde det trolig endt med katastrofesifre. Her er det helt åpenbart at Wenger har en utfordring. Så får vi se om dette trofeet kan galvanisere denne spillergruppen.

 

Når det gjelder annerkjennelse, så tror jeg 90 prosent av goonere verden gir Wenger all mulig honnør for FA Cup-triumfen. De 250 000 fremmøtte i Nord Londons gater tyder i allle fall på det. Vi hadde, som du påpekte, en tøff vei til finalen. Vi er fortjente seiersherrer i verdens eldste og mest tradisjonsrike fotballturnering. Men det betyr ikke at Wenger automatisk blir gudedyrket igjen. Det er god grunn til å sette spørsmålstegn ved flere av Wengers handlinger også denne sesongen. Det er opp til ham å bevise om han er mannen til å ta Arsenal tilbake gamle høyder. Og jeg håper at du, Arshavin, har rett.

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Flere kilder påstår at Alexis Sanches valgte Arsenal etter en privat 'samtale' med Wenger. På samme måte som vår eminente manager ble tungen på vektskålen for Özil i fjor.

 

De som tilhører #Wengerout-gjengen begynner kanskje å revurdere utsagn som "Wenger suger i transfermarkedet"?

Link to comment
Share on other sites

Flere kilder påstår at Alexis SancheZ valgte Arsenal etter en privat 'samtale' med Wenger. På samme måte som vår eminente manager ble tungen på vektskålen for Özil i fjor.

Kommer alltid til å støtte Wenger, men er helt sikker på at #WengerOut-gjengen begynner igjen ved første tap eller uavgjort neste sesong(Spesielt om det hender tidlig)

Link to comment
Share on other sites

Flere kilder påstår at Alexis Sanches valgte Arsenal etter en privat 'samtale' med Wenger. På samme måte som vår eminente manager ble tungen på vektskålen for Özil i fjor.

 

De som tilhører #Wengerout-gjengen begynner kanskje å revurdere utsagn som "Wenger suger i transfermarkedet"?

Nei hvorfor skal jeg revurdere min tidligere kritikk, det er rett og slett urimelig. Jeg gir Winger ris når jeg mener det er berettiget og jeg gir gjerne ros når det er grunnlag for det. Jeg var allerede i går ute og skrøt av denne overgangen, men jeg opprettholder all kritikk jeg tidligere har kommet med over sendrektighet og manglende handling fra hans side i tidligere vinduer.

Link to comment
Share on other sites

Flere kilder påstår at Alexis Sanches valgte Arsenal etter en privat 'samtale' med Wenger. På samme måte som vår eminente manager ble tungen på vektskålen for Özil i fjor.

 

De som tilhører #Wengerout-gjengen begynner kanskje å revurdere utsagn som "Wenger suger i transfermarkedet"?

Nei hvorfor skal jeg revurdere min tidligere kritikk, det er rett og slett urimelig. Jeg gir Winger ris når jeg mener det er berettiget og jeg gir gjerne ros når det er grunnlag for det. Jeg var allerede i går ute og skrøt av denne overgangen, men jeg opprettholder all kritikk jeg tidligere har kommet med over sendrektighet og manglende handling fra hans side i tidligere vinduer.

Link to comment
Share on other sites

Kommer alltid til å støtte Wenger, men er helt sikker på at #WengerOut-gjengen begynner igjen ved første tap eller uavgjort neste sesong(Spesielt om det hender tidlig)

Arsenal er større enn noen enkeltperson. Men Wenger er den største enkeltperson i klubbens historie. Slik kan man vel uttrykke det. Og man skipper ikke ut en sånn mann. Uten Wenger hadde vi ikke hengt med i det hele tatt. Vi tiltrekker ikke spillere med topplønninger, men kompenserer med at vi har en manager spillerne vil til. Skulle vi få en ny manager ville han være sjanseløs uten syke pengemidler, i klasse med Chelsea og Manchester City, men at det skal bli frislipp av penger etter Wenger er vel ikke akkurat bankers.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er større enn noen enkeltperson. Men Wenger er den største enkeltperson i klubbens historie. Slik kan man vel uttrykke det. Og man skipper ikke ut en sånn mann. Uten Wenger hadde vi ikke hengt med i det hele tatt. Vi tiltrekker ikke spillere med topplønninger, men kompenserer med at vi har en manager spillerne vil til. Skulle vi få en ny manager ville han være sjanseløs uten syke pengemidler, i klasse med Chelsea og Manchester City, men at det skal bli frislipp av penger etter Wenger er vel ikke akkurat bankers.

Tiden etter Wenger kan bli brutalt vanskelig, viktig at han etterlater seg et ungt lag, sånn at vi ikke blir som United som først måtte bytte manager for så og måtte bytte ut hele laget neste sesong fordi de ikke var like sultne eller like gode mer.

Link to comment
Share on other sites

Kommer alltid til å støtte Wenger, men er helt sikker på at #WengerOut-gjengen begynner igjen ved første tap eller uavgjort neste sesong(Spesielt om det hender tidlig)

Det var da en "voldsom" negativ tiltro du har til de som "velger" å komme med kritikk av Wenger.

 

Signeringen av Sanchez er meget positiv, signalene videre når det gjelder vinduet er oppløftende men det gjenstår å se om det er prat eller fakta.

 

JA, jeg mente i vår at Wenger burde trekke seg og jeg har null problemer med å forsvare det standpunktet. Samtidig så er jeg ganske pragmatisk av meg, og i tillegg så liker jeg ikke å sparke managere under sesongen (det må i så fall være en ekstrem hendelse som vil endre mitt syn), så du skal slippe å høre "Wenger out" fra meg før eventuelt vi kommer nær sesongslutt.

 

For meg så er spillerstallen bare en liten del av min skepsis til Wenger, i hovedsak så stammer denne skepsisen til hva som er levert av "ledelse" fra sidelinjen.

 

Jeg har savnet den "unge" Wenger og de tegn jeg (innbiller) meg å se fra professoren gjør at optimismen har steget en liten anelse.

Link to comment
Share on other sites

Tiden etter Wenger kan bli brutalt vanskelig, viktig at han etterlater seg et ungt lag, sånn at vi ikke blir som United som først måtte bytte manager for så og måtte bytte ut hele laget neste sesong fordi de ikke var like sultne eller like gode mer.

 

Håper Wenger blir i Arsenal til 2016.

 

Så henter vi han duden fra Dortmund.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Nå driver han jo med stupheadinger på Copacaban i en alder av 64, så han kan være sprek når han er 75, han. ;)

Har vel sagt at han må leve sunnere enn alle spillerene sine, Wenger blir nok en sprek 75-åring også. Synes også han ser ganske ung ut for alderen og at han har forandret seg ganske lite de siste ti årene(Håret har blitt gråere, men det er jo genetisk).

 

Tror absolutt han kommer til å være meget sprek for alderen både om ti og femten år.

Link to comment
Share on other sites

Dette sitatet fra overnevnte link fanget min interesse:

 

Being a flexible manager…

"I’m convinced of one thing - once you are not open to change any more, then you are slowly dying as a successful manager. I’ve seen managers go through their career and they have suffered because they are not ready for change anymore. Maybe they have found success, and they want to keep doing what they did when they were successful but there is always an evolution. You need to change with it.”

Det er nettopp det jeg føler som en mangel på fleksibilitet (aka stahet) som har ført meg fra "Wenger knows"-leiren over til "skeptikerene". Etter min mening så er det manglende fleksibilitet som kanskje har vært Wengers problem de siste sesongene. Han har hatt stor tro på sine "prosjekter" og det er i utgangspunktet ikke noe negativt, men hvis denne "troen" blir så sterk at den troende ikke ser mangler ved sine prosjekt da har vi et problem.

 

Selv om jeg fremdeles er skeptiker, så ser jeg faktisk antydninger til lyspunkt foran kommende sesong. Så langt er det bare antydninger, med det mener jeg at Wenger har vært mer handlekraftig i overgangsvinduet og faktisk foretatt en reell forsterkning av laget ved kjøpet av Sanchez. Kjøpet av Debuchy er en ren erstatning av en spiller som har forlatt oss, om erstatningen er bedre eller dårligere får tiden vise. Men Sanchez er en reell forsterkning, en spiller med fart som vil kunne utnytte Özil sine ferdigheter og med en etterhvert skadefri Walcott så gleder jeg meg til kommende høst. Den resterende delen av overgangsviduet vil så vise om vi blir så pass forsterket at vi blir en reell tittelkandidat.

Som sagt så er jeg mer optimistisk enn på lenge når det gjelder spillerstallen, men det gjenstår fremdeles om Wenger klarer å vise en klar fleksibilitet når det gjelder hvordan laget blir ledet fra benken. Det er på dette punktet jeg mener mangelen har vært størst de siste sesongene, der staheten (mangel på fleksibilitet) har vært størst.

 

Om jeg noengang kommer til å komme tilbake til "Wengerknows"-leiren tviler jeg på, men uten å kunne sette fingeren på det så føler jeg en viss skeptisk optimisme akkurat nå ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er ingen tvil om at undertegnede har vært tildels meget skeptisk til vår manager de siste par sesongene, og ute på en av bloggene som følger Arsenal så fant jeg dette utdraget fra en kommentar som på mange måter forteller hvorfor jeg har vært skeptisk og samtidig også hvorfor jeg nå føler en gryende optimisme

 

And finally, and most importantly in my eyes, it seems Monsieur Wenger has awoken from his slumber and is ready to take the bull by the horns again. In recent years,

Wenger has not looked like the man who once led us to an unbeaten season; he has looked tired, nay exhausted. But after an enjoyable time in Rio, he looks fighting fit and eager to compete.

The way in which he has conducted himself this summer, his outspokenness about overseas friendlies, his clinical transfer business and his general demeanour hint at a man who is rejuvenated and ready to contest.

For too long Wenger has had to compete on an uneven playing field; now with ammunition of a healthy transfer budget concealed in his caterpillar coat, he looks like a man who believes he can lift the title.

Link to comment
Share on other sites

Jeg digger Wenger når han er litt cocky og setter lista høyt for seg selv:

on Chambers...
I thought he played very well, was intelligent, good decision-making and calm on the ball, good in the air. He is 19 years old, and what he did is very promising. I told you we will have a core of English players, you have to trust me, I will get you slowly a good national team!

Link to comment
Share on other sites

Jeg digger Wenger når han er litt cocky og setter lista høyt for seg selv:

 

on Chambers...

I thought he played very well, was intelligent, good decision-making and calm on the ball, good in the air. He is 19 years old, and what he did is very promising. I told you we will have a core of English players, you have to trust me, I will get you slowly a good national team!

Lo godt av denne selv, Wenger ser ut til å ha litt av den gamle auraen sin tilbake igjen og er nok sulten på nye trofeer i år.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...