Jump to content

Gratulerer Ole Gunnar Solskjær!


helgeaarsvoll

Recommended Posts

godt å høre Alexander :rolleyes:

 

Du må nok være litt tydeligere neste gang så småbarna til Chaz forstår det bedre :P

 

Tusmo: tullet mitt? Hva galt har jeg gjort i tråden utenom å hylle Ole Gunnar? Er det tull å hylle en spiller kun fordi han spiller for United?

32078[/snapback]

 

Neinei, det var ikke spesielt i denne tråden jeg mente at du tullet, men mer generelt. Jeg har litt sans for Solskjær selv, er ikke Molde supporter uten grunn, men jeg synes at det blir litt feil å hylle han på et Arsenal forum likevel.

32122[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg kan helt enkelt ikke forstå det...

32146[/snapback]

 

Tror du at noen av våre spillere noengang kommer til å bli hyllet på et manure forum? Tror neppe at svenske manure-fans hadde kommet til å hylle Ljungberg dersom han hadde vært i Solskjær sin situasjon. Ei heller hadde nederlandske Tottenhamsupportere villet hylle Dennis Bergkamp på et Tottenham forum. Derfor mener jeg at det blir litt feil å hylle Ole Gunnar Solskjær her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply
godt å høre Alexander :D

 

Du må nok være litt tydeligere neste gang så småbarna til Chaz forstår det bedre :P

 

Tusmo: tullet mitt? Hva galt har jeg gjort i tråden utenom å hylle Ole Gunnar? Er det tull å hylle en spiller kun fordi han spiller for United?

32078[/snapback]

 

Neinei, det var ikke spesielt i denne tråden jeg mente at du tullet, men mer generelt. Jeg har litt sans for Solskjær selv, er ikke Molde supporter uten grunn, men jeg synes at det blir litt feil å hylle han på et Arsenal forum likevel.

32122[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg kan helt enkelt ikke forstå det...

32146[/snapback]

 

 

Det har noe med modenhet og voksenhet å gjøre...

32191[/snapback]

 

Hehehehe, ja DET var rette rævva som feis det! :rolleyes: :P

 

Hvis det er noen som IKKE skal snakke om modenhet og voksenhet så er det ihvertfall DU, Gooner_97!

Link to comment
Share on other sites

godt å høre Alexander :rolleyes:

 

Du må nok være litt tydeligere neste gang så småbarna til Chaz forstår det bedre :P

 

Tusmo: tullet mitt? Hva galt har jeg gjort i tråden utenom å hylle Ole Gunnar? Er det tull å hylle en spiller kun fordi han spiller for United?

32078[/snapback]

 

Neinei, det var ikke spesielt i denne tråden jeg mente at du tullet, men mer generelt. Jeg har litt sans for Solskjær selv, er ikke Molde supporter uten grunn, men jeg synes at det blir litt feil å hylle han på et Arsenal forum likevel.

32122[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg kan helt enkelt ikke forstå det...

32146[/snapback]

 

Tror du at noen av våre spillere noengang kommer til å bli hyllet på et manure forum? Tror neppe at svenske manure-fans hadde kommet til å hylle Ljungberg dersom han hadde vært i Solskjær sin situasjon. Ei heller hadde nederlandske Tottenhamsupportere villet hylle Dennis Bergkamp på et Tottenham forum. Derfor mener jeg at det blir litt feil å hylle Ole Gunnar Solskjær her.

33332[/snapback]

 

Er helt enig. Solskjær har gjort masse stort på banen,men det er jo ikkje for oss han har gjort det !

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig. Solskjær har gjort masse stort på banen,men det er jo ikkje for oss han har gjort det !

33349[/snapback]

 

Man kan altså ikke nyte store øyeblikk i fotballen, når det ikke er gunstig for vårt lag? Jeg synes virkelig synd på de som er så blendet av hat at de ikke kan sette pris på stor fotball. Dere aner ikke hva dere går glipp av.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
godt å høre Alexander  :D

 

Du må nok være litt tydeligere neste gang så småbarna til Chaz forstår det bedre :P

 

Tusmo: tullet mitt? Hva galt har jeg gjort i tråden utenom å hylle Ole Gunnar? Er det tull å hylle en spiller kun fordi han spiller for United?

32078[/snapback]

 

Neinei, det var ikke spesielt i denne tråden jeg mente at du tullet, men mer generelt. Jeg har litt sans for Solskjær selv, er ikke Molde supporter uten grunn, men jeg synes at det blir litt feil å hylle han på et Arsenal forum likevel.

32122[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg kan helt enkelt ikke forstå det...

32146[/snapback]

 

 

Det har noe med modenhet og voksenhet å gjøre...

32191[/snapback]

 

Hehehehe, ja DET var rette rævva som feis det! ;) :P

 

Hvis det er noen som IKKE skal snakke om modenhet og voksenhet så er det ihvertfall DU, Gooner_97!

33335[/snapback]

 

 

Prøv igjen, ditt elendige forsøk på provokasjon lyktes nok ikke.

at du kaller meg for en 8-9 åring bekrefter mitt syn på at du er veldig lite voksen og moden.

Link to comment
Share on other sites

Eg står inne for det eg har sagt. Solskjær er ingen fintspelande herremann, men han er akkurat som Ruud van Nistelrooy. Ein ulv i fåreklær. Ser alltid ut som mr. good guy, men er det sjeldan. Det finnest ikkje få situasjonar med grisetaklingar, filming osv med Solskjær.

 

For all del: på sitt beste var han norges beste fotballspelar, og ein av dei, om ikkje DEN, største gjennom tidene. Ønsker han også alt vel, og at han kjem tilbake på fotballbana, som eg gjer med alle fotballspelarar for øvrig. Det forandrer ikkje på det faktum at Solskjær, som så mange andre, benyttar eit kvart triks i boka, og også plenty av dei som det ikkje står i boka. Han er godt opplært i Manchester.

 

Glansbildet av Solskjær er det norske media som har skapt. Viss nokon trur dei er upartiske, må dykk tru om igjen.

 

Kva er det som er småungeaktig med det eg seier? Personlig tykkjer eg det vitner om ein viss refleksjon når ein klarer å sjå vidare enn det tabloid-våset som Akersgata serverer.

31726[/snapback]

 

Trekker opp igjen denne. Veldig mye bra i det du her skriver Paddy; du viser ihvertfall at du har mer evne til refleksjon enn de som rått svelger det agnet (dvs det glansbildet) som norske medier har skapt av OGS. Naturligvis fortjener OGS stor respekt for sine evner og prestasjoner som fotballspiller, og naturligvis ønsker vi personen OGS alt godt, og naturligvis misliker vi OGS prestasjoner fordi han spiller for en rival. Men denne unisone, naive og kvalme hyllesten av Solskjær kunne vi vært spart for. Den tror jeg også OGS synes han burde vært spart for, og dreier seg nesten bare om nasjonalisme, og svært lite om fotball.

 

Jeg vil kanskje ikke gå så langt som dine karakteristikker Paddy, men det som er det viktige poenget her er at det glansbildet som har blitt skapt av Solskjær er misvisende. Solskjær takler grisete og han jukser og spiller skuespill, akkurat som de fleste andre fotballspillere. Han er med andre ord verken særlig bedre eller særlig verre enn de fleste andre. Det er greit å beundre nordmenn som gjør det bra, og janteloven bør vi passe oss vel for, men vi bør også passe oss vel for at det ikke bikker over den motsatte vei, i usaklig sjåvinisme og nasjonalisme, slik som tilfellet er når det gjelder medias og mange nordmenns karakteristikker av OGS.

Link to comment
Share on other sites

Men denne unisone, naive og kvalme hyllesten av Solskjær kunne vi vært spart for. Den tror jeg også OGS synes han burde vært spart for, og dreier seg nesten bare om nasjonalisme, og svært lite om fotball.

 

-Veldig enig. Jeg velger å "hylle"(fælt uttrykk for en enkel støtteerklæring, men greit nok...) Solskjær, men syns allikevel grunnlaget en del andre har til grunn for denne "hyllesten" er altfor nasjonalistisk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Men denne unisone, naive og kvalme hyllesten av Solskjær kunne vi vært spart for. Den tror jeg også OGS synes han burde vært spart for, og dreier seg nesten bare om nasjonalisme, og svært lite om fotball.

 

Tror Solskjær ville følt seg utrolig smigret og glad over at det finnes arsenal-fans som tør å si at Solskjær har vært en fantastisk god spiller og en meget sympatisk person, både på og utenfor banen. Kan aldri i verden se for meg at han ville blitt kvalm av dette. Hvorfor skulle han det? Tror nok heller han ville blitt kvalm over å lese slike innlegg som du og andre her serverer.

 

HVA FAEN VEIT DU OM AT MIN OG ANDRES HYLLEST TIL SOLSKJÆR BARE DREIER SEG OM NASJONALISME?

 

Hyllesten rettet mot han er jo først og fremst fordi han har oppnådd store ting som fotballspiller, har legendestatus i en av verdens største fotballklubber og fordi han er en utrolig sympatisk person. Selvfølgelig har det noe å si at han er norsk, men det skulle da bare mangle siden vi er norske statsborgere og blir nærmere knyttet til vårt eget land enn andres. Det skulle da faen meg bare mangle, men annet er kanskje ikke å forvente av folk som sitter og håper Norge ryker ut av Fotball VM?

Link to comment
Share on other sites

HVA FAEN VEIT DU OM AT MIN OG ANDRES HYLLEST TIL SOLSKJÆR BARE DREIER SEG OM NASJONALISME?

33783[/snapback]

Vet at dette spørsmålet ikke var rettet mot meg, men svarer på det allikevel.

 

Svaret på ditt spm. er som følgende: Ingen hyller motspillere. Dermed dreier det seg om nasjonalisme. Hadde du vært danske eller svenske, for den saks skyld, hadde du neppe hyllet han.

Link to comment
Share on other sites

Svaret på ditt spm. er som følgende: Ingen hyller motspillere. Dermed dreier det seg om nasjonalisme. Hadde du vært danske eller svenske, for den saks skyld, hadde du neppe hyllet han.

33784[/snapback]

 

 

-Hahaha...Dette må være foreløpig årsbeste. Enhver oppegående fotballsupporter har evnen til å se de vakre i fotballen utover sin egen klubb, og hylle konkurrenter. Sportsånd er faktisk et eksisterende begrep i supporterkulturen også.

Link to comment
Share on other sites

Svaret på ditt spm. er som følgende: Ingen hyller motspillere. Dermed dreier det seg om nasjonalisme. Hadde du vært danske eller svenske, for den saks skyld, hadde du neppe hyllet han.

33784[/snapback]

 

 

-Hahaha...Dette må være foreløpig årsbeste. Enhver oppegående fotballsupporter har evnen til å se de vakre i fotballen utover sin egen klubb, og hylle konkurrenter. Sportsånd er faktisk et eksisterende begrep i supporterkulturen også.

33786[/snapback]

Jeg mener nå at konkurrenter hyller man IKKE. Tror du Vålerenga hyller LSK hvis de (mot formodning) skulle vinne Tippeligaen? NEI! LSK hyllet heller ikke Enga da de vant serien.

 

Skal vi begynne å hylle Ruud van Nistelrooy hvis han blir toppscorer i PL? NEI!

Skal vi hylle Tottenham hvis de havner over oss på tabellen? NEI!

Skal vi da hylle Owen når han kommer tilbake fra skade? NEI!

Skal vi da hylle Kjeksen (Solskjær) fordi at han endelig kommer tilbake fra skade? NEI!

Link to comment
Share on other sites

Skal vi begynne å hylle Ruud van Nistelrooy hvis han blir toppscorer i PL? NEI!

Skal vi hylle Tottenham hvis de havner over oss på tabellen? NEI!

Skal vi da hylle Owen når han kommer tilbake fra skade? NEI!

Skal vi da hylle Kjeksen (Solskjær) fordi at han endelig kommer tilbake fra skade? NEI!

33788[/snapback]

 

Flott oppsumering! Hadde nok svart nei på de samme spørsmålene.

Link to comment
Share on other sites

Tror Solskjær ville følt seg utrolig smigret og glad over at det finnes arsenal-fans som tør å si at Solskjær har vært en fantastisk god spiller og en meget sympatisk person, både på og utenfor banen. Kan aldri i verden se for meg at han ville blitt kvalm av dette. Hvorfor skulle han det? Tror nok heller han ville blitt kvalm over å lese slike innlegg som du og andre her serverer.

 

HVA FAEN VEIT DU OM AT MIN OG ANDRES HYLLEST TIL SOLSKJÆR BARE DREIER SEG OM NASJONALISME?

 

Hyllesten rettet mot han er jo først og fremst fordi han har oppnådd store ting som fotballspiller, har legendestatus i en av verdens største fotballklubber og fordi han er en utrolig sympatisk person. Selvfølgelig har det noe å si at han er norsk, men det skulle da bare mangle siden vi er norske statsborgere og blir nærmere knyttet til vårt eget land enn andres. Det skulle da faen meg bare mangle, men annet er kanskje ikke å forvente av folk som sitter og håper Norge ryker ut av Fotball VM?

33783[/snapback]

 

Naturligvis må enhver snakke for seg selv når det gjelder hvorfor man hyller Solskjær, eller andre idrettsutøvere eller personligheter for den saks skyld. Men tar man utgangspunktet i det medieskapte bildet av Solskjær så er det liten tvil om at OGS blir tilegnet egenskaper han kanskje ikke har, og i mange tilfeller er det jo alt annet enn prestasjonene på banen som trekkes frem.. Hvordan Solskjær er som privatperson har jeg ingen forutsetning for å ha noen mening om, jeg vurderer KUN hans prestasjoner på banen, og de har jeg den største respekt for, som jeg også skrev i mitt forrige innlegg. Og andre ting enn fotball har egentlig INGEN interesse i det offentlige rom, og det er nettopp det jeg er rimelig sikker på at også Solskjær selv mener.

 

Naturligvis setter han pris på at folk synes han er flink til å spille fotball. Men ser man bak hans "rene" fotballferdigheter så er han omtrent som spillere flest, han kan tackle grisete og han kan jukse, i sterk kontrast til bildet av det "perfekte" og "uskyldige" idealet som norske medier forsøker å skape. Hvis jeg hadde vært i Solskjærs situasjon hadde jeg satt heller liten pris på måten jeg hadde blitt fremstilt i media. Det er greit å hylle ham for prestasjonene, men det er ingen grunn til å smøre på med nasjonalistisk "vrøvl", slik media har hatt for vane. Og selv om jeg har respekt for Solskjær som fotballspiller, så tror jeg også Solskjær forstår hvorfor jeg ikke liker det han har gjort opp gjennom årene; det er tross alt forskjell på å like og å respektere, og innrømme at noe er bra. Selv om jeg har stor respekt også for hva mange andre store spillere hos rivalene har prestert betyr ikke det at jeg liker det de har gjort. Og jeg ser ingen grunn til å hylle Solskjær noe mer enn andre gode rivaliserende spillere. Hvis man gjør det må det enten være fordi han er så mye bedre, noe han ikke er, eller fordi han er norsk, og da koker det ned til nasjonalisme, nærmest per definisjon.

 

Det betyr ikke at jeg generelt ikke setter pris på at nordmenn gjør det bra, på idrettsarenaen eller andre steder. En viss nasjonalfølelse er bra, men det er alltid en fare for at det bikker over. Og medienes dekning er ofte håpløs. Hvis en norsk idrettsutøver gjør en god prestasjon objektivt sett, men havner et stykke ned på lista, er det krise, hvis han vinner på en middelmådig prestasjon eller flaks med forholdene er han en helt, og alt er fryd og gammen. Hvis ikke denne type journalistikk er mer ren og misforstått nasjonalisme mer enn en saklig vurdering av en idrettsprestasjon så vet ikke jeg...?

 

Til slutt: Jeg har aldri sagt at jeg håper Norge ikke kommer til VM, det jeg har sagt er at de ikke har noe der å gjøre. I tillegg har jeg sagt at jeg generelt er i mot landslagsfotball, nettopp fordi det dreier seg mer om nasjonalisme enn om fotball, og fordi det laget som virkelig betyr noe for meg til stadighet blir straffet ved at deres nøkkelspillere blir slitne og skadede i meningsløse landskamper.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Svaret på ditt spm. er som følgende: Ingen hyller motspillere. Dermed dreier det seg om nasjonalisme. Hadde du vært danske eller svenske, for den saks skyld, hadde du neppe hyllet han.

33784[/snapback]

 

 

-Hahaha...Dette må være foreløpig årsbeste. Enhver oppegående fotballsupporter har evnen til å se de vakre i fotballen utover sin egen klubb, og hylle konkurrenter. Sportsånd er faktisk et eksisterende begrep i supporterkulturen også.

33786[/snapback]

Jeg mener nå at konkurrenter hyller man IKKE. Tror du Vålerenga hyller LSK hvis de (mot formodning) skulle vinne Tippeligaen? NEI! LSK hyllet heller ikke Enga da de vant serien.

 

 

 

Stor forskjell på å hylle rivaliserende klubb enn å hylle en norsk spiller på en rivaliserende klubb. Trodde du visste bedre, men der tok jeg feil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Naturligvis må enhver snakke for seg selv når det gjelder hvorfor man hyller Solskjær, eller andre idrettsutøvere eller personligheter for den saks skyld. Men tar man utgangspunktet i det medieskapte bildet av Solskjær så er det liten tvil om at OGS blir tilegnet egenskaper han kanskje ikke har, og i mange tilfeller er det jo alt annet enn prestasjonene på banen som trekkes frem.. Hvordan Solskjær er som privatperson har jeg ingen forutsetning for å ha noen mening om, jeg vurderer KUN hans prestasjoner på banen, og de har jeg den største respekt for, som jeg også skrev i mitt forrige innlegg. Og andre ting enn fotball har egentlig INGEN interesse i det offentlige rom, og det er nettopp det jeg er rimelig sikker på at også Solskjær selv mener.

 

Naturligvis setter han pris på at folk synes han er flink til å spille fotball. Men ser man bak hans "rene" fotballferdigheter så er han omtrent som spillere flest, han kan tackle grisete og han kan jukse, i sterk kontrast til bildet av det "perfekte" og "uskyldige" idealet som norske medier forsøker å skape. Hvis jeg hadde vært i Solskjærs situasjon hadde jeg satt heller liten pris på måten jeg hadde blitt fremstilt i media. Det er greit å hylle ham for prestasjonene, men det er ingen grunn til å smøre på med nasjonalistisk "vrøvl", slik media har hatt for vane. Og selv om jeg har respekt for Solskjær som fotballspiller, så tror jeg også Solskjær forstår hvorfor jeg ikke liker det han har gjort opp gjennom årene; det er tross alt forskjell på å like og å respektere, og innrømme at noe er bra. Selv om jeg har stor respekt også for hva mange andre store spillere hos rivalene har prestert betyr ikke det at jeg liker det de har gjort. Og jeg ser ingen grunn til å hylle Solskjær noe mer enn andre gode rivaliserende spillere. Hvis man gjør det må det enten være fordi han er så mye bedre, noe han ikke er, eller fordi han er norsk, og da koker det ned til nasjonalisme, nærmest per definisjon.

 

Det betyr ikke at jeg generelt ikke setter pris på at nordmenn gjør det bra, på idrettsarenaen eller andre steder. En viss nasjonalfølelse er bra, men det er alltid en fare for at det bikker over. Og medienes dekning er ofte håpløs. Hvis en norsk idrettsutøver gjør en god prestasjon objektivt sett, men havner et stykke ned på lista, er det krise, hvis han vinner på en middelmådig prestasjon eller flaks med forholdene er han en helt, og alt er fryd og gammen. Hvis ikke denne type journalistikk er mer ren og misforstått nasjonalisme mer enn en saklig vurdering av en idrettsprestasjon så vet ikke jeg...?

 

Til slutt: Jeg har aldri sagt at jeg håper Norge ikke kommer til VM, det jeg har sagt er at de ikke har noe der å gjøre. I tillegg har jeg sagt at jeg generelt er i mot landslagsfotball, nettopp fordi det dreier seg mer om nasjonalisme enn om fotball, og fordi det laget som virkelig betyr noe for meg til stadighet blir straffet ved at deres nøkkelspillere blir slitne og skadede i meningsløse landskamper.

33822[/snapback]

 

Media har da på ingen måte skapt noe spesielt glansbilde av Solskjær. Har du linker til å dokumentere dette eller er det bare noe du selv føler? Og hvorfor skal du kjenne han så godt i forhold til mediene? Tror du overvurderer dine egne ferdigheter her i forhold til medias posisjon.

 

Tror du selv ikke fatter hvor stor Solskjær er i United. Vi som norske burde ha stor respekt for denne mannen og være med på en hyllest når han kommer tilbake etter et ufortjent langt skadeavbrekk. Det blir i alle fall helt feil å avfeie han som en usympatisk grisespiller. Det vitner om veldig lite mangel på objektivtet, forståelse og respekt.

 

At Norge ikke har noe å gjøre i et VM er noe forbanna tull. Vi ligger i øvre midtsjiktet i Europa og er flere hakk bedre enn b-nasjoner som Trinidad, Saudi Arabia, togo osv som kom seg med fra middelmådige verdensdeler. De som sier at Norge ikke har noe i et VM å gjøre, håper innerst inne at de ikke kommer med, de tør bare ikke å si det høyt for å ikke bli driti ut av allmenheten som selvfølgelig håper på norsk suksess i landslagsfotball. Å si at landskamper er meningsløst er et totalt latterlig utsagn som ikke fortjener å bli tatt seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt vi har allvitere som deg, Gooner_87. Takk for at du nå gav oss fasiten både på det korrekte mediabildet av Ole Gunnar Solskjær, og Norge`s standing i den internasjonale fotball verdenen. Ethvert fora burde ha en slik allviter.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt vi har allvitere som deg, Gooner_87. Takk for at du nå gav oss fasiten både på det korrekte mediabildet av Ole Gunnar Solskjær, og Norge`s standing i den internasjonale fotball verdenen. Ethvert fora burde ha en slik allviter.

33839[/snapback]

 

He he fiine...

Nei, media har aldri skapt noe glansbilde av gladgutten Ole Gunnar.

 

Husker godt når Lydersen var i Arsenal. Var 2 sider midtside i norske aviser

og at han var banens beste. Engelske var han stort sett middelmådig eller verre.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt vi har allvitere som deg, Gooner_87. Takk for at du nå gav oss fasiten både på det korrekte mediabildet av Ole Gunnar Solskjær, og Norge`s standing i den internasjonale fotball verdenen. Ethvert fora burde ha en slik allviter.

33839[/snapback]

Selv om jeg er United-supporter, har jeg fulgt dette forumet ganske lenge og jeg må virkelig si at det var rette rævva som feis............

Link to comment
Share on other sites

Det blir i alle fall helt feil å avfeie han som en usympatisk grisespiller. Det vitner om veldig lite mangel på objektivtet, forståelse og respekt.

33834[/snapback]

 

Når har jeg karakterisert OGS som en usympatisk grisespiller? Hva slags briller er det du har lest mitt innlegg med, og har du i det hele tatt skjønt hva jeg forsøkte å si? Tvert i mot har jeg skrevet at jeg har stor respekt for OGS som fotballspiller, og er imponert over hans prestasjoner. Men siden han spiller for en rivaliserende klubb er det unaturlig å "hylle" ham slik enkelte her inne tydeligvis mener at man bør gjøre. At han er nordmann forandrer ikke på det, medmindre man bedriver nasjonalisme da..

 

Når jeg sier at OGS verken er bedre eller verre enn DE FLESTE andre fotballspillere når det gjelder harde tacklinger og juks, så er det ikke det det samme som å karakterisere ham som en grisespiller eller juksemaker. Det er faktisk et forsøk på å tegne et balansert bilde av OGS og få litt objektivitet inn i diskusjonen, en objektivitet som fullstendig har manglet i norsk presse, som stort sett ensidig har sett og dyrket de positive egenskapene hos OGS. Hva er objektivt ved det?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er godt vi har allvitere som deg, Gooner_87. Takk for at du nå gav oss fasiten både på det korrekte mediabildet av Ole Gunnar Solskjær, og Norge`s standing i den internasjonale fotball verdenen. Ethvert fora burde ha en slik allviter.

33839[/snapback]

 

Hva er det som feiler deg?

 

Jeg har aldri, og da mener jeg aldri - sett en større selvmotsigelse enn dette... Du er rett og slett en klovn av dimensjoner, og det verste er at du ikke fatter det selv. Jeg håper for din skyld at du skriver innleggene dine bare for å provosere, og at du egentlig ikke mener hva du skriver, men jeg vet dessverre bedre...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Det er godt vi har allvitere som deg, Gooner_87. Takk for at du nå gav oss fasiten både på det korrekte mediabildet av Ole Gunnar Solskjær, og Norge`s standing i den internasjonale fotball verdenen. Ethvert fora burde ha en slik allviter.

33839[/snapback]

 

Enten er du stein, stokk, dum. Du forstår altså ikke diskusjonen.

Eller så er du her kun for å provosere, og alltid være enig med dem du liker, og være uenig med dem du ikke liker.

 

Uansett er du faen meg den største tosken som jeg noensinne har debattert fotball med, og det sier ikke pent lite.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Når har jeg karakterisert OGS som en usympatisk grisespiller? Hva slags briller er det du har lest mitt innlegg med, og har du i det hele tatt skjønt hva jeg forsøkte å si? Tvert i mot har jeg skrevet at jeg har stor respekt for OGS som fotballspiller, og er imponert over hans prestasjoner. Men siden han spiller for en rivaliserende klubb er det unaturlig å "hylle" ham slik enkelte her inne tydeligvis mener at man bør gjøre. At han er nordmann forandrer ikke på det, medmindre man bedriver nasjonalisme da..

 

Når jeg sier at OGS verken er bedre eller verre enn DE FLESTE andre fotballspillere når det gjelder harde tacklinger og juks, så er det ikke det det samme som å karakterisere ham som en grisespiller eller juksemaker. Det er faktisk et forsøk på å tegne et balansert bilde av OGS og få litt objektivitet inn i diskusjonen, en objektivitet som fullstendig har manglet i norsk presse, som stort sett ensidig har sett og dyrket de positive egenskapene hos OGS. Hva er objektivt ved det?

33858[/snapback]

 

Det var ikke spesielt rettet mot deg, men mot mange andre her på forumet, feks Paddy som gjorde dette.

 

Som nordmann skal det være fullt mulig å hylle en norsk spiller på en rivaliserende klubb, uten å bli kalt nasjonalist. Hvis du ikke forstår dette er det ditt problem.

 

Balansert bilde eller ikke. Solskjær er alt i alt en sympatisk person og en fantastisk god fotballspiller som har opplevd mye og fortjener all rosen han kan få. I Manchester er han en legende sammenlignet med Best og Cantona. Forstår du i det hele tatt hvilken status han har i denne klubben, eller klarer du ikke det KUN fordi du er gooner? Du trenger ikke å hylle Man U, men som nordmann er det helt vanlig å hylle en slik spiller.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt Gooner_87, å nevne OGS i samme åndedrag som Manchester United, George Best, og i mindre grad, Eric Cantona blir rav ruskende galt. Nå er det DU som ikke evner å se perspektive i dine egne innlegg. OGS er en for en fjert å regne sammenlignet med George Best. Det vet all fra 9 til 90.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke mange som klaga på Chaz' hyllest til Bestie her for en stund sia....

Skjønner ikke hvorfor man skal lage en så stor krangel ut av dette. Om man velger å hylle Solskjær eller ikke, er da samme grøten. Ingen regel eller lov som sier at det ikek er lov å hylle en motspiller. Btw, Hyller vi egentlg Solskjær her da? Det er jo bare å ønske han velkommen tilbake. Ikke no som; "Solskjær, en fantastisk spiller i verdensklasse blablabla...."

 

Ser også Imerslundinho kommer med non latterlige meninger om at det ikke er lov å si noe godt om motstanderne..... Bullshit, crap, skivebom. Er man sportslig og ærlig skal man innrømme at f.eks Totenskinke har hatt en bedre sesong enn oss. Og at stinkelhorsee tross alt drittspillinga er en god spiss.

 

Ingen tvang til å si velkommen tilbake til Ole Gunnar, ingen tvang å la være.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...