Jump to content

Marcos Senna


Jensegutt

Recommended Posts

Vi blir idag linket til brasillianske Marcos Senna fra Vilareal. Senna er 29 år gammel, og en defensiv midtbanespiller. Jeg har sett ham i aksjon flere ganger, og han er en god spiller, med gode langskudd. Noen av dere så kansje kampen mot Manure, der han tok lurven ut av midtbanen deres?

vet ikke hvor mye hold det er i disse ryktene, men det blir slått opp av blant andre skysports. Hvis vi først skal kjøpe en ''rutinert'' sentral midtbanemann, vil jeg heller ha han her en Diop, selv om Ballack selvsagt ville vært førstevalget hvis vi skulle kjøpt en konkurent til Cesc & co.

Link to comment
Share on other sites

Guest kje_sim
Vi blir idag linket til brasillianske Marcos Senna fra Vilareal. Senna er 29 år gammel, og en defensiv midtbanespiller. Jeg har sett ham i aksjon flere ganger, og han er en god spiller, med gode langskudd. Noen av dere så kansje kampen mot Manure, der han tok lurven ut av midtbanen deres?

vet ikke hvor mye hold det er i disse ryktene, men det blir slått opp av blant andre skysports. Hvis vi først skal kjøpe en ''rutinert'' sentral midtbanemann, vil jeg heller ha han her en Diop, selv om Ballack selvsagt ville vært førstevalget hvis vi skulle kjøpt en konkurent til Cesc & co.

23122[/snapback]

Har du en link?

Link to comment
Share on other sites

Guest Øystein

Jeg har sett han en god del kamper på tv2zebra og han har vore den viktigeste spilleren deres hver gang. Kommentatorene skryter av han hver gang, og han er en mye mer komplett spiller en riquelme. Er en spiller jeg har skikkelig sansen for og håper med hele mitt hjertet at viss/når vi kjøper han blir han like stor som han er nå :o

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss eyes £3million Brazilian star

 

Får da virkelig håpe vi kjøper han, han er jo tross alt god nok for oss og han ville nok blitt "Vieiras erstatter", for å si det sånn.

 

The 29-year-old has been in impressive form for the La Liga side this season but has only 18 months left on his contract and Villareal may decide to cash in during the transfer window.

 

Dette høres jo veldig bra ut. Får håpe dette stemmer! Stå på Wenger! Styrk stallen vår!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nettavisen skrev:

*Arsène Wenger er ute etter en erstatning for Mathieu Flamini på midtbanen. Hans øverste navn på ønskelista skal være spanske Marcos Senna som har vært meget god så langt for Spania.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2036103.ece

 

Håper det er noe i dette ryktet. Senna har spilt veldig bra i årets EM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ELSKER denne spilleren! :D Han gjør enkle valg med ball, og er en fantastisk ballvinner. Gjør sjelden en feilpasning! Bare alderen som er litt negativt, men jeg tror det kan være sunt for Arsenal å ha en eldre spiller med i første elleveren, for han er en spiller som går rett inn i første elleveren! Får håpe Wenger slår til, og hvis prisen bare er 3 millioner pund, så er det ingenting å vente på! Nordtveit kosta 2 pund, og Senna 3 :D Litt rart, men greit for meg :P

Link to comment
Share on other sites

£3 millioner pund for denne mannen?! Løp og kjøp.

Han har imponert meg gang på gang for Spania i årets EM, og jeg tror han vil takle Flamini-rollen.

 

En spiller som koster så lite og går rett inn i startellveren er jo et røverkjøp. Han har vel også det som skal til for å lykkes i Arsenal og Premier League også. :D

Link to comment
Share on other sites

Kunne gjerne sett at vi hentet inn Senna. Var vel interessant for Wenger for noen år siden også, og litt dumt vi ikke kjøpte han da, men vi hadde vel ganske bra oppdekning på den tiden. Løp og kjøp mener nå jeg hvertfall! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er overhode ingen tvil om at Senna er en glimrende ballvinner og etter en ok innledning, strålte han for fullt i særlig de to siste kampene. Det er viktig å ha spillere på laget som kan ta ut nøkkelspilleren til motstanderlaget. Det at Senna også har et tungt skudd, kan også være greit på dager man stanger mot mål. Det jeg derimot har lagt merke til som er litt leit, er at han drar tempoet ned. Men har ikke Gilberto gjort dette i årevis? Så lenge han ikke har like mange stygge pasningsfeil som Gilberto, skal vi nok være fornøyde. Det positive med alderen til Senna er at han vil være ekstremt mye billigere. Dessuten har vi unge spillere sentralt på midten som ikke har lang tid igjen før de blomstrer. Det at han har spilt en del på Spania, som har gankse lik stil som oss, er også en stor fordel.

Link to comment
Share on other sites

Det er overhode ingen tvil om at Senna er en glimrende ballvinner og etter en ok innledning, strålte han for fullt i særlig de to siste kampene. Det er viktig å ha spillere på laget som kan ta ut nøkkelspilleren til motstanderlaget. Det at Senna også har et tungt skudd, kan også være greit på dager man stanger mot mål. Det jeg derimot har lagt merke til som er litt leit, er at han drar tempoet ned. Men har ikke Gilberto gjort dette i årevis? Så lenge han ikke har like mange stygge pasningsfeil som Gilberto, skal vi nok være fornøyde. Det positive med alderen til Senna er at han vil være ekstremt mye billigere. Dessuten har vi unge spillere sentralt på midten som ikke har lang tid igjen før de blomstrer. Det at han har spilt en del på Spania, som har gankse lik stil som oss, er også en stor fordel.

Det at han drar tempoet ned er vel kanskje en stor fordel i et så ungt og og angrepsrettet arsenal lag. Men han har vist flere ganger i EM at han kan starte angrep og sette fart på ballen. Jeg tror han ville vært en glimrende signering. Han tar det defensive ansvaret og er fornøyd med det. Eneste problemet er vel at han er 10-12 år for gammel for Wenger :)

 

Nå har til og med en gammel arsenal kjenning ved navn Pascal Cygan, klubbkamerat med Senna gått ut og sagt at Arsenal er ute etter Senna så det er kanskje noe i dette ryktet, selv om kilden er tribalfootball :P

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=100709

Link to comment
Share on other sites

ville ikke vært naturlig å hente denne karen, første og fremst med tanke på alderen. Han er i slutten av en lang karriere, og ville nok ikke vært tilfreds med "ettårskontraktene" til Wenger. Han hadde et godt EM, men blir ikke overbegeistret av den grunn, se hvem han spiller sammen med på den midtbanen, ikke mange dårlige der

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...