Jump to content

2005.10.02 Birmingham H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply
Guest espenstoele

Kan vel ikke akkurat si meg enig med overnevnte som mener at Reyes er PLs beste spiss for øyeblikket. Han scorer for få mål til det. Men han skal ha stor honnør for at han legger ned en utrolig løpsinnsats i hver eneste kamp, og at han TØR å avslutte fra 16-meter. Det er nok av dem som skal tråkle seg inn på to meter på Highbury for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke akkurat si meg enig med overnevnte som mener at Reyes er PLs beste spiss for øyeblikket.  Han scorer for få mål til det.  Men han skal ha stor honnør for at han legger ned en utrolig løpsinnsats i hver eneste kamp, og at han TØR å avslutte fra 16-meter.  Det er nok av dem som skal tråkle seg inn på to meter på Highbury for tiden.

22254[/snapback]

Scorer for få? Scorer INGEN er rettare sagt. At man kan sei dette er PL sin beste SPISS er uforståelig spør du meg. Spissar skal score! Eg er av den klare oppfatning at denne guten er ving!

Link to comment
Share on other sites

Mye er allerede sagt og diskutert når det gjelder denne kampen. Morsomt å se at en spiller som hylles som meget god av noen blir slaktet av andre. Ikke rart det er krig i verden når så mange har forskjellig oppfatning av rett og galt- bra og dårlig...

 

Vel vel. Det som imponerer meg i denne kampen er at spillerene viser en veldig vilje og virkelig vil vinne kampen. Dette var litt fraværende i fjor, og kanskje er vi tilbake til 2003-2004 mentaliteten hvor vi nektet å tape. Forskjellen fra den gang er selvfølgelig at uavgjort ikke er godt nok så lenge Chelsea er så sterke som nå. Men, det vil ikke vare. Før eller siden er det stang ut også for de blå, og da er den vinnermentaliteten som er i ferd med å sette seg i laget god å ha. -Et annet viktig poeng er at vi ha startet meget godt i CL og går mot november uten at vi ligger langt bak i gruppen. Dette kan lette presset noe og tillate senere hvile av de som spiller mest. Kan på denne måten kanskje unngå "black november" i år.

Et tredje moment er at vi ikke har vist fantastisk fotball annet enn i bruddstykker så langt i sesongen. Motgangen har kommet tidlig og ikke i oktober og november som før. Har derfor tro på at vi bygger oss opp mot disse månedene og ikke brytes ned etter en fantastisk start som i fjor.

-Kanskje vel optimistiske tanker, men jeg føler at dette laget har mye uforløst god fotball i seg som vil løsne utover i sesongen. Evnen til å krangle seg til seiere tidlig vil bli en god erfaring for hele gruppen og vil styrke både moral og samhold. Vi har vist at vi klarer oss uten Henry, men ingen er i tvil om at vi blir bedre med ham på banen. Vi forsvarer oss mye bedre enn tidligere og jeg ser tendenser til at vi starter presset 5-10 meter lavere nå. Blir da mindre rom for motspillerene mellom midtbane og backrekke og gjør oss mer kompakte. Dette gir også mer rom for kontringer og raske overganger da motstanderene flytter spillet litt høyere på banen. Syns faktisk av vi er blitt bedre til å forsvare kollektivt etter at Vieira forsvant. Mulig mange av spillerene stolte litt for mye på hans evner til å bryte opp motstanderenes spill og derfor ikke tok like mye ansvar. En annen forklaring er selvfølgelig Toure og Campbell som begge for første gang siden våren 2004 er i god form. Sol oser selvtillit og trygghet siden han kom tilbake.

Ironisk nok er det angrepet vårt som har sviktet litt i år. Det var i går meget små marginer mellom 1-0 og 5-0. Er derfor ikke så engstelig for dette. Med et solid deffensivt grunnlag vil angrepet snart score like hyppig som tidligere. Reyes er veldig nære, Pires bør score og Ljungberg kan ikke komme nærmere enn hva han gjorde i går- det vil løsne også fremover om kort tid.

Midtbanen virker som den har satt seg bra selv uten Vieira og de 3 som har spilt mest sentralt har alle overbevist så langt. Hleb har et lite stykke igjen, men han er fersk og trenger som alle tid til. Jeg mener at Pires fortsatt får unødvendig mye kritikk. Både mot Everton, Ajax og i går er han til tider helt strålende med sin ro, ballsikkerhet og overblikk. I går hadde han i tillegg noen fine forseringer som vi ikke har sett tidligere i år- mannen er helt klart en av våre viktigste spillere og vil bare bli bedre når Henry er tilbake. Kan ikke skjønne enkelte her inne som ikke kan se dette, men må vel henvise til starten av mitt innlegg..

 

Som en kjapp oppsummering etter et langt og til tider filosoferende innlegg: Jeg er optimist og tror ikke årets sesong er avgjort til fordel Chelsea enda.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig lettet da sluttsignalet lød!

Etter å ha sittet på kanten av stolen frustrert som en gal, etter å ha sett at Taylor vartet opp med den ene uvirkelige redningen etter den andre, så fikk jeg se RvP smelle i veien et skudd via en Birmingham-fot og keeper Maik Taylor og i mål: Lørdagen var reddet!! ;)

 

Synes vi spilte en meget oppløftende kamp, vi fikk se litt hva Arsenal FC er kjent for, nemlig raske overganger.

Vi slet som nevnt med å sette ballen i mål, men på lørdag synes jeg at vi skal være litt unnskyldt p.g.a Taylors overasskende superspill, selv om det selvfølgelig er litt bekymringsverdig at vi ikke tørr å skyte mer fra distanse, var jo det som vippet det vår vei!

 

Reyes, Fabregas, og Ljungberg var dagens helter for min del.

Reyes er blitt helt enorm, får han avslutningene til å sitte så er han snart komplett, hvilket driv og for en arbeidskapasitet!

Fabregas hadde ikke en eneste feilpasning så vidt meg bekjent, og det er jo tross alt en stor forbedring, har vært unødig mange av dem i år synes jeg. Var også veldig god til å snappe ballen på egen banehalvdel og sette i gang angrep, fikk da også se resultatet av det i form av at vi spilte bra angrepsfotball!

Freddie jobber utrettelig som vanlig og går foran med et godt eksempel da det gjelder lagmoral!

 

Godt å konstantere at vi vinner etter en CL-kamp, det har vi slitt med tidligere!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det er for få som fremhever Cole's prestasjon etter gårsdagen. Det var han som la opp til mange angrep, og han spilte frem og tilbake, like bra begge plasser. Det er en så veldig prestasjon det han gjorde at han fortjener ros fra mange mener jeg! Jeg er enig med de som sier at Reyes ikke er en komplett spiss når han ikke scorer, men jeg må si at det bare er Taylor som gjorde at han ikke fikk kanskje 2-3 mål i går! Han gjorde en strålende jobb (Taylor) med å stoppe alle du skuddene, og til en Arsenalspiller å være så var Reyes god så skjøt så mange skudd mot mål! Jeg mener at Wenger har fått frem mye av det jeg ville si om kampen, og jeg er absolutt helt enig med ham. Bergkamp virket litt treig, men også en grei prestasjon av ham også, selv om jeg heller ville ha satt Quincy på benken istedenfor han. Jeg håper at Wenger lar Quincy få spille mer en han har gjort så langt denne sesongen og kanskje ser at det blir mye mer fart i spillet når han er der fremme istdenenfor f.eks Dennis. Jeg tror heller ikke at van Persie har så veldig stor fart, men jeg har ikke fått så veldig godt inntrykk på det ennå da. Lehmann virket til å ha god kontroll på målet, og rydda faktisk opp i et par situasjoner der en i den bakre fireren rota ballen litt til. Og Lauren gjorde en strålende jobb som jeg håper at han fortsetter sånn sesongen ut! Men jeg venter spent å Henry som kan spille spiss sammen med RvP og Reyes gå ned på sin skikkelige plass!!!

 

Fortsett på denne måten så klarer vi iallefall (jeg sier IALLEFALL) 2. plassen!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Redningene til Taylor fra bla. straffe til Pires,når Pires var igjennom

og han slo ballen i stanga + Ljungbergs skudd han reddet. Det var

store prestasjoner, men den aller største sjansen reddet faktisk Lehmann

da han reddet såvidt skuddet som Cole slo ut.

Men ser en på Reyes skudd så er de harde og gode, men de er alt

for mye rett på keeper.

Men alt i alt var dette en oppløftende kamp hvor vi spilte bra fotball.

Positivt at vi klarer å stå løpet ut som vi har vist i mange kamper

etter hvert nå.

Ekstra positivt at vi snart har PL's beste forsvar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Redningene til Taylor fra bla. straffe til Pires,når Pires var igjennom

og han slo ballen i stanga + Ljungbergs skudd han reddet. Det var

store prestasjoner, men den aller største sjansen reddet faktisk Lehmann

da han reddet såvidt skuddet som Cole slo ut.

Men ser en på Reyes skudd så er de harde og gode, men de er alt

for mye rett på keeper.

Men alt i alt var dette en oppløftende kamp hvor vi spilte bra fotball.

Positivt at vi klarer å stå løpet ut som vi har vist i mange kamper

etter hvert nå.

Ekstra positivt at vi snart har PL's beste forsvar. B)

22281[/snapback]

 

Jeg er delvis enig med deg. Men det var ikke Lehmann som redda den største muligheten. Den største muligheten (som da ikke ble mål) var da Arsenal fikk en contring, Freddie fikk ballen og satte Reyes på løp, og Reyes legger en PERFEKT ball over til Ljungberg som da hadde fått et forsprang på B'ham forsvaret og han skjøt på direkten, og Taylor slengte seg helt opp til venstre (for han) og laga den beste redningen i kampen! ;) Fytti for et angrep! :)

Men Reyes hadde mange gode og harde skudd ja! Vi spilte hærlig fotball og dette kommer nok Arsenal til å fortsette med... Gleder meg stort til WBA kampen den 15.!

 

Og jeg vil også konkludere det med at vi HAR PL's beste forsvar for øyeblikket. Vi har faktisk enda en god og sterk midtsopper som sitter å kjeder seg på benken, i Senderos. Han kommer til å bli stor. Men ----Lauren--Toure--Campbell--Cole---- er ikke akkurat LETT å komme seg gjennom! :D

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal være litt forsiktig med å påstå at vårt forvar er bedre enn Chelskis Helmik!

Vist har vi et meget sterkt forsvar med store profiler og grei dekning på alle plasser, men hvis vi sammenligner oss med jern-forsvaret til Mourihno er jeg redd vi kommer til kort for å si det sånn!

Bare se på statistikken, Chelsea slapp ikke inn mål på de seks første kampene i år, til tross for møte med Englands beste offensive lag: Arsenal.

I fjor slapp de inn rekordlite mål, mens vi slapp inn mye mere enn vi pleier. Det er bare å bite i gresset å innse at Chelsea har et mye bedre forsvar enn oss! :)

 

Vil tilføye at mye av grunnen til Chelseaforsvarets suksess er måten de spiller på, se hvor mye midtbanen hjelper til ved å ligge så kompakt og defensivt. Chelseas måte å spille på er rett og slett enn spillestil som fremhever det defensive mer enn det offensive, og det er sjelden,og veldig synd for fotballen.

Men Helmik, du har rett i at vi er i ferd med å få et meget sterkt forsvar! :D

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal være litt forsiktig med å påstå at vårt forvar er bedre enn Chelskis Helmik!

Vist har vi et meget sterkt forsvar med store profiler og grei dekning på alle plasser, men hvis vi sammenligner oss med jern-forsvaret til Mourihno er jeg redd vi kommer til kort for å si det sånn!

Bare se på statistikken, Chelsea slapp ikke inn mål på de seks første kampene i år, til tross for møte med Englands beste offensive lag: Arsenal.

I fjor slapp de inn rekordlite mål, mens vi slapp inn mye mere enn vi pleier. Det er bare å bite i gresset å innse at Chelsea har et mye bedre forsvar enn oss! :D

 

Vil tilføye at mye av grunnen til Chelseaforsvarets suksess er måten de spiller på, se hvor mye midtbanen hjelper til ved å ligge så kompakt og defensivt. Chelseas måte å spille på er rett og slett enn spillestil som fremhever det defensive mer enn det offensive, og det er sjelden,og veldig synd for fotballen.

Men Helmik, du har rett i at vi er i ferd med å få et meget sterkt forsvar! ;)

22294[/snapback]

 

Okay, jeg tok kanskje litt mye i... MEN: Chelski har nok verdens beste keeper også. Det er ikke mye som kommer forbi selveste Petr Cech! Men jeg sier ikke at Chelski ikke har et godt forsvar, for det har de. Men Arsenal kan nok iallefall begynne å konkurrere med de fordet da! Hadde vi fått en litt bedre høyre-back så hadde nok vi fått det beste i PL tipper jeg!

Dreaming.......... :)

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal være litt forsiktig med å påstå at vårt forvar er bedre enn Chelskis Helmik!

Vist har vi et meget sterkt forsvar med store profiler og grei dekning på alle plasser, men hvis vi sammenligner oss med jern-forsvaret til Mourihno er jeg redd vi kommer til kort for å si det sånn!

Bare se på statistikken, Chelsea slapp ikke inn mål på de seks første kampene i år, til tross for møte med Englands beste offensive lag: Arsenal.

I fjor slapp de inn rekordlite mål, mens vi slapp inn mye mere enn vi pleier. Det er bare å bite i gresset å innse at Chelsea har et mye bedre forsvar enn oss! ;)

 

Vil tilføye at mye av grunnen til Chelseaforsvarets suksess er måten de spiller på, se hvor mye midtbanen hjelper til ved å ligge så kompakt og defensivt. Chelseas måte å spille på er rett og slett enn spillestil som fremhever det defensive mer enn det offensive, og det er sjelden,og veldig synd for fotballen.

Men Helmik, du har rett i at vi er i ferd med å få et meget sterkt forsvar! B)

22294[/snapback]

 

Okay, jeg tok kanskje litt mye i... MEN: Chelski har nok verdens beste keeper også. Det er ikke mye som kommer forbi selveste Petr Cech! Men jeg sier ikke at Chelski ikke har et godt forsvar, for det har de. Men Arsenal kan nok iallefall begynne å konkurrere med de fordet da! Hadde vi fått en litt bedre venstre-back så hadde nok vi fått det beste i PL tipper jeg!

:D Dreaming.......... :)

22299[/snapback]

Bedre vensteback?? Hørt om Ashley Cole?

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Åhh, jeg liker virkelig det Reyes sier her :) :

 

"But on the pitch I believe there is only one language and that is football. The language is the ball and what you do with it. There is no need to speak the language fluently for people to understand you."

 

Han sa jo mye mer, men likte dette best :D

 

Her er en link:Language No Problemo

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Kan vel ikke akkurat si meg enig med overnevnte som mener at Reyes er PLs beste spiss for øyeblikket. Han scorer for få mål til det. Men han skal ha stor honnør for at han legger ned en utrolig løpsinnsats i hver eneste kamp, og at han TØR å avslutte fra 16-meter. Det er nok av dem som skal tråkle seg inn på to meter på Highbury for tiden.

22254[/snapback]

Scorer for få? Scorer INGEN er rettare sagt. At man kan sei dette er PL sin beste SPISS er uforståelig spør du meg. Spissar skal score! Eg er av den klare oppfatning at denne guten er ving!

22255[/snapback]

 

 

Vi har diskutert dette tidligere og det krever en presisering nå synes jeg.

Mine enkle spørsmål er følgende: 1. Hvilke egenskaper mangler Jose A for å være verdensklasse-spiss? 2. Hvilke egenskaper innehar Jose A siden han, ifølge deg, er ving?

Det finnes vel ingen som er uenig i at Henry er en verdensklasse-spiss vil jeg håpe, og hvor mange ganger har vi ikke sett at også skuddene hans har gått utenfor eller midt på keeper??

Hverdagen for enhver spiss er at i enkelte perioder går alt mulig av skudd inn, mens i andre går simpelthen ingenting inn, uansett hva man prøver på (slik er livet for en spiss, noe som Henry har uttalt mange ganger).

Gårsdagens kamp var en av de sistnevnte (med god hjelp av Maik Taylor).

I slike perioder må man ha evnen til å se bak resultatet (les; antall scorede mål), og da er jobben som nedlegges for laget en vesentlig faktor, også hvor mange sjanser som skapes for medspillere osv.

Det som enkelte later til å tro, nemlig at Jose A og Thierry ikke passer sammen som spisser, krever også en begrunnelse: 1. Hvilke egenskaper mangler disse spillerne for å være gode sammen?

2. Hvilke egenskaper har disse spillerne som gjør at de kan være gode sammen som spiss/ving?

Etter min mening har Jose Antonio i år fremstått som bedre enn noen gang.

Det virker for meg som om han har tempoet og den fysiske stilen i England innarbeidet nå, og det forteller meg at målene kommer til å renne inn etterhvert.

Hva gjør så denne spilleren til verdensklasse-spiss ?? (ifølge meg).

Først og fremst denne unike evnen til både å være gjennombruddssterk (med og uten ball) og samtidig ha det giftige blikket som gjør at han spiller frem medspillerne sine til mål/målsjanser.

Det finnes faktisk ikke mange spillere i verden som innehar denne evnen (Henry er en av de få).

Usannsynlig god nær-teknikk, stor fart, en vanvittig god skudd-fot med venstrefoten (glemmer aldri hans mål mot chelsky i en av hans første kamper) men også høyrefoten er brukbar, jobber knallhardt i 90 min., veldig bevegelig og trekker ofte ut mot kantene for å gjøre seg spillbar (forøvrig noe også Henry pleier å gjøre), og sist men ikke minst - han scorer mål, lekre mål.

Han har faktisk scoret utrolig mange mål når man tenker på hvor mange kamper han har startet som spiss kontra ving.

Så langt denne sesongen har vi slitt med effektiviteten (med og uten Henry), men det er et tidsspørsmål før det løsner og da kommer hele ketchup-flasken som kjent.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Det er et av mine ankepunkter mot Reyes også Paddy.

Jeg tror han gjør best nytte for seg på vingen og er

med sin hurtighet og teknikk en glimrende vingspiller.

22257[/snapback]

 

 

Jeg har gått rundt og trodd at hurtighet og teknikk også var glimrende egenskaper for spisser....

Husker du hvor Henry spilte før han ble spiss??

Han var faktisk ikke helt borte også på den plassen han da.

Måten Arsenal spiller på gjør at det ofte omrokkeres på spisser/kantspillere, og det søkes også etter spillere som innehar disse evnene når Wenger kjøper nye spillere.

Ljungberg går inn og gjør en avgjørende jobb som spiss, Reyes har spilt på begge plasser de siste årene og både Pires og Hleb kan gjøre en lignende jobb.

Quincy er også anvendelig begge plasser.

Hele poenget er vel egentlig at spillerne brukes der hvor Wenger mener det er mest bruk for dem og det betyr for Reyes sitt vedkommende, spiss i disse dager.

Det finnes som sagt ingen grunn i verden for at Henry/Reyes i fremtiden kommer til å være verdens beste spiss-par.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste ankepunktet jeg har til Reyes og Henry som spisspar, er det faktum at begge liker å trekke ut til venstre kant, samt at de ikke har spillt bra på topp sammen tidligere. Dette er selvfølgelig noe som kan endre seg, og man skal aldri si aldri i fotball.

 

Men jeg sitter med en følelse av at Arsenal er best stillt med Reyes og Ljungberg på hver sin kant, og Henry og van Persie på topp. På denne måten føler jeg at vi får en optimal kominasjon av løp, teknikk, hurtighet og pasningssikkerhet i angrepsrekken.

 

Jeg sitter også med en følelse av at Hleb vil komme bedre til sin rett på sentral midtbane, og at han burde brukes til å avlaste Fabregas i løpet av en lang sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vi har diskutert dette tidligere og det krever en presisering nå synes jeg.

Mine enkle spørsmål er følgende: 1. Hvilke egenskaper mangler Jose A for å være verdensklasse-spiss? Avslutningsevne, holde hovudet kaldt i stressa situasjonar og ta dei rette valga. I tillegg løper han ofte "feil". Det er ingenting reint teknisk som hindre Jose frå å vere en toppspiss - om han får hovudet og avslutningane på plass. Når han byrjar å gjere dei rette tinga, i forhold til medspelarar som spiss, då kan han bli det. Dog er det slik at vi har meir talent for å spele ein plass enn andre. Det fell seg liksom meir naturlig. For Reyes er det tilsynelatande bedre å vere ving. 2. Hvilke egenskaper innehar Jose A siden han, ifølge deg, er ving? Kva innehar han ikkje til å vere ving? Absolutt ingenting. Han liker seg best på sida, er ein tilretteleggar og har stor løpskapasitet. I tillegg er det vel meir eller mindre et faktum at han har spelt sine beste kampar på vingen.

'

Det finnes vel ingen som er uenig i at Henry er en verdensklasse-spiss vil jeg håpe, og hvor mange ganger har vi ikke sett at også skuddene hans har gått utenfor eller midt på keeper?? Håplaus samanlikning. Når har Henry gått mange månadar uten å score mål jamnleg? Kun når han er skada, som jo er uhyre sjeldan.

 

Hverdagen for enhver spiss er at i enkelte perioder går alt mulig av skudd inn, mens i andre går simpelthen ingenting inn, uansett hva man prøver på (slik er livet for en spiss, noe som Henry har uttalt mange ganger). Poenget er vel at periodane skal ta slutt ein gong. Reyes som spiss har vert ineffektiv sida han kom til klubben.

 

Gårsdagens kamp var en av de sistnevnte (med god hjelp av Maik Taylor). Såg ingen redningar av Taylor frå Reyes i går som på nokon som helst slags måte var overnaturlege. Dei fleste keeperar ville redda skudda frå Reyes. Dessverre.

 

I slike perioder må man ha evnen til å se bak resultatet (les; antall scorede mål), og da er jobben som nedlegges for laget en vesentlig faktor, også hvor mange sjanser som skapes for medspillere osv. Heilt einig. Dessverre er det begrensa kor lenge ei slik periode kan vare.

 

Det som enkelte later til å tro, nemlig at Jose A og Thierry ikke passer sammen som spisser, krever også en begrunnelse: 1. Hvilke egenskaper mangler disse spillerne for å være gode sammen? Dei "mangler" ingenting for å vere gode sammen, i den forstand at dei begge er fantastiske fotballspelarar. Dog er det slik at dei begge likar å gå i dei samme romma, gjere dei samme tinga, og ha dei samme ballane. Dei er for like som spelartypar. Eg spør deg igjen: passar alle fotballspelarar i lag med alle andre? Det verkar unaturlig og kunstig for Reyes og Henry å spele saman på topp.

 

2. Hvilke egenskaper har disse spillerne som gjør at de kan være gode sammen som spiss/ving? Som sagt: det går ikkje nødvendigvis på fysiske eller tekniske eigenskapar. Dei manglar vel strengt tatt ingen egenskapar til å spele forsvar heller? Og alt kan vel strengt tatt trenast opp? Kall det gjerne magefølelsen min, eller rett og slett det at eg ser på det dei har prestert tidlegare og når dei har vert gode sammen før. Ser ingen grunn til at dei plutselig skal vere fungere perfekt når Henry kjem tilbake frå skade.

Etter min mening har Jose Antonio i år fremstått som bedre enn noen gang.

Det virker for meg som om han har tempoet og den fysiske stilen i England innarbeidet nå, og det forteller meg at målene kommer til å renne inn etterhvert.

Hva gjør så denne spilleren til verdensklasse-spiss ?? (ifølge meg).

Først og fremst denne unike evnen til både å være gjennombruddssterk (med og uten ball) og samtidig ha det giftige blikket som gjør at han spiller frem medspillerne sine til mål/målsjanser.

Det finnes faktisk ikke mange spillere i verden som innehar denne evnen (Henry er en av de få).

Usannsynlig god nær-teknikk, stor fart, en vanvittig god skudd-fot med venstrefoten (glemmer aldri hans mål mot chelsky i en av hans første kamper) men også høyrefoten er brukbar, jobber knallhardt i 90 min., veldig bevegelig og trekker ofte ut mot kantene for å gjøre seg spillbar (forøvrig noe også Henry pleier å gjøre), og sist men ikke minst - han scorer mål, lekre mål.

Han har faktisk scoret utrolig mange mål når man tenker på hvor mange kamper han har startet som spiss kontra ving.

Er heilt enig i alt du sei. Glemmer aldri målet hans mot Chelski eg heller. Det var for øvrig første målet hans. Eg hoppa i taket då. Dog er det alt for langt mellom dei. Han scorer ikkje nok mål til å vere spiss! I tillegg tar han feil valg, alt for ofte. Utfordrer når han bør sentre, og omvendt. Han er flinkare til å gjere det rette når han spelar på vingen.

 

Du må også vere klar over at Reyes har scora fleire mål som VING enn som spiss. Dette fordi han då kjem i ein (tilsynelatande) meir naturleg posisjon for han, og får dei rette vinklane i forhold til mål. Difor kan du ikkje bruke måla hans som ving til inntekt for at han vil vere ein god spiss. Ljungberg hadde for eksempel scora færre mål som spiss enn som ving. Det samme meiner eg det er med Reyes.

22313[/snapback]

 

Ser ikkje vekk frå at Reyes kan bli ein glimrande spiss for oss. Det meste av det eg har nemnt kan trenast opp. Dog ønsker eg ikkje å ta vekk det naturlege i spelet hans. Det som går på at han liker dei same romma som Henry når dei er spissar. Dei går i veien for kvarandre. Ein kan sjølvsagt trenast opp til dette også. Personlig er eg redd for at det ville gått på bekostning av spelet til Reyes om han måtte legge om stilen så drastisk som det ville medført. Dessuten ville det tatt tid og mest sannsynlig kosta, i form av poeng. Det er ikkje verdt det, når dei spelar ypperleg saman - med Reyes på vingen vel og merke - slik som det er no.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes som sagt ingen grunn i verden for at Henry/Reyes i fremtiden kommer til å være verdens beste spiss-par.

22314[/snapback]

 

Sjølvsagt gjer det det. Uansett om du liker det eller ei, så er det et faktum at dei ikkje har fungert saman til no. Det er ein indikasjon på at dei ikkje kjem til å bli det.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Det finnes som sagt ingen grunn i verden for at Henry/Reyes i fremtiden kommer til å være verdens beste spiss-par.

22314[/snapback]

 

Sjølvsagt gjer det det. Uansett om du liker det eller ei, så er det et faktum at dei ikkje har fungert saman til no. Det er ein indikasjon på at dei ikkje kjem til å bli det.

22327[/snapback]

 

 

Det er lett å gå i fella hvis man skal forholde seg for mye til indikasjoner i fotball.

Hvor mange ganger har vi ikke opplevd at indikasjonene ikke har vært noenting verd??

Jeg har aldri uttalt at alle fotballspillere kan spille godt sammen uansett.

Det finnes noe som heter balanse i fotball, men det jeg har uttalt er at Reyes og Henry kan spille god fotball sammen som spiss-par.

Problemet er som sagt at de ikke har fått anledning til å utvikle samarbeidet foreløpig, men det kommer nok etterhvert.

Det vil imidlertid alltid være lagets hensyn som kommer først for Wenger og da har ofte Bergkamp blitt foretrukket som makker til Henry, og ikke uten grunn.

Dennis har vært fantastisk, men det kunne kanskje vært interessant å hørt hva du mener om det??

DB10 har vel ikke akkurat scoret seg ihjel som makker til Henry??

Minner om at Jose Antonio har 1 mål og 3 assist så langt denne sesongen, så helt hjelpeløs er han vel ikke???

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er sikkert slik jeg ser det, er at Reyes og Henry er for like i spillestilen til å kunne utgjøre et komplett spisspar. Og for det andre, så ønsker Wenger å spille med en tilbaketrukken spiss som ligger dypt i banen, for å fordele baller til den andre spissen, eller til andre spillere som er på løp. Både Reyes og Henry er gode tilretteleggere, men ingen av dem har sansen for å ligge dypt i banen. Begge liker å utfordre bakrom.

 

Og dette er nok en av grunnene til at Wenger velger å ikke bruke Henry og Reyes som spisspar. At vi har Bergkamp i laget, har ingenting med saken å gjøre. Hvis Wenger hadde ment at Reyes og Henry var et bedre spisspar enn Henry og Bergkamp, så hadde han spillt de sammen på topp. Så i denne situasjonen velger jeg faktisk å bruke jokerkortet, og ta ibruk det velkjente uttrykket her på forumet: "Wenger knows"

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er sikkert slik jeg ser det, er at Reyes og Henry er for like i spillestilen til å kunne utgjøre et komplett spisspar. Og for det andre, så ønsker Wenger å spille med en tilbaketrukken spiss som ligger dypt i banen, for å fordele baller til den andre spissen, eller til andre spillere som er på løp. Både Reyes og Henry er gode tilretteleggere, men ingen av dem har sansen for å ligge dypt i banen. Begge liker å utfordre bakrom.

 

Og dette er nok en av grunnene til at Wenger velger å ikke bruke Henry og Reyes som spisspar. At vi har Bergkamp i laget, har ingenting med saken å gjøre. Hvis Wenger hadde ment at Reyes og Henry var et bedre spisspar enn Henry og Bergkamp, så hadde han spillt de sammen på topp. Så i denne situasjonen velger jeg faktisk å bruke jokerkortet, og ta ibruk det velkjente uttrykket her på forumet: "Wenger knows"

22343[/snapback]

 

Og akkurat det er et av mine ankepunkter mot Henry/Reyes pr. dags dato.

Van Persie både tror og håper jeg tar over hegemoniet etter Bergkamp.

Problemet med Reyes/Henry er at begge to trekker ut til venstre og det er ikke gunstig

for angrepsspillet og å ha 2 spisser som begge er nokså like i spillestilen.

Selvfølgelig kan både hurtigheten og teknikken til Reyes være en asset for ham som spiss.

Reyes har vært best som spiss sammen med VP, det har ikke fungert bra mellom ham og Henry.

 

I fotball skal en aldri si aldri og Reyes kan selvfølgelig trenes på sine svake sider og bli

en ypperlig partner til Henry, men jeg følerat Reyes sine kvaliteter er best på venstre ving

så lenge Henry spiller på topp.

Vi ser også at Wenger liker en litt mer Bergkamprolle spiss. Det viser valget av Ljungen

i de siste 2 kamper. Som Kim sier var Reyes/Henry Wengers beste alternativ som spisspar

så ville han kjørt på det.

At han ikke gjør det sier vel det meste.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes som sagt ingen grunn i verden for at Henry/Reyes i fremtiden kommer til å være verdens beste spiss-par.

22314[/snapback]

 

Sjølvsagt gjer det det. Uansett om du liker det eller ei, så er det et faktum at dei ikkje har fungert saman til no. Det er ein indikasjon på at dei ikkje kjem til å bli det.

22327[/snapback]

 

 

Dennis har vært fantastisk, men det kunne kanskje vært interessant å hørt hva du mener om det??

DB10 har vel ikke akkurat scoret seg ihjel som makker til Henry??

Minner om at Jose Antonio har 1 mål og 3 assist så langt denne sesongen, så helt hjelpeløs er han vel ikke???

22333[/snapback]

Har då heller ikkje sagt at han har vert hjelpelaus. Har sagt at han ikkje har vert ein verdsklasse-spiss. Verdsklasse-spissar scorar mål. Bergkamp på høgda av si karriere scora langt fleire mål enn Reyes har gjort frå topp, i tillegg la han fleire assist.

 

Poenget er: Reyes har vert bedre på vingen enn spissplassen. Kvifor påtvinge han å spele ein plass der han er dårligare?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg i mye om reyes Paddy, og jeg er enig i at han passer bedre som venstreving enn spiss. Men så sier du at han ikke scorer mål............ Du kan vel ike ha glemt hvem som hadde den syke pangstarten av fjordårets sesong med (var det) et mål i hver kamp i 6 kamper. ;)

Men så er det ikke fjordåret nå... Og jeg er enig med deg. Men han er tvunget til å spille spiss så lenge TH14 er ute...)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...