Jump to content

Patrick Vieira


Andain

Recommended Posts

Det er kanskje i tidligste laget å begynne å mimre over Patrick Vieira og hans tid i Arsenal. Men han har uten tvil satt sitt preg både på Arsenal og Engelsk fotball i tiden etter han ankom London i 1996.

 

Men livet går videre selv uten Vieira og idag scoret han sitt første mål for Juventus etter overgangen i sommer.

Link to comment
Share on other sites

ja, synd at han gikk i fra oss. ønsker han derimot velkommen tilbake i nærmeste framtid.

20408[/snapback]

 

Virkelig? som spiller da? Det skjer nok bare hvis han ikke klarer å overbevise i Juventus, til og med da tviler jeg på at han vil tilbake til England, han drar nok heller til Real Madrid da...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ikke det skjer at Vieira kommer tilbake til Arsenal.

Han spiller bra i Juvenus og ser ut som han får nok spilletid også, men jeg håper allikevel at han kommer tilbake ;)

Link to comment
Share on other sites

Tenker på den tillitten Vieira fikk i Arsenal.

Fra å være en mislykket spiller i Italia, til å bli en verdensstjerne i Arsenal.

Og kaptein for klubben!

Og så dro han til Juventus bare fordi det var større sjanse for å vinne CL der!!!!!

Fyttirakkern utakk er verdens lønn!

 

Vieira er en skuffelse.

21367[/snapback]

 

Enig med deg Mee and Bertie!

Det er ganske utakknemlig av Patrick å bare reise på den måten. Men jeg har også respekt for at han har lyst til å prøve seg på nye lag i et nytt land og sånn. Men det er ennå ganske (kan jeg si) stygt at ham å reise på den måten, og si det som han sa, og at han bare ville vinne Champions League. Jeg må bare si at hvis Henry ikke var skada og Vieira enda var i klubben så hadde Arsenal, dette året hatt en god sjangs i CL!! Nei, det var for dårlige unnskyldninger han brukte.

 

Men jeg har også en teori om at Wenger kanskje solgte Paddy fordi at han var gammel og at Arsenal-doktorene visste at han snart har en tid med skader foran seg, og at det bare var best å få solgt ham i mens det i det hele tatt gikk an å tjene litt på det...

 

 

But Who Knows...? O_O

Link to comment
Share on other sites

Salget av Vieira ble en realitet etter massiv lobbyaktivitet fra de andre spillerne. Det viser seg at Patrick liker litt for godt å "daske" folk med våte håndklær i garderoben. Det hele endte med at spillergruppen ga Wenger et ultimatum; "It`s him or us!!!"

 

I Italia forventer man av en spiller at han skal "daske" sin del i garderoben. Det finnes mange eksempler på spillere som ikke har funnet seg til rette i Italia pga. manglende iver for "daskingen". Vieira er tydeligvis rett mann for Juventus, da resultatene viser at han trives. I Arsenal ble han rett og slett litt for travel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Veit ikke om dette er riktig sted å plassere dette innlegget, men fant ikke noe Vieira-tråd i farten. Mod får bare flytte denne om det er helt feil :rolleyes:

 

 

 

Fant en artikkel om Vieira, og tenkte dette kunne være noe som falt i smak.

Jeg fikk frysninger når jeg leste artikkelen, og må si at Arsenal-Scum blir ikke de samme kampene uten "den sorte perle".

 

http://www.newsoftheworld.co.uk/story_page...rt/sport1.shtml

 

For en legende denne mannen er i Arsenal drakt, og han vil alltid ha en ekstra stor plass i mitt hjerte.

 

Kongen av 4

 

Miss you!!!!

Link to comment
Share on other sites

PV4 var en stor spiller, men både han og alle andre eksisterende spillere bør vite at dette ikke er tiden for å skrive selvbiografier. Det gjør man når karrieren er over og man eldres (f.eks. som Bob Wilson). Men gutta skal tjene penger og tyne oss "fattigfolk". Det er fotballverdenen nå om dagen, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Mange har vel fått med seg at Vieira kommermed en selvbiografi i disse tider. Noe er sluppet løs. For å øke interessen for boka er det vel ikke tilfeldig, at det som tyter ut handler om en spiller fra manu med fornavnet ruud.

Vi husker vel alle den fryktelige kampen mot manu som endte med utvisning, mislykket straffe (man får som fortjent) og utestengelse og skriverier i ettertid. Det er vel ikke så mange som mener at Vieira ikke har grunn til å være sint og sur på Ruud. Også utenfor dette forumet tror jeg de fleste er enige i Vieiras grunnlag.

Men problemet med Ruud handler om noe mye mer. Det handler om spillere som later som noe, for at andre skal bli straffet for noe de ikke har gjort. Skjønner at det i kampens hete kan være fristende, men det er og blir noe av det mest usportslige som finnes. Jeg er glad vi ikke er plaget med slike spillere i Arsenal. Vieira setter fingeren på noe som er veldig vikitg, og ved å provosere ruud, vil dette bli et tema som vil bli heftig diskutert på fotballens forskjellige plan.

Men med min tilhørighet til arsenal tenker jeg også at akkurat nå er jeg glad Vieira er i Juventus. Tenker på all mulig effekt en slik sak ville kunne fått på klubben og våre prestasjoner. Wenger som begynner å krangle mes sira. Avisene som begynner å fyre opp mot kampen mot manu, spesielt på OTrafford. Konsekvensen hos våre spillere når cesc og reyes blir klippet ned bakfra og vi har gjort to bytter innen en halv time og de har kanskje et gult kort.

Jeg har alltid ment at det viktigste for arsenal er ikke å bli med på det utenomsporstslige. Det er det bare vi, som det fintspillende tekniske laget vi er, vil tape på. Vi spiller best med et lykkelig sinn og ikke med et sinn fylt av provokasjon og sinne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Det fremstår som mer og mer tydelig at salget av Patrick Vieira var et bevisst valg av Arsenal.

 

I selvbiografien sin avslører Patrick Vieira at han følte at Arsenal ikke lenger ville ha han i klubben...:

 

In Vieira: My Autobiography, the Frenchman claims Dein said: "We are neutral. We are giving you the choice of deciding what you want to do."

 

Vieira insists the club's "neutral" stance left him with a straightforward decision to join the Italian champions.

 

"I was angry, surprised and upset - I had been at the club nine years," continued Vieira. I knew if Arsenal really wanted to keep a player they fought tooth and nail - they didn't leave it up to him to decide."

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...