Jump to content

Ryan Smith


Dr. Phil

Recommended Posts

Smith: 'I want people to know who I am this year'

 

Det er kanskje litt tidlig å avskrive David Bentley allerede, men slik det ser ut nå er Ryan Smith det neste engelske løftet vi får håpe på i Arsenal. Og i motsetning til Bentley er Smith så local som man kan få dem, born and bred i Islington.

 

Jeg håper så indelig at Smith denne sesongen klarer det han har satt seg som mål - i markere seg i Arsenal-trøya. Er det en spiller jeg virkelig, virkelig håper skal slå igjennom, så er det Ryan Smith.

 

Som Neil Banfield også var inne på i vår, dette blir en veldig viktig sesong for Smith. Nå er han endelig skadefri igjen, og begynner å komme i den alderen (19 til høsten) hvor det er på tide at han viser han har potensialet til å ta steget fra "lovende unggutt" til noe mer.

 

I klippene fra reservelagskampen sist, fikk man se noe av det som bor i Smith. Få er raskere og bedre med ballen i bena enn ham. Forhåpentligvis er dette tegn på at han er på vei tilbake til god, gammel form.

 

Enda er det en stund igjen, men forhåpentligvis vil 26. oktober være en dato Smith vil markere seg. Da spilles nemlig tredje runde av årets Carling Cup.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Ryan Smith har så absolutt potensiale til å bli den neste "local lad" i førsteelveren. Noe av sjarmen med Arsenal opp gjennom årene har jo vært de egenproduserte spillerene. I dag ser vi Ashley, men ikke mange andre engelske som tar steget opp blandt de aller beste. De har en tendens til å ramle ned et par divisjoner når de blir "voksne".

Link to comment
Share on other sites

Ryan er jo veldig ung og god spiller med bra ballteknik.

Han får nok ikke så mye spille tid i år men han får flere kamper enn hva i fjor på førstelaget

jeg selv mener han er veldig god og er en viktig spiller i framtia

 

 

Spiller ikke Smith spiss??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.arsenal.com/article.asp?article...ll+be+a+success

 

 

Alltids morsomt å lese om lovende arsenal spillere :D Har sett litt av han og han virket helt grei, spørsmålet jeg alltid stiller er om de har nerver og selvtillit til å klare seg i Premier League?! Han er engelsk så sjansen er stor for at Wenger sender han på lån eller selger han :D

Noen formeninger?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ryan smith er primært ventrekant.

19588[/snapback]

 

Det blir nok ikke lett å slå gjennom på venstrekanten til Arsenal. Der har vi jo allerede Reyes, Hleb og Pires. I tillegg kan Clichy også spille der, så det blir nok ikke enkelt for Smith.

19632[/snapback]

 

Hvis vi skal tenke sånn så er det jo egentlig umulig for en ny unggutt å få plass hos Arsenal!!

 

Venstre:

-back - Cole, Clichy

-ving - Pires, Reyes, Hleb, Clichy

 

Høyre:

-back - Lauren, Eboue, Hoyte(?)

-ving - Ljungberg, Hleb, Fabregas, Larsson(?), Bentley(?)

 

Spiss:

- Henry, van.Persie, Reyes, Bergkamp, Lupoli, Quincy

 

Sentral:

-forsvar - Toure, Campbell, Senderos, Cygan

-midtbane - Fabregas, Gilberto, Flamini, Song

 

Keeper:

- Lehmann, Almunia, Poom, Mannone

 

(Glemte sikkert noen også...)

 

Men keeperplassen og høyrebacken er vel de letteste?

MEN INGEN ER LETTE, det var det jeg ville frem til... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
MEN INGEN ER LETTE, det var det jeg ville frem til... ;)

22065[/snapback]

 

Det må, og skal være vanskelig for unge spillere å slå i gjennom på Arsenal. Ikke for at de er unge, men fordi det må kvaliteter utover det ordinære for å få en plass i førstelaget.

 

Når det er sagt ,så medfører Wengers uvilje mot å bruke penger på "stallfyll" at veien til førstelaget er kortere enn i mange andre toppklubber, dersom de rette kvaliteter er til stede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillater meg å lime inn denne linken som Beelzeboot postet på Vgd.

 

Fra et Leicester-forum.

 

Ryan Smith fikk siste førtifem mot Derby i sin debutkamp for Foxes og fansen er ganske entydige i sin dom. Bare synd han må dra meg seg det røde kortet fra reservelaget og over til Leicester. Nå mister han de tre neste kampene der.

 

Det som var skrevet på forumet var uansett veldig hyggelig lesning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I dag har Ryan Smith sin 19. bursdag, samme dag som Jens Lehmann.

Etter det som skrives på forskjellige nettsider om Leicester har Ryan vist potensialet sitt ved flere anledninger, og ser ut til å ha en fin fremtid foran seg, med mange store øyeblikk på fotballbanen. Men om han klarer å etablere seg i Arsenal, er et stort spørsmål. Til nå har han ikke fått nok sjanser på a-laget, men han vil nok få sjanser etterhvert, hvis Wenger har troa på ham.

Gleder meg til å se ham spille i PL når Wenger mener han er klar for det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...