Jump to content

2005.08.24 Fulham H


ben lakris

Recommended Posts

Godt å se at det fortsatt finnes managere i PL som ønsker å angripe selv på Highbury. Det tillater Arsenal å spille det spillet de kan beste. Kampen i går er den mest underholdene så langt i sesongen av alle jeg har sett (-ikke bare Arsenal). Mange var veldig gode i går, men jeg velger likevel å gi litt ekstra ros til Henry, Bergkamp, Reyes, Hleb ( i første omgang) og Cygan som igjen stjeler overskriftene :D .

 

Henry tar ansvar, tar løpene og avslutter som i sine beste stunder. Godt å se at han ikke er helt ute av form.

Bergkamp viser at han er englands beste i sin posisjon mot denne type motstander. Gi mannen litt rom og tid og han kan få ballen til en medspiller uansett hvor trangt det er. Fatastisk- slutter aldri å imponere meg.

Reyes løper, løper og løper. Utrolig driv, godt humør og virker å være tilbake i sin beste form. Bare målet som manglet i går.

Hleb har alt som skal til for å lykkes i Arsenal. Mangler litt på det fysiske enda, blir tidlig sliten i går også. Burde blitt byttet halvveis i 2. omgang, da var han helt tom.

Cygan Cygan Cygan. Vanligvis ropt i frustrasjon over nok et uhell med katastrofale følger. Den mannen har vært en vandrende nervebunt med enormt mye uflaks. I går var han stor, sterk, smilende og glad. Måtte det vare- vi trenger så mye backup som mulig på alle plasser.

 

Til sist en liten kommentar til Clichys innhopp. Mannen er helt utrolig god. Han har et talent som bare Fabregas kan matche. Innsatsen, farten og teknikken viser at han snart er klar for å ta opp kampen med Cole om venstrebacken. De minuttene han spilte i går var veldig imponerende og jeg gleder meg til å se ham skadefri over tid.

 

Alt i alt en god kamp som heldigvis beviste at laget kan sloss i toppen i år også. En verdig avslutning på Highburyepoken ville være en sesong med seier i alle hjemmekamper. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

For en kamp vi fikk servert!

Arsenal tilbake slik vi kjenner dem: Masse mål og fantastisk offensiv fotball!!!

Angrepet fungerte veldig bra i dag anført av Reyes, Henry, Bergkamp, og ikke minst Hleb som igjen imponerer meg kraftig med sin teknikk, og forståelse for spillet, skulle nesten tro han hadde vært Arsenalspiller i årevis når man tenker på hvor godt han innfinner seg med Wengers spillestil.

Veldig morsomt at Cygan putter to mål, må innrømme at latteren sto i taket da jeg så han putte inn sitt andre, hvem skulle tro det?? :D

Man så tydelig at Cygan koste seg der ute da fansen begynte å synge for han, sjelden jeg har sett ham smile så bredt! Som Paddy skrev, så er det på denne måten spillere får selvtillit, også forsvarspillere!

Morsomt å se at Henry er tilbake for fullt, i går var han mye bedre enn det mange folk her inne mener. Han hadde en touch i nesten at Arsenal foretok seg fremover, og "heldigvis" blandet han seg ikke så mye inn i det defensive, slik at han fikk fokusert på det han er god til. Et mål opp til Wright!!!

Bergkamp imponerer meg igjen. Hans blikk for spillet og hans silkefot ble nok en gang avgjørende, to målgivende av vår aldrende stjerne vitner om at han kan være svært så toneangivende i disse kampene hvor han får litt ekstra tid til å slå disse krempasningene!

Reyes var etter min mening "man of the match" i dag, spilte utrolig godt hele kampen, løp, fintet, sendte geniale pasninger, og var selve drivkraften i angrepet. Pires skal gjøre noe helt spesielt for å ta plassen fra denne fantastisk talentfulle spanieren som bare manglet et mål for å ha en perfekt kveld!

Vil også benytte anledningen til å skryte av Lehmann. Tyskeren fremstår som en konge i feltet, og har kontroll på absolutt alt han foretar seg. Dirigerer forsvaret med stø hånd og gjør mere og mere overbevisst om at han kan få en kanonsesong mellom stengene!

Da det gjelder forsvaret så har jeg allerede nevnt Cygan som jeg forøvrig også synes gjorde en sterk kamp defensivt, til backup å være er han kanongod!

Toure var ikke så sentral i dag som de to foregående matchene, men absolutt godkjent av vår beste spiller så langt denne sesongen.

Backene Lauren og Cole var ikke veldig mye innblandet i dag, mn begge gjorde en stort sett feilfri kamp om man ser bort fra Laurens straffemiss, mannen jeg aldri trodde skulle bomme på ei straffe, men en gang må være den første!

Gilberto hadde ingen spesielt god kamp og hadde noen litt uforståelige feilpasninger i førsteomgang, ellers var han usynlig, men det er jo tross alt det han skal være! :D

Da det gjelder Fabregas så synes jeg han gjør en kamp helt på det jevne, utrolig rutinert for sin alder og trolig verdens største sentrale midtbane talent!

Clichy hadde et meget oppløftende innhopp, og viser at han absolutt er å regne med denne sesongen også. Viser viljestyrke til tusen, blikk for spillet, og blendende teknikk!

 

Vil oppsummere med at dette var en meget oppløftende kamp, med spillere som imponerte meg kraftig!

Vi skal dog huske på at det var mye åpninger og rom for vår spillestil, så jeg vil påstå at jeg er meget spent på om vi klarer å holde slik standard mot defensivt gode lag!

 

 

 

Lehmann 9

 

Lauren 7

Cole 6

Cygan 8

Toure 7.5

 

Hleb 8

Reyes 9 MoM

Gilberto 6

Fabregas 7.5

 

Bergkamp 8

Henry 8.5

Link to comment
Share on other sites

Kjempe kamp av hele laget idag! :D

 

Min oppsummering av spillerne:

 

Lehmann - Den beste kampen hans på lange tider synes jeg, tar det som kommer...målet til Jensen var umulig for Lehmann, men han sto kanskje litt langt ute...

 

Lauren - Brente straffe, men jeg vil ikke si at det var noe galt med straffen, den var velplassert...men desverre så var keeper det også. Ellers så gikk det fint med ham gjennom kampen.

 

Toure - Har blitt den klart beste midtstopperen i AFC til nå denne sesongen iallefall! Han stopper det som trengs, er veldig rask, kanskje en mer sentral MIDTBANE-type egentlig, men jeg er glad for å ha ham der bak...

 

Cygan - Scorte to mål, spilte bra, gjorde ingen tabber, gjennomførte en strålende kamp!

 

A.Cole - Spiller bra, stopper bra, spiller bra offensansivt og defansivt, kanskje verdens beste venstre-back, eg det sier vel sitt?

 

Hleb - Gjorde en grei kamp, var ikke den samme som vi så mot Chelski, men du ser at han er og blir et røverkjøp...."Den Hvite Ronaldinho."

 

Gilberto - En strålende mann og ha som en sjef på midtbanen, det eneste som var litt kjipt var at i ca. de siste 20 minuttene så begynnte han å "sentre" til motspillerne, han rett og slett ble litt slapp der og da...men en bra gjennomført match.

 

Fabregas - Dette blir en stor mann i fremtiden! Spiller bra også mot Fulham, bedre enn mot Chelski...han gjorde mye bra! han hadde et par skudd på mål, pluss at han jobba bra både forover og bakover, viser teknikk og fart!

 

Reyes - MAN OF THE MATCH, helt klart...jeg finner ikke ord på hvor god han var! Fy søren! Men det som manglet var et mål...han hadde fortjent det!

 

Bergkamp - Han viser et par "trylle-kunster" på matta her ja, men han viser også at han ikke er så rutinert som jeg trodde...han skulle hatt rødt da han reiv fra linjedommeren flagget...men det gjør ikke meg noe at han ikke ble utvist da.....

 

Henry - Han er tilbake som sitt gamle jeg! For en mann, verdens beste spiss, sier sitt det også...!!!

 

 

Fra 0 til 10:

 

Lehmann - 9

Lauren - 6

Toure - 8

Cygan - 7,5

Cole - 8

Hleb - 6

Gilberto - 6,5

Fabregas - 7,5

Reyes - 10(!)

Bergkamp - 7

Henry - 8

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Så var eg heime att, etter to fantastiske dager. Ein herlig kveld på highbury, etter ein tam første omgang får me ein prikkfri andre omgang! Det ser bra ut.

 

Flomlys på highbury ein augustkveld er rett og slett magisk. Fy f*** eg kommer til å savne det stedet etter me flytter inn på ashburton!

 

Stemning var god gjennom heile kampen, og det tok rett og slett av då pascal noterte seg for kveldens andre mål.

 

...walking in a cygan wonderland! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

hvilken plass avsluttet Fulham sesongen på ifjor??

 

Sorry, vet det ikke er dette alle prater om, men kan noen plis fortelle meg det :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

PL Team of the week:

 

 

david james

0.43 (19)

 

nicky hunt

0.41 (58)

pascal cygan

0.48 (69)

asier del horno

0.58 (6)

franck queudrue

0.44 (43)

 

stelios giannakopoulos

0.54 (46)

frank lampard

0.65 (2)

claudio reyna

0.71 (1)

kevin nolan

0.57 (33)

 

mark viduka

0.63 (23)

andy cole

0.60 (4)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...