Jump to content

2005.08.24 Fulham H


ben lakris

Recommended Posts

Pasninger og mottak er altfor dårlig og klønete. Kan skylde oss selv for at vi ligger under. Spillerne er nødt til å ta tak i seg selv!!

 

Dæven, der scora Cygan! :( Når jeg hører kineserne blir ville så har jeg lært meg at det er mål.. :) Uansett, vi må ta oss sammen med en del ting, vi har så utrolig mange småfeil...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Pause.

 

Synes i grunn Arsenal var gode første 30 min til tross for scoringen i mot. Man har trykket og skaper sjansene, men er unøyaktige i avslutningsfasen. Individuelle feil (Touré som klarerer rett i bena til Jensen) og skrudde baller i krysset kan man vanskelig gardere seg mot. Etter utligningen får Fulham litt flere halvsjanser.

 

Med unntak av Tourés glipp klarer Arsenals forsvar seg brukbart. Unnet Cygan scoringen. Noen kontringer i mot blir det, men sånn må det også bli når man står høyt. Reyes er et frisk pust, Hleb viser igjen god ballkontroll og mye fikst. Gilberto er Gilberto og dette er tydeligvis mer en kamp for Cesc når han får tid og rom til å strø små pasninger uten å bli knuffet vekk med en gang.

 

Henry har skuffet meg, enkelt og greit, og Bergkamp, vel. Jo, assisten hadde han og han forsøker også, men bortsett fra det er han hele tiden litt for treg og litt for veik i duellene. Atpåtil et gult kort påfulgt av litt mer småkrangling. Får håpe van Persie får mer enn siste 15.

 

Arsenal scorer minst et til. Det føler jeg meg trygg på. Det bør bli seier, men en ny Fulham-scoring kan jo også komme ut av intet.

 

Krysser fingre for siste førtifem.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi skuffer. Virker som om spillerne ikke er helt på hugget, alle har vært fryktelig unøyaktige og sånn. Kan se ut om som banen er litt sleip, kan det stemme mon tro?

 

Fryktelig unødvendig det gule kortet til Bergkamp, han virker litt frustrert. Håper han roer seg i pause, trenger ikke noe rødt kort nå i alle fall. Håper vi klarer å få inn et mål til eller to.

Link to comment
Share on other sites

Radarparet på topp: Cygan og Toure!

For et mål!! hehe :(

 

Vi var bedre og tryggere i andre omgang. Syns Cygan viste tegn på mye mer sikkerhet i sitt spill, det samme med Lehmann også. Det lover godt fremover! kjempeartig at Cygan scorer to mål! :)

 

Henry dunket inn to mål også, noe som er veldig bra. Viktig at han begynner å score bra med mål. Syns også at Reyes virket veldig pigg i andre omgang, før han ble bytta ut. Hadde noen fine raid.

 

Fortsetter vi på denne måten så ser det lyst ut!

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Så deilig! Så forventet! Så perfekt!

Hadde vi ikke tatt tre poeng i kveld, hadde mye vært galt, og med tanke på brent straffe i tillegg, så var dette bare bra!

 

Ooooh! Aaaah! To be a Gooooner!

Link to comment
Share on other sites

Laget gjorde alle mine pessimistiske tanker til skamme. 0-1 ble snudd til 4-1. Henry viser for alvor at han kan levere varene slik vi vet han kan. Cygan imponerer med to mål og har garantert fått en solid porsjon med selvtillit.

 

Om noe skal bekymre meg, så må det være fangsten av hele fem gule kort. Og det på hjemmebane. Ivrig dommer?

Link to comment
Share on other sites

Laget har et fantastisk offensivt driv i dag. Reyes har ei langt større vilje til å sette fart framover enn Pires har hatt så langt i år. Hleb er og blir et kanonkjøp.

 

Det einaste eg vil klage på er vår ineffektivitet. Spesielt i første omgang blir det for fislete, og pirkete, foran mål. Dette fører til at mange store moglegheiter renn ut i sanden. Det verkar som om vi skal gå ballen i mål. Eg meiner det er tydeleg at Wenger må ha fortalt laget å skyte meir i andre omgang, for då gjer vi det, og avslutter angrepa i langt større grad. Det gjer også at vi blir farligare.

 

Defensivt er det mykje rart fortsatt. Det er farlig nesten kvar gong Fulham får moglegheiten til å angrep. Sjansar og spesielt nesten-sjansar i fleng. Det er ikkje mykje som skal til, litt meir presisjon frå Fulhamspelarane og så får vi enda eit i fleisen.

 

Gledelig at den utskjelte(!) kapteinen vår viser at han kan, igjen, sjølv med kapteinsbindet. Også gledelig for Cygan - slikt veks ein spelar på.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Da snudde vi motgang til medgang i en fei!!!!

Kanskje vi ikke er så dårlige allikevel??

Kanskje Wenger ikke har mistet grepet allikevel??

Vi spilte en fantastisk bra kamp, 2.omg er det beste på lang lang tid.

Plutselig ble vi mere direkte, bevegelsene kom, presisjonen likeså og dermed også målene.

Wenger har på nytt bevist sin genialitet med å sette inn Cygan, Senderos har veldig godt av en pause nå, Henry beviste at han kommer til å skinne som vår nye kaptein og sist men ikke minst viser Jensemann igjen hvilken eminent keeper han er.

Vår eventuellt nye keeper må være sinnssykt god hvis han skal pushe på for en plass på førsteeleveren men jeg håper allikevel på en klasse-keeper som kan steppe inn hvis noe skjer med Jens.

Reyes var kanonbra og hevet laget vårt noen hakk alene.

Fabregas spilte også bra i dag og imponerte meg kanskje mest av alle.

Vi hadde van Persie, Quincy, Sol, Ljungberg, Pires, Senderos og sist men ikke minst Song i bakhånd, noen som snakket om tynn stall????

Samtlige bør være klar over en ting; den fotballen Arsenal viste opp i 2.omg er det ingen, absolutt ingen andre lag i England som kan stille opp med.

Link to comment
Share on other sites

Herlig !!! Greit at dette var mot ett midt på tabellen lag, men de kampene skal vinnes også.

Første omgangen var ok, litt krampaktig foran mål , og jeg begynte å lure på om den nye fulham keeperen skulle ta en Van der S(t)ar mot som for 2 sessonger siden...Men Cygan utlignet, og jeg ble ganske sikker på at dette skulle vi dra iland..

2.omgang var mye bedre og Henry hadde plutselig begynt konsentrere seg om vere der han skulle vere og netter 2 ganger, mye fint spill, litt rusk bak, men Lehman var patent og sto en god kamp. Cygan netter til sitt andre og har nå scoret like mange som drogba i år :D

En meget underholdende kamp, og ganske rørende på slutten når Fansen roper Cygans navn ved hver berøring og han bare smiler tilbake , ekte glede :D vell unt etter en bra kamp..

 

Reyes var velidg bra synes jeg , og mye bedre enn det Pires har vert i år. Positivt at både Flamini og Clichy gjør veldig gode innhop. Hleb gjør framgang fra c£elski kampen, og jeg gleder meg virkelig til han skikkelig inni systemet...

 

4-1 og Happy days !!!!!!!!

BB, Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i mye av det som har blitt skrevet. Min oppsummeringe er at det var moro for cygan, men jeg er fremdeles ikke overbevist på midtforsvaret vårt. Kjempepotensiale, men noe usikkert. Clichy kommer inn og gjør en stor kamp. Hanry ser ut til å komme mer og mer med.

Men de to store profilene synes jeg var Lehman i mål, synes han oser av trygghet for tiden. Og Reyes, som er en troll,amm med ballen.

Et minus var at Gilberto var litt uvenn med ballen, så når han kommer tror jeg faktisk vier sterkere enn i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering av kampen:

 

Forsvaret er usikkert. Cygan putter dobbelt så mange mål i en kamp som han har gjort i hele sin Arsenal karriere. Kjempe gøy. Men bak målene ser jeg den samme Cygan, som spiller på alt for små marginer. Det var nære på ved flere anledninger. Ellers synes jeg Toure var veldig bra bortsett fra ved målet. Cole og Lauren på det jevne. Virker som de sliter litt med sammkjøringen. Ikke alltid snor rett den bakre firern.

 

Ellers mye bra offensivt. En veldig morsom kamp å se på. Reyes var veldig positiv. Hleb var bra. Bergkåamp viser at han fortsatt kan, jobbet bra i stort sett 90 minutter, bortsett fra de første 15 i 2 omgang. Henry redder seg med 2 mål. Ellers ingen stor kamp av han denne gangen heller.

Link to comment
Share on other sites

En kjempekamp rett og slett. Utrolig underholdende. Sjelden jeg

har vært så uenig med et innlegg som Dr. Phil's innlegg etter

1. omgang. Kritikken mot 2 av våre beste spillere sier sitt.

Vi må ha sett 2 forskjellige kamper. Det er 100 % sikkert.

 

1. omgang var utrolig underholdende. Kun utur og udyktighet foran

mål hindret oss fra å ha en stor ledelse.

Utrolig kjekt å se Lehmann så god som han var i dag. Sikker i feltet

og bra ellers.

Cygan....utrolig bra 2 mål av vår franskmann. Artig å se publikum

jublet når han spilte ballen i slutten. Kjempekamp av Cygan.

Hleb imponerer meg mer og mer.God med ballen, bra driv og en

enorm innsats. Dette er et kjempekjøp.

Reyes da...Nydelige pasninger.Bra driv med ballen. Meget god kamp

av Reyes.

Bergkamp var tilbake til sitt gamle jeg. Aggresiv og pågående.Noen

nedtak som tar pusten fra en. 2 målgivende.

Kongen i dag og banens beste uten tvil Thierry Henry. Rett og

slett utrolig bra. Dette var Thierry på sitt beste.

Når han gratulerte Clichy med bra innsats rett før slutt det varmet.

Det som gledet mest var spillet vårt. Dette var nesten Arsenal på

sitt beste som ingen andre lag kan.

Litt rotete de første 15 min, men fra da av og inn underholdning på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg i at Fulham kom til en del sjanser, men er det

ikke herlig å se 2 lag som spiller offensiv fotball enn lag som bare legger

seg i forsvar.

All honnør til Fulham som gjorde dette til en severdig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...