Jump to content

2005.08.21 Chelsea B


Bisk

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Jeg la merke til at når det hadde gått 35 min så kom det opp en sånn "posession" vindu opp, og der sto det "Chelsea - 32%, Arsenal - 68%"...

Jeg kan ikke klage så veldig mye på spillet, utenom av Henry var litt anonym...

Det "målet" der var så flaks at jeg fatter ikke hvordan det går av å juble over det engang...også var det jo KLAR offside også!!! Nei Chelski asså, jeg kan ikke fordra de...

Wenger burde ha bytta ut Phillipe med en gang Drogba kom innpå...tror nok han lærer det til neste gang!

Link to comment
Share on other sites

En uhyre svak kamp etter min mening. Arsenals problem

ligger i det offensive spillemønsteret som ikke fungerer

i det hele tatt.

Henry har en fobi for å gå inn i 16 meteren,vi bruker

ikke flankene. Eller rettere sagt de 3 gangene vi kom til linjen

og la inn var det sjokkerende å se INGEN Arsenslspillere

foran mål. Uhyre skuffende spør du meg.

Henry har jeg sagt før er helt utafor.Han tør ikke utfordre med

ballen lengre, men spiller støttepasninger.

Som vi spilte var det mer 4-6-0 vi spilte.

 

Positivt å se Toure og Gilbert så bra. Spesielt Toure imponerer

meg. Dette er som han var for 2 år siden. Vår bestemann.

Ellers positive var Lehmann og Lauren.

Fabregas blir for puslete på midten etter min mening.

Dette kan bare gå inn vei.

Savner Arsenals raske presise spill.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Jeg la merke til at når det hadde gått 35 min så kom det opp en sånn "posession" vindu opp, og der sto det "Chelsea - 32%, Arsenal - 68%"...

Jeg kan ikke klage så veldig mye på spillet, utenom av Henry var litt anonym...

Det "målet" der var så flaks at jeg fatter ikke hvordan det går av å juble over det engang...også var det jo KLAR offside også!!! Nei Chelski asså, jeg kan ikke fordra de...

Wenger burde ha bytta ut Phillipe med en gang Drogba kom innpå...tror nok han lærer det til neste gang!

18491[/snapback]

 

I all skuffelsen så er statistikken fra Skysport kampen en fattig trøst, men den viser i alle fall at Arsenal ikke var underlegen:

 

 

Chelsea----------Team Statistics----------Arsenal

----1------------------Goals-------------------0

----0--------------1st Half Goals-------------0

----4-------------Shots on Target------------3

----2-------------Shots off Target------------6

----3--------------Blocked Shots-------------0

----3------------------Corners----------------7

---18--------------------Fouls----------------22

----4------------------Offsides----------------0

----2---------------Yellow Cards-------------3

----0----------------Red Cards---------------0

--77.3----------Passing Success-----------83.1

--30------------------Tackles---------------24

--76.7----------Tackles Success-----------79.2

--45.5--------------Possession-------------54.5

--44.2--------Territorial Advantage-------55.8

Link to comment
Share on other sites

Nei, vi gjorde en meget god kamp, derom herdker ingen tvil. En kan ikke forvente å skape særlig flere sjangser borte mot et av topplagene. At dommertrioen ødelegger kampen for oss er det eneste som sitter igjen her. Minst en straffe, handsen på Lampard i hvertfall og en linjemann som ikke ser offsiden ødela dagen i går.

 

Vi knuser Fulham med Reyes på banen og følger opp med en seierrekke ingen har sett maken til.

 

BASTA

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at alle syter om hvor kjedelig chelsea spiller hvor defensiv de er osv. vi var crap utpå der!!! synes ikke vi hadde en ordentlig sjangse. vi var fantasiløse hele gjengen omtrent. pires må ut, henry og kanskje bare for å vise at han må også prestere. vi sliter mot topplagene, fordi de vet hvordan vi spiller. de gjør de andre lagene også men de er ikke gode nok til å forsvare seg. derfor må vi også slå lange baller, men vi må ha folk som er god på hodet wenger: .....

 

det kan være så kjedelig som f, men fotballen handler tross alt om å vinne ikke spille penest, for da hadde vi vunnet suverent.

 

jeg setter pris på fotballen vår, men det er ikke alltid det som teller mest.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at alle syter om hvor kjedelig chelsea spiller hvor defensiv de er osv. vi var crap utpå der!!! synes ikke vi hadde en ordentlig sjangse. vi var fantasiløse hele gjengen omtrent. pires må ut, henry og kanskje bare for å vise at han må også prestere. vi sliter mot topplagene, fordi de vet hvordan vi spiller. de gjør de andre lagene også men de er ikke gode nok til å forsvare seg. derfor må vi også slå lange baller, men vi må ha folk som er god på hodet wenger: .....

 

det kan være så kjedelig som f, men fotballen handler tross alt om å vinne ikke spille penest, for da hadde vi vunnet suverent.

 

jeg setter pris på fotballen vår, men det er ikke alltid det som teller mest.

18573[/snapback]

 

Jeg er helt uenig med deg. Å endre et mønster er mye vanskeligere enn å videreutvikle det man har. Det som mangler i toppkampene er først og fremst innsats og vilje. Har ingenting med spillestil å gjøre. Hvilken spiller i verden skal dominere mot Gallas og Terry i hodespill?? Den mannen er enda ikke født! Kan man ikke løpe igjennom må man løpe rundt. Det var her det sviktet så katastrofalt mot Chelsea og i 2. omgang mot Man U hjemme forrige sesong. Ingen tar løpene, ingen skaper kaos og alternative oppspillspunkter. Det blir statisk, stillestående og utrolig lett å forsvare seg mot. Det er ikke bare mot Chelsea vi sliter når motstanderen pakker 10 mann fra 40 meter og inn. Tenk på kamper som mot Man City, Southampton, WBA, Crystal P og Bolton? Vi er langt bedre enn dem, men klarer ikke å få de forløsende målene. Hjelper fint lite å ha en mann på 2 meter som kan vinne en og annen hodeduell hvis ingen løper rundt ham. Nøkkelen ligger i innsats og viljen til å vinne for en hver pris. Her har vi ikke vært gode nok den siste tiden etter tapet på OT.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Fant forresten et bilde som viser "offsidesituasjonen" i forkant av Drogbas scoring:

 

offsideshow0eb.jpg

 

Bildet viser også at linjedommeren var totalt feilplassert og dermed ikke oppfattet situasjonen riktig.

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Herregud, vi skulle jo hatt to straffer! B) :)

Men en ting jeg har lurt på siden denne kampen; var det ikke meningen at de nye draktene KUN skulle brukes på Highbury i år? Mener jeg leste det både her og arsenal.com...? :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Fant forresten et bilde som viser "offsidesituasjonen" i forkant av Drogbas scoring:

 

offsideshow0eb.jpg

 

Bildet viser også at linjedommeren var totalt feilplassert og dermed ikke oppfattet situasjonen riktig.

18730[/snapback]

Veldig hårfin, men det er jo offside. Ingen tvil om det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...