Jump to content

2005.08.21 Chelsea B


Bisk

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply
Guest tretten06

Og for en måte å gjøre det på! Dårlig kamp fra vår side, og selvsagt måtte en dårlig defensiv manøver ødelegge. Ikke patentlig av hverken Senderos eller Lehman, selv om Jens ble litt fintet av kneet, er det ikke godt nok. :lol:

 

Håper på skjerpings til Fulhamkampen, for dette var for dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ALDRI sett en regjerende seriemester spille så feigt og kjedelig som det Chelsea gjør - og det på hjemmebane! Vi taper, men det er kun ved et flaksemål.

 

Vi ligger tre poeng bak Chelsea og Manchester United, men det har ingenting å si nå. Vi spiller veldig bra, til å være på bortebane og mot et så godt defensivt lag som Chelsea. Jeg håper virkelig at vi vinner serien i år, fordi dette Chelsea-laget fortjener ikke å vinne serien.

 

Chelsea skal ha for at de vant og det var jo bra for dem, men jeg skjønner meg ikke på dem. Hvorfor tar de ut Crespo ved pause og setter Drogba? Ja, han scorer, men jeg fatter det ikke. Det er et annet tegn på hvor defensive de er, hadde det vært Wenger på hjemmebane hadde han tatt ut Eidur og satt inn Drogba. Slik at de hadde tatt to gode spisser på topp.

 

Det er frustrende at vi taper, fryktelig frustrerende. Jeg skjønner bare ikke at det går an å spille så kjedelig. Syns vi hadde fått luket bort en del av småpirket i andre omgang, selv om det allikevel var noe. Vi skaper litt, men heller ikke utrolig masse, men det har sine grunner også. Vi har ingenting å skamme oss over, og det er bare for oss å ta med det positive og jobbe knalltøft frem mot neste kamp og sikre oss tre poeng der.

 

Ungguttene i laget kommer til å kanongode, bare de får litt mer erfaring og litt mer tid på seg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og for en måte å gjøre det på! Dårlig kamp fra vår side, og selvsagt måtte en dårlig defensiv manøver ødelegge. Ikke patentlig av hverken Senderos eller Lehman, selv om Jens ble litt fintet av kneet, er det ikke godt nok. :lol:

 

Håper på skjerpings til Fulhamkampen, for dette var for dårlig!

18364[/snapback]

Og ikke nok med det! Målet var offside!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Heldigvis er det veldig tidlig i sesongen.

Bare vent å se, nå blir Chelsea høye på pæra fordi de har slått oss (det var ikke mål, Poll! :lol: ), og skal vise de svake, nyopprykkede lagene hvor "gode" de er. Så går de på en smell. Bare vent å se!

Premier League er ikke avgjort ennå.

Vi tar igjen Chelsea!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Hvorfor viser sky-sport KUN en reprise av målet fra siden????

Er årsaken at denne vinkelen viser at målet var soleklar offside???

Når spissene selv ikke skjønner at de har scoret mål, da er det ting som tyder på at målet var tilfeldig og flaks.

Uansett offside-mål så er vi for dårlige fremover på banen så langt i sesongen.

Henry er svak og tør ikke forsøke på egenhånd, vender bakover i alt for mange situasjoner.

Fabregas sliter og det virker som om ansvaret tynger litt.

Bruk Flamini NÅ!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

nei, nei, nei og nei. Dette er er da ikke Chelsea seier, målet deres var offside, vi burde hatt en straffe, og Poll dømmer med Chelsea etter scoringen og drøyer selv ut tiden sammen med russerj***ene. Ufattelig kjedelig å måtte tape mot et feigt lag på et mål som ikke en gang var mål :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nytter ikke å vente på at andre skal svikte. Vi må ut og vinne kampene selv. Alle må se at vår tropp langt fra er bred nok og sterk nok. Det er greit med hensyn til framtiden. Skal vi vinne må vi bla opp. Ellers taper vi både pokaler og penger og er inne i en ond sirkel.

 

Nei Arsene vær offensiv. Sett overgangsrekord. Kjøp Ballack. Ikke slå oss til ro med at hvis manu vil ha han kan vi ikke konkurrere. Wenger var lovet halvmilliard til kjøp. Har ikke brukt en krone, men gått overskudd i overgangvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Det kjedelige er at vi igjen skaper svært lite. Vi er ikke istand til å skape noe mot de absolutte topplagene -som Chelsea, man utd. osv. Idag mye takket være innsatsen til vår kaptein - som var langt un der pari til han og være. Han kunne konsentrere seg om å spille god fotball, istedet for å fortelle pressen om at han kansje må vurdere sin fremtid i arsenal. Andre enkeltspillere, som Cole, Pires og Senderos hadde vel heller ikke sin beste dag på jobben.

En annen ting er de taktiske disposijonene til Wenger i denne matchen. Han velger å starte med Pires på topp, vi har sett det før og vi så det igjen, det funker ikke. Og mot slutten av kampen, da vi bør kjøre på for å utligne, setter han inn den defensive Flamini! Hvorfor Wenger, hvorfor satte du ikke inn Reyes? Reyes ville i alle fall gitt oss fart og fremdrift i laget, nå vi manglet i denne kampen. For meg er det uforståelig at han satt på benken hele kampen.

Jeg synes denne kampen beviser at vi trenger en forsterkning på den sentrale midtbanen, vi er alt for veike i forhold til chelsea her. Bla opp wenger!

Ikke det at Chelsea var veldig imponerende, men de var bedre enn oss. Litt typisk at målet, som forøvrig var offside, kommer som en konsekvens av Drogbas mangel på ferdigheter snarere enn dyktighet. Mislykket demping fra offsideposisjon går i mål. Det skal ikke være mulig! :lol:

All honnør til Kolo Toure dog. Han sto igjen frem som god og viktig i forvaret vårt. Hleb viste også tendenser innimellom, men savnet at han satte mer fart mot mål.

Link to comment
Share on other sites

.....*snipp*

Han velger å starte med Pires på topp, vi har sett det før og vi så det igjen, det funker ikke. Og mot slutten av kampen, da vi bør kjøre på for å utligne, setter han inn den defensive Flamini! Hvorfor Wenger, hvorfor satte du ikke inn Reyes? Reyes ville i alle fall gitt oss fart og fremdrift i laget, nå vi manglet i denne kampen. For meg er det uforståelig at han satt på benken hele kampen.

18379[/snapback]

 

Svaret er egentlig ganske enkelt, Reyes var ikke på benken engang som disponibel spiller.

Link to comment
Share on other sites

En trist dag på banen for våre gutter. Ble mye frutstrasjon utover i kampen fra vår side, da Chelsea var særdeles defensive. På hjemmebane!

Kampen åpnet jo forrykende, trodde det skulle bli en skikkelig batalje. Men det var stort sett drepende kjedelig. God kamp av Lehmann, synd han ble utspilt da målet kom. Ellers syns jeg Hleb kan utfordre mer, han var veldig forsiktig. Det var i det hele tatt mye nerver og prestisje over hele fjøla idag, noe som ga stort utslag på det spillemessige. Det ble dessverre ingen storkamp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Willer

Skuffende kamp av Arsenal... vi skaper lite...og det blir altfor mye nesten...

Vi har ikke all verden å sette inn på offensivt... føler et spisskjøp er nødvendig.

 

Er faktisk ikke så bekymret for midtbanen...Gilberto viser ansvar...ingen stor kamp av Fabregas...men dog...synes jeg vi greier oss bra.

 

Senderos ble litt for passiv i første del av duellen med Drogba. Senderos er ung og jeg har tro på denne gutten. Toure og Lehmann var gode... De øvrige var på det jevne...

Link to comment
Share on other sites

Ellers syns jeg Hleb kan utfordre mer, han var veldig forsiktig.

18384[/snapback]

ja, verken Pires eller Hleb var nede ved dødlinja en eneste gang! Men hvorfor skal de ned der? Vi har jo ingen som kan pirke inn ballene som kommer. Henry blir ofte stillestående i sånne kamper, vP litt urutinert. Hadde gjort seg med Carew eller en annen kraftspiss på topp.

 

PS: jeg så ikke første 20 min..

Link to comment
Share on other sites

Skysports om Drogbas mål:

 

Drogba looked offside from Lampard's free-kick but his awful control saw the ball bounce off his shin and dribble inexorably past the scrambling Jens Lehmann into the back of the net.

 

Alle så at det var offside og så utgjort at hans klønethet skulle føre til mål. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Han kunne konsentrere seg om å spille god fotball, istedet for å fortelle pressen om at han kansje må vurdere sin fremtid i arsenal.

18379[/snapback]

Henry har benekta at han har sagt dette. Syns Henry hadde en grei kamp.

 

Pires er tragisk. Synd vi mistar Ljungberg, som såg ut til å vere i fin form (til tross for elendige avleveringar). Vår bestemann i dag er Kolo Toure. Stor kamp av ivorianaren.

 

Chelseas beste er Graham Poll. Chelsea er for øvrig et møkklag, som ligg på egen 16 meter og måker ballen oppover.

 

Vi spelar bedre fotball enn Chelsea, og eg syns ikkje dette er noko å vere flau eller forbanna over. Anna enn Poll's udugelighet og kor surt det er å tape på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

VG klarer å skrive: "Drogba herjet med Senderos"

 

Oi, litt flaks er nok til at Senderos visstnok blir herjet med.

18400[/snapback]

Det er heilt rett at Senderos blei herja med av Drogba. Frå Drogba tredde inn på bana blei Senderos eit vandrande aspeløv.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan kun takke oss selv for tapet i dag. Vi møter utrolig nok et middelmådig lag, og ingen tørr å utfordre. Henry var direkte dårlig og burde faktisk blitt tatt av banen for å statuere et eksempel. Han drar ned tempoet hver gang han mottar ballen. Tidlig å ta fra ham bindet, men en slik kamp til og han bør benkes til fordel for Reyes og van Persie.

 

Tilfeldigheter avgjør ofte jevne kamper og i dag gikk marginene mot oss. Kan klage på dommer osv, men man kan ikke forvente at mannen i sort skal få med seg alt som skjer. Sier ikke at han var god, -langt derifra-, men det er ofte det laget som forsøker mest som får de små fordelene fra dommeren under kampen. Vi hadde marginene sist, i dag var det Chelsea. Jevnes ut i løpet av sesongen.

 

Kampen sett under ett var svak fra begge lag og det er dette som bekymrer meg mest. Så fort tempoet faller- Henry...- klarer ikke Arsenal å øke det igjen. Det blir enormt mye på kryss og tvers uten fremgang. Wenger prøver med et bytte for å få mer løpskraft i Flamini, men dette kommer sent og da ga ikke Chelsea bort rom lenger. De som så på dette som et defensivt bytte kan nok ikke ha oppfattet Flaminis håndbevegelse til Gilberto; Flamini skulle ta lange kryssløp offensivt for å skape kaos bak. Flamini løp, men det var det ingen andre som gjorde og da blir det ikke spesielt mye kaos. Hvor var innsatsen de siste 10? Hvor var viljen til å offre seg, til å ta de lange tunge løpene uten ball? Cole mister ballen med 5 min igjen på klokken fordi alle står stille. Det var for meg det mest skuffende. Vi må tåle å ligge under mot sterke lag uten at selvtilliten forsvinner.

 

Bedre sjanse til å slå Chelsea på bortebane får man ikke, og ingen var villig til å gripe den. Jeg er skuffet og litt bekymret etter denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trekker tilbake den om Henry, jeg så nå at den om at benektet det.. Men jeg sier det igjen: Jeg vil ha Reyes!

18402[/snapback]

Ein kan spørre seg kvifor Reyes ikkje er med på benken. I alle fall når ein ser Bergkamp på benken, som ikkje blir benytta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...